Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:19

Ik heb hele leuke kaarsen gekocht bij de intratuin. Heel dom heb im niet op de prijs gelet en waren ze een beetje duur. Tussen de 3,99 en 4,99 per stuk. Ik kwam bij de kassa en moest 171,99 betalen. Toen was het wel even slikken. (ik had meer dan alleen kaarsen :') 2 planten, 2 plantenpotten, schilderij en stuk of 10 kaarsen met een blad zoals onderstaande foto) Nu twijfel ik of ik de kaarsen niet beter terug kan brengen en bij de action goedkopere zal halen? Ik kan het betalen, maar stil.. :$

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:30

Ik had zo'n 6000 gespaard, ben inmiddels (paar maanden later) ruim 8500 verder en nog steeds niet klaar. Bij mij zit het meeste in het huis zelf, zoals de vloeren, muren, raambekleding. Enkele grote apparaten, mijn complete eethoek, meerdere kasten, tuinset en tv heb ik 2ehands gekregen. Ik weet ook niet meer waar het geld allemaal naartoe is gegaan, maar het ging HARD :+ heel hard.

Voor dat geld heb je wel een geheel kaal en vies opgeleverde kleine gezinswoning (68m2, 3 slaapkamers) compleet voorzien. Daarvan waren de meeste keuzes low budget, en alles in huis is zelf gedaan of gratis met hulp van familie (schilderen, behangen, vloeren leggen). Het enige dure wat ik heb gekocht waar ik niet op wou bezuinigen is mijn bankstel.

Ohja en mijn huis ziet eruit als een Ikea vestiging :+
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:37

AmoorM schreef:
Meubels zijn van Profijtmeubel! Het waren geen extreem dure meubels, maar ook geen 2e hands prijsje. Gewoon ertussen in! :D
Hoeveel hebben jullie gespaard voor je het huis verliet? Hoeveel zijn jullie uiteindelijk kwijt aan de inrichting?

Ik had zo'n 7.000 gespaard en uiteindelijk nog 3.000 over op de spaarrekening. En ja ik had alles nieuw gekocht! Nieuwe bank, eettafel, bed... Mijn voordeel was dat dingen zoals kasten, wasmachine, droger, koelkast en diepvries er wel al waren.

Ik woon nu al een half jaar op mezelf en het is nog steeds niet klaar! Ik heb nu weer iets voor aan de muur gekocht en ik wil mijn foto's nog afdrukken op mega formaat en ophangen aan de andere muur. Ik wil nog een vaatwasser plaatsen en nog een extra boekenkast en nachtkastjes... Het stopt nooit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:51

Toen ik m'n huurhuis aangeboden kreeg had ik z'n 11.000 gespaard.

Daar is nu de helft ongeveer van op. Ik heb tot nu toe alles nieuw. Het huis is wel helemaal in een nieuw jasje gestoken. Niks overgenomen. Verf, behang, laminaat, gordijnen, apparatuur, meubels etc.

Wat betalen jullie aan huur?

WinSel

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:56

Voor het huisje die ik hopelijk krijg toegewezen betaal ik 432 euro. Woning met 1 slaapkamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:59

WinSel schreef:
Voor het huisje die ik hopelijk krijg toegewezen betaal ik 432 euro. Woning met 1 slaapkamer

In welke regio ga je wonen? Ik betaal 406 voor ook een woning met 1 slaapkamer. (wel woonkamer, keuken, toilet, badkamer en keukenkast. Dus geen 1 kamer appartement. :'))

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:00

Oost Groningen :)

Dit huisje heeft idd ook woonkamer keuken slaapkamer toilet badkamer berging en tuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:00

Ik betaal 420 voor mijn studio.

Ik had maar 1000 achter de hand, maar mijn moeder heeft geholpen. Daarnaast woon ik heel klein dus voor veel dingen zoals een droger of tv meubel is niet eens plek. Scheelt ook weer. :Y) Mocht iemand het zich afvragen, ik heb mijn tv gewoon op mijn opbergkasten staan. :)

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:01

Witgoed etc en een deel servies veelal uit de erfenis. Verder heb ik vrijwel alles nieuw gekocht, alhoewel wel zoveel mogelijk in aanbiedingen of met enige vorm van korting. Alleen 2 kasten hebben we van marktplaats gehaald.
Bed, tv voor in de slaapkamer, bureau's en de kast in de badkamer hadden we thuis/op kamers al.

Keuken hebben we op eigen kosten uit laten breiden. Dat was ook wel een rib uit mijn lijf want voor hetzelfde geld had ik een complete IKEA keuken kunnen aanschaffen maar dan had ik een halve keuken ergens anders moeten opslaan. Wasbak, kraan en inductieplaat komen overigens wel bij de IKEA vandaan.

Voor de bank, eethoek + stoelen, salontafel, tv meubel, tv zelf was ik zo'n 3500eu kwijt.
Verder was laminaat, ondervloer, verf en behang ook duur. Daar zijn we alles bij elkaar ook zeker wel +-2000eu voor kwijt geweest, als het niet meer was. Vooral verf viel tegen want had meer nodig dan verwacht/berekend. Laminaat was geloof ik rond de 10-13eu/m2 (met korting) dus ook niet superduur. Maar met zo'n +-65m2 tikt dat toch wel snel aan. Nieuwbouw is leuk, maar dat soort kosten lopen dan snel op als er nog niks ligt wat evt over te nemen valt.
En verder: lampen en verlichting (hebben in een deel van het huis Philips Hue dus dat tikt ook wel aan), wanddecoratie en foto's, planten en een tuinset, rolgordijnen, een douchecabine, stellingkasten in de schuur, wandkasten voor bergruimte in het washok. Elk een uitgave van ongeveer 100-400eu ps, maar die alles bij elkaar ook flink oplopen.

En recent nog een nieuw matras en nachtkastjes en toevallig vanmorgen nog een wandkast waar ik al 1,5 jaar naar kijk maar waar ik nu bijna 25% korting op kreeg.

Je kan het natuurlijk zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Ik heb een wat duurdere smaak dus in de woonkamer staat over het algemeen iets duurder spul, terwijl bijna alles in de slaapkamer en badkamer van IKEA komt. Het studeerhok is een mengeling van 2ehands en nieuw, IKEA, wat duurder en zelf gemaakt.

En zoals Neverland al zegt, het stopt nooit. Want net als je denkt dat je er bent volgt er wel weer iets anders :')
Als de kast er eenmaal staat en we de douchecabine hebben geïnstalleerd dan hebben we "alles", maar dan wil ik weer verder sparen voor een grotere koelkast en combimagnetron. En tussendoor nog een keer een kapote vaatwasser gehad bijv.
Ik begon met zo'n 10K en had in eerste instantie wat "over", maar hebben een hoop ook door het afgelopen jaar heen gekocht of volgt op korte termijn nog. Dus inmiddels zitten we denk ik wel ergens tussen de 10 en 15K.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:47

Wauw wat zijn de prijzen laag bij jullie! Ik betaal 800.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:51

Ik had 0 euro en zat in de WW, maar situatie thuis was niet meer uit te houden. :=

Met daarbij dat ik toen thuis woonde moeilijk aan een baan kwam. En nu uitwonend dus stukken makkelijker.

Ik betaal 595 euro voor 2 slaapkamers en incl. stookkosten (80 euro), servicekosten, ontstopping abbo, glas verzekering (randstad).

Paar jaar geleden waren de ouders van mijn moeder verleden en heb toen een hoop spullen op zolder laten zetten (borden, kopjes, glazen, kristallen wijn glazen/borrelglazen). Heb zelfs een antieke theepot/suikerpot staan die zelfs nog van veel verder terug is. <3 Had ook nog een nieuw sola bestekset liggen als uitzet van mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:56

Neverland schreef:

Zoveel kan ik niet eens huren met mijn inkomen. Bij lange na niet zelfs. :')

Blacky94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:20

Een kleine 600 voor 2 slaapkamers :)

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:54

Afbeelding
Kleine kamertje begin eindelijk wat te worden. Even om de onder leg vloer te beschermen stukje laminaat gelegd. Wat ik gratis opgehaald heb hiervoor. Vond het zonde om nieuw neer te leggen in een rommel/hobby kamer.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 07:58

naomiiiii schreef:
Neverland schreef:

Zoveel kan ik niet eens huren met mijn inkomen. Bij lange na niet zelfs. :')

Hier krijg je niks onder de 700 helaas. Zelfs voor een studio van 25m2 betaal je 700. Echt belachelijk. En ik woon niet eens in een echte stad. :=

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:59

Leuk topic! Ik woon sinds een maand samen met mijn vriend. We huren een eenkamerappartement en het begint nu eindelijk een beetje ons plekje te worden. We zijn voor de laatste meubels aan het kijken en gaan het dan verder aankleden.

Wij hebben ook wat langer gewacht ivm huurprijzen en studie. Dit appartement is redelijk betaalbaar voor deze regio en dan kunnen we mooi verder sparen. Sociale huurwoningen hebben zo'n wachtlijst, dat het anders nog een aantal jaar zou duren voordat we het huis uit konden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:23

@neverland, waar woon je ergens dan als ik vragen mag? Zou voor mij dus echt onmogelijk zijn. Ik woon ook in een stad waar elk huis binnen 5 seconden verhuurd of verkocht is, als ik dit niet particulier had gevonden was ik gewoon echt de banketstaaf geweest qua woonruimte.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:22

En toch had ik een sociale huurwoning met net 1 maand ingeschreven staan in de randstad.

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:24

Ik woon nu bijna een jaar op mezelf, heb toen alles lekker nieuw gekocht, maar hier en daar ook wel wat kleine dingetjes gehad van Mn ouders.

Ik ben na bijna een jaar, nog altijd wat aan het veranderen en inrichten, denk dat, dat toch blijft Haha

Ik betaal voor Mn eenkamer appartement €725,- incl. Echt mega veel geluk gehad, is erg weinig voor waar ik woon (Den bosch) ik huur particulier van vrienden.

Afbeelding

Afbeelding
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:34

Hehe, ik ben 9 jaar lang de banketstaaf geweest met woonruimte, particulier huren begint hier ook bij de prijzen die Neverland noemt, en voor dat geld heb je dan een klein huis met misschien 1 slaapkamer. Ik kan dat niet betalen dus moest wachten en tijd opbouwen op de woningbouw.

Mijn huis is net buiten de randstad (Rotterdam Den Haag) , 550,- voor een rijtjeshuis met voor en achtertuin en 3 slaapkamers in een rustige groene buurt. Huurhuis van de woningbouw, ik heb 9 jaar ingeschreven gestaan. Meer als 800 mensen hadden erop gereageerd, maar ik heb hem!

Sharonindezz wat woont daar voor lief en pluizigs naast je bankstel <3 ik heb ook een hokje klaar staan, over 2 of 3 weken kan ik gerbil pups ophalen, kan niet wachten!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:45

Ik bedoelde niet qua inschrijfsduur, daar had ik ook sowieso geen kans mee gemaakt. Dan had het een spoedwoning moeten wezen waar ik kans bij had gehad maar dat was al te laat geweest in de situatie waarin ik zat. Mijn relatie was uit en ik woonde bij mijn schoonouders, dus het moest echt heel snel geregeld worden. Heb mijn huisje zelf ook niet gevonden maar iemand anders, gelukkig maar.
Bedoelde qua geld. Ik heb een prima loon hoor maar voor zoveel geld huren zou ik gewoon echt niet kunnen, dan kan ik bij lange na niet alle vaste lasten betalen. 550 is toch wel de max voor mij wil ik nog gewoon kunnen eten etc. :+

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:46

Hehe daar woont niks pluizigs, maar een boa constrictor Afbeelding
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:48

AmoorM schreef:
Ik heb hele leuke kaarsen gekocht bij de intratuin. Heel dom heb im niet op de prijs gelet en waren ze een beetje duur. Tussen de 3,99 en 4,99 per stuk. Ik kwam bij de kassa en moest 171,99 betalen. Toen was het wel even slikken. (ik had meer dan alleen kaarsen :') 2 planten, 2 plantenpotten, schilderij en stuk of 10 kaarsen met een blad zoals onderstaande foto) Nu twijfel ik of ik de kaarsen niet beter terug kan brengen en bij de action goedkopere zal halen? Ik kan het betalen, maar stil.. :$

[ [url=m/7oxGox.jpg]Afbeelding[/url] ]

AmoorM, doen waar je je zelf goed bij voelt! Ik denk alleen niet dat het uiteindelijk bij de action super veel gaat schelen qua geld? Plus dat je weer op en neer moet met de auto. :Y) Daarnaast mag je jezelf soms wel eens verwennen toch. <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:53

Ik woon in Noord Limburg!

Rond de 800 / 900 euro is hier normaal als je particulier huurt. Sociale woningen beginnen rond de 550 / 600.

Maar ik heb wel twee slaapkamers, een privé parkeerplaats (parkeergarage waar je alleen in komt met een speciale sleutel) en een flinke berging. Dus ik ben hartstikke tevreden. :D

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:56

Particulier is onbetaalbaar voor mij. Maar aan de andere kant zijn mijn huurtoeslag en zorgtoeslag stop gezet door belastingdienst. Het is dat ik nu weer net een baan heb, maar anders had ik onder een brug kunnen gaan wonen. Kom eigenlijk nu zo'n 200 euro per maand te kort. -O- :=

En dan eet ik eigenlijk alleen uit de vriezer en heb ik geen tot zeer weinig onkosten aan boodschappen. :o