Vjestagirl schreef:Ik vind het gewoon bizar dat we massaal aan kinderen beginnen, waarna we vervolgens dik betalen om ze uit te besteden aan anderen, omdat we anders de kosten van kinderen niet kunnen betalen. Daar zit toch 0 logica in? Sterker nog, er zijn zat koppels die 1 volledig salaris kwijt zijn aan kinderopvang. Totaal de weg kwijt als je t mij vraagt.
Maar goed, er is mij al vaker verteld dat ik archaïsche ideeën heb als het op kinderen aankomt.
Voor mij geldt dat werk meer is dan werk. Het is een vorm van me time, ook al klinkt dat gek misschien. Het is een sociaal aspect wat een grote rol speelt. Zet mij 24/7 thuis met kinderen en ik word gillend gek!
Heb nu co ouderschap en dat zie ik als de meest luxe vorm van ouderschap. Om het weekend ben ik vrij en kan ik doen wat ik wil en de weekenden met de kinderen vervul ik mijn rol als moeder. Dat doe ik doordeweeks ook nog een paar keer maar ik heb dus ook avonden vrij.
Ik plan alles in de weekenden zonder kinderen. Want ik vind het raar om dan alsnog oppas te gaan regelen. We hebben in de andere weekenden echt quality time met zn drietjes.