Anoniem schreef:Catnip schreef:![]()
Ik krijg het ook regelmatig voor elkaar om mijn eigen rooksliert recht in m'n oog te krijgen. Dan tranen mijn ogen inderdaad! Gelukkig kan ik dan m'n moeder opbellen om me te troosten en eventueel de ambulance te bellen
Tip: zet je kind op je schouders, opgelost. Zeker als het zo druk is. Hoeft je kind niet tegen andermans benen (en duivelse sigaretten) aan te kijken, en heeft ie zo ook nog wat aan zijn dag ondanks de drukte.
Dat probeerde mijn man in eerste instantie maar ik heb nogal een ondernemend zelfstandig kind (bokt leest onopgevoede etterbak, want het zal vast wel weer worden verdraaid door kindloze experts).
Een kind dat graag zelf loopt en kijkt en interactief is met andere kinderen.
En aangezien ik hem niet aan een halsband aan de voet laat lopen maar gewoon los zijn gang laat gaan loopt hij dan nog wel eens bijna tegen een rokende hand op omdat hij met zijn 3 jaar levenservaring er nog niet op ingesteld is dat hij daar tijdens drukte continue voor op moet passen en ik niet als een viswijf de hele tijd achter hem aan ga lopen schreeuwen. In principe zou hij dat ook gewoon moeten kunnen doen, op die manier de wereld ontdekken op zijn leeftijd.
Dan zal hij vast niet zoveel last hebben gehad van de rook, als hij dat verkiest boven meeliften op vaders schouders.
Ik ben het trouwens wel eens met de post van superpony hier boven me, er zijn inderdaad vervelende rokers, net als vervelende automobilisten, vervelende dronken mensen bij het uitgaan, enzovoort. Je hebt nou eenmaal vervelende mensen, een aantal daarvan roken, en de slechte manieren van die groep mensen zie je dus ook terug in hun rookgedrag. Ik ken ze ook, de minder sociale rokers, die bijvoorbeeld in huis, zonder verluchting, een sigaret opsteken aan tafel terwijl anderen nog aan het eten zijn (vind ik zelf ook vies). In mijn ervaring zijn dat mensen die ook op andere vlakken geen rekening houden met anderen, en dus in het algemeen als vervelend beschouwd kunnen worden.