Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:07

Huertecilla schreef:
RoosvanBlue schreef:
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen; voor 11 boetes in een jaar moet je echt je stinkende best doen! Dan gaat het écht écht niet over incidenten of even niet opletten. Dan rij je structureel als een idioot (of weet je heel lang niet dat er ergens trajectcontrole is :p)

Ik sinds 1976 niet 1 boete voor te snel rijden.
Niet 1 voor rood licht, niet voor parkeren etc.
In al die jaren 1 boete; voor een kapot achterlicht op nota bene de aanhanger. Was een 'diender' die zijn doel moest halen. Had het lampje in de auto.
Wel een half miljoen kilometers gereden door de meeste landen van Europa.

Ook 23 jaar race-ervaring.

Op basis van ervaring EN de wetten van Newton: Speed kills.

Maar goed, wat weet ik :D
Ik tor gewoon lekker rustig over de weg en zwaai galant terug naar iedereen die toetert. Accurater; boos kijkt want niemand toetert of gebaart ooit.
Ik rij in een oudere terreinwagen met kogelgaten *D

Dus jouw mening is wel gefundeerd!! Je leeft toch nog dus jouw speed kills is wel een gefundeerde mening en wanneer ik in andere bewoordingen eigenlijk hetzelfde zeg, dan dus niet. I rest my case, fijne feestdagen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:13

Riel schreef:
RoosvanBlue schreef:
Ik rijd heel NL (en een stukje DL en BE) door en geloof me, het is echt niet altijd even duidelijk. En het wisselt heel vaak. Ik ben best vaak zoekende hoe hard ik nou mag. Zodat ik te allen tijde wel aan de max. zit natuurlijk 8-) Anders is het zonde :P
Waarom is het zonde?

Dat was een grapje :Y)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:15

SVRL schreef:
RoosvanBlue schreef:
Ik rijd heel NL (en een stukje DL en BE) door en geloof me, het is echt niet altijd even duidelijk. En het wisselt heel vaak. Ik ben best vaak zoekende hoe hard ik nou mag. Zodat ik te allen tijde wel aan de max. zit natuurlijk 8-) Anders is het zonde :P

In België is er een overdaad aan verkeersborden. Na ieder kruispunt staat er 1 en op de autosnelweg is het 120. Mag je een stuk zo snel niet, staat het echt wel heel duidelijk aangegeven. Ben Belg en rij een pak km, wie het hier niet ziet, is echt wel blind.

Ik zeg toch; vooral NL. Poehee wat pakken jullie hier alle details strak aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:33

palousa_boy schreef:
Voordeel van zo'n terreinwagen: die zijn niet gemaakt voor snelweg en zijn een stuk comfortabeler bij 80 dan bij 130 (150 halen ze vaak niet eens).

Die van mij doet 190 met de lappenkap omlaag ;)
maar dat is het punt niet.
Wat wel een punt is, dat het ding rijklaar 2 ton weegt en bij die snelheid de energie van een anti tank mijn heeft.
Dat extra gewicht en de met normale autos incompatibele bumperhoogte maakt het een link ding voor boodschappenautootjes.
Ik rij er HEEL bewust mee; ik rij langzamer dan mag :o
Op de snelweg, op de provinciale weg en helemaal binnen de bebouwde kom: Je wil door een dorpje ook met alle voorrang van de wereld echt niet botsen met een moeder met twee kinderen los achterin de oude Seat Marbella.

Jeetje Bigone; ik haal jou juist aan OMDAT je hetzelfde zegt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:39

Huertecilla schreef:
palousa_boy schreef:
Voordeel van zo'n terreinwagen: die zijn niet gemaakt voor snelweg en zijn een stuk comfortabeler bij 80 dan bij 130 (150 halen ze vaak niet eens).

Die van mij doet 190 met de lappenkap omlaag ;)
maar dat is het punt niet.
Wat wel een punt is, dat het ding rijklaar 2 ton weegt en bij die snelheid de energie van een anti tank mijn heeft.
Dat extra gewicht en de met normale autos incompatibele bumperhoogte maakt het een link ding voor boodschappenautootjes.
Ik rij er HEEL bewust mee; ik rij langzamer dan mag :o
Op de snelweg, op de provinciale weg en helemaal binnen de bebouwde kom: Je wil door een dorpje ook met alle voorrang van de wereld echt niet botsen met een moeder met twee kinderen los achterin de oude Seat Marbella.

Jeetje Bigone; ik haal jou juist aan OMDAT je hetzelfde zegt.

Die van mij is begrenst op 180, enne, niet zonder reden circuleert er in "ons" wereldje de bumpersticker: "remember, YOU are my crumplezone" Enne, die Marabella's halen ook met twee vingers in de neus 160km/h, check de diverse Panda-fora op internet. Of je dat moet willen is een andere vraag, maar ALS ik nog ooit een fatsoenlijke 1300 turbo uit een Punto vind, vind ik ook wel een leuke Panda om 'm in te bouwen. Gewoon, omdat het kan.

RoosvanBlue schreef:

Niet om het een of ander, maar het stuk snelweg waar TS het over heeft is al jaaaaaaren 100km/h en blijkbaar rijdt hij daar ook al jaaaaren, dus "niet weten" is hetzelfde als "niet willen" en om heel eerlijk te zijn, zo onduidelijk is het niet, zeker daar niet, maar je moet wel gewoon opletten waar je mee bezig bent.

Ik heb jarenlang door Nederland gereden en met ruim 1500k vlieguren heb ik ook best weleens hier of daar wat opgelopen, maar ik zal in 30 jaar rijbewijs wellicht net zoveel boetes hebben gekregen als de vent van TS in die 1,5 jaar........

palousa_boy

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:47

Nu is ook niet echt meer te vergelijken met 30 jaar geleden, toen stond er niet op elke hoek een flitspaal, had de politie geen laserguns om je snelheid te meten, etc etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:53

palousa_boy schreef:
Nu is ook niet echt meer te vergelijken met 30 jaar geleden, toen stond er niet op elke hoek een flitspaal, had de politie geen laserguns om je snelheid te meten, etc etc.

Ehm, in de jaren '90 stond Nederland redelijk vol met flitspalen :j ik reed in die tijd 60 - 70k per jaar; ik tekende aardig voor je uit waar ze stonden, niet alleen op de snelwegen.

Maar, als we het daar dan toch over hebben, de meest hilarische misser vond ik toch wel die collega die met een aanhanger over de A12 bij Arnhem reed aan 90km/h (in de tijd dat 80km/h nog de max was) en hij stomverbaasd meldde dat ie twee boetes voor te hard rijden had gekregen (heen en terug). Hij had zich totaal niet gerealiseerd dat ze aanhangers op het kenteken registreren.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:01

ikke schreef:
RoosvanBlue schreef:

Niet om het een of ander, maar het stuk snelweg waar TS het over heeft is al jaaaaaaren 100km/h en blijkbaar rijdt hij daar ook al jaaaaren, dus "niet weten" is hetzelfde als "niet willen" en om heel eerlijk te zijn, zo onduidelijk is het niet, zeker daar niet, maar je moet wel gewoon opletten waar je mee bezig bent.

Ik heb jarenlang door Nederland gereden en met ruim 1500k vlieguren heb ik ook best weleens hier of daar wat opgelopen, maar ik zal in 30 jaar rijbewijs wellicht net zoveel boetes hebben gekregen als de vent van TS in die 1,5 jaar........

Lees dan ook mijn andere bericht even :o Ik zeg eerder al precies hetzelfde; dat je structureel als een idioot rijdt met die hoeveelheid boetes in een jaar. Ik ben het gewoon met je eens. Maar dat het áltijd overal duidelijk is, dat vind ik op basis van mijn ervaring niet.

Ik weet alweer waarom ik nooit meer op bokt reageer :') Jeetje... je kan niks plaatsen zonder dat het gebruikt wordt voor eender welk argument. Zelfs als je er neutraal in staat. Wowie :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:12

RoosvanBlue schreef:
ikke schreef:
<knip>

<knip>
Ps. 1500k is 1,5 miljoen. Dat is misschien wel heel veel :p

Ja, ik heb ruim 1,5 miljoen vlieguren. Als je 10 jaar lang 70k per jaar maakt, ga je hard, dan hoef je in die overige 20 jaar maar goed 30k per jaar te rijden en dat haalde ik fluitend. Zelfs puur prive haal ik nog 15k per jaar (woon-werk met de trein).
Het heeft een reden waarom ik altijd grote, comfortabele auto's rijdt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:18

ikke schreef:
RoosvanBlue schreef:

<knip>
Ps. 1500k is 1,5 miljoen. Dat is misschien wel heel veel :p

Ja, ik heb ruim 1,5 miljoen vlieguren. Als je 10 jaar lang 70k per jaar maakt, ga je hard, dan hoef je in die overige 20 jaar maar goed 30k per jaar te rijden en dat haalde ik fluitend. Zelfs puur prive haal ik nog 15k per jaar (woon-werk met de trein).
Het heeft een reden waarom ik altijd grote, comfortabele auto's rijdt.

Haha. Na rekenen bedacht ik me dat het theoretisch inderdaad mogelijk was ja :D

Maar de rest van mijn bericht was natuurlijk meer relevant voor de boodschap :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:41

Diablo schreef:
A3a1 schreef:

Bij http://www.mooiland.nl hebben ze altijd betaalbare woningen te huur, per direct.
Anders zou ik vragen of ik bij goede vrienden kan wonen, of hem zeggen dat ie op moet hoepelen met zijn idiote gedrag.

En TS moet dit serieus nemen?

Op welk deel wil je een antwoord?
Ja, mooiland heeft eigenlijk altijd huizen door heel Nederland waar je zo in kan trekken.
Dus het deel: de huizen liggen voor het oprapen, klopt dus idd.

Het andere deel, of ik zou blijven bij iemand die steeds hoge boetes krijgt....
Ik wordt bij samenwonen gedwongen om daar aan mee te betalen, het gaat tenslotte altijd ten koste van het huishoudgeld, uitjes, vacanties.
Daar zou ik helemaal geen zin in hebben, dus of ik vertrek of de ander, als er niet heel rap verandering in komt.

Of TS dit serieus moet nemen, moet ze zelf weten, ze start dit topic.
Lijkt me fijn om te weten dat het anders kan.
Als ze er nu niet aan toe is, misschien als ze haar buik er echt van vol heeft.
Maar stiekum vind ze het zelf veel te grappig, of misschien stoer, of misschien weet ze niet beter.
Dus die schrijft van zich af, en gaat met een lege huishoudportemenee de kerstdagen in, sneu.

Maar ik hoop dat er mensen zijn die denken, hééé, er zijn dus wel mogelijkheden, ik ga eens kijken, dat maakt mijn leven een stuk leuker.
Het is een groot forum met veel stille lezers, die het misschien wel waardevolle info vinden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 06:01

Huertecilla schreef:
lifaya schreef:
De gevaarlijkste lui vind ik die niet meestromen met de rest van de weggebruikers. Ik rijd op een 130 km weg 130 , knald er opeens een auto met 100 km vlak voor mij. Ik kon niet naar links vanwege een auto, niet remmen vanwege auto achter mij dus ik moest naar rechts en rechts inhalen. Het was een 5 baans weg en ik reed op de middelste baan. Levensgevaarlijke situatie. Je moet opletten als je van baan wisselt en meedenken met je mede weggebruikers. Doe je dit niet ontstaan er dodelijke situaties. Liever te hard en goed meedraaien met het verkeer dan te langzaam.

Liever gewoon netjes met voldoende afstand in de stroom die zich aan de max houdt en bij de omstandigheden aanpast.

Sorry hoor je kan zeggen wat je wilt. Maar als ik me aan de regels houd en 130 rijd waar ik dat mag EN voldoende afstand houd (wat ik altijd doe) en dan een of andere renault twingo denkt te moeten inhalen met 80/90/100 en de auto gewoon naar rechts gooit is dat levensgevaarlijk van de twingo. Laten we niet spreken over de koekblikken die verstopt zitten tussen 2 vrachtwagens en die je niet altijd kunt zien. Dan kun je afstand genoeg hebben maar dan is het toch echt de twingo die de gevaarlijke situatie veroorzaakte. Je moet immers gewoon meerijden met de meerderheid zodat je geen gevaarlijke situaties voorzaakt.

Ddadelijk ga je nog beweren dat je gerust kunt invoegen, direct de linkerbaan op, met 60 terwijl ze nog aant optrekken zijn.
Dat doe je toch ook niet?!

Nu snap ik dat te snel rijden noet goed is. Maar wegen hebben snelheids limieten die zijn toegestaan en berekend op veiligheid waarin mensen meegaan met de rest en participeren in het verkeer.

Stijle hellingen, naaldspeldbochten, files, sirenes, militaire colonnes zijn allemaal situaties waarvan je borden van te voren ziet of sirenes. Die zijn in dat optiek voorspelbaarder en kun je in die zien incalculeren.

Overigens in Nieuw Zeeland is onlangs iemand bekeurt voor te langzaam rijden en veroorzaken van gevaarlijke situaties. (Misschien niet relevant voor jou, maar gezien mijn locatie wel )

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:10

Nagini, ik vind dat je gelijk hebt....
Alleen wat heb je eraan als je vervolgens met 130 in de vangrail zit?

Mensen doen soms domme dingen of ze hebben je net over het hoofd gezien.
Je kunt ook zeggen, als je daar niet op kunt anticiperen ben je gevaarlijk.

Dus misschien is de conclusie die we mogen trekken uit het verhaal, dat de snelheidslimiet van 130, op 2 baanswegen, geen haalbare kaart is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:59

Zolang je debielen hebt blijven er ongelukken komen. Heeft de snelheid niks mee te maken. Ik scheur met mijn Toyota aygo scheurmonster ook op de linkerbaan maar ik houd voldoende afstand en rijd toch mee met het verkeer. Zie ik een groter en gemener en venijniger scheurmonster keihard naderen dan ga ik naar rechts wanneer mogelijk en mag debiel mij passeren. Wil dat niet achter mij hebben rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:00

Ik denk niet dat snelheids limiet probleem is. Maar meer mensen die niet snappen dat maximale snelheidheid geen minimale snelheid is en dat maximale snelheid niet altijd haalbaar is.

Maar moet zeggen dat verschillende oplossing zijn. 1 of maximale male snelheid die wel altijd haalbaar is bijvoorbeeld 80 km/h. Of men vrijheid geven om wel harder te kunnen rijden bijvoorbeeld 130km/h maar dat men hier wel verantwoordelijk mee omgaat.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:06

Maar hoe definieer je dan verantwoordelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:18

Afstand houden en goed omgeving in gaten houden of je wel zo hard kunt rijden zonder dat gevaarlijk wordt.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:49

Ja, dat wordt je geleerd bij je rijbewijs.
Maar als jij met 130 op iemand rijd die je niet zag invoegen.....dan kun je dat voor jullie gezondheid, beter met 120 of 100 doen.

Verantwoordelijkheid nemen, houd volgens mij ook in dat je incalculeert dat iemand, jij of een ander, fouten maakt. Of gewoon dat er iets onverwachts gebeurd.

Misschien moeten alle auto's zo gemaakt worden dat ze gaan rammelen, als je harder rijd dan 110.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:58

Een begrenzer tot een bepaalde leeftijd of een puntensysteem dat andersom werkt?
Dus na een aantal jaren ervaring en onberispelijk rijgedrag, krijg je er tien kilometer "vermogen" bij ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:14

Niet echt een geslaagd idee voor de mensen die pas later voor hun rijbewijs gaan of later pas een auto kopen :+ je hebt een risicogroep tot 26 jaar als ik het goed heb? Daar mag evt wel iets mee worden gedaan maar denk niet dat alleen zij de hardrijders zijn maar ook kantoorhaantjes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:18

De ervaring komt wel met het rijden, dus ook als je op latere leeftijd begint.
Toch?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:31

Nee in mijn ogen niet. Ik heb mijn rijbewijs 4 jaar geleden geloof ik gehaald en pas sinds 3 maanden een auto gekocht. Daarvoor reeed ik wel met de auto van m'n ouders maar nu dus dagelijks. ik ben naar horen zeggen een pittige maar wel verantwoordelijke en oplettende weggebruiker. Nou zijn er zat mensen die ondanks hoe lang ze ook hun rijbewijs hebben, het inzicht van een kip zonder kop op de weg hebben. Die hebben altijd poedersuiker gereden en zullen dat ook blijven doen. De welbekende weggebruiker die het rijbewijs bij een pakje boter heeft gekregen. Dat soort mensen (geen inzicht of idee wat ze op de weg doen) mogen van mij een begrenzer en 4 extra spiegels op de auto :+ maar een gehele groep waarvan maar een klein percentage zich als malloten gedraagt aanpakken vind ik onnodig en geldzuigend.

Gisteren bij invoegen op snelweg reed er een slimmerd achter mij zonder licht. Het was pikdonker en geen verlichting. Die ontbrak gok ik het (in)zicht :') heb met mijn mistachterlicht geseint en gelukkig zag de persoon dat wel en gingen er 3 lichtjes branden (voorlichten en de andere mag je raden :') ) . Kan gebeuren natuurlijk, maar komop, het is donker, dan valt dat toch op?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:41

:)*

Dat zou je mogen denken :))
Bij sommige auto's gaat dat tegenwoordig automatisch, hoeft men niet eens meer na te denken...

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:51

Shirley schreef:
De ervaring komt wel met het rijden, dus ook als je op latere leeftijd begint.
Toch?

Maar of dat de hardrijders zijn -O-

Las ergens over dat duitse systeem, dat is helemaal zo slecht nog niet, met die punten, rijbewijs kwijt etc.
Weet niet hoe het in zijn werk gaat, als je alleen bent, kun je er van uit gaan dat die persoon het is, maar anders.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:14

A3a1 schreef:
Mensen doen soms domme dingen of ze hebben je net over het hoofd gezien.
Je kunt ook zeggen, als je daar niet op kunt anticiperen ben je gevaarlijk.

:)*

Citaat:
Dus misschien is de conclusie die we mogen trekken uit het verhaal, dat de snelheidslimiet van 130, op 2 baanswegen, geen haalbare kaart is.

:)* :)*

en bovendien passen er bij hogere max. snelheid MINDER autos op een wegvlak.

Allemaal, net als de kinetiche energie/remweg, een kwestie van gewoon natuurwetten; een kwestie van uitrekenen, niet van een mening.
Maar ja, haast en daar dan een ongefundeerd verhaal bij ophangen :roll: