Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Je maakt zelf de keuze om met vegan vrienden op vakantie te gaan, toch?
Dan vervolgens klagen over het feit dat ze vegan willen eten is wel erg bijzonder...
Ik vind dat zeiken of dat iemand niet van zijn principes af wil wijken een typisch voorbeeld van gebrek aan zelfreflectie!
Shaggy09 schreef:Ja, uiteraard. Maar als jij een keer effe naar het strand rijd in de zomer met 35 graden en daarom even slippers aan trekt vind ik het echt achterlijk om te zeggen 'Ja als jij dalijk valt of een ongeluk krijgt, heb jij dalijk geen recht op medische hulp, mag je allemaal zelf betalen!'
Want er zijn tig andere voorbeelden van niet zulke slimme keuzes, maar om dan altijd maar te zeggen dat je zelf mag gaan dokken als je iets overkomt vind ik echt zwaar kort door de bocht.
En ik geloof er ook niks van, want als het een dierbare van je betreft praat je wel anders hoor. Geloof mij maar.
MarlindeRooz schreef:Je zegt toch ook niet tegen een glutenintolerant persoon van, goh vreet maar gewoon brood, want je bent de enige die geen brood mag eten.
elnienjo schreef:MarlindeRooz schreef:Je zegt toch ook niet tegen een glutenintolerant persoon van, goh vreet maar gewoon brood, want je bent de enige die geen brood mag eten.
Een allergie is natuurlijk heel wat anders dan gewoon niet willen eten (of godsdienstgeneuzel)
En volgens mij is pizzadeeg zelfs gewoon vegan en als je hem dan alleen laat beleggen met champignons en groente ben je toch ook klaar? Kan de omnivoor in het gezelschap gewoon kaas, vlees of vis op z'n pizza eten.
Shenavallie schreef:Shaggy09 schreef:Ja, uiteraard. Maar als jij een keer effe naar het strand rijd in de zomer met 35 graden en daarom even slippers aan trekt vind ik het echt achterlijk om te zeggen 'Ja als jij dalijk valt of een ongeluk krijgt, heb jij dalijk geen recht op medische hulp, mag je allemaal zelf betalen!'
Want er zijn tig andere voorbeelden van niet zulke slimme keuzes, maar om dan altijd maar te zeggen dat je zelf mag gaan dokken als je iets overkomt vind ik echt zwaar kort door de bocht.
En ik geloof er ook niks van, want als het een dierbare van je betreft praat je wel anders hoor. Geloof mij maar.
Het zijn juist 'die ene keer'-en.Ik ben opgegroeid in een motorfamilie en of het nou 35 of zelfs 40 graden op vakantie was, ik MOEST goed gekleed achterop. En daar ben ik mijn ouders tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor. Ik zie zelfs kleine kinderen tegenwoordig zonder handschoenen of een korte broek bij iemand achterop zitten. De bestuurder is in mijn ogen een potentiële moordenaar.
Whale schreef:Mwah, als je zonder beschermende kleding op een motor gaat zitten ben je gewoon dom bezig.
elnienjo schreef:fransje23 schreef:Je maakt zelf de keuze om met vegan vrienden op vakantie te gaan, toch?
Dan vervolgens klagen over het feit dat ze vegan willen eten is wel erg bijzonder...
Ik vind dat zeiken of dat iemand niet van zijn principes af wil wijken een typisch voorbeeld van gebrek aan zelfreflectie!
De vegan kiest er toch ook zelf voor om op vakantie te gaan met de omnivoor?
En vegetarisch ipv vegan was geen probleem begreep ik eruit, dan ligt een pizzeria toch voor de hand ipv hardcore vegan?
MarlindeRooz schreef:Ik kan jou vertellen dat ik ziek word als ik na 12 jaar opeens vlees ga eten. En je kan mensen toch niet dwingen om tegen hun principes in te eten?!
Ik was ook gewoon ergens gaan zitten en had patat met ketchup besteld maarja, dat ben ik.
Magrathea schreef:Whale schreef:Mwah, als je zonder beschermende kleding op een motor gaat zitten ben je gewoon dom bezig.
Ja echtAls je niet op zijn minst een fatsoenlijke jas kan betalen neem dan geen motor...
Al denk ik dat het ook gewoon deels onwetendheid is hoor, die mensen dragen vaak wel een helm. Dan ben je bij een ongeluk misschien niet dood, slechts permanent verminkt en mogelijk alsnog achteraf dood door infectie![]()
elnienjo schreef:Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?
Avalanche81 schreef:elnienjo schreef:Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?
Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.
Betere oplossing was overigens alle contact met die persoon verbreken.
Avalanche81 schreef:Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.
Avalanche81 schreef:elnienjo schreef:Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?
Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.
Yonker schreef:Hier erger ik me dus weer aan, verwachten van mensen die geen vega/vegan zijn dat ze maar minder vlees gaan eten omdat ze met jou zijn. Wie weet eet diegene thuis wel helemaal niet zoveel vlees of vind diegene het niet nodig om geen vlees te eten?? Waarom moet iemand zich aanpassen aan jou mening.
Net als dat iemand die vega was zich verbaasde dat iemand het niet tof vond dat er met friet halen alleen maar vega snacks gehaald werden omdat diegene zelf vega is. Ja want dan moet iedereen maar vega eten want mensen moeten zich aanpassen aan diegene? Maar als een vega bij iemand thuis komt en die moet vlees eten dan is de wereld te klein. Het werkt 2 kanten op he