Jildau schreef:Er worden een aantal uitspraken continu herhaald welke ik echt niet snap.
Als het een jaar uit is mag iemand je niets meer doen, kun je geen gevoelens meer hebben enzovoorts.. Waarom staat daar een jaar voor? Is dat niet heel verschillend per relatie? Kan het niet zo zijn dat je bij de ene het na een week al prima vindt dat hij een ander heeft en een andere ex je misschien je hele leven wel iets blijft doen? Nee dus. Blijkbaar staat die termijn op 1 jaar. Vreemd..
Als je niet wilt dat iemand anders een relatie met jouw ex neemt, omdat je nog gevoelens hebt voor je ex, heb je in mijn ogen 2 mogelijkheden
1) zorg dat je ex geen ex is maar een ex-ex (ofzo).
2) leer omgaan met het feit dat je ex WEL doorgaat met zijn / haar leven
3) doe een cursus: hoe ga ik verder met mijn leven als mijn relatie eindigt, zodat ik geen onderwerp van het gesprek "HELP mijn nieuwe vriend(-in) heeft een jaloerse ex" wordt
Jildau schreef:Dan lees ik een paar keer dat je je ex en vriendin toch het allerbeste gunt? Ik kan me goed voorstellen dat je niet alle exen het allerbeste gunt. Daarnaast, misschien vind je je ex wel helemaal niet de beste en gun je een vriendin veel beter dan dat.
Als die zogenaamde vriendin van TS vond dat TS meer waard is dan haar ex, dan had ze TS wel gewaarschuwd. En niet op de manier waar ze nu voor gekozen heeft.
Jildau schreef:En fijn dat de meesten van jullie allemaal supergoede vrienden zijn gebleven met je ex maar niet iedereen heeft die relatie met zijn of haar exen. Ik hoef niet perse met mijn ex en zijn nieuwe vriendin (wat mijn vriendin was) in een ruimte te zijn bijvoorbeeld. Wanneer je beste vriendin met je ex gaat kom je gewoon in zulke poedersuiker. Je deelt lief en leed met iemand en deelt misschien ook dingen met je partner die je niet met je vrienden deelt, en dan ineens gaat hij met je vriendin. Ook gezellig als je eens over seks ofzo praat en je vriendin en jij het met dezelfde vent doen/deden. Ik vind dat gewoon best wel awkward situaties. Niet iedereen kan dat net zo gemakkelijk handelen.
En omdat iemand daar niet mee kan omgaan, mag je dus geen relatie aangaan met de ex van je vriend(-in)? Je kunt er ook mee leren omgaan...
Jildau schreef:Ik zeg niet dat een ex absoluut een no go is maar wel dat het een lastige situatie kan zijn waar je dus eerst even goed over praat met je beste vriendin. Dan was het zo anders over gekomen dan dat je hem voor haar neus op de smoel pakt. Enorm pijnlijke situatie.. Echt niet okee.
Als je het alleenrecht wilt hebben op je ex, dan is het pijnlijk ja.