Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 11:06

Daar heb ik eigenlijk geen idee van, maar denk niet dat de eigenaar dat gaat doen. Eigenaar vind het ook eigenlijk wel goed voor haar is de kleur gewoon bijzonder en dat is prima. Blijkbaar zit er wel appaloosa bloed in.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 03:26

Zo dat is al weer even geleden dat ik een update heb geplaatst. Er is prutsmuts weinig gebeurd de laatste weken ik was niet helemaal goed dus heb ook nauwelijks gereden. Paarden hebben best genoten van hun vakantie in de nieuwe wei waar zelfs gras groeit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels zijn de paarden weer wat aan het werk. Opzadelen bij de auto gaat ook prima.

Ook zijn we naar de races geweest. Dat was echt super leuk en een hele ervaring omdat ik nog nooit naar races ben geweest. En zeker voor herhaling vatbaar. Ook een nieuw paard gescoord daar. Fokker van Twinkle was daar met een merrie als deze uitgeraced is komt deze waarschijnlijk ook bij ons.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook gaan we nu definitief 2 weken naar Nederland vanaf 2 jan. Duurtnog even maar goed ik heb er wel zin in.

Komende week ga ik ons ook inschrijven voor de Engelse test zodat we daarna PR kunnen gaan aanvragen.

Ok toch nog een heel verhaal geworden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:34

ooooh wat een geweldige foto update :D en wat leuk dat je een merrie erbij krijgt als ze klaar is met de races. Hoe lang duurt zoiets ongeveer? En terug naar ons koude kikkerlandje :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 23:41

Mer dat ligt eraan hoe goed de merrie is. Soms halen ze de eerste race niet eens en anderen lopen 5-6 jaar. Is maar net hoeveel ze winnen en wat de eigenaar wil.

Ik ben bang dat ik het heel koud ga krijgen in nl. Hier is het dan 40+ graden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 06:55

Hihi dat zal niet meevallen nee.
Mijn achternichtje komt over 2 weken over, die treft t beter, hoop ik.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 08:43

Die treft het vast beter vliegen naar de zomer. Veel plezier samen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:04

Maar de merrie loopt nu dus wel al koersen begrijp ik uit de foto's?

Jij gaat het zeker weten koud krijgen in NL :brr: :brr:

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-17 10:51

Ja de merrie loopt inderdaad al koersen. Ik wacht even het seizoen af en dan zal ik er eens naar vragen. Eind van de maand ga ik met Bert lessen bij hun op het terrein mogelijk kan ik haar dan eens zien. Zondag gaan we ook naar de les. Heb Bert de afgelopen 3 weken maar 2 keer gereden dus hopelijk gaat dat goed. Ik ga er morgen even kort op en dan zien we wel. Hopelijk vergeet ml deze keer geen foto's te maken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:34

Oh wat leuk zeg, nou ik ben benieuwd hoe ze is ;) En ik wacht op de update foto's van Bert :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 10:45

Vandaag naar de les geweest. Of het heel slim was kan ik eigenlijk niet zeggen. Ik heb veel te weinig gereden de laatste weken en duidelijk nog geen 100%. Maar goed Bert heeft zich super gedragen en zijn best gedaan. Voor hem is het al heel goed om gewoon mee te gaan in de trailer en ergens anders te zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:20

Leuk!!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:33

wat leuk om te lezen allemaal, ik ga dit ook volgen :D

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 13:45

Leuk blabla!

Vergeet erbij te zetten. Deze rijbaan is wat ze hier een binnen rijbaan noemen (indoor).

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:29

Fijn dat je in de schaduw kon rijden :D hoe groot is Bert eigenlijk? Hij lijkt zo klein of jij zo lang ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 00:00

Bert is ong 16h (ergens tussen 1.59 en 1.62) en hoewel ze hem hier groot noemen is hij voor mij inderdaad klein. :) hopelijk is de merrie groter. Desalnietemin ben ik gek op hem.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:39

Hihi Bert is inderdaad een kleintje dan ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:58

Heerlijke updates, is voor mij plaatsvervangend genieten, wilde daar wel zitten hoor.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 06:04

Bert is inderdaad een kleintje.
Vandaag heerlijk een buitenritje met hem gemaakt. Als hij door heeft dat ie niet naar de rijbaan hoeft is ie direct wakker.

Hastjoe je bent welkom hoor om langs te komen.

Ik heb verbouwings plannen en gelukkig wil ml helpen dit weekend. Ik wil namelijk de hekken van de longeer cirkel gebruiken om 3 boxen te maken. Niet dat ze er veel in gaan staan maar wel reuze handig als je wil rijden en ze rennen allemaal hard weg als je aankomt net de auto of bv als de smid komt.
Het idee is om de boxen met soort van gangpad zo te maken dat de wei open kan blijven. Voeren ga ik dan in de boxen. Pluspunt is dat mini dan geen eten meer kan stelen. Verder kan ik ze opsluiten als ze alle 3 gereden of gelongeerd gaan worden. Evt na het rijden een uurtje laten staan met een zweetdeken.

Project 2 is dan natuurlijk een nieuwe longeercirkel. Hoe we die gaan maken is nog niet helemaal duidelijk.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-17 08:27

Vandaag de stallen neergezet. Ik ben er erg blij mee dit is zoveel gemakkelijker als ik of Twinkle haar ruiter wil rijden. Ook voeren en als de smid komt is handig zo. Verder blijven de wel in de paddock want daar is nog schuil mogelijkheid onder de bomen. Boxen zijn 4.20 bij 4.20 dus lekker ruim.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het beste nieuws is nog dat ml aan het einde van het jaar een nieuwe round yard wil kopen. Top dus.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:52

Nou jullie hebben aardig werk verricht! wat een klus ;)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 00:12

Valt op zich mee hoor Mer. Hekken zitten aan elkaar vast met een pin dus heel gemakkelijk te verplaatsen. Wel hebben we ze nu vast gezet met extra pinnen in de grond.

23 juli gaan we weer naar les maar dan bij een andere instructeur. Ook Twinkle gaat dit keer mee met haar ruiter. En waarschijnlijk gaan ze we week daarop meedoen aan de gymkhana. Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt dus geen idee hoe het werk. Er zijn in ieder geval verschillende rubrieken dressuur zowel voor kleine kinderen aan de lijn als grotere kinderen wn gotere ponies. Verder is er best opgeleide pony, best bewegende, spelletjes en zo nog wat dingen. Ponyclub is tot 21 jaar dus mijn ruiter mag nog net meedoen alleen hebben ze meestal grotere ponies op haar leeftijd dus ze schrijft zich open in dus zonder punten maar wel goed voor ervari g en plezier.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:54

Hihi een gymkhana ken ik alleen uit de penny van heel vroeger :o O:) O:) ben heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet. Lijkt me echt super!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 09:57

Ik ken het niet maar het is in ieder geval goed voor Twinkle haar ervaring.
Vandaag heeft Liselotte voor het eerst met haar nieuw dekje en bijpassende stijgbeugels gereden. Ook al heeft Twinkle een ruiter die haar verder opleid is nog steeds Lotje haar pony en Lotje is dan ook erg jaloers als iemand anders haar rijd. :)
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:24

Ah lekker stel is het. Een echte meisjespony met roze <3

Hard gewerkt! Hebben jullie ook nog iets van overdekte stallen?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 10:53

Ja heerlijk stel samen ik geniet daar echt van. En Liselotte vind het totaal geen probleem dat Twinkle nog jong en groen is. Als ze in draf wil en ze spoort te hard aan blijft ze gewoon keurig zitten en roept ho Twinkle ho.

Nee we hebben geen overdekte stallen. Ze staan nu met een deken op en aan de achterkant van de wei kunnen ze onder de bomen schuilen. Tegen het voorjaar moeten ze terug naar de huispaddock deze heeft veel meer bomen en een grote heuvel zodat ze uit de zon kunnen staan.