Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
TurboTinker schreef:Meid. Diep van binnen weet je wat het beste is. Stel dat je toch naar je gevoel luistert en bij hem blijft, dan gaat dit je de kop kosten. Hij zal niet zo danig veranderen dat dit vergeten kan worden. En het vertrouwen is stuk.
Resistance schreef:TurboTinker schreef:Meid. Diep van binnen weet je wat het beste is. Stel dat je toch naar je gevoel luistert en bij hem blijft, dan gaat dit je de kop kosten. Hij zal niet zo danig veranderen dat dit vergeten kan worden. En het vertrouwen is stuk.
Inderdaad. Zie het als een suikerpot die je laat vallen... Je kan de scherven aan elkaar lijmen, maar je zal altijd blijven zien dat hij gebroken is...
Je vertrouwen is geschaad en dat komt nooit meer helemaal goed.
) dat je vriend door zijn depressie best een sexverslaving ontwikkeld kan hebben. Zoals anderen gaan drinken, gokken of drugs gebruiken om hun depressieve gevoelens te verdoven.
Licor schreef:ik vind het erg denigrerend om over restjes te spreken.. of het vertrouwen 100% terug komt is voor iedereen anders.. ook de reden en het hoe en wat is anders.. voor TS kan dat heel anders zijn dan voor wie dan ook.. als TS denkt dat het vertrouwen voor altijd geschaad is, raad ik haar zeker aan om bij hem weg te gaan.. maar als TS denkt dat ze hem kan vergeven en er nog een mogelijkheid is dat de relatie (en de problemen van haar vriend) weer goed komen.. waarom dan niet nog proberen.. er is hier niemand die dat voor haar kan invullen..
En door te zeggen dat ze dan met 90% genoegen neemt of met de restjes genoegen neemt, gaat haar denk ik niet helpen.. ook al denk ik niet dat het zo bedoeld is.. ik vond het wel naar overkomen..
Als je denkt dat er echt nog iets in zit moet je daarvoor gaan.
dikke knuffel
Storm schreef:Maar mocht je nu uiteindelijk toch verder met hem gaan, hoe voel jij je dan? Je vertrouwen is weg. Iedere keer als hij een uurtje later thuis komt, krijg je de kriebels. Bij ieder appje denk je 'weer een vrouw!' Iedere keer dat hij later in bed ligt dan jij, lig jij te piekeren wat hij doet.
Kun jij dan wel? Wíl jij dat wel?
Het zwaarste is niet alleen nu, het zwaarste is het vertrouwen kwijt zijn en erachter komen dat dat heeeel lang duurt.
En dat gaat nooit meer helemaal weg.
.