Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:44

Moderatoropmerking:
'Beauty is in the eye of the beholder', zullen we het daarop houden dames? :) Bewijzen dat iets mooi/geaccepteerd/mode is, of juist niet, maakt dit topic niet gezelliger. Dus het lijkt me goed om die discussie te laten voor wat het is. We hebben tenslotte allemaal een andere smaak.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:45

Mijn hemel germie, hou gewoon eens op en accepteer dat wij óók een andere mening hebben dan jij.
Je zet jezelf echt voor schut nu

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:46

Liselot schreef:
Mijn hemel germie, hou gewoon eens op en accepteer dat wij óók een andere mening hebben dan jij.
Je zet jezelf echt voor schut nu

We zouden er over ophouden. Het blijft smaak. Ik heb gelijk, jullie hebben gelijk, Chanel heeft gelijk. AMEN.

Urbanus

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:50

Dani, dankjewel! Wat voor sandalen draag jij deze zomer?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:56

Qimm schreef:
Roodvos schreef:
En dit is waar ik de hele dag op het werk op loop:
https://werkschoenenbaas.nl/index.php/m ... livia.html
:D

Kan zo onder een mantelpakje!

:')
Zeker, als je de fabriek in wil zal je wel moeten. Hoewel een mantelpakje daar niet echt een aanrader is :+ .
En weer on topic: aan het einde van de dag met warm weer is het dan wel heerlijk om, met blote voeten!, de sandalen aan te doen.

Ben het eens met Germie: sokken in sandalen is geen porum. Helemaal niet als het ook nog van die Jezus Nikes zijn %). Kies dan half open schoenen met een dichte neus.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:56

birkenstocs lopen die echt zo fijn als sommige beweren.
zijn niet mooi, maar als ik er maar lange stukken op kan lopen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:57

lemanthia schreef:

Ik vind ze niet fijn lopen... maar de meeste mensen om mij heel vinden ze heerlijk lopen...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:58

Ik heb er teenslippers van gehad. Liepen fijn, maar erg mooi vind ik ze niet. Vind ze een beetje 'oud'.
Ze moeten bij je model voet passen juist omdat ze erg gevormd zijn
Laatst bijgewerkt door Qimm op 05-06-17 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

lemanthia schreef:

Hangt van je voeten af.

Fem

Qimm schreef:
Ik heb er teenslippers van gehad. Liepen fijn, maar erg mooi vind ik ze niet. Vind ze een beetje 'oud'

Ook dat nog eens... ze zijn vrij lomp... Zeker omdat ik relatief brede voeten heb (niet eens echt breed, maar in die birckenstocks lijken ze helemaal gigantisch)...
Laatst bijgewerkt door Fem op 05-06-17 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

lemanthia schreef:

Je moet ze wel even goed inlopen, de zool is in het begin wat stug. Maar ik loop er hele dagen op en vind ze goddelijk :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:59

Ja die lopen echt zo fijn, maar je moet ze wel in lopen. Ik kan er hele dagen op lopen :j maar dat kan voor een ander heel anders zijn. Vind dat lompe wel meevallen als je bijv de Mayari neemt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:00

lemanthia schreef:

Ik heb nu 'toestemming' van mijn man om ze te kopen. Ze lijken me comfortabel maar hij vind ze zoooooo lelijk dat ik ze niet mocht kopen. Hij heeft het inmiddels opgegeven. Moet zeggen dat ze best een boel verschillende modellen hebben en ze zijn lang niet allemaal even lomp. Nu het 'mag' ga ik nog maar eens goed nadenken of ik ze echt wil. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:01

lemanthia schreef:

Ik vind ze (veel) te breed. Prima om thuis een beetje comfi op rond te sloffen, maar meer ook niet.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:02

SusanH schreef:
Ja die lopen echt zo fijn, maar je moet ze wel in lopen. Ik kan er hele dagen op lopen :j maar dat kan voor een ander heel anders zijn. Vind dat lompe wel meevallen als je bijv de Mayari neemt.

Mwah, die had ik ook... maar ik vond ze nog steeds lomp..
Als ik van bovenaf bekeek leek het nog wel wat...
Maar als ik het terug zag op een foto bijvoorbeeld, dan dacht ik; Ik kan net zo goed klompen aan doen... Wat een lomperikken... :') :')

Maar ik ben niet zo moeilijk qua hoe het er uit ziet.. Ik ga vooral voor comfortabel.. maar dat waren ze dus helaas ook niet voor mij..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:03

Liselot schreef:
lemanthia schreef:

Je moet ze wel even goed inlopen, de zool is in het begin wat stug. Maar ik loop er hele dagen op en vind ze goddelijk :j

Ik heb in huis birkenstocks. Helaas zijn ze een ramp als je een hielspoor hebt. Nu is de hielspoor over en gaat het wel weer, maar ik kan er niet echt op lopen. De teenslippers zowieso niet (mijn tenen scheuren dan gewoon uit), maar ook zonder bandjes, ik loop en hup, sta met de hak op de rand omdat ze uitgegleden zijn en dat doet echt pijn. Toch zijn er anderen die er heel goed op kunnen lopen, in de zorg e.d.
Het is dus toch passen zoals met alle schoenen. Er is maar 1 merk wat ik online durf te bestellen en dat is Wolky maat 42. Maar verder moet ik echt alles passen.

Er zijn meer merken met Kurkzolen zoals Scholl, Scapino enz. Het is een kwestie van passen, want Scholl vind ik veel fijner dan Birkenstock bijvoorbeeld

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:05

Birkenstocks vind ik die teenslippers niet zo, maar sommige andere modellen vind ik wel leuk. Ik heb die met 1 bandje en dat loopt prima. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:07

Hier ook 1 bandje, zitten zo fijn!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:09

Oké, door dit topic heb ik nu ook teva's besteld :\ :+ De Olowahu slippers, deze: https://www.google.nl/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8 Deze vond ik nog best leuk, hopelijk zitten ze ook lekker :)
Die sandalen van Toms eerder zien er ook wel erg leuk uit. Maar mij lijkt een sandaal zonder teen-stuk toch comfortabeler.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:17

Die olowahu units zien er leuk uit. Ik heb nu van de plastic flipflopjes (met stippels en roze bloemetjes!!) leuk voor in en om het huis. Maar ik vind comfortabele en leuke teenslippers ook lastig te vinden

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:25

Die lopen echt zalig speechless! Ik heb twee paar birckenstocks gehad, het eerste paar liep prima maar het tweede paar kreeg ik maar niet ingelopen. Doodmoe werd ik van die dingen. Ik vind ook wel dat het bij lompe sandalen of slippers heel veel verschil maakt hoe verzorgd je voeten eruit zien hoor. Met mooie verzorgde voeten en leuk gekleed kom je met veel lelijks weg :j

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:35

Ik zweer bij teva's, maar moet altijd goed zoeken naar een beetje fatsoenlijk model. Ik heb snel last van mijn voeten, maar op teva's kan ik de hele week lopen.

ik heb nu deze besteld. Ik heb ook nog zo'n zelfde model, maar dan helemaal zwart.

Afbeelding

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 09:44

Ik heb ook jarenlang Birkenstocks gehad, dat T-model. Ze liepen bijmij ook heerlijk! Niet heel sexy ofzo, maar heb er flink wat kilometers op gemaakt. Heb toen ze versleten waren dat model gekicht met dat ene bandje over de voet heen en daar kom ik dus niet op vooruit. Grappig hoe dat per model, per persoon verschilt.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:55

loulou schreef:
Ik zweer bij teva's, maar moet altijd goed zoeken naar een beetje fatsoenlijk model. Ik heb snel last van mijn voeten, maar op teva's kan ik de hele week lopen.

ik heb nu deze besteld. Ik heb ook nog zo'n zelfde model, maar dan helemaal zwart.

[ [url=m/TrsBQ5.png]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook sinds donderdag! Ik vind ze erg leuk én ze zitten heerlijk! Als ik na een dag werken zere voeten heb, dan trek ik thuis deze slippers aan en dan kan ik weer door :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:15

Fitflops :)
Dat zijn teenslippers waar ik een hele dag op kan lopen.
Er zijn ook wat sierlijke modellen, hoewel een teenslippertje natuurlijk nooit echt elegant wordt.
Ik durf ermee de straat op, laat ik het daar op houden.