Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik heb meer het gevoel dat de ouderen hier met z'n allen gewoon stomverbaasd zijn als je er over nadenkt wat er vroeger allemaal kon, qua reclame, dan dat dat als 'vroeger was het beter' wordt gezien.
Ik vind het ook interessant om boeken uit de jaren 20/30 te lezen, en wat daarin over arbeiders, Joden, zwarten gezegd wordt. Dat was toen gewoon de cultuur. Dat is boeiend om je dat te realiseren, zonder er een oordeel over te hebben.
Oh, en de rol van de vrouw in die jaren natuurlijk
Myrth97 schreef:In 1987 kwam de discussie al ter sprake in Sesamstraat
Sizzle schreef:Zijn hier overigens mensen die toe durven geven dat ze gabbers waren met van die afzichtelijke Aussies en van die half geschoren koppies zodat je tijdens school je haar over het kale deel kon vegen?
Hakkuhbar - Babbertje en
Gabber piet - hakke en zagen
![]()
Ik heb er zelf niet zo bijgelopen maar had wel een CD van ‚Poing‘ (van de gabber top 100 waarschijnlijk).
Sizzle schreef:Zijn hier overigens mensen die toe durven geven dat ze gabbers waren met van die afzichtelijke Aussies en van die half geschoren koppies zodat je tijdens school je haar over het kale deel kon vegen?
Hakkuhbar - Babbertje en
Gabber piet - hakke en zagen
![]()
Ik heb er zelf niet zo bijgelopen maar had wel een CD van ‚Poing‘ (van de gabber top 100 waarschijnlijk).
musiqolog schreef:verootjoo schreef:Ooh, over reclames.
Die reclames van Yogho Yogho waren ook hilarisch.
Zoals: ‘valt een eikel uit de boom, die lijkt sprekend op mijn oom. YOGHO, YOGHO!”
Of: ‘loopt een engerd in het bos, eet een broodje albatros. YOGHO, YOGHO!’
Sloeg echt nergens op, maar een lol dat we hadden.
Inderdaad, die reclames waren zo onzinnig, dat was gewoon kunst!. Ik zat in groep 4 toen ze werden gemaakt, laten we zeggen dat ze hun effect niet misten....
Aan alle mensen jonger dan pakweg 32: kijken, het is de moeite waard!
[ Video ]
[ [url=https://www.youtube.com/watch?v=X_Sc1-qzrZ4\]Video[/url] ]
Sizzle schreef:Bij ons was het nog: plakken of 15 km lopen![]()
Ik vind de uitvinding van de mobiel en internet geniaal.