Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjali schreef:Nou dan leen je maar geld van je ouders om hem uit te kopen. Mits je ouders daar kapitaalkrachtig genoeg voor zijn uiteraard. Wat betreft een inboedel: Volgens mijn notaris is de waarde van een tweedehands inboedel 0. Je moet er zelfs voor betalen om spullen te laten weghalen.Dus laat hem gewoon de zaken die overduidelijk van hem zijn en\of waar jij toch niets om geeft er uithalen.
anjali schreef:Ts heeft toch een samenlevingscontract.Daar moet toch instaan hoe te handelen bij breuk van de relatie.
MyWishMax schreef:anjali schreef:Nou dan leen je maar geld van je ouders om hem uit te kopen. Mits je ouders daar kapitaalkrachtig genoeg voor zijn uiteraard. Wat betreft een inboedel: Volgens mijn notaris is de waarde van een tweedehands inboedel 0. Je moet er zelfs voor betalen om spullen te laten weghalen.Dus laat hem gewoon de zaken die overduidelijk van hem zijn en\of waar jij toch niets om geeft er uithalen.
Dat is leuk, maar niet helemaal hoe het werkt. Hier is de inboedel gewoon meegenomen in waardeverdeling door de advocaat. Zonder die verdeling had de rechter nog vragen kunnen gaan stellen.
Ts, dikke knuffel nog een keer en je kan leren van mijn fouten hoop ikje klinkt echt verstandig, dus we gaan hopen dat je met steun zo kan blijven denken. En dan is dat gesprek met hem over een maand vroeg zat.
WowAmigo schreef:Ga er maar niet vanuit dat hij mentaal zo ziek is dat hij het allemaal niet op een rijtje heeft hoor...
Dat dacht ik bij mn ex ook, psychisch zo instabiel als maar kan naar mij toe, maar heeft er (met succes) alles aan gedaan om er financieel zoveel mogelijk uit te trekken. Ook bij ons was uiteindelijk de inboedel 0,- en van gelijke verdeling was geen sprake![]()
Blijf zakelijk en hou je gewoon aan de dingen waar je recht op hebt, hij kon nog best eens anders in elkaar zitten dan je altijd gedacht hebt (maar dat had je al een beetje gemerkt).
Ik trapte er steeds in, vond ik dingen toch weer zielig en ik wilde mijn goede kant altijd laten zien. Heeft me niet geholpen, behalve aan wat extra karmapunten misschien.
Blue_Eyes schreef:In deze situatie is een gezamenlijke advocaat niet echt een aanrader, kan ik je uit ervaring (gelukkig niet eigen, maar wel van heel dichtbij) vertellen.
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering TS? Dan kun je daar ook nog wel een beroep op doen.
Het wordt steeds gekker en vervelender... Heel veel sterkte! Jij bent een taaie en je komt er wel!
Maartje1990 schreef:joyce_eddy schreef:Misschien ook even langs zijn ouders gaan om een en ander te overleggen als ze ( nu nog) ook aan jou kant staan kunnen zij misschien wel goed tot hem door dringen
Dit zou ik zeker niet doen