Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:56

Ik snap nooit wat er door mannen hun hoofden gaat als ze een (ongevraagde) dickpic sturen. Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Dat we naar zo’n slechte kwaliteit foto kijken van een piemel ter grootte van een sperzieboon en helemaal hearteyes gaan? :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:56

Ik blog ook, maar plaats iedere dag een post dus voor mij wel net wat meer moeite dan 3x per dag op Instagram posten (en dan nog 2 video's per week) :+ Gelukkig draagt het als marketeer ook bij aan mijn carriere hou ik mezelf voor :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 12:00

enamorada schreef:
Ik snap nooit wat er door mannen hun hoofden gaat als ze een (ongevraagde) dickpic sturen. Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Dat we naar zo’n slechte kwaliteit foto kijken van een piemel ter grootte van een sperzieboon en helemaal hearteyes gaan? :+

Ja :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:05

Miefje schreef:
Nessie schreef:
Ik heb weleens aanzoeken maar volgens mij laten ze de foto's achterwege. Nu kijk ik bijna nooit in die inbox en al helemaal niet op Facebook. Daar had ik laatst een app voor gedownload om alles te wissen, stonden ruim 2000 ongelezen gesprekken/verzoeken...

:oo

Jup daar word ik ook echt niet blij van. Omdat ik modellenwerk (betaald) doe, heb ik mijn contact open staan voor opdrachtgevers. Maar dan krijg je ook heel veel hopeloze types tussendoor. En ik stond ooit eens met mijn instagram op een artikel pagina (ongevraagd) over bekende mensen op Ibiza, vraag me niet waarom en hoe.. Maar toen kreeg ik ook ineens allerlei berichten erbij (en letterlijk minimaal 40 vriendschapsverzoeken op FB per dag). Nu is het gelukkig weer wat rustiger. Heb ook mijn instagram naam veranderd en fb nog wat meer privé gezet/ op vrienden van vrienden.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 11-10-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:05

Dickpics krijg ik gelukkig nooit. Zou ook raar zijn op een paardenaccount ;)

Wel de f4f reacties en 'wil je mijn laatste foto liken'. Uhm, nee!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:06

NienkeV1994 schreef:
Ik blog ook, maar plaats iedere dag een post dus voor mij wel net wat meer moeite dan 3x per dag op Instagram posten (en dan nog 2 video's per week) :+ Gelukkig draagt het als marketeer ook bij aan mijn carriere hou ik mezelf voor :')

Wow dat is wel echt een hoop werk. Doe je dat allemaal naast je baan?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:07

Lau schreef:
enamorada schreef:

Ja :')

Dickpics heb ik gelukkig nog nooit gehad. Zodra een gesprek een beetje shady wordt blokeer ik ze gewoon. Makkelijk zat :P

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:07

Hastags gebruik ik dus veel, altijd de maximum. Soms verander ik er wel een paar. Deze zet ik wel onder de tekst en onder een streep. Heb toch het idee dat je daarmee het bereik het makkelijkst vergroot.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:08

xAlice schreef:

Ja, ik probeer het in ieder geval (baan is 32 uur pw), en naast een eigen paard & vriend haha. Niet altijd even makkelijk met time management. Af en toe komt er geen post online als ik het echt niet red, of als ik geen foto's heb een foto minder op Instagram, maar probeer het allemaal heel consequent te onderhouden :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:09

NienkeV1994 schreef:
xAlice schreef:

Ja, ik probeer het in ieder geval (baan is 32 uur pw), en naast een eigen paard & vriend haha. Niet altijd even makkelijk met time management. Af en toe komt er geen post online als ik het echt niet red, of als ik geen foto's heb een foto minder op Instagram, maar probeer het allemaal heel consequent te onderhouden :)

Knap hoor. Ik red dit al amper naast mijn studie _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:10

xU_Blinghx schreef:
Ik had een tijd lang dezelfde hashtags alleen werd ik door insta geshadowbanned |(

Wat wil dat dan zeggen? Waarom doen ze dat? Als je steeds dezelfde tags gebruikt?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:10

Ik zou studie ook lastiger vinden hoor, dan moet je het ook nog om huiswerk heen doen. Dat heb ik niet meer, en tja, dit is mijn hobby, waar ik m'n creativiteit in kwijt kan, content creëren :) dus ik doe het graag

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:13

[***] schreef:
xU_Blinghx schreef:
Ik had een tijd lang dezelfde hashtags alleen werd ik door insta geshadowbanned |(

Wat wil dat dan zeggen? Waarom doen ze dat? Als je steeds dezelfde tags gebruikt?

Ja, wil ik ook graag weten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 12:14

[***] schreef:
xU_Blinghx schreef:

Euh wat daar heb ik nog nooit van gehoord

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:15

Ik heb een privè account dat is persoonlijk maar post ook wel paarden foto`s.
Een speciale paarden account ben ik niet zo fan van.
Ik volg veel anime dingen, gedichten van redelijk bekende mensen en veel ruiters, meeste zweedse ruiters en een paar deense :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:16

Ook maar even aangevuld :Y)
Zo nog eens kijken wie ik nog niet heb.

Citaat:
Mode/model/lifestyle/daily life:
@guusjehb
@Ladygreet
@curvyrockdoll
@joscaa
@missmargotnl
@fraaankaaa.v
@gina_vd_s
@rianne.psd
@claudiadv1996
@claudiadevriesx
@steurterreur
@nenah_dm
@definitely_donja
@angievdbroek
@e__sther
@djilna (lifestyle/dailylife)
@djil_beautystuff (makeup gerelateerd)
@kymberleaf
@aarde_aan_desire (daily life)

Dieren:
@amyjamess_
@funkythenorfolk (hond)
@4cuterats
@ahuskyandpodenco
@Guineapigsadventures
@lola_on_the_road
@Tinneenpietindekeuken
@nestor_gsd
@sparklepizza

Creatief:
@selin_art
@animal_portrait
@leauwee
@rianneh_art
@nenahdmdrawings
@desireillustreert

Natuur:
@irenelantman
@marije_rademaker

Fotografie:
@nmdfotografie
@irenelantman
@irenelantman_photography
@supersuus22
@nenahdmphotography
@mmdfotografie

Reizen:
@jesse.evu
@missmargotnl
@hannekeballoon
@nenah_dm

Paarden:
@bianca.schoenmakers
@Framaxbright.moon
@missmargotnl
@belgianclydesdales
@hannahmennooo
@et.eternity
@neighingoutloud
@ghostattack
@haflingers.nash.and.mara
@eques.elysa
@friesianfamke
@ponys_on_the_run
@djilna
@amable_paard_en_inzicht klik
@ruthelmira.horsetalk
@goldenponyshadow
@liekeboucneau
@[verwijderd]
@mief_diy
@cnb_pictures

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:20

Dickpicks gelukkig nog niet gehad :') maar wel talloze verzoeken om te sponsoren.. Als je een ruitersportzaak hebt (@Het_Ruyterhuys) word je blijkbaar aanzien als liefdadigheidsinstelling :P

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:29

[***] schreef:
xU_Blinghx schreef:

Ken ik ook niet, wel benieuwd wat dat inhoud.
Op het account van m'n pony gebruik ik altijd de zelfde hashtags, gewoon knippen en plakken, maar daar nog nooit van gehoord.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:30

Mallootje schreef:
Dickpicks gelukkig nog niet gehad :') maar wel talloze verzoeken om te sponsoren.. Als je een ruitersportzaak hebt (@Het_Ruyterhuys) word je blijkbaar aanzien als liefdadigheidsinstelling :P

Dat is inderdaad best brutaal.
En krijg je dan verzoeken van echte influencers met veel volgers, of toch vooral van de jonge meiden met een pony en 50 volgers?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:14

Even in het kort over de shadowban; Het is een maatregel tegen nepaccounts en het kopen van likes en volgers. In die zin heel goed. Alleen wat doen ze, een algoritme instellen waardoor actieve accounts worden gedupeerd.
ook worden bepaalde hashtags gemarkeerd als "broken" omdat hier misbruik van werd gemaakt.
Van wat ik begrijp hebben vooral opkomende en kleinere accounts er last van omdat die niet geverifieerd zijn.
Wat er gebeurt is dat je foto/filmpje niet meer in de searchfunctie tevoorschijn komt of op de ontdekpagina.

http://blog.iconosquare.com/the-instagram-shadowban/
https://plannthat.com/banned-hashtags-instagram-2017/
https://www.agorapulse.com/blog/shadowbanned-instagram
https://www.meltwater.com/blog/7-ways-to-get-out-from-under-the-instagram-shadowban/

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 14:19

xU_Blinghx schreef:
Even in het kort over de shadowban; Het is een maatregel tegen nepaccounts en het kopen van likes en volgers. In die zin heel goed. Alleen wat doen ze, een algoritme instellen waardoor actieve accounts worden gedupeerd.
ook worden bepaalde hashtags gemarkeerd als "broken" omdat hier misbruik van werd gemaakt.
Van wat ik begrijp hebben vooral opkomende en kleinere accounts er last van omdat die niet geverifieerd zijn.
Wat er gebeurt is dat je foto/filmpje niet meer in de searchfunctie tevoorschijn komt of op de ontdekpagina.

https://www.meltwater.com/blog/7-ways-to-get-out-from-under-the-instagram-shadowban/

Wat stom dat ze niet even het account controleren of het wel echt beheerd word. Vind sws dat insta al die apps om volgers te kopen moet blokkeren. Eens zien wie er dan wel snel groeien. En alle nep accounts gewoon verwijderen die herken je echt heel makkelijk. Die staan vol met vage plaatjes en reclame.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:20

Leuk dat lijstje, ik ga zo even kijken wat er allemaal tussen zit en wat ik leuk vind om te volgen :D
Zelf heb ik een persoonlijk account wat op privé staat en daarnaast heb ik een account voor bij mijn tumblr blog (blog heeft + 32k volgers), ik merk dat ik instagram wel grappig vind voor snapshotjes maar bloggen vind ik veel leuker omdat je dan ook (langere) teksten kunt plaatsen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:23

Lau schreef:
xU_Blinghx schreef:

Wat stom dat ze niet even het account controleren of het wel echt beheerd word. Vind sws dat insta al die apps om volgers te kopen moet blokkeren. Eens zien wie er dan wel snel groeien. En alle nep accounts gewoon verwijderen die herken je echt heel makkelijk. Die staan vol met vage plaatjes en reclame.

Het heeft ook te maken met het steeds preutser worden van de media.
Dingen in ondegoed, suggesties enzovoorts worden ook geblokkeerd.

(Een sidenote; volgens mij gaat het nu vooral om Engelstalige #)
https://i1.wp.com/plannthat.com/wp-content/uploads/2017/06/Pinterest-blog-image-1.png?w=683&ssl=1

Lau

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 14:26

Naja lingerie mag nog gewoon hoor dat zie ik echt nog veel voorbij komen ook bij de tags. Ik vind hef gewoon raar dat ze een perfect beeld willen creëren want de wereld is niet perfect.

nenahdm

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:28

Leuk dat iedereen zo enthousiast is *\o/*
Ga als ik tijd heb ook even het lijstje doorspitten :D
dank voor mensen die me al hebben gevolgd haha