Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:22

Ik maak altijd dubbel stamppot (heb een hekel aan het maken maar is wel lekker) dus dan maar dubbel en invriezen

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:24

Ik heb vandaag 10 kg aardappelen gekocht en maak daar allemaal stampot van travel_me
En dan als uit de vriezer komt bak ik het op. Zooo lekker

Ja cemlys daarom doe ik eens in zoveel tijd hele avond heel veel maken. Ben ik er weer klaar mee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:28

Had nog wat geld over vandaag , maar eet ook veel bij mijn ouders en shop de aanbiedingen en krijg van mijn baas vlees (werk bij slager)

Haal ook savonds graag een bakje thee bij mijn ouders voor de gezelligheid :P

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:39

Travel_me schreef:
Ik ga ook proberen mee te doen. 30 euro per week gaat mij niet lukken (woon in Zwitserland sinds deze week en daar kosten 3 kipfilets al 8 euro XD). Ben vandaag begonnen en op de fiets gegaan naar de Hofer (8 km verderop).
Heeft iemand tips voor gerechten met aardappelen die lekker zijn uit de vriezer? Ik eet ook vaak pasta /rijst en krijg zo'n zak aardappelen niet op.

Maak rösti - aardappelen raspen, eitje, uitje en kruiden erdoor - even aanbakken in kleine koekjes en invriezen.

Ik heb in totaal 35 euro uitgegeven aan boodschappen deze week (2 personen). Kan nu t.m. dinsdag toe.
Moet wel eerlijk bekennen dat ik groente uit de vriezer heb - uit eigen tuin en een behoorlijke voorraad vlees - vleesvervangers en vis heb liggen en geen grote uitgaves had aan waspoeder etc.

Wat menu's van de afgelopen week en de komende dagen:
tuinbonen - komkommer - aardappelen en vis uit de oven
tomatensoep (van tomaten uit de vriezer) broodjes gezond
tomatensoep - kaasfondue
zuurkool met veg. filetreepjes en nasikruiden- aardappelen
pasta - spinazie - zalm - champignons
stamppot rucola - ijsbergsla - champignons en kaas
rode kool - appelmoes -roast potatoes en seitan / suddervlees (man eet geen vlees ik soms wel)
bami met seitan sate

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 21:40

Ah rosti is ook echt een goed idee. Maandag maar even een rasp halen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:09

Leuk topic.
Ik ga wil op zich wel meedoen, maar ik heb een uitpuilende voorraadkast dus echt eerlijk is het niet.
Meelezen kan ik natuurlijk wel :D
En eens beginnen met mijn voorraadkast leeg eten.
Ik heb het vorig jaar eens een maand bijgehouden en toen kwam ik op ongeveer 40 euro per week uit (in mijn eentje) dus dat kan zeker wel minder, want ik at ook 1 x per week verse zalm van de visboer en maakte ook vaak sushi met verse zalm en tonijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:11

Ik moet nog 11 dagen doen met 50 euro voor mijn peuter en ik. Hopelijk heb ik het allemaal goed uitgerekend met de aanbiedingen en diepvries maaltijden :))

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:17

Ik heb 68 cent te veel uitgegeven met mijn budget van 60 voor 2pers.
Jammer dat de vriezer kapot is gegaan dus heb alles weg moeten gooien en daardoor deze week meer moeten kopen.
En heb ook huishoudelijke middelen gekocht.
As. Week is het weer hamster weken dus wat wasmiddel enz inslaan.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 11:21

Ik heb ook te veel uitgegeven, sowieso 75 euro voor de weekdagen, gister eten laten bezorgen vanwege het weer, vanavond zou ik weer wat laten bezorgen.
Maar van die 75 euro hebben we een flinke voorraad aan drinken gekocht, denk dat we daar zeker 2/3 weken mee door komen.
En onze vriezer is nog steeds niet geleverd -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:09

Aaah Helga dat is zonde! Moet er niet aan denken dat mijn vriezer nu stukgaat := *klopt af*

kking, ik heb hetzelfde probleem. Ook dat ik nu volgens mijn regels al 130 euro boven budget zit := Maar daar zat bijv een zak kattenvoer in van 70 euro, daar doe ik bijna 2 maanden mee. Ik heb een grote excel sheet gemaakt waarin ik alles bij ga houden en heb er ook een vakje in gemaakt voor gemiddeldes per week, genomen van de afgelopen maand en all-time :)) Dus daar verwacht ik het wel terug in te zien.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 12:13

Ja ik ga vanaf volgende week ook excelletje bijhouden!! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:45

Katten- en paardenuitgaven tel ik niet mee in de challenge. Alleen al het stalgeld. En dan nog een keer voer, alle supplementen en poeders.. Wat de paarden per maand kosten kan ik heel, heel lang van eten := Poes is dan minder duur, die krijgt hoogwaardig voer en eet überhaupt minder dan de paarden :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:55

Berdien schreef:
Katten- en paardenuitgaven tel ik niet mee in de challenge. Alleen al het stalgeld. En dan nog een keer voer, alle supplementen en poeders.. Wat de paarden per maand kosten kan ik heel, heel lang van eten := Poes is dan minder duur, die krijgt hoogwaardig voer en eet überhaupt minder dan de paarden :')

Op zich, ik ben er nogal van om lukraak dingetjes voor de katten te kopen, dus hopelijk kan het hierbij ook een beetje helpen met het in de perken houden :+
Ze eten samen voor 1.25 per dag, ex eens in de zoveel dagen een zakje van Whiskas, snoepjes, af en toe wat vers vlees. Dus zoveel kost dat ook allemaal niet.
30 euro per week voor mij was sowieso al dubieus want ik woon met een huisgenoot, maar met haar eet ik maar zelden, maar wel weer vaak met mijn vriend, maar ook niet altijd, en soms eet zijn huisgenoot ook mee :+ Het gaat me dan ook meer om het inzicht

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 14:02

Nou vandaag veel ingeslagen bij AH, wel veel kwijt, 46 euro maar ook 2 orchideeën gekocht en heel veel vlees en soep (eigenlijk alleen aanbieding gekocht). Hoef voorlopig geen vlees te kopen :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:21

ik heb net boodschappen gedaan voor de hele week dus tot zondag en ik was in totaal 27,51 euro kwijt. Inclusief drinken, fruit, wat te snoepen en huishoudelijke middelen.( 2 personen) Ik moet zeggen ik ben best trotst op mezelf haha :+

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:27

Netjes Lau!

Ik ga morgen beginnen. Iemand nog tips qua goedkope vegamaaltijden/vleesvervangers? (Ga uiteraard ook even de folders doorspitten :) )

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:34

Elmira schreef:
Netjes Lau!

Ik ga morgen beginnen. Iemand nog tips qua goedkope vegamaaltijden/vleesvervangers? (Ga uiteraard ook even de folders doorspitten :) )

Hou je van kaas? Ik heb laatst een andijvie stamppot/ovenschotel gemaakt met bovenop plakjes brie. Kost amper wat en is ook goed in te vriezen en op te warmen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:57

Tango1979 schreef:
Elmira schreef:
Netjes Lau!

Hou je van kaas? Ik heb laatst een andijvie stamppot/ovenschotel gemaakt met bovenop plakjes brie. Kost amper wat en is ook goed in te vriezen en op te warmen

Dat doe ik bij de boerenkool ook vaak inderdaad, brie erop ipv worst oid erbij

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:58

Stamppot zat ik inderdaad al aan te denken, 1+1 gratis op de boerenkool bij de Poiesz. Kan ik mooi even wat porties maken en invriezen.

MarlindeRooz

Die 1+1 is zowel bij de boni als bij de AH vandaag nog. :j

Magrathea

Elmira schreef:
Netjes Lau!

Je kunt bijna overal soep van maken. Stokbroodje kruidenboter erbij en je hebt een lekker makkelijke maaltijd. Soep kun je ook zeer goed invriezen, dus dubbel winst. En tomatensoep die je flink laat inkoken fungeert bijvoorbeeld ook als tomatensaus :)

Ik heb gemerkt dat champignons gebakken met een scheutje wijn altijd erg vlezig aandoen :D Tot genoegen van mijn tafelgenoten meestal, hihi
Als je snel bent kun je trouwens nog naar de Coop, alle vivera voor 1 euro!

Verder raad ik je aan om langs de Turkse supermarkt te gaan, of de toko, als je dat in de buurt hebt. Daar is tofu, seitan, bonen etc. vaak een stuk goedkoper. Wat ook echt een goed idee is om een paar uurtjes te investeren in het zelf maken van burgers, balletjes etc., en dat in te vriezen. Lekker en goedkoop :) En helemaal niet moeilijk ook.

http://veganchallenge.nl/zoek-recept/ heeft erg veel goedkope recepten (en meestal zonder allerlei ingewikkelde ingredienten waar je het halve land voor af moet reizen := )

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:04

De Vivera aanbieding van Coop is al afgelopen, was tot en met vrijdag..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:05

Jets schreef:
De Vivera aanbieding van Coop is al afgelopen, was tot en met vrijdag..

O -O-

Nou, goed dat ik er nu achter kom en niet in de Coop :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:06

Ik ben volgens de bestelbevestiging €37,12 kwijt morgen voor de boodschappen.
Dat is dan inclusief kattenbakkorrel en bestelkosten.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:08

Ik had bij jumbo 1+1 keuze uit hutspot en boerenkool beide genomen heb ik ook weer 2 dagen groente voor 1 prijs