Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:06

Lieve ts.

Je bent in een vreselijke rot situatie beland die je niemand toewenst. Ik kan je van alles zeggen maar dat doe ik niet, behalve dat wat je ook beslist. Laat het jou beslissing zijn zonder de mening van anderen.

Heel veel sterkte en wijsheid gewenst!

TurboTinker

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:32

Meid. Diep van binnen weet je wat het beste is. Stel dat je toch naar je gevoel luistert en bij hem blijft, dan gaat dit je de kop kosten. Hij zal niet zo danig veranderen dat dit vergeten kan worden. En het vertrouwen is stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:36

TurboTinker schreef:
Meid. Diep van binnen weet je wat het beste is. Stel dat je toch naar je gevoel luistert en bij hem blijft, dan gaat dit je de kop kosten. Hij zal niet zo danig veranderen dat dit vergeten kan worden. En het vertrouwen is stuk.

Inderdaad. Zie het als een suikerpot die je laat vallen... Je kan de scherven aan elkaar lijmen, maar je zal altijd blijven zien dat hij gebroken is...

Je vertrouwen is geschaad en dat komt nooit meer helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:43

Alleen de TS haar berichten gelezen maar man wat een rollercoaster ,volg je hart maar wees ook verstandig in je keus

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:46

Als vreemdgaan en vluchten zijn reactie is op stress, zou ik dat eerlijk gezegd een enorme dealbreaker vinden. Als hij er zelf echt moeite mee had gehad, had hij je dit geen tweede keer geflikt (en zeker niet zo dicht op de vorige keer). Dit gaat sowieso een derde, vierde, vijfde en twintigste keer gebeuren zolang je bij hem blijft. Ik denk dat je dat zelf diep van binnen ook weet. Als je daarmee om kunt gaan, is dat prima, maar je weet dan waar je aan begint, dus je zult merken dat mensen dan steeds minder sympathie voor je krijgen als je er weer eens doorheen zit vanwege hem. Je hebt er dan immers zelf voor gekozen.

Dat hij het niet zelf heeft verteld, vind ik het ergste. Je moest er zelf achterkomen. Als hij het echt zo erg vond, had hij het je verteld en je op blote knieën om vergiffenis gevraagd voordat je er zelf achter was gekomen.

Mijn derde dealbreaker zou zijn dat je niet goed met hem kunt praten, maar dat komt omdat ik communicatie in een relatie zelf erg belangrijk vind.

Ik denk dat je uiteindelijk het gelukkigst wordt als je bij hem weggaat, want je klinkt heel sterk en je verdient een vent die 100 procent voor jou gaat.

Ik denk dat je (dan) ex het gelukkigst wordt als hij heel hard aan zichzelf werkt en even geen relatie heeft.

Maar het is jouw leven en de enige die op dit moment een keuze moet maken, ben jij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:50

Resistance schreef:
TurboTinker schreef:

Inderdaad. Zie het als een suikerpot die je laat vallen... Je kan de scherven aan elkaar lijmen, maar je zal altijd blijven zien dat hij gebroken is...

Je vertrouwen is geschaad en dat komt nooit meer helemaal goed.

En er zijn mensen die met 90% genoegen nemen. Ik had zo'n vriendin, met nadruk op had. Heeft twee jaar geleden bij me uitgehuild want ze kwam er achter dat haar man haar al vier jaar lang bedroog. Ze zijn nog steeds bij elkaar. Ik zeg dus ook ex vriendin want ik kan hem niet aankijken zonder dat ik bijna over mijn nek ga over wat hij allemaal geflikt heeft. En dat was dus ook einde vriendschap. Maar ze zijn er dus wel, mensen die genoegen nemen met de restjes omdat ze te bang zijn om op eigen benen te staan. Deze vrouw gaf de schuld aan de vrouw waarmee hij rollebolde, zij had het gedaan. Het is een intelligente vrouw, mijn ex vriendin en ook een sterk persoon en dit had ik echt nooit verwacht dat ze gewoon doorging met de relatie. In ons laatste gesprek gaf ze aan dat het blinde vertrouwen weg was en nooit meer terug zou komen maar daar kon ze mee leven want er waren in de 35 jaar samen toch ook fijne dingen gebeurt!! En hij, hij heeft gezegd dat het niets betekende en het alleen voor de seks was en de spanning en klaar, we gaan weer gewoon door.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:54

Ja en ondertussen rommelt hij gewoon lekker nog steeds met andere vrouwen aan. Ach, misschien heeft ze het geaccepteerd. Maar TS komt op mij niet over alsof ze het gaat accepteren. En dan blijven het inderdaad altijd barsten in je relatie.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:54

Iemand noemde het woord seksverslaving. Het verhaal lezende denk ik (als amateur boktpsycholoog nr. zoveel ;) ) dat je vriend door zijn depressie best een sexverslaving ontwikkeld kan hebben. Zoals anderen gaan drinken, gokken of drugs gebruiken om hun depressieve gevoelens te verdoven.
Dat praat het uiteraard niet goed, sterker, iemand met een zo ingewikkelde problematiek (ervan uitgaande dat hij niet simpelweg de drama queen aan het uithangen was om medelijden op te wekken) is niet in staat tot een volwaardige, gelijkwaardige relatie, die moet eerst onder begeleiding aan zichzelf werken. Blijf je in zo'n relatie, dan gaat dat m.i. heel snel ten koste van jezelf.
TS, sterkte. Hopelijk vind je een uitweg uit deze situatie, kun je keuzes maken waar jij uiteindelijk sterker en gelukkiger van wordt.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:59

Wat je vriend doet is natuurlijk niet oké, laten we dat voorop stellen.

Wat Bokt doet is óok niet oké. Niemand hier weet de precieze situatie dus niemand zou dit mogen beoordelen.

Als je vriend met zichzelf in de knoop zit snap ik het dés te beter dat hij ook met andere vrouwen appt (enz.). Als je een laag zelfbeeld hebt kan ik me goed voorstellen dat je dat probeert op te krikken vanuit aandacht van vrouwen.

Luister naar je hart, als het nu toch nog te moeilijk is een beslissing te maken, hoef je het niet te doen. Het komt vanzelf dat je daadwerkelijk knopen door gaat hakken. Blijf in contact, spreek uit wat je van elkaar nodig hebt. Uiteindelijk kom je er sterker uit, mét of zonder hem.

Heel veel sterkte! :(:)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:02

ik vind het erg denigrerend om over restjes te spreken.. of het vertrouwen 100% terug komt is voor iedereen anders.. ook de reden en het hoe en wat is anders.. voor TS kan dat heel anders zijn dan voor wie dan ook.. als TS denkt dat het vertrouwen voor altijd geschaad is, raad ik haar zeker aan om bij hem weg te gaan.. maar als TS denkt dat ze hem kan vergeven en er nog een mogelijkheid is dat de relatie (en de problemen van haar vriend) weer goed komen.. waarom dan niet nog proberen.. er is hier niemand die dat voor haar kan invullen..

En door te zeggen dat ze dan met 90% genoegen neemt of met de restjes genoegen neemt, gaat haar denk ik niet helpen.. ook al denk ik niet dat het zo bedoeld is.. ik vond het wel naar overkomen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:05

Licor schreef:
ik vind het erg denigrerend om over restjes te spreken.. of het vertrouwen 100% terug komt is voor iedereen anders.. ook de reden en het hoe en wat is anders.. voor TS kan dat heel anders zijn dan voor wie dan ook.. als TS denkt dat het vertrouwen voor altijd geschaad is, raad ik haar zeker aan om bij hem weg te gaan.. maar als TS denkt dat ze hem kan vergeven en er nog een mogelijkheid is dat de relatie (en de problemen van haar vriend) weer goed komen.. waarom dan niet nog proberen.. er is hier niemand die dat voor haar kan invullen..

En door te zeggen dat ze dan met 90% genoegen neemt of met de restjes genoegen neemt, gaat haar denk ik niet helpen.. ook al denk ik niet dat het zo bedoeld is.. ik vond het wel naar overkomen..

Misschien moet jij dan mijn post eens even goed lezen, dat ging niet over ts.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:08

Ik vind het aan de ene kant wel jammer om australie zo achter te laten zeker als je een baan gevonden hebt
is er geen optie om te verhuizen en op je zelf te gaan wonen of ergens een kamer te huren??

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:11

Maar ts wilde eigenlijk al liever terug naar London. Dus dit lijkt me het uitgelezen moment om te vertrekken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:13

Wat ik me afvraag is dit: stel hij gaat in therapie en aan zichzelf werken, stel hij veranderd, is hij dan nog wel de persoon waar je ooit verliefd op werd?
Je vertrouwen heeft zo'n klap gekregen in hem, denk je dat dat weer te herstellen is zonder steeds achterdocht te houden?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:47

TS, je vriend heeft je enorm gekwetst en je vertrouwen niet 1, maar meerdere keren geschaad.

Jij bent terecht enorm verdrietig en voelt je enorm ellendig.

En na de confrontatie ben jij hem aan het troosten heb ik het idee. Hij lijkt ineens het grote slachtoffer in de situatie, terwijl jij dat bent.

Wie troost jou?

Los van deze situatie, hoe is de relatie verder?
Je schreef dat je enorme heimwee hebt (gehad), heeft hij jou daar in kunnen steunen?

Stel dat je met hem doorgaat en jij zit door andere omstandigheden niet goed in je vel, kan hij je dan steunen, kun je op hem vertrouwen?

Je liefde voor hem is er nog, maar het vertrouwen, komt dat terug?
Alle offers die je voor deze relatie gebracht hebt, is dat in verhouding met wat een toekomst met hem je kan brengen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:21

Nogmaals sterkte lieverd! :(:)
Ik vind dit zo dubbel, hij kwetst jou enorm en dan krijg ik door zijn depressie ergens het idee dat hij dat totaal niet met opzet doet naar jou en gewoon een soort, afleiding ofzo nodig heeft? Aan de andere kant vind ik het walgelijk wat hij heeft gedaan en denk ik; een gelukkige relatie heeft geen geheime voor elkaar en al helemaal niet dit soort aparte praktijken...
Ik weet niet hoe jullie zijn en ik ken jullie niet, dus advies geven is dan een beetje lastig. Ik wil iig laten weten dat jij hier sterker uit komt als je toch misschien ervoor kiest om eens weg te gaan bij hem. En misschien tijdelijk, alhoewel ik dan altijd bang ben dat het hele riedeltje weer van vooraf aan word afgespeeld...
Weetje, je moet gewoon je gevoel volgen is toch misschien het allerbeste advies :) Als je denkt dat er echt nog iets in zit moet je daarvoor gaan.
Als je denkt dat hij het toch ooit misschien weer doet of iets anders in de trend vreemdgaan, maar toch gewoon alles wilt vergeten en bij hem wilt zijn, doe het niet. Het is zo ontzettend gemeen en lastig want het liefst ga je gewoon weer terug naar 'vroeger' en vergeet je alles wat er is gebeurd. Maar dat gaat nou eenmaal niet en dat is misschien maar goed ook. :)
Ik heb mijn gevoel in zo'n situatie een keer gevolgd en dat leverde echt goede dingen op. Je mag me altijd een PB sturen! :) dikke knuffel

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:34

Heee TS, ik reageer echt veel te weinig op Bokt, maar wou hier even een berichtje achter laten. Ik heb met verbazing (en helaas heel veel herkenning) je verhaal gelezen.

Mijn ex was net zoals jouw vriend. Een notoire virtuele vreemdganger. In het weekend was het m'n perfecte lover. Doordeweeks, als wij elkaar niet zagen, deed hij zich voor als vrijgezel op talloze dating apps. Hij deed aan sexting (inclusief pikante foto's) met talloze vrouwen. En idd net als jouw vriend doet, vrouwen die ver weg wonen en eigenlijk vrij onbereikbaar zijn. De eerste keer dat ik er achter kwam heb ik hem vergeven, hij was dom geweest en zou het nooit meer doen. 2 maand later was hij alweer de fout in gegaan. Ook hij is een man van steen, emotieloos, onverschillig, en sinds de dag dat ik het uit heb gemaakt nooit meer wat van hem gehoord. Nooit een sorry gehad, nooit een uitleg, niet eens een excuus. Nada noppes..

En ook ik heb lang getwijfeld; ligt het aan mij? Ben ik niet goed genoeg? Heb ik hem niet alles gegeven? Deed ik er wel goed aan om bij hem weg te gaan? Maar dat is belachelijk, dit is niet jouw schuld, dit is zijn probleem. Ook hij heeft nooit geleerd te praten over zijn gevoelens, drukt alles maar weg. Ik kon gewoon niet in zijn koppie komen, hoeveel liefde ik ook gaf. Dit is iets wat hij zelf (en met eigen wilskracht) moet oplossen.

Later kwam ik er achter dat hij dit gedrag ook bij zijn ex vertoonde. Altijd aandacht zoeken bij andere vrouwen, terwijl er thuis iemand op hem zit te wachten. Waaruit ik wel de conclusie kon trekken dat "hij gewoon zo is". Inmiddels ben ik een paar maand verder, en ben ik zo blij deze stap gemaakt te hebben. Ja, ik snap dat je hem mist en hem wil knuffelen en met hem wil zijn, maar liefde is een verslaving.. hier moet je gewoon even doorheen. Uiteindelijk kom je hier alleen maar sterker uit!

Wat je nu verder moet doen? Geen idee.. over deze keuze moet je zelf goed nadenken, maar wou wel mijn ervaring met je delen.

Heel veel sterkte! Ik volg je topic verder :*

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 21:39

Ik zou eerder zeggen: maak een beslissing met je verstand ipv met je gevoel.

Je gevoel zegt waarschijnlijk dat het goed komt. Maar wat zegt je verstand?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:28

Nagini schreef:
Mn beste vriend zegt; ik denk dat hij het doet omdat hij dan even uit de situatie kan en zich goed kan voelen in een zee van ongelukkigheid.

Hij zou zich toch juist bij jou goed en gelukkig moeten voelen?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:50

Storm schreef:
Maar mocht je nu uiteindelijk toch verder met hem gaan, hoe voel jij je dan? Je vertrouwen is weg. Iedere keer als hij een uurtje later thuis komt, krijg je de kriebels. Bij ieder appje denk je 'weer een vrouw!' Iedere keer dat hij later in bed ligt dan jij, lig jij te piekeren wat hij doet.
Kun jij dan wel? Wíl jij dat wel?

Het zwaarste is niet alleen nu, het zwaarste is het vertrouwen kwijt zijn en erachter komen dat dat heeeel lang duurt.
En dat gaat nooit meer helemaal weg.

Dit dus. Je kunt nu misschien wel denken een nieuwe start te maken, maar het vertrouwen is zo een grote voorwaarde in een relatie en dat mis je nu lijkt me. Het is zoals je zelf zei niet eenmalig gebeurd in een dronken bui, maar vaker en met verschillende dames. Het is jouw keus. Je moet jouw hart volgen. Maar ik zou het écht niet doen. Ik vind dat je dit niet verdiend. En hij verdient jou niet! Depressie of niet, zoiets flik je iemand waar je van houdt niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:59

TS, ik ken je verder niet in real life en je vriend ook niet,

maar ik heb het idee, dat hij zijn stress/ depressie gebruikt om zn fouten te maskeren.

let daar wel bij op.

verder heel veel succes, jij verdient veel beter :(:) :(:) :(:)

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:06

Jeetje wat een nare situatie. Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen. Denk aan jezelf. :(:)

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:47

Wat een nare situatie :(:).

Welke keuze je ook maakt, ik vind je ontzettend dapper. Ik kan me goed voorstellen dat je terug gaat naar Nederland. Hij heeft je immers tot op het bot gekwetst. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je in Australië blijft en vecht voor je relatie. Iets dat je zo heb opgebouwd gooi je niet zomaar weg.

Ik sms je heel veel sterkte en wijsheid toe met welke keuze je ook maakt. Volg je hart (ook al weet deze nu even niet wat de goede weg is). Je komt er wel!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 00:01

Ik werd wakker met dit:

(sorry als voor sommige het engels te moeilijk is, maar ik heb even geen zin om te vertalen.

Citaat:
Uitgebreid bericht van vriend

Moderatoropmerking:
Privécommunicatie verwijderd.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:13

Dikke knuffel Sanne