Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:35

Blokje, ernaast wonen lijkt me ook helemaal niks :n Je krijgt er toch wel eea van mee.

Nou, het gesprek was, zoals verwacht, drie keer niks. Ze snapte zelfs niet zo goed waarom ik er nou precies zat. Ik kon nergens aangifte van doen, zij kon niks voor de me doen. Elke keer als ik terugviel op iets wat gebeurd was zei ze dat ik geen oude koeien uit de sloot moest halen. Als ik vertelde over mijn angst voor iets wat eventueel zou gaan kunnen gebeuren zei ze dat zij ook geen glazen bol hebben. Al met al, ik zou willen dat ik niet was gegaan.

Ik heb voor mijn werk nog twee opdrachten te maken en daarna neem ik denk ik even een paar dagen vrij. Kan me er toch niet op concentreren en ik voel me alleen maar slecht. Heb er nachtmerries over, kan me niet concentreren op werk en duf niet meer met de honden uit of naar de paarden toe...

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:44

Te triest voor woorden dit. Heb met jullie te doen. Moet eerst iets heel erg fout gaan voor ze er wat aan gaan doen. Daar lijkt het wel op. :x :(

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:50

Nou ja zeg... dit zijn van die verhalen waar je achteraf hoort, als er iets gebeurd is, dat er al héél lang een verhaal aan vooraf ging waar geen enkele instantie adequaat opgetreden heeft.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 12:50

Dat heeft de agent ook gezegd inderdaad. Hij pleegt geen strafbare feiten dus hij moet ons eerst neerslaan oid. Zelfs als hij onze deur in trapt en onze woning betreedt moet ik twee keer netjes zeggen 'wil je alsjeblieft weggaan?' voordat ik hem een trap mag geven en zelfs dan ben ik fout.

Nu ook met de woning aan de telefoon (even multitasken, heb dit verhaal toch al honderd keer gedaan :Y) ). We komen niet in aanmerking voor urgentie, onze zoekduur is weg dus voordat we een nieuwe woning hebben zijn we zo drie jaar verder. Daar gaan we natuurlijk niet op wachten dus gaan we via andere wegen een nieuwe plek proberen te zoeken.

De onder buurjongen was bij de zij buren op bezoek en probeerde onze pup door het hek op het balkon heen te aaien. Dat gaat dus mooi even niet door hè. Voor hetzelfde geld stopt zo'n zieke geest vergif in een lekkere stukje vlees. :x 8)7

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:54

Het zal heel goed bedoeld zijn misschien, maar je wantrouwen snap ik héééél goed

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:55

Berdien schreef:
Hoewel het ongetwijfeld heel goed bedoeld is, wil ik toch wel (met klem) verzoeken om TS **** zaken/middelen/apparaten aan te raden die strafbaar zijn. Niet alleen kan TS hierdoor ernstig in de problemen komen, het bespreken van strafbare zaken is tevens niet toegestaan op Bokt.

Ik denk dat je op de plek van de sterretjes het woordje 'geen' vergeten bent tussen te voegen....

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:56

zijn er geen particuliere huurhuizen te vinden? Die zijn hier in de omgeving bv. wel regelmatig te vinden :) Dat zou in principe een perfecte optie zijn voor jullie.

Ik hoop dat jullie zsm iets kunnen vinden

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:57

Steek lekker de tuinslang door je brievenbus.
Kraan vol open zetten zodra hij weer voor de deur staat.
Even lekker afkoelen lijkt me prima voor deze meneer O:)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:58

Dan zit er niks anders op dan een andere woning gaan zoeken. Waardeloos zeg, want via de woningbouw kun je het inderdaad wel vergeten nu, en particulier betaal je je helemaal scheel.
Jammer dat de politie jullie niet serieus neemt, al verbaasd het me niks. Moeten eerst gewonden vallen, en dan nog mag je hopen dat er iets aan gedaan wordt. Het is in dit geval dikke pech voor jullie zo te zien -O-

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:00

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:00

Echt ontzettend klote moet dit zijn, je niet meer veilig voelen in eigen huis. Sommige dingen snap ik ook niet helemaal: dat de politie niks kan, snap ik. Maar dat zij je het gevoel geven dat je niet gehoord wordt is wel erg naar! Dat zou toch al een stuk schelen vermoed ik..

Maar als ze niks kunnen, geldt dit andersom toch ook? In dat geval zou ik idd zoals iemand al opperde, iemand vragen die er indrukwekkend uitziet, eens bij hem aan te bellen. Niet fysiek laten worden, wel intimideren. Dat mag toch? Politie zegt het zelf. Diegene mag zelfs (blijkbaar) een voet binnen zetten zonder gevolgen.

Veel sterkte en wijsheid gewenst, het is vanachter een foon hier wel makkelijk typen natuurlijk..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:02

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 13:06

Mogen helaas geen huisdieren in, Kriel :n

We gaan Carex sowieso bellen, die heeft vaak wel antikraak en tijdelijke huur beschikbaar waar wel huisdieren mogen. Bij particulier hebben we vaak het probleem dat je inkomen bijvoorbeeld drie keer de maandlasten moet zijn. Dat redden wij niet maar een huur van +-€600,- per maand is wel te doen. Ik ga ook even alle linkjes die mij gestuurd zijn (ook via pb) nabellen!

Ik echt ontzettend blij met jullie hulp _/-\o_ _/-\o_

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:13

Kaus, wat bizar!

En volgens mij is dat verhaal van de politie en van de woningbouw echt NIET waar. Hij pleegt wel degelijk strafbare feiten voor zover ik weet - in de hoek van stalking en intimidatie. En natuurlijk kan de woningbouw kiezen om een andere plek voor jullie te zoeken. (De buurman uitzetten is lastig maar niet onmogelijk, als ze serieus zijn met dossieropbouw. Maar jullie een andere plek aanbieden kan hoe dan ook.)

En als iemand de deur intrapt, dan is er al helemaal van een strafbaar feit sprake: inbraak. Echt, dit is onbegrijpelijk. (Je zou bijna iets als De Monitor inschakelen. Zijn ze daar nou helemaal gek geworden? Dit soort problemen horen uitgezocht te worden, en aangepakt. Als er nu nog niet genoeg bewijs is, dan zorg je dat je een manier vindt om dat bewijs te vergaren, voor of tegen.)

Maar... kies voor jezelf want in je eentje drie partijen proberen te bevechten (de woningbouw die niets wil doen, de politie die niets wil doen, en een buurman die ze niet allemaal op een rijtje heeft) is nogal intensief. De gemakkelijkste weg is toch gewoon weggaan, dus ik hoop dat je snel een ander plekje vindt.

(Maar toch. Ik gun de woningbouw daarna een fikse schadeclaim voor de verhuiskosten. Want :x ik word zo boos van dit soort onrecht.)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 13:16

Een deel kosten terug van de verhuizing zou ik ook ontzettend graag willen. Denk alleen dat we geen poot hebben om op te staan. We waren van plan hier jaren in te wonen dus hebben redelijk geïnvesteerd in verf, vloer, meubels, reparaties en noem maar op. Denk dus dat we ons verlies maar zullen moeten accepteren...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:18

Ik heb even opgezocht in het wetboek voor je ( van wat ik er uit begrijp)

Is de woningbouw verplicht om er voor te zorgen dat jij kan genieten van je woning en zullen hun het dus moeten oplossen. dit moet je aangeven door een aangetekende brief te sturen. voldoen ze daar niet aan hoef je een deel van je huur maar te betalen tot het opgelost is.
Durf niet zeker te zeggen of het 100% klopt hoor.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:21

Neem je nog steeds elk incident op TS?

En heb je al advies gevraagd bij het juridisch loket?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:34

Echt schandalig hoe de politie reageert. Maken ze wel elke keer een notitie dat ze zien, hoe vaak je dit al hebt gemeld?

Wij hebben ook wel op appartementen gewoond en doorgaans vond ik juist dat die beter geisoleerd zijn, dan eengezinswoningen, dus als je wat hoort, is het wel flink hard. Maar kan ook aan leeftijd van de huizen liggen.

Je hebt ook zo een programma dat ze burenruzie's oplossen en daar wordt vaak aan isolatie gewerkt, afspraken gemaakt over welke tijden je wat mag doen etc. Misschien dus gaan kijken naar een bemiddelaar? Dan staat het ook zwart op wit als hij zich niet aan afspraken houdt en hebben jullie je ingezet.

Daarnaast zou ik eens contact opnemen met de GGD. Misschien kunnen zijn in eerste instantie met jullie komen praten, kijken naar de filmpjes en een rapport maken. Dan sta je ook weer wat sterker. Zeker als zij ook ene gesprek aangaan met de buurman en hem als zeer labiel gaan beoordelen.

Naar een vakantiehuisje is leuk, maar je moet toch ergens ingeschreven staan en dubbele huur is natuurlijk niet te doen.

Wij hebben helaas wel ervaring met overlast door buren en ook naast een maf persoon gewoond, maar niet de dingen meegemaakt die nu worden beschreven. Dat had ik ook niet gepikt en was echt fout afgelopen.

Wij woonden naast een verslaafde die ook wat dealde. Hij maakte erg veel lawaai en onze zoon lag te slapen. Ik belde gewoon aan en zei dat hij echt op moest houden. Soms stond hij naakt in de deur opening. Er werd ook geblowd in het trappenhuis en kwam de lucht bij ons binnen. 1 Hoog, dus eerste huis meteen. Ik vond het niet erg, maar onze zoon was klein, dus stuurde mensen gewoon weg. Ook met drank trouwens. Ze hebben wel een keer het trappenhuis in de brand gestoken en een steen door ons raam.
Die gebouwen hebben allemaal een gesloten trappenhuis gekregen later.

Als politie niks doet en woningbouw ook mede daardoor niks kan betekenen, moet je het ergens anders zoeken, dus zoals ik zei; GGD, een bemiddelaar, de gemeente. Het is wel apart dat die meneer nog niet bekend is bij ze. Woningbouw moet dit toch weten.......

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:37

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zouden deze niets voor je kunnen betekenen hierin of advies kunnen geven?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:57

Je zou haast bij de woningstichting in de hal gaan zitten met honden,stoel en tafel.Laptop erbij.En zeggen hier ben ik veilig overdag en thuis niet.Tot morgen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 09-04-18 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 13:57

Zou woningruil misschien een optie zijn?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:02

Ts, woningbouw weer opbellen en echt duidelijk zijn, indien zij niet binnen afzienbare tijd voor een nieuwe woning hebben gezorgd en dan echt binnen een week(kan misschien niet maar toch) dan ga je met het hele verhaal naar de media. Trek alles er maar bij, je word van het kastje naar de muur gestuurd en met netjes blijven schiet je dus echt niets op. Echt, dit soort zaken kunnen soms heel snel geregeld worden door te dreigen met het openbaar maken van dit soort zaken.
Je hoofd niet laten hangen maar er voor zorgen dat je je boosheid omzet in de aanval ipv weg te vluchten voor die asos en de mensen die je in de kou laten staan.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:04

Als dit de reactie van de politie is dan was bij mij nu ook de maat vol en dan zou ik de buurman toch echt even vertellen waar het op staat..en laat de politie dan maar eens komen!

Je geeft aan dat het eerder geholpen heeft, dus dan deed ik er nu nog een schepje bovenop.

Wat heb je te verliezen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 14:05

juval schreef:
Zou woningruil misschien een optie zijn?

Nu nog iemand vinden die daar wil wonen. 8)7

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 14:10

Woningruil, tja. Wie wil hier nou wonen als ze weten dat het om deze buurman gaat. En ik wil ook niet zomaar in elke willekeurige woning en wijk wonen. Dus daar heb ik liever wel enigszins een aandeel in.

Ik ben wel van plan de volgende keer als de buurman weer te keer gaat hem even flink de huid vol te schelden. Maar de buurman heeft nu dus zijn nieuwe tactiek van heel hard slaan en dan snel weg naar zijn eigen woning. Krijgen daar dus niet te tijd voor.

Hij is ook steeds bij onze zij buren op bezoek dus kan zo bij onze woonkamer naar binnen kijken via het balkon. Constant gordijnen dicht dus en honden niet zonder toezicht op het balkon. Voor hetzelfde geld gaat hij ze proberen te vergiftigen.