Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar ik heb inderdaad meerdere hoofdpersonen, grappig is dat. Ik herken best veel dingen die je beschrijft, en ik weet niet of dat positief of negatief is.
Wel heeft een docent van me laatst een les gegeven over dat origineel zijn niet meer bestaat, aangezien alles wel ergens op lijkt, en je zonder inspiratie nooit met iets "nieuws" komt. Best interessant was dat.
Ik had allang de opzet af, maar ik "durfde" op de een of andere manier gewoon niet. Ik wist niet hoe ik moest beginnen en begon dus aan hoofdstuk twee, maar kwam er vervolgens achter dat wat ik schreef ook gewoon hartstikke geschikt als begin en "introductie" was, dus hoppa, daar had ik het begin. Grappig hoe je één zin in je opzet kan omtoveren in 300 woorden.
Er is geen hoeveelheid magie ofzo, gewoon een wezen. En dat wezen kan iets. Dat wezen is ook niet onoverwinnelijk, maar wel op de aarde gezet om iets bij te dragen.
Zijn er boeken (Nederlands of Engels) die jij zou aanraden aan iemand die nog overtuigd moet worden van fantasy? 
Een niet-cliché fantasy serie die ik zelf heel goed vind is Rivers of London, die is misschien wat toegankelijker. Schrijver is Ben Aaronovitch en Rivers of London (alternatieve titel: Midnight Riot) is het eerste deel.
Dat zou wat mij betreft verplichte literatuur mogen worden op de middelbare school, niet alleen om de schrijfstijl en het taalgebruik maar ook om de kijk op de wereld die hij heeft

Dat gaat niet werken
denk dat ik in het NL en EN mee ga doen.