[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:42

Jij in een picanto _O- in een lekker kek kleurtje.

Offshore is best relax als het allemaal goed loopt. Paar jaar terug is er vanalles gewijzigd zonder communicatie en dat is nog steeds een puinhoop bij momenten.

Fulltime huismoeder zou me toch niet eens lukken :P heb altijd wel wat uitdaging nodig en die haal ik niet uit achter een koter aan rennen en spetterpoep opruimen. De enige uitdaging daaraan is niet over mijn nek gaan.

Edit: 30 jaar? Ja dat haalt mijn roedtbak al helemaal niet meer.
Hij lag Brussel en antwerpen ook niet meer in trouwens.

Hilli

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:45

Ik ben maar met 1 variant van de thuisblijfmoeder blij geweest in mijn leven en dat is mijn eigen moeder. Dat broodje tussen de middag en het kopje thee met biscuitje na schooltijd is toch wel heel waardevol. En dat ze weer ging werken vanaf mijn twaalfde ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:50

Het is dat de arbeidsmarkt vaak niet zit te wachten op mensen die na geboorte en peutertijd weer een job zoeken.
Deeltijdse job als moeder idem: altijd bang dat je niet flexibel bent/kan zijn en om elke scheet alsnog naar huis moet.

Dat zou voor mij een punt zijn. Stel dat ik een kind heb en partner is wezen bootje varen, dan ga ik idd alles moeten laten vallen en springen. Zou me daar echt schuldig over voelen naar collega's toe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:19

Het is een beetje alsen en dannen hier maarrrr als ik weer ga werken dan ga ik jeugdzorg in en dan kan ik niet voor een griepje thuis blijven dus dan hoop ik dat ons netwerk nog intact is. Mijn ouders zijn vrijwillig een dag minder gaan werken om op mijn nichtje te kunnen passen.

Of ik word gewoon een steengoede coupeuse en dan kan ik vanuit huis werken.

En wat nu gewoon lekker is omdat ik thuis blijf: ik heb onbeperkte vekansiedagen dus als mijn huisjood zich een weekje leegboekt kunnen we weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:24

Mijn moeder is op pensioen, stiefpa nog (lang) niet. Ga het haar niet aandoen om steeds oppas te moeten spelen. Daarbij woont ze niet zo ver, maar wel geheel uit de richting van mijn huidige job.
Schoonpa is ook op pensioen maar om persoonlijke redenen heb ik die liever niet als oppas. Schoonmams geeft dat trouwens zelf ook aan, als 1 van haar zonen aan kinderen begint dat ze niet moeten denken dat zij de hele tijd babysit gaat spelen.

En tot zover ons sociale netwerk :+

Van huis uit werken of als zelfstandige lijkt me heel fijn om te doen. Helaas is er niks waar ik uitmuntend goed in ben en wat als jobwaardig gezien kan worden om een eigen bedrijfje in te beginnen :P

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:08

Vjestagirl schreef:
Ik vind het gewoon bizar dat we massaal aan kinderen beginnen, waarna we vervolgens dik betalen om ze uit te besteden aan anderen, omdat we anders de kosten van kinderen niet kunnen betalen. Daar zit toch 0 logica in? Sterker nog, er zijn zat koppels die 1 volledig salaris kwijt zijn aan kinderopvang. Totaal de weg kwijt als je t mij vraagt.

Maar goed, er is mij al vaker verteld dat ik archaïsche ideeën heb als het op kinderen aankomt.

Voor mij geldt dat werk meer is dan werk. Het is een vorm van me time, ook al klinkt dat gek misschien. Het is een sociaal aspect wat een grote rol speelt. Zet mij 24/7 thuis met kinderen en ik word gillend gek!

Heb nu co ouderschap en dat zie ik als de meest luxe vorm van ouderschap. Om het weekend ben ik vrij en kan ik doen wat ik wil en de weekenden met de kinderen vervul ik mijn rol als moeder. Dat doe ik doordeweeks ook nog een paar keer maar ik heb dus ook avonden vrij.

Ik plan alles in de weekenden zonder kinderen. Want ik vind het raar om dan alsnog oppas te gaan regelen. We hebben in de andere weekenden echt quality time met zn drietjes.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 16:50

maria1990 schreef:
@fjordjes; Ik had die reclame voorbij zien komen, hoe verzinnen ze het :')

@Adindaa, Is hij nou helemaal gek geworden dat hij zomaar de keukens doorvliegt om te vragen waar het eten blijft :x

Echt hé, en die kerel die z'n piel goed legt... En ik vind het geluid nog het allerergste dat gesmak

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:38

Ik zeg ook niet dat 1 ouder fulltime thuis moet blijven. Je kunt ook 2 ouders parttime doen. Of een baan zoeken waarbij je vanuit huis kunt werken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:43

Ik weet eigenlijk niet waar ik minder respect voor heb, moeders die hun collega’s voor van alles op laten draaien voor een snotneus of moeders die op de zak van “manlief” gaan teren...

Zelf heb ik 1 collega met jonge kinderen en de rest heeft geen kinderen meer thuis wonen. Scheelt wel geloof ik. Al blijft vakanties inplannen nog steeds moeilijk gek genoeg. Ik ga als iedereen geweest is, dus ik maak me niet druk. Maar de afgelopen 3 weken zaten alweer vol met discussies over de vakantieplanning van volgend jaar zomer...

Die reclame van de Zeeman vind ik ook bizar. Maar we praten er wel over :D
Laatst bijgewerkt door Niobe op 28-10-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:46

"Op de zak van manlief teren" vind ik wel een hele negatieve formulering. Alsof kinderen opvoeden en het huishouden doen vanzelf gaat. Persoonlijk heb ik juist héél veel respect voor vrouwen die ervoor kiezen thuis te blijven en níet mee te doen aan de ratrace van kinderen én carriere.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:48

Ibbel schreef:
"Op de zak van manlief teren" vind ik wel een hele negatieve formulering. Alsof kinderen opvoeden en het huishouden doen vanzelf gaat. Persoonlijk heb ik juist héél veel respect voor vrouwen die ervoor kiezen thuis te blijven en níet mee te doen aan de ratrace van kinderen én carriere.

Je hoeft toch geen drukke carrière te beginnen? Beetje zelfstandig blijven vind ik meer te respecteren. Je mag het negatief vinden, maar ik zie het echt zo.
Kinderen opvoeden en huishouden kun je ook makkelijk verdelen.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:53

Als ik dan voor kinderen zou gaan, dan zou ik ook thuis “op de zak van manlief gaan teren” hoor. Je kiest voor een kind, dus dan ben je er voor dat kind. Niet je ouders of schoonouders, geen duurbetaalde oppas, maar jijzelf.
Meedoen aan de ratrace zou ik ook niet willen. :n

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 17:58

Niobe schreef:
Ibbel schreef:

Je hoeft toch geen drukke carrière te beginnen? Beetje zelfstandig blijven vind ik meer te respecteren. Je mag het negatief vinden, maar ik zie het echt zo.
Kinderen opvoeden en huishouden kun je ook makkelijk verdelen.

Mee eens. Bovendien vind ik het nogal bijzonder om je financieel compleet afhankelijk te maken van je partner. Nou ja, bijzonder kortzichtig vooral.
Zoveel situaties meegemaakt waarin man bijvoorbeeld er vandoor ging met een ander en de vrouw berooid achter bleef.
Ik dacht dat we tegenwoordig toch wel iets verder waren dan dat.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:03

Ik werk full time, 36 uur in de week. Ehhhhh met kind zou ik gevoelsmatig minder moeten werken. Tja waarom wil je kind, niet om vijf dagen naar de opvang te brengen.
Ik moet er niet aan denken om minder te werken, jak dan moet ik wat in huis doen en zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:10

Waarom gaat het nu over opvang van een kind dat er niet gaat komen? :+

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:13

Relaxed schreef:
Waarom gaat het nu over opvang van een kind dat er niet gaat komen? :+

Gewoon omdat het kan *\o/*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:15

Nou ja, het zijn wel altijd mede-argumenten geweest om niet aan kinderen te beginnen. Géén zin een eventueel kind elders te dumpen en ook geen zin te stoppen met werken. Werk is leuker dan kinderen, dus geen kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:23

Over paar jaar zal ik alleen maar thuis werken. Maar alsnog komt er geen kind :')

Wel allemaal leuke boerderij dieren <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:24

Vanuit huis werken met jonge kinderen valt tegen. Maar ik denk dat je daarvoor jonge kinderen gehad moet hebben om dat in te kunnen schatten :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:29

Niobe schreef:
Ik weet eigenlijk niet waar ik minder respect voor heb, moeders die hun collega’s voor van alles op laten draaien voor een snotneus of moeders die op de zak van “manlief” gaan teren...

Zelf heb ik 1 collega met jonge kinderen en de rest heeft geen kinderen meer thuis wonen. Scheelt wel geloof ik. Al blijft vakanties inplannen nog steeds moeilijk gek genoeg. Ik ga als iedereen geweest is, dus ik maak me niet druk. Maar de afgelopen 3 weken zaten alweer vol met discussies over de vakantieplanning van volgend jaar zomer...

Die reclame van de Zeeman vind ik ook bizar. Maar we praten er wel over :D

Damned if I do, damned if I don't.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:32

Nou, genoeg over kinderopvang en wel of niet thuismoederen hoor....

Ik vind die andere KPN reclame met die kinderen die midden in de nacht opa en oma facetimen ofzo....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 18:47

Al die reclames heb ik nog niet gezien, mis er niks aan zo te horen :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:05

Sanet schreef:
Nou, genoeg over kinderopvang en wel of niet thuismoederen hoor....

Ik vind die andere KPN reclame met die kinderen die midden in de nacht opa en oma facetimen ofzo....

De wielen van de bus gaan rond en rond.... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:09

Vandaag een snot kind die ondanks mijn fietsbel zo overstak , en de ouders liepen stug door. Als Barbara (zo heet mijn fiets :') ) niet zo scherp was dan hadden we die kegel zo omgegooid op de straat ^)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 19:54

Ik ben al veel thuis vanwege de dieren. Ik werk drie dagen.
Op zich zou ik qua inkomen helemaal thuis kunnen blijven, maar dan moeten alle dieren weg. En dat gaat echt niet gebeuren.
Dieren zijn zoveel leuker dan kinderen.
Ik heb vaak het gevoel dat mensen teveel willen. Carrière, kinderen, vakantie, mooie auto.
Je kan niet alles hebben.
Je kind meerdere dagen in een opvang doen, omdat je wil werken, vind ik ook raar. Vaak kost de opvang net zo veel als dat de moeder verdient.
Als je kinderen hebt, dan wil je toch het liefst zoveel mogelijk bij ze zijn?