Gefeliciteerd met je huis!! Wat fijn dat dat nu allemaal rond is!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Misschien omdat ik zelf ooit in een relatie gezeten heb met zo'n figuur. En ondanks alle rottige dingen, moet ik ook zeggen, hij had zichzelf ook niet gemaakt. Ik vond het ook niet leuk om hem te zien worstelen, ongelukkig te zien omdat hij steeds van die enorm stomme keuzes maakte en daar mensen mee kwetste. Ik wist, en misschien speelt dat bij jou ook wel, diep vanbinnen zit er geen slecht hart in. Alleen je krijgt er zoveel ellende bij. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik het niet meer geprobeerd heb. Voor mij was ook duidelijk dat ik hem nooit meer een oprecht eerlijke kans kon geven. 1 foutje en ik zou weer de pan uitgevlogen zijn. Je kinderen hebben natuurlijk behoefte aan papa. Maar nog meer aan rust en stabiliteit. Als je weer wat zou proberen en dat wordt niks, moet je voorstellen wat dat voor weerslag op je kinderen zou hebben. Dan worden ze nog veel erger gekwetst. En ook omdat je ex, hoe oprecht zijn intenties misschien ook zijn, hij kán niet anders gaan doen. Dan moet hij toneel gaan spelen, want hoe hij zich heeft laten zien, dat is wie hij is. En ik denk dat het onmogelijk is daar een relatie mee op te bouwen zonder jezelf enorm tekort te doen. Hij wordt zo geleid door zijn emoties en impulsen, daar is bijna geen vat op te krijgen. Ook voor hemzelf niet. En dit soort mensen functioneert vaak heel slecht zonder hun stabiele thuissituatie. Dus dat hij dat mist, en zijn gezin mist, dat snap ik wel. Ook hij moet door een rouwproces. Hopelijk vindt ook hij ooit rust, al is het maar voor je kinderen. En jij, jij komt er wel
. Enige tip die ik kan geven is om komend jaar echt je te focussen op je eigen rust, je eigen verwerking. En geen dingen beginnen die extra moeite of stress opleveren. Eerst herstellen en aan jezelf denken. 
Doorgaan schreef:Ik heb al aan mijn ex gevraagd of hij met zijn ouders hierover wil praten. Maar hem kennende doet hij dat te soft. Hij komt nooit tot de kern en laat ze niet blijken dat het voor de kinderen een écht probleem is.
Suzanne F. schreef:Doorgaan schreef:Ik heb al aan mijn ex gevraagd of hij met zijn ouders hierover wil praten. Maar hem kennende doet hij dat te soft. Hij komt nooit tot de kern en laat ze niet blijken dat het voor de kinderen een écht probleem is.
Dan houdt het op, dan gaan ze niet meer daarheen. Of krijg je dan ruzie met ex?

Lalidan schreef:Kan jij niet zelf met opa en oma praten? Lijkt me een betere weg dan het via je ex spelen of zwart/wit beslissen of ze wel gaan of niet. Wie weet wat er in overleg mogelijk is, maar dat krijg je niet voor elkaar als het via via moet.