Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:26

Inderdaad Mondy, het is hartstikke leuk zo!

Sheran, is het probleem met de teugels dat er stops aan zitten? Als je er toch niet mee springt of een martingaal oid. gebruikt dan kun je ze er ook gewoon afsnijden en dan zijn het dressuurteugels 8-)

Sheran

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 17:27

Stops en ander materiaal inderdaad. Ik ga er niet in snijden, het is niet mijn paard/tuig :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:29

Ik zou sowieso de teugels niet vervangen, spring- of dressuurteugels maakt voor in de ring geen fluit uit. En een singel zou ik voor een paard dat niet van mij is ook zeker niet aanschaffen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:31

Sheran schreef:
Ik wil ook graag weer ergens vanaf gepraat worden... ik ga straks weer voor het eerst wedstrijden starten met mijn bijrijdpaard (yaay :D) en ik heb bruin tuig (ook de enige context waarin deze uitspraak ok is :') )
Ik rij nu met bruine springteugels en een zwarte singel. Ik zou alleen graag bruine dressuurteugels en een bruine singel aanschaffen omdat het dan gewoon mooier is...

Je gaat niet spontaan beter rijden door dressuurteugels en een bruine singel. Ga maar eerst eens rustig wedstrijdjes rijden. Je hebt het paard, je hebt het materiaal, daarmee zal het ook wel lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:35

Mondy schreef:
Tot nu toe is t jullie gelukt _O_ ik blijf er nog maar even vanaf !!!

Goed zo *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:40

Sheran schreef:
Ik wil ook graag weer ergens vanaf gepraat worden... ik ga straks weer voor het eerst wedstrijden starten met mijn bijrijdpaard (yaay :D) en ik heb bruin tuig (ook de enige context waarin deze uitspraak ok is :') )
Ik rij nu met bruine springteugels en een zwarte singel. Ik zou alleen graag bruine dressuurteugels en een bruine singel aanschaffen omdat het dan gewoon mooier is...

Mocht je nu zwarte teugels hebben met een bruin hoofdstel en bruin zadel, zou ik meteen zeggen: koop bruine teugels!! Maar je hebt al bruine teugels :D en het maakt echt niet uit dat het springteugels zijn!

Een bruine singel zou ik zeker niet kopen, ik vind het geheel dan wat te bruin worden :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:41

Die singel valt sowieso niet/nauwelijks op :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:07

Inderdaad!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:47

Van het geld voor dat tuig kun je beter lessen nemen...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:52

Goed passende singel sowieso niet zomaar vervangen als het niet jouw paard is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 19:10

Elk te behalen puntje moet ik binnensprokkelen _O-

Het is al mijn zadel en mijn singel. Niet perfect passend (singel dan) dus dat is geen argument :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:11

Sheran schreef:

Het is al mijn zadel en mijn singel. Niet perfect passend (singel dan) dus dat is geen argument :')

Dan kan je beter hout gaan sprokkelen.
Bespaar dat geld van die spullen en steek dat in les

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:19

Sheran schreef:

Nou, dat gaat echt niet gebeuren met die dressuurteugels die door je handen glijden omdat ze zo ontzettend glad zijn en jij zweethandjes hebt (ja, door je handschoenen heen!) bij je (eerste) wedstrijden ~~}>

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:18

Sheran schreef:

Ik ben zo stuk gegaan om deze opmerking :') _O-

Die singel zie je toch niet en dressuurteugels zijn vervelend :j

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:49

Sheran schreef:

Heel eerlijk? Die singel snap ik wel, ik zou mij daar maaaateloos aan irriteren...
Maar wat is er mis met de teugels? Toch ook al snel tegen de €20, dat zou ik toch lekker laten liggen?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:04

En weet je hoe moeilijk het is om teugels in precies de goede kleur bruin te vinden?!?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:09

Die singel zie jij zelf alleen. Namelijk als je je paard net hebt opgezadeld en er zelf naast staat. Zodra je erop zit, zitten je benen voor die singel, dus niemand die dat ding ziet. En je hebt al bruine teugels. Klaar.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:03

Sheran schreef:

Jakkes, bruin tuig :r. Maar dat kan ik beter niet te hard zeggen want straks ga je alles opnieuw in het zwart aanschaffen en dan ben je nog verder van huis O:) Ohnee wacht, lees ik het goed dat het niet eens jouw tuig is? Dus dan is (mocht je tot deze wanhoopsdaad overgaan) alleen de bruine singel van jou? Misschien een doemgedachte, maar de kans bestaat dat dit bijdrijdpaard niet je hele leven je bijrijdpaard blijft. En dan zou deze beslissing in de toekomst weleens voor grotere problemen kunnen zorgen dan dat je nu beseft. Met een ander paard is de kans groot dat hij/zij zwart tuig heeft. Dan zit je met 2 niet wenselijke situaties: 1) je gebruikt het zwarte tuig maar nooit meer je eigen bruine singel of 2) Je wilt perse jouw bruine singel gebruiken (want je zit nogsteeds met een schuldgevoel dat je 'm destijds voor veel te veel geld hebt aangeschaft) maar moet daardoor een volledig nieuwe bruine set gaan aanschaffen voor een nieuw paard waarvan je niet eens weet of dit van de eigenaar mag en zomaar kan.

Oh en ben je je bewust van de risico's die deze nieuwe aanschaf met zich mee kunnen brengen? :)*
Want een nieuwe singel is ook altijd maar weer een risico: past ie wel goed, zit ie goed, schuurt 'ie niet? Straks kun je zwaaien naar je wedstrijden door singelwondjes. :wave: (en uit gaan leggen aan de eigenaar van het paard waarom voorlopig helemaal niemand meer op het paard kan rijden. :7 Dan kan het alleen maar van kwaad tot erger gaan: Straks houdt de eigenaar jou hiervoor verantwoordelijk en vraagt ze van jou om elke dag langs te komen om het paard te gaan longeren of iets anders. Daar gaat je tijd en daarmee je leven. :(:) . Dat trek je dan natuurlijk niet dus dan ga je daar wellicht weg maar dan zit je dus met een bruine singel opgescheept := )

Voor als dit je nog niet heeft doen twijfelen (wat ik me bijna niet kan voorstellen >;) ) : Vergeet niet waarom je wedstrijden wilt gaan rijden: waarschijnlijk omdat het een leuke uitdaging is om in een dressuurproef te laten zien dat je dressuurmatige oefeningen beheerst die op dat niveau worden gevraagd. En natuurlijk dat je door het rijden van wedstrijden en het trainen tussendoor samen met je bijrijdpaard veel ervaring op doet en leert? Dat is dan waar je je op moet focussen. :j je zou jezelf ook een doel kunnen stellen/uitdaging kunnen geven: als ik dit en dit behaal dán koop ik zus of zo. Op die manier voel je je een stuk meer voldaan als je uiteindelijk iets aanschaft. Zie dit als een kans om te leren ergens voor te werken, ergens voor te vechten.. Zie dit als een les, een levensles dat niet alles in het leven komt aanwaaien. En dat je hier zoveel meer van kan gaan genieten als je een doel stelt en 'm dan ook echt verdient hebt wanneer je dit doel bereikt. B-) Gun jezelf die ervaring door deze koop uit te stellen.

Spoiler:
Dat doemdenken van mij komt hier goed van pas. _O-
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 09-01-20 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 17:17

Omg _O- :')

Ok, ik stel het nog even uit :P

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:24

Mooi. :D De moed waarmee je dit wilsbesluit hebt genomen is een voorbeeld voor velen in dit topic. B-)

Ik heb zelfs nog één ding toegevoegd aan mijn vorige post, zo zie je maar dat de risico's zich blijven opstapelen en opstapelen. Dat onderstreept het gevaar van deze aankoop des te meer. Laat dit voor iedereen die impulsieve aankopen doet een waarschuwing zijn.
Spoiler:
:')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 21:07

Prachtig verhaal _O-

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:54

Wow sellyxx kan jij mijn mental coach worden?

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:57

ja hoor :))

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:42

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:51

Haha ik moest er toch ook wel om lachen _O-