Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:20

Ayasha schreef:
Nee je verbreekt het contact niet maar ik heb een relatie met mijn man. En als wij problemen hebben, spreken we met elkaar. Met DIE problemen hebben mijn ouders inderdaad niks te maken. Als ik via de ouders moet gaan, dan is de relatie gewoon niet meer te redden want dan faalt blijkbaar alle mogelijkheid tot communicatie en als er geen communicatie mogelijk is, dan houdt het gewoon maar beter op. Elkaar niet aan het lijntje houden.

Inderdaad, je bespreekt de problemen met elkaar. Maar sommige mensen moeten in relatietherapie. En anderen leggen de problemen aan een vriend(in) voor. Of aan de leden van een paardenforum. Allemaal mensen die er in beginsel niets mee te maken hebben. Of je relatie dan nog te redden is, moet je helemaal zelf bepalen.

elibeest

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:26

en mensen die in een relatie niet met elkaar kunnen communiceren (1 van de partners, of beide) zijn vaak opgegroeid in een gezin waarin dat ook niet gedaan werdt.
Daardoor zie ik geen meerwaarde in het benaderen van 1 van de schoonouders. Bovendien, dan moet je ook wel die positie zijn dat de schoonouders nog leven, en dat de ouder kind relatie normaal is.
Maar dan nog, dat zouden ze bij mij niet moeten proberen, want het zou voelen als achter mijn rug om met mijn ouders gaan praten.
Als je wat te zeggen hebt kom je naar mij. Op het moment dat mijn ouders zich op zo'n manier met mijn relatie (probleem) zouden gaan bemoeien zet ik er per definitie al een streep doorheen.
maar ja.. dat ben ik. ieder is anders

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:29

Als je het werkelijk via je schoonouders moet gaan regelen om hem aan de tafel te krijgen om te praten , weet ik niet of de hele realtie nog wel zin heeft.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:30

Zijn er echt mensen die de moeder van hun partner hierom zouden bellen? :=
Ik denk dat in mijn relatie de hele balans dan zoek zou zijn en hij altijd het "ga je anders mijn moeder bellen" gevoel zou hebben.. Nee sorry, daar kan ik me echt niet in vinden als je volwassen bent en samen een huis hebt. Dit soort dingen probeer je samen of met professionele hulp op te lossen, maar m.i. niet met je (schoon)moeder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:31

Dat deden mijn broer en ik zelfs al niet meer zodra we de 13 voorbij waren. :') "ga ik tegen mama zeggen."

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:32

Die moeder waar ik mee aankom schijnt echt een enorm probleem te zijn. Jullie gaan compleet voorbij aan mijn hoofdpunt: dat TS, als ze de relatie heel wil houden, hoe dan ook met die vriend moet praten. Als het moet buitenom.

Of ik het normaal vind om de moeder van je partner te bellen? Nee, maar het is ook niet normaal om de tuin in te lopen als je zoiets kleins wilt bespreken en vervolgens via de app je ergernissen bespreekt.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 13-07-17 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:32

Weetje TS, als hij zo eigenwijs is om geen gesprek met je aan te gaan maar wel rotte appjes te sturen zoals die laatste over marktplaats. Dan zou ik mooi je eigen plan trekken.
Lekker blijven kopen en hem in z'n sop laten gaarkoken! Ik ben iemand die vaak meerdere kansen geeft, maar als je niet eens het wilt bespreken en vervolgens heel laf op whatsapp over de gekochte spullen begint dan ben je wat mij betreft echt een poedersuiker vriend :wave:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:36

musiqolog schreef:
Die moeder waar ik mee aankom schijnt echt een enorm probleem te zijn. Jullie gaan compleet voorbij aan mijn hoofdpunt: dat TS, als ze de relatie heel wil houden, hoe dan ook met die vriend moet praten. Als het moet buitenom.

Of ik het normaal vind om de moeder van je partner te bellen? Nee, maar het is ook niet normaal om de tuin in te lopen als je zoiets kleins wilt bespreken en vervolgens via de app je ergernissen bespreekt.

Jij mist het punt ook. De mensen die daar negatief op reageren willen simpelweg geen relatie waar er zo slecht gecommuniceerd kan worden dat je naar mama moet bellen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:37

Lieshorses schreef:
Weetje TS, als hij zo eigenwijs is om geen gesprek met je aan te gaan maar wel rotte appjes te sturen zoals die laatste over marktplaats. Dan zou ik mooi je eigen plan trekken.
Lekker blijven kopen en hem in z'n sop laten gaarkoken! Ik ben iemand die vaak meerdere kansen geeft, maar als je niet eens het wilt bespreken en vervolgens heel laf op whatsapp over de gekochte spullen begint dan ben je wat mij betreft echt een poedersuiker vriend :wave:

Gooi een relatieprobleem op Bokt en je weet al bij voorbaat wat de meerderheid voorstelt: vertrekken. Ik denk dat TS dat zelf ook weleens overwogen heeft hoor... TS wordt niet misbruikt, niet bedreigd, niet kaalgeplukt door haar vriend, ze heeft gewoon ruzie. Ik denk dat ze meer heeft aan tips over hoe het weer vlot te trekken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:38

Ayasha schreef:
musiqolog schreef:

Jij mist het punt ook. De mensen die daar negatief op reageren willen simpelweg geen relatie waar er zo slecht gecommuniceerd kan worden dat je naar mama moet bellen.

Weer die moeder hè? Wat zijn jullie toch overgevoelig.

Misschien hadden jullie het in haar plaats allang uitgemaakt, maar TS wil dat duidelijk niet zomaar. Anders had ze dit topic niet geopend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:40

Ja logisch als ik op jouw reactie reageer over de moeder he? :? Kan ook over sinterklaas en het zwarte pieten probleem beginnen maar dat lijkt me niet het moment.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:40

musiqolog schreef:
Lieshorses schreef:

Gooi een relatieprobleem op Bokt en je weet al bij voorbaat wat de meerderheid voorstelt: vertrekken. Ik denk dat TS dat zelf ook weleens overwogen heeft hoor... TS wordt niet misbruikt, niet bedreigd, niet kaalgeplukt door haar vriend, ze heeft gewoon ruzie. Ik denk dat ze meer heeft aan tips over hoe het weer vlot te trekken.

Precies.

Ik zou toch nadrukkelijk een goed gesprek hierover verzoeken bij je vriend. Blijkbaar zit hem iets heel erg dwars. De enige manier om daar achter te komen is om het er over te hebben.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:41

De beste tip lijkt mij om te praten. Maar dat wilt hij niet. Tja, en dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:42

Of ts zoekt juist bevestiging dat het niet gek is het uit te maken...

Alle tips die hier gegeven worden lijken niet te werken want haar vriend slaat alles uit te weg, wil niet praten en ook niet luisteren/kijken naar wat ts voor hem op een rijtje gezet heeft en hem uit wil leggen.

Vind je het gek dat het merendeel dat roept dat ze ermee moet kappen?
In mijn ogen heeft zij al heel veel geprobeerd en wil haar partner nog geen minimeter meegeven.

het houdt een keertje op als het van 1 kant moet komen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:42

musiqolog schreef:
Ik lees geen probleem van gelijkwaardigheid.

Dan denk ik dat je een beetje blind bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:45

musiqolog schreef:
Lieshorses schreef:

Nee, ze wordt alleen maar gecontroleerd, heeft dusdanige ruzie als ze naar haar paard wil dat haar plezier ontnomen wordt of als ze iets voor dat dier wil kopen dat ze het stiekem gaat doen. (wat verdacht veel op angst lijkt.) Maar verder voelt ze zich niet bedreigd en is het allemaal peachy.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:48

Heb jij jezelf weleens afgevraagd waarom bij hem wil blijven, wat de relatie toevoegt in je leven?
Ik vind je berichten niet heel positief overkomen.

Mijn partner gaat ook nooit mee naar mijn paard en dat vind ik ook jammer.
Er is vanuit zijn kant niet veel interesse.
Shows, demo's, wedstrijden... hij is 1x geweest...
Maar! Hij klaagt nooit! Ik mag altijd gaan en staan waar ik wil met mijn paard.

Kan me heel goed voorstellen dat zoiets een strakke riem om je relatie geeft.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:48

Ik zei niet dat ze hem moest verlaten, ik zei dat ze haar eigen gang moet gaan als ze zo aan de ketting word gehouden vanwege haar hobby. Als haar vriend niet wilt praten, hoe vaak je het al hebt geprobeerd, wat blijft er dan over?
Nee, niet vertrekken, maar wél doen wat jij wilt betreft je paardenhobby. Het is ten eerste jou geld wat je eraan uitgeeft en als hij niet openstaat voor gesprekken (en dus positieve verandering) dan zie ik geen andere manier om dit nog op te lossen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:53

Misschien lees ik er overheen maar hoe weet hij dat jij reageert op een reactie op MP? Hij appt dus ik neem aan dat hij niet naast je zit?

TS je moet het zelf weten maar wil je echt zo gebonden zijn aan iemand die je blijkbaar niet begrijpt?

Zou mooi zijn als vriend gaat bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:58

musiqolog schreef:
Goof schreef:

Euh nee dus. Ook in langdurige relaties is het niet normaal dat je een punt bereikt dat je denkt 'houd je mond'. Echt niet.

En als je je relatie serieus neemt bel je al helemaal niet de moeder van je partner. Even serieus. Wat heeft die überhaupt met jullie leven te maken? Je bent toch volwassen met zijn allen?
Samen oplossen, (schoon)mams heeft nergens ook maar iets mee te maken.

Joh, schei uit. Zodra je een relatie begint, moet je zeker het contact met je ouders compleet verbreken? Je ouders hebben je hele leven met je te maken, anders zijn ze die naam niet waard. Ze zijn alleen niet meer de baas over je.

En ja, je moet problemen samen oplossen. Maar als één van de twee dat pertinent niet wil, dan grijp je naar een paardenmiddel. Als ik de vriend van TS was en ik kreeg een telefoontje van mijn moeder met zo'n inhoud, dan zou ik wel schrikken en gaan luisteren. Het enige alternatief is het uitmaken, en dat is wel erg... definitief.

:')
Ja, je ouders hebben met je te maken ja. Nee, je ouders hebben echt totaal niets meer over je te zeggen op volwassen leeftijd. Hun taak is om iemand naar hun normen en waarden op te voeden zodat het zelfstandig kan functioneren in de maatschappij, niet om ruzies op te lossen tussen kind en partner als het kindlief of partnerlief niet zelf lukt.
Je verliest mijns inziens echt alle geloofwaardigheid als partner als je mijn moeder zou bellen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:20

Selka schreef:
Misschien lees ik er overheen maar hoe weet hij dat jij reageert op een reactie op MP? Hij appt dus ik neem aan dat hij niet naast je zit?
Dat vraag ik mij ook af. Heeft hij niets anders te doen? Leest hij mee op bokt?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:23

Ik vermoed dat ze gewoon 1 account hebben op marktplaats dat ze gezamenlijk gebruiken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:29

Bloodymary schreef:
musiqolog schreef:
Ik lees geen probleem van gelijkwaardigheid.

Dan denk ik dat je een beetje blind bent.

O ja? Kom dan maar met citaten waar dat uit blijkt.

TS krijgt de hele dag gezeur over haar paard en haar hobby te horen. Toch gaat ze wedstrijden rijden en paardenspullen kopen. Als er écht een probleem van gelijkwaardigheid zou zijn, zou TS onder de plak zitten en op last van haar vriend niet nog meer gaan rijden en geen nieuwe paardenspullen aanschaffen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:30

De dag dat (schoon)moeder hier betrokken gaat worden in onze relatie ben ik toch echt weg.
Dat is misschien nog van toepassing als je thuis woont, daarna toch niet meer.

Op marktplaats hebben wij ook 1 account, we hebben ook een gezamenlijk mail account.
Niet om te controleren maar dat is ooit zo handig geweest en zo gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:30

Het lijkt mij dat het hier vooral om geld gaat, zeker na die laatste reactie van vriend. Zit er bij hem iets scheef met zijn financieen? Komt zijn werk op de tocht oid? Wil hij meer gelijke inbreng?