poes schreef:Amandavd schreef:Wat ik daarmee bedoel is dat mijn vriend en zijn zus bedrag X kregen en wij de helft daarvan. Dat vind ik wel vrij duidelijk dat je een onderscheid maakt. Nogmaals, het gaat mij niet om het geld zelf, heel lief dat we dat krijgen, maar het gaat mij om het gevoel wat ik daarbij krijg. Dat is iets wat wij in onze familie nooit gedaan hebben en nooit zullen doen.
Poes: Dat vind ik dus niet maar de meningen verschillen daarover
Ik krijg, denk ik, in mijn envelopje 2% van wat mijn man krijgt. En wij zijn getrouwd, dus eigenlijk zou het eerlijk delen moeten zijn. Maar zo zijn de afspraken bij ons helemaal niet en wij voelen ons daar gelukkig erg goed bij. Met geld zijn we vrij zelfstandig gebleven en dat vind ik idd erg belangrijk. Ik zou ook niet verwachten hetzelfde te krijgen van mijn schoonvader. Ik heb daar trouwens werkelijk niets te klagen hoor. Veel etentjes etc en hoeven dat nooit te betalen. En qua cadeaus hele mooie dingen. Maar de enveloppen zijn anders ja, maar goed het gaat ook hele andere bedragen.
Als het maar voor jullie werkt toch? Ik heb verdere echt een top schoonfamilie hoor, echt lieve mensen, maar dat is het enige wat ik altijd vreemd heb gevonden. Tegenwoordig zijn ze gestopt met de enveloppen per persoon en krijgen we een envelopje voor samen.