Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:53

Lau schreef:
Amandavd schreef:
Ik vraag altijd wat mensen willen en ik zeg altijd tegen mensen wat ik graag zou willen. A heb ik geen zin in het eeuwige raadspelletje van wat iemand nou zou willen, B op deze manier krijgt deze persoon ook echt iets wat ze willen, C zo voorkom ik teleurstelling bij mijzelf. Heeft nog nooit iemand over geklaagd gelukkig.

Ja zo doen wij dat bij mijn moeder ook! Ik wilde heel graag een uitbreiding voor de sims. En zij vind dat helemaal niks. Maar ze weet hoe blij ze mij er mee maakt. We maken ook altijd duidelijke lijstjes.
Wat ik ook bij mijn schoonouders had gedaan. Maar alles wat ik erop had staan vonden zij niet leuk om te geven..... Dus kreeg ik dingen die zij leuk vinden :')

Dat heb ik momenteel met mijn moeder. Dochter wil HEEL GRAAG "vliegminuten" krijgen bij het sky dive center. Ze is al sportvlieger en wil graag door, om later richting haar werk er ook iets mee te doen. Echt al zou ze alleen maar waardebonnen voor vliegminuten krijgen... dan is ze SUPERBLIJ vanavond. Maar oma wil haar liever "een echt kadootje" geven. Maar voor dochter IS dat een echt cadeau...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:00

Temeraire schreef:
Ik maak vaak een lijstje met bijvoorbeeld 10 verschillende dingen, variërend in prijs. Dan kunnen ze wat uitkiezen en blijft het toch nog een beetje een verrassing wat je krijgt.
Heb ook iemand die 1 ding vraagt, op zich prima en handig, maar dan is de verrassing er toch een beetje af.

Ik maak in de aanloop naar mijn verjaardag een bestandje aan in OneNote en schrijf daar alles op wat ik wil.
Kunnen heel goedkope dingen zijn maar ook duurdere dingen.
Wanneer mijn moeder dan vraagt wat ik wil maak ik een screenshot en stuur die door.
Dan hebben zij een idee van mijn wensen en mochten ze er niet uitkomen dan geven ze het aan.
Vaak weet ik globaal al wat ik krijg, maar dat maakt voor mij niet uit, ben er net zo blij mee. :)

Meliaforever

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:13

Ik vind snoep of ander eten niet leuk om te krijgen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:21

Oh dat is stom Zilfstar, bijdragen aan iemands droom is juist een echt cadeau, en dan nog voor de langere termijn ook, in plaats van een prul dat de prullenbak ingaat...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:40

Meliaforever schreef:

Snoep en eten vind ik juist de beste cadeaus om te krijgen *D :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:53

Iemand bij ons in de familie had ooit op zn lootje gezet: verras me.
Nou, diegene die hem getrokken had, had zoiets van; oké ik ga mn best doen.
Had ie ook echt gedaan, maar die ander had echt zoiets van: ja wat moet ik hiermee?
Vond ik wel sneu voor de gever.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:17

Zie de reclame van bol.com :') :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:45

ReadTheRulez schreef:
Zie de reclame van bol.com :') :')

Opa met z’n verzameling after shave, ik moest inderdaad ook meteen aan dit topic denken :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:13

verootjoo schreef:
Meliaforever schreef:

Snoep en eten vind ik juist de beste cadeaus om te krijgen *D :')

hier ook niet, want snoepen doe ik zo min mogelijk. En met eten ben ik best kritisch, heel veel eten is standaard te zout.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:08

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:39

niet alleen mijn partner kon er wat van..mijn toenmalige werkgever ook. Het kerstpakket. Onze werkgever was niet zo gul, maar dit jaar kon er iid weleens een keer wat van af. Iedereen in spanning, wat zou het zijn..... kregen wij een kerstkaart EN.. de mogelijkheid om een bedrag te schenken aan een goed doel naar keuze....
en dat binnen een zorgorganisatie waarvan het werk het hele jaar eruit bestaat om voor "anderen te zorgen". goed bedacht!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:28

Mijn kerstpakket vanuit het werk bestond ooit eens uit een kerststol, een enorme chipolatataart en een grote doos bonbons. Ja, allemaal van dezelfde werkgever. Sindsdien ben ik nooit meer slank geweest. :=

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 09:37

celticpony schreef:
niet alleen mijn partner kon er wat van..mijn toenmalige werkgever ook. Het kerstpakket. Onze werkgever was niet zo gul, maar dit jaar kon er iid weleens een keer wat van af. Iedereen in spanning, wat zou het zijn..... kregen wij een kerstkaart EN.. de mogelijkheid om een bedrag te schenken aan een goed doel naar keuze....
en dat binnen een zorgorganisatie waarvan het werk het hele jaar eruit bestaat om voor "anderen te zorgen". goed bedacht!

Erg banketstaaf :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 10:53

Ik kreeg van mn bijbaan een cadeaubon!

Super leuk, alleen was het een bon van die supermarkt :') . Moest je ook in 1 keer uitgeven, maar ik deed daar nooit de grote boodschappen, heb m maar aan mn schoonouders gegeven :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:22

Es_ther schreef:
Ik kreeg van mn bijbaan een cadeaubon!

Super leuk, alleen was het een bon van die supermarkt :') . Moest je ook in 1 keer uitgeven, maar ik deed daar nooit de grote boodschappen, heb m maar aan mn schoonouders gegeven :')

Dat had ik ook _O-
Bij mij is ie denk ik uiteindelijk verlopen, niemand uit mijn omgeving deed daar de boodschappen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:32

Ik snap niet dat je dan niet er heen gaat, dure zaken als koffie/wasmiddel ed aanschaft.
Dan ben je zo aan een flink bedrag en daar heb je dan ook lang wat aan.

Vind een cadeau bon ook geen tof kado hoor van een bedrijf. Snap dat het soms erg handig is en dat je het voor grote groepen nooit goed kan doen. De ene is juist blij met een kado bon en de ander helemaal niet.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:40

Wat moet een zestienjarige met koffie en wasmiddel (van een discountsupermarkt ook nog)?

Dit jaar was ik wel blij met mijn cadeaubon. Vorig jaar kreeg ik zo’n domme zitzak die toen helemaal hip waren en in alle kerstpakketten zaten.
Die is bij mij en bij de meeste van mijn collega’s linea recta de vuilbak ingegaan. Zonde van het geld man, geef dan nog beter niets.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:45

watchthesky schreef:
Wat moet een zestienjarige met koffie en wasmiddel (van een discountsupermarkt ook nog)?

Dit jaar was ik wel blij met mijn cadeaubon. Vorig jaar kreeg ik zo’n domme zitzak die toen helemaal hip waren en in alle kerstpakketten zaten.
Die is bij mij en bij de meeste van mijn collega’s linea recta de vuilbak ingegaan. Zonde van het geld man, geef dan nog beter niets.

uhmmm als bijdrage aan je ouders geven de wasmiddel en daarnaast nog lekkere dingen kopen voor je zelf.

geen tof ding maar jij blij met lekkere dingen en moeders blij met wasmiddel.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:49

Mijn moeder gebruikt geen huismerk wasmiddel :P
Maar voor anderen was dat misschien wel een oplossing :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:57

MarliesV schreef:
Ik snap niet dat je dan niet er heen gaat, dure zaken als koffie/wasmiddel ed aanschaft.
Dan ben je zo aan een flink bedrag en daar heb je dan ook lang wat aan.

Vind een cadeau bon ook geen tof kado hoor van een bedrijf. Snap dat het soms erg handig is en dat je het voor grote groepen nooit goed kan doen. De ene is juist blij met een kado bon en de ander helemaal niet.

Koffie en dingen als wasmiddel enzo kopen wij daar niet, omdat wij het niet drinken en de visite die bij ons komt koffie van een andere winkel lekkerder vindt :).

Ik was toen wel 24 hoor, maar wel de oudste weekendkracht.
De jongeren die thuis woonden hebben die dingen aan hun ouders gegeven. Hij was ook district gebonden, dus kon hem niet aan mn moeder geven (die woonde daarvoor veel te ver).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 12:11

Tja, kerstpakketten is en blijft lastig. Ik heb wel eens kerstpakketten uitgezocht en dat is echt lastig... Je moet iedereen hetzelfde geven, anders krijg je gegarandeerd gezeur dat het cadeau van Pietje toch echt duurder was dan dat van Jantje. Dan zit je nog met diverse leeftijden, man/vrouw en persoonlijke voorkeuren.. Je vindt nooit iets dat iedereen fantastisch vindt. Hoewel een simpele cadeaubon voor het bedrijf wel een beetje makkelijk is. Als er niets voor mezelf bij zat had ik houdbare spullen gekocht en dat aan de voedselbank o.i.d. gedoneerd. Voor het kerstgevoel :)

Bij ons bedrijf gaan we uit eten met het hele team in een goed restaurant, de een vindt het fantastisch en de ander loopt te klagen dat ze liever een kerstpakket hadden gehad. Helaas kun je het nooit goed doen voor iedereen, hoe erg je je best ook doet. -O-

Ik heb nu de uitdaging om cadeautjes te kopen voor mijn lootje, met een leeg lijstje... Hoop dat dat niet uitdraait op een teleurstelling, maar anders had 'ie maar wat in moeten vullen :))

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:07

Mijn schoonzusje zat vorig jaar te zeuren dat de fleece deken in het pakket te donker was.Ze werd er depri van als ze er onder lag.Wij hadden een beige en maar geruild met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:44

Britta31 schreef:
Mijn schoonzusje zat vorig jaar te zeuren dat de fleece deken in het pakket te donker was.Ze werd er depri van als ze er onder lag.Wij hadden een beige en maar geruild met haar.

serieus? :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:53

Dat is echt geen grapje.Ik had ook een keer een grote honden knuffel.Wilde ze niet hebben voor de kleinkinderen omdat de ogen van de hond te droevig stonden.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:54

Die heeft echt issues :')