Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:18

Ja, uiteraard. Maar als jij een keer effe naar het strand rijd in de zomer met 35 graden en daarom even slippers aan trekt vind ik het echt achterlijk om te zeggen 'Ja als jij dalijk valt of een ongeluk krijgt, heb jij dalijk geen recht op medische hulp, mag je allemaal zelf betalen!'

Want er zijn tig andere voorbeelden van niet zulke slimme keuzes, maar om dan altijd maar te zeggen dat je zelf mag gaan dokken als je iets overkomt vind ik echt zwaar kort door de bocht.
En ik geloof er ook niks van, want als het een dierbare van je betreft praat je wel anders hoor. Geloof mij maar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:19

fransje23 schreef:
Je maakt zelf de keuze om met vegan vrienden op vakantie te gaan, toch?
Dan vervolgens klagen over het feit dat ze vegan willen eten is wel erg bijzonder...

Ik vind dat zeiken of dat iemand niet van zijn principes af wil wijken een typisch voorbeeld van gebrek aan zelfreflectie!

De vegan kiest er toch ook zelf voor om op vakantie te gaan met de omnivoor?
En vegetarisch ipv vegan was geen probleem begreep ik eruit, dan ligt een pizzeria toch voor de hand ipv hardcore vegan?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:22

Je zegt toch ook niet tegen een glutenintolerant persoon van, goh vreet maar gewoon brood, want je bent de enige die geen brood mag eten. :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:25

Shaggy09 schreef:
Ja, uiteraard. Maar als jij een keer effe naar het strand rijd in de zomer met 35 graden en daarom even slippers aan trekt vind ik het echt achterlijk om te zeggen 'Ja als jij dalijk valt of een ongeluk krijgt, heb jij dalijk geen recht op medische hulp, mag je allemaal zelf betalen!'

Want er zijn tig andere voorbeelden van niet zulke slimme keuzes, maar om dan altijd maar te zeggen dat je zelf mag gaan dokken als je iets overkomt vind ik echt zwaar kort door de bocht.
En ik geloof er ook niks van, want als het een dierbare van je betreft praat je wel anders hoor. Geloof mij maar.

Het zijn juist 'die ene keer'-en. ;) Ik ben opgegroeid in een motorfamilie en of het nou 35 of zelfs 40 graden op vakantie was, ik MOEST goed gekleed achterop. En daar ben ik mijn ouders tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor. Ik zie zelfs kleine kinderen tegenwoordig zonder handschoenen of een korte broek bij iemand achterop zitten. De bestuurder is in mijn ogen een potentiële moordenaar.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:25

Ik vind glutenintolerant wel een ander verhaal. Die kiest er niet voor om intolerant te zijn, een vegan kiest er wel voor om vegan te zijn.

Maar ik vind het ook egoïstisch van hun dat ze dan stad en land af willen gaan voor een vegan restaurant. Bij de 95% van de normale restaurants heb je wel iets op de kaart dat vegan is. Salade bijvoorbeeld of iets met brood.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:26

MarlindeRooz schreef:
Je zegt toch ook niet tegen een glutenintolerant persoon van, goh vreet maar gewoon brood, want je bent de enige die geen brood mag eten. :=

Een allergie is natuurlijk heel wat anders dan gewoon niet willen eten (of godsdienstgeneuzel)
En volgens mij is pizzadeeg zelfs gewoon vegan en als je hem dan alleen laat beleggen met champignons en groente ben je toch ook klaar? Kan de omnivoor in het gezelschap gewoon kaas, vlees of vis op z'n pizza eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:27

elnienjo schreef:
MarlindeRooz schreef:

Een allergie is natuurlijk heel wat anders dan gewoon niet willen eten (of godsdienstgeneuzel)
En volgens mij is pizzadeeg zelfs gewoon vegan en als je hem dan alleen laat beleggen met champignons en groente ben je toch ook klaar? Kan de omnivoor in het gezelschap gewoon kaas, vlees of vis op z'n pizza eten.

Ik kan jou vertellen dat ik ziek word als ik na 12 jaar opeens vlees ga eten. En je kan mensen toch niet dwingen om tegen hun principes in te eten?!

Ik was ook gewoon ergens gaan zitten en had patat met ketchup besteld maarja, dat ben ik.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:28

Shenavallie schreef:
Shaggy09 schreef:

Het zijn juist 'die ene keer'-en. ;) Ik ben opgegroeid in een motorfamilie en of het nou 35 of zelfs 40 graden op vakantie was, ik MOEST goed gekleed achterop. En daar ben ik mijn ouders tot de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor. Ik zie zelfs kleine kinderen tegenwoordig zonder handschoenen of een korte broek bij iemand achterop zitten. De bestuurder is in mijn ogen een potentiële moordenaar.

Een motor vind ik op zich zelf al een gevaarlijk ding dus dat snap ik.
Maar als mensen even op hun brommer met slippertjes gaan rijden als het hier weer standje sambal is dan vind ik het stom om te zeggen dat ze voor hun medische kosten mogen opdraaien, mochten ze die maken. Dat kan namelijk ook gebeuren wanneer je wel schoenen draagt.
En dat van het roken en alcohol drinken vind ik nog 10 keer erger. Maar zulke uitspraken zullen alleen door bepaalde mensen gedaan worden. Die drinken vast zelf nooit een druppel :(:)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:29

Mijn tante heeft altijd gerookt als de Hoogovens en is gestopt een aantal jaar terug, nu is ze allergisch voor de rook :=
Ook voor parfum en rubber en weet ik allemaal, ze is ook vegetariër maar pakt wel op een verjaardag bitterballen 8)7
Tegenwoordig vinden een hoop mensen zich allergisch ergens voor, net zoals er maar gestrooid wordt met ADHD als een kind druk is >;)

Heb ook een hekel aan meiden die dikke vette wenkbrauwen, soms lopen ze met de A2 boven hun ogen <<)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:30

Whale schreef:
Mwah, als je zonder beschermende kleding op een motor gaat zitten ben je gewoon dom bezig.

Ja echt _O- Als je niet op zijn minst een fatsoenlijke jas kan betalen neem dan geen motor...
Al denk ik dat het ook gewoon deels onwetendheid is hoor, die mensen dragen vaak wel een helm. Dan ben je bij een ongeluk misschien niet dood, slechts permanent verminkt en mogelijk alsnog achteraf dood door infectie :o

elnienjo schreef:
fransje23 schreef:
Je maakt zelf de keuze om met vegan vrienden op vakantie te gaan, toch?
Dan vervolgens klagen over het feit dat ze vegan willen eten is wel erg bijzonder...

Ik vind dat zeiken of dat iemand niet van zijn principes af wil wijken een typisch voorbeeld van gebrek aan zelfreflectie!

De vegan kiest er toch ook zelf voor om op vakantie te gaan met de omnivoor?
En vegetarisch ipv vegan was geen probleem begreep ik eruit, dan ligt een pizzeria toch voor de hand ipv hardcore vegan?

Je bent toch vrienden? Is een beetje begrip opbrengen voor iemands principes zo erg?
Al moet ik zeggen dat ik 3x een stad doorkruisen echt niet zou doen, ik bereid me gewoon goed voor en als dat allemaal mislukt dan doen we het wel met een broodje van de supermarkt of een falafelwrap van de Turk ofzo. Of het restaurantje van de dag ervoor, kan allemaal gewoon. :D
Ik heb nog nooit issues gehad om vegan te eten op vakantie, kost je eventjes voorbereiding maar dat heb ik wel voor mijn principes over :o mijn vakantieplezier hangt niet af van 100% spontaniteit rondom het avondeten.

Ik vind het trouwens ook wat kort door de bocht om te zeggen "jij kiest ervoor om zo te eten". Nee, ik heb er niet voor gekozen om in een wereld te leven waarin dieren doodmaken voor eten normaal is, en ik kan dan ook echt niet meer met droge ogen een stuk vlees wegwerken, dat komt er gelijk weer uit doordat ik me zo bewust ben van het leed dat erachter zit.
Het is niet dat het makkelijker of leuker is ofzo :o soms denk ik ook wel eens dat het fijn zou zijn om gewoon ongestoord McDonalds te kunnen eten, met het vliegtuig te gaan, auto te rijden, volop deel te nemen aan de consumptiemaatschappij en wat al niet meer zonder enig schuldgevoel of besef van de impact op de planeet / dieren / mensen in derdewereldlanden. Zou een stuk makkelijker zijn. Maar daar wordt de wereld geen betere plek van. Ik KAN daar echt niet van wegkijken. :n

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:32

MarlindeRooz schreef:
Ik kan jou vertellen dat ik ziek word als ik na 12 jaar opeens vlees ga eten. En je kan mensen toch niet dwingen om tegen hun principes in te eten?!

Ik was ook gewoon ergens gaan zitten en had patat met ketchup besteld maarja, dat ben ik.

Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 10:32

Magrathea schreef:
Whale schreef:
Mwah, als je zonder beschermende kleding op een motor gaat zitten ben je gewoon dom bezig.

Ja echt _O- Als je niet op zijn minst een fatsoenlijke jas kan betalen neem dan geen motor...
Al denk ik dat het ook gewoon deels onwetendheid is hoor, die mensen dragen vaak wel een helm. Dan ben je bij een ongeluk misschien niet dood, slechts permanent verminkt en mogelijk alsnog achteraf dood door infectie :o

Een helm op de motor is gewoon harstikke verplicht hoor

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:34

Ik heb nog nooit iemand op een motor gezien zonder helm of met een korte broek.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:35

Shaggy09 schreef:

Route 66, rijdt men massaal zonder helm. Ik verbaasde mij daar ook over toen ik daar aan 't roadtrippen was in een veilige SUV.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:36

Ik zie ze ook wel eens zonder :o
En met hoe weinig politie er op de snelweg rijdt zie ik ook niet snel gebeuren dat daar actief op wordt gehandhaafd.

Overigens moet ik ook altijd van mijn vader een motorjas aan, maar dat is ook gewoon omdat het ongeacht de buitentemperatuur toch wel koud is als je met 130 over de snelweg rijdt :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:36

Shaggy09 schreef:

Moet je een keertje naar Griekenland gaan. :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:37

Oké, maar hier in Nederland heb ik het over hé :P Omdat iemand zei dat die niet wilde betalen voor mensen die roken/alcohol hebben gedronken of motor/brommer rijden zonder bescherming.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:38

Shaggy09 schreef:

Ik kom ze regelmatig tegen in korte broek en t-shirtje. Liefst hier op de brug, waar je 100 mag, even het gas opentrekken :=

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:40

elnienjo schreef:
Er zegt toch niemand dat de vegan maar vlees moet eten? Maar gaan zeuren dat het geen all vegan restaurant is gaat wel erg ver. Je kunt idd alleen de rijst/pasta/friet zonder kaas/vlees vragen en met extra groente. Neem niet aan dat de tafelgenoot geen vlees mag omdat de vegan de aanblik daarvan niet kan verdragen?

Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.

Betere oplossing was overigens alle contact met die persoon verbreken.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:40

Heb nog een paardgerelateerde: Ja mijn paard is hengst en (in mijn geval nog) niet op de hengstenkeuring geweest. En nee, ik heb ook geen problemen met mensen welke een hengst sociaal houden welke er geen last van hebben. Hoevaak mensen wel niet bang worden omdat het woord hengst valt, terwijl ze ervoor hun merrie er nog zowat tegenaan parkeerden omdat ze niks doorhebben :+ Veel bravere en socialere paarden kom je niet tegen.

Ook kan ik het accepteren dat mensen een kitten / pup / konijntje etc bij een (verantwoorde) fokker kopen. Adopteren is absoluut goed, maar ik vind niet dat je per se niks bij een fokker mag halen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:41

Avalanche81 schreef:
elnienjo schreef:

Nou, ik ken iemand die het dan nodig vond om een uitgebreide grill te bestellen. Dan zoek ik ook een vegan restaurant op. Ik vind dat gewoon provoceren, gewoon zieken om te zieken. Dat iemand vlees wil, dat kan, maar zoveel en zulke enorme stukken zijn nergens voor nodig. Je kan in Nederland ook prima zonder vlees, dus dat vind ik gewoon zieken.

Huh maar die persoon mag toch zelf weten wat hij/zij besteld of ben ik nou gek? :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:44

Avalanche81 schreef:

Wat zou dan wel acceptabel zijn? Gewoon een normale biefstuk of zeetongetje kan nog wel door de beugel voor je? Ik zou denk ook niet bevriend kunnen zijn met een vegan, die zijn mij veel te extreem.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:46

Avalanche81 schreef:
elnienjo schreef:

Hier erger ik me dus weer aan, verwachten van mensen die geen vega/vegan zijn dat ze maar minder vlees gaan eten omdat ze met jou zijn. Wie weet eet diegene thuis wel helemaal niet zoveel vlees of vind diegene het niet nodig om geen vlees te eten?? Waarom moet iemand zich aanpassen aan jou mening.
Net als dat iemand die vega was zich verbaasde dat iemand het niet tof vond dat er met friet halen alleen maar vega snacks gehaald werden omdat diegene zelf vega is. Ja want dan moet iedereen maar vega eten want mensen moeten zich aanpassen aan diegene? Maar als een vega bij iemand thuis komt en die moet vlees eten dan is de wereld te klein. Het werkt 2 kanten op he :Y)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:47

Yonker schreef:
Hier erger ik me dus weer aan, verwachten van mensen die geen vega/vegan zijn dat ze maar minder vlees gaan eten omdat ze met jou zijn. Wie weet eet diegene thuis wel helemaal niet zoveel vlees of vind diegene het niet nodig om geen vlees te eten?? Waarom moet iemand zich aanpassen aan jou mening.
Net als dat iemand die vega was zich verbaasde dat iemand het niet tof vond dat er met friet halen alleen maar vega snacks gehaald werden omdat diegene zelf vega is. Ja want dan moet iedereen maar vega eten want mensen moeten zich aanpassen aan diegene? Maar als een vega bij iemand thuis komt en die moet vlees eten dan is de wereld te klein. Het werkt 2 kanten op he :Y)

Helemaal mee eens! _/-\o_

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:49

Haha de eeuwige strijd tussen vegans en moordenaars. I love it. Jij mag je veldsla met dressing eten, dan eet ik lekker mijn kroketje. Goed? En dan ben jij blij dat je mij niet bent en ik ben heel blij dat ik jou niet ben.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 30-08-19 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt