Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 02:09

Anoniem schreef:
Catnip schreef:
:')

Ik krijg het ook regelmatig voor elkaar om mijn eigen rooksliert recht in m'n oog te krijgen. Dan tranen mijn ogen inderdaad! Gelukkig kan ik dan m'n moeder opbellen om me te troosten en eventueel de ambulance te bellen :j

Tip: zet je kind op je schouders, opgelost. Zeker als het zo druk is. Hoeft je kind niet tegen andermans benen (en duivelse sigaretten) aan te kijken, en heeft ie zo ook nog wat aan zijn dag ondanks de drukte.

Dat probeerde mijn man in eerste instantie maar ik heb nogal een ondernemend zelfstandig kind (bokt leest onopgevoede etterbak, want het zal vast wel weer worden verdraaid door kindloze experts).
Een kind dat graag zelf loopt en kijkt en interactief is met andere kinderen.
En aangezien ik hem niet aan een halsband aan de voet laat lopen maar gewoon los zijn gang laat gaan loopt hij dan nog wel eens bijna tegen een rokende hand op omdat hij met zijn 3 jaar levenservaring er nog niet op ingesteld is dat hij daar tijdens drukte continue voor op moet passen en ik niet als een viswijf de hele tijd achter hem aan ga lopen schreeuwen. In principe zou hij dat ook gewoon moeten kunnen doen, op die manier de wereld ontdekken op zijn leeftijd.

Dan zal hij vast niet zoveel last hebben gehad van de rook, als hij dat verkiest boven meeliften op vaders schouders.

Ik ben het trouwens wel eens met de post van superpony hier boven me, er zijn inderdaad vervelende rokers, net als vervelende automobilisten, vervelende dronken mensen bij het uitgaan, enzovoort. Je hebt nou eenmaal vervelende mensen, een aantal daarvan roken, en de slechte manieren van die groep mensen zie je dus ook terug in hun rookgedrag. Ik ken ze ook, de minder sociale rokers, die bijvoorbeeld in huis, zonder verluchting, een sigaret opsteken aan tafel terwijl anderen nog aan het eten zijn (vind ik zelf ook vies). In mijn ervaring zijn dat mensen die ook op andere vlakken geen rekening houden met anderen, en dus in het algemeen als vervelend beschouwd kunnen worden.

Anoniem

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 03:14

Je hebt gelijk, maar je vergeet de vervelende niet rokers erbij te vermelden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:54

nuscaniels schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik vind de vergelijking met andere "schadelijke" dingen echt nergens op slaan.
Auto's,vliegtuigen ..allemaal heel nuttig. En ik ga ook niet vrijwillig zitten in de autogassen of whatever..

Dan woon jij vast en zeker in the middle of nowwhere in een hutje op de hei.
Autogassen zit je altijd in. Je denkt toch niet dat zich dat alleen maar boven de weg concentreert.
Ik zou dan maar eens op fijn stof gaan googlen. Dan weet je hoe vrijwillig je in die stoffen zit.

Zal ik het voor jou dan nog even verder uitleggen wat ik bedoel?
De stank en benauwde lucht van een auto of bus waarbij je bij de uitlaat staat(!), is vele malen erger dan wanneer je het hebt over fijn stof die overal in de lucht zit.

het is niet zo dat de rook van sigaretten ineens wel goed is, omdat er andere dingen zijn die "ook slecht of slechter zijn" . Dat slaat nergens op!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:31

ohjajoh6 schreef:
Je hebt gelijk, maar je vergeet de vervelende niet rokers erbij te vermelden.

Iedereen is wel eens vervelend.
Sommige wat vaker dan anderen.
Alleen wees wel realistisch en eerlijk daarover.

(Kinderwagens zijn ook bijna altijd irritant, (staan altijd in de weg en rijden tegen je benen aan) maar heb die ook gebruikt in pretpark en dierentuinen... )

ons genot bij lego land in Denemarken was wel veel groter door de speciale rookplaatsen.
En zeker op plekken waar veel kinderen komen, vind ik het logisch om daar rekening mee te houden.
In de kroeg vind ik het dan weer echt een soort van vrije keuze. (Helaas voor de mensen met een allergie etc)
Terrassen zijn wel helaas plaatsen waar ik liever niet meer ga zitten ivm de rook.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:48

Anoniem schreef:
Omg, chemtrails :')
Je bedoelt wake vortex die ontstaat door de samenstelling en toestand van de lucht in combinatie met de aerodynamica van een vliegtuig.
Vrijwel alle strepen die je ziet zijn contrails maar als je graag chemtrails wilt dan zal ik de volgende keer even wat rotzooi erbij in de tank gooien :+

En jij denkt dat zonder "rotzooi" de uitstoot van vliegtuigen uit zuivere bloemetjeslucht bestaat?
Of dat die uitstoot netjes boven in de lucht blijft hangen? keep on dreaming!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:54

Catnip schreef:
Dan zal hij vast niet zoveel last hebben gehad van de rook, als hij dat verkiest boven meeliften op vaders schouders.

Echt sneu dit.
Als je denkt dat een 3 jarige zo functioneert en dit je houding is als roker t.o.v kleine kinderen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:55

woofie schreef:
[naam] schreef:
Omg, chemtrails :')
Je bedoelt wake vortex die ontstaat door de samenstelling en toestand van de lucht in combinatie met de aerodynamica van een vliegtuig.
Vrijwel alle strepen die je ziet zijn contrails maar als je graag chemtrails wilt dan zal ik de volgende keer even wat rotzooi erbij in de tank gooien :+

En jij denkt dat zonder "rotzooi" de uitstoot van vliegtuigen uit zuivere bloemetjeslucht bestaat?
Of dat die uitstoot netjes boven in de lucht blijft hangen? keep on dreaming!!

Waar zeg ik dat?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:59

sneeuwpop schreef:
Zal ik het voor jou dan nog even verder uitleggen wat ik bedoel?
De stank en benauwde lucht van een auto of bus waarbij je bij de uitlaat staat(!), is vele malen erger dan wanneer je het hebt over fijn stof die overal in de lucht zit.

het is niet zo dat de rook van sigaretten ineens wel goed is, omdat er andere dingen zijn die "ook slecht of slechter zijn" . Dat slaat nergens op!

Ik zeg niet dat de rook van sigaretten wel goed is of minder slecht, maar spreek over stank. Ik woon naast de Botlek. Dat is een stank die continu aanwezig is. Een die ons pas weer opvalt als we een paar dagen weg zijn geweest.
En om last te hebben van fijn stof hoef je niet naast een draaiende vrachtwagen te staan. Dat is juist de pest ervan.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:02

@ repelsteeltje, je zegt dat je de volgende keer wel wat rotzooi in de tank wil bijgooien...niet nodig! er zit rotzooi genoeg in

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:14

superpony schreef:
Ik had een goede reden om te stoppen en dat ging toen vrij makkelijk. Van heel veel naar niks. Daarna heb ik nog 2x heel kort gerookt, maar eigenlijk nooit in het bijzijn van onze zoon.

Als je stopt, verandert je geur en smaak beleving wel vaak. Bij mij in ieder geval wel. Dat zou ermee te maken kunnen hebben dat je dan rook sterker ruikt?

Die 2x dat ik weer begon, ging het vrij makkelijk. De laatste keer is wel 15jr geleden nu.
Nu kan ik niet eens meer roken, krijg het niet weg en wordt echt misselijk. Dat zal wel overgaan, maar weerhoudt je er wel meer van. Ik heb wel nog zin of behoefte aan een sigaret, maar meer aan de gewoonte, dan de rook.
We gaan nu weinig uit en je mag natuurlijk nergens meer roken, maar als wij een personeelsfeest hebben, wordt er gerookt tijdens het dansen bijv. Dan mis ik wel de sigaret in mn handen. Maar na het eten heb ik nooit zin in een sigaret zoals vroeger.

Omdat ik weet dat niet roken ook beter is en tegenwoordig ook een stuk goedkoper, kost het me verder geen moeite.

Het valt mij juist op dat er veel minder wordt gerookt. Onze zoon is 19 en weinig van zijn vrienden roken. Nu voetballen de meesten en juist die groep vrienden rookt amper.

Als moeder heb ik ooit wel toegegeven dat ik ooit rookte, maar liever wilde ik natuurlijk dat hij niet zou gaan roken. Je wil ze geen vrijbrief geven; ga maar roken, want ik heb het ook gedaan. De voorlichting op school was ook goed en we hebben er open en eerlijk over gesproken. Net als over alcohol, meisjes en drugs bijvoorbeeld.
Mijn man rookte eerst nog wel, maar is min of meer vanzelf gestopt. Heel af en toe rookt hij nog op zijn werk.

Vandaag waren we met mijn moeder en broer een dagje weg. Toen we daar kwamen, liepen we gelijk achter een vader met een sigaret die 2 kids bij zich had. Het viel me op, omdat ik het rook en we het er hier ook over hebben nu.
Maar over het algemeen werd er weinig gerookt en alles was buiten.

Wel lees ik net over scherpere controles op roken bij Disneyland Parijs. Ik denk niet dat dit is om de mensen die zich netjes aan de afspraken en regels houden, maar mensen die doen waar ze zin in hebben. Mensen die zeggen; ik loop buiten, dus ik rook overal, terwijl het park dit niet wil. Zonde, want dan is dat een typisch voorbeeld dat de slechte het voor de goede verknallen.

Maar het is niet anders dan mensen die lak hebben aan regels zoals; vuil in de vuilnisbakken, je eigen dienblad opruimen etc.
Lak hebben aan regels of andere mensen is een mentaliteit en dat zie je dan in alles wel terug.

Mensen die roken en wel rekening houden of wederzijds begrip tonen, moeten zich denk ik daarom niet aangesproken voelen op het gedrag van minder sociale rokers.
Ik voel me ook niet aangesproken over mensen die hun afval overal neergooien, omdat ik weet dat ik dat echt nooit zou doen.

Maar het ding is dat "rekening houden " een ruim begrip is. Mijn vriend houdt wel degelijk rekening maar dit zal voor sommige nog niet genoeg zijn.

Als het in een pretpark niet mag, zal hij niet roken enkel op de toegewezen plaatsen. Echter als dat verbod er niet is, zal hij wel op andere plaatsen roken, weg van andere mensen en kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:18

woofie schreef:
@ repelsteeltje, je zegt dat je de volgende keer wel wat rotzooi in de tank wil bijgooien...niet nodig! er zit rotzooi genoeg in

Er zit gewoon avgas in, zelfde rotzooi als in je auto....met een flesje Kenzo Flower voor de bloemetjeslucht.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:58

gohya schreef:
Chemtrails zijn de sporen die een vliegtuig achterlaat,die witte strepen in de lucht.

Quote:

Chemtrails worden door nietsvermoedende burgers voor gewone vliegtuigsporen aangezien, maar dat zijn ze niet. Het zijn chemische ladingen die door speciaal hiervoor uitgeruste vliegtuigen over ons hoofd uitgestort worden.
http://www.hetgrotereplaatje.nl/chemtrails.html

:') meen je dit nou ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:48

little_birdy schreef:
gohya schreef:
Chemtrails zijn de sporen die een vliegtuig achterlaat,die witte strepen in de lucht.

Quote:

Chemtrails worden door nietsvermoedende burgers voor gewone vliegtuigsporen aangezien, maar dat zijn ze niet. Het zijn chemische ladingen die door speciaal hiervoor uitgeruste vliegtuigen over ons hoofd uitgestort worden.

En alle rokers zijn buitenaardse wezens die dit op kleine schaal doen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:51

World domination :7

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:40

Tjemig...

Ik rook nogsteeds, welliswaar niet veel maar toch.

Maar kom op zeg er is al een rookverbod,als je in je eigen huis ookal niet mag roken ...sjonge..

Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.
Respecteer iemand ook als diegene rookt.

Anders kan je ook op alle weggebruikers gaan zeiken....en hun uitlaatgassen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:40

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:43

Chanel1985, ik vermoed dat er toch veel mensen zich er bij Disney Parijs niet aan houden, dat ze melden strenger te gaan controleren of zelfs een geheel rookverbod overwegen. In het laatste geval, is jouw vriend de dupe van de rokers die hem inderdaad overal opsteken, als dit daar dus niet mag.

Met andere vervuiling is men wel al jaren bezig. Steden worden steeds slechter toegankelijk voor verkeer. Oude auto's rijden wordt minder voordelig, in tegenstelling tot eerder.
Bij APK wordt er gecontroleerd op uitstoot. OOk al ligt de norm nog vrij hoog.

Het is nog lang niet perfect, maar er wordt echt wel geprobeerd mensen bewust te maken, ook met energie bijvoorbeeld.
Als we met zijn allen denken; het is al te laat, of alles is al vervuild, het valt allemaal wel mee etc, verandert er natuurlijk niks.

Onze buren hadden altijd de hele avond een vuurkorf aan, die echt vreselijk stonk en dikke blauwe walmen gaf. Wij hebben de verwarming niet eens aan, dus vervuilen wij op dat moment niet onnodig. Een vuurkorf is zeker zomers en zo vroeg aan, puur leuk om naar te kijken, maar verder totaal nutteloos.
dat zijn wel keuzes die je kunt maken. Op kleine afstanden niet de auto pakken ook bijv en dat doen mensen ook al. Wij hadden een zaak in Amsterdam, waar heel veel mensen niet eens een auto willen. ( puur omdat het onpraktisch is en veel te duur parkeren )

Maar als ik gister richting Amsterdam rij en zie hoeveel asfalt er weer bij komt, wordt het qua uitstoot nog lang niet beter.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:52

Zijn inderdaad voor een stuk ook vrijwillige keuzes, een vuurkorf aansteken mag bijvoorbeeld, dus als de buren dat willen doen is dat hun goed recht.

Iedereen heeft het recht om te strijden voor wat ze willen. Ik pak de auto voor kleine afstanden ook, nu zeker aangezien ik gewoon weg niet ver kan stappen of fietsen en is de auto mijn enige optie is om buiten te komen.

Ik ga niet zo mee in heel de hype voor zo groen mogelijk te leven, bij mij gaat het groenafval bv gewoon mee in de restafvalzak. Wat hier volkomen legaal is aangezien ik in een appartement woon en je dit dan mag doen.
Ook naar mijn zoontje toe, gebruik ik goede producten maar ik ga echt geen wasbare luiers gebruiken ( wat een ondingen en ja ik heb er ervaring mee) of wasbare doekjes.

Daarjuist ging ik naar de apotheek en stapte ik naar mijn auto terug met mijn kind in de buggy en passeer een man die aan het wachten is op de bus en aan het roken was. Ik moest direct aan dit topic denken, dat bepaalde mensen zich al zouden irriteren dat je daar voorbij moest lopen. Mijn zoontje heeft het overleefd hoor en zonder tranende ogen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:16

Ik heb ook regelmatig de vuurkorf aan (schoon hout verbranden is goedkoper dan naar de stort brengen). Kijk wel altijd hoe de wind staat, én ik woon in buitengebied. Maar laatst was m'n mooie piramide ingestort waardoor het vuur verstikte en hij ontzettend begon te roken... zat zelf half weg te stikken omdat ik het weer goed moest zien te krijgen ;)
Overigens vind ik rook van schoon hout niet stinken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:31

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:34

little_birdy schreef:
gohya schreef:

Quote:

Vandaar mijn aluhoedje. Wake up sheeple!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:36

Een veelgehoord argument van chemtrails-ontkenners is dat chemtrails geen onderscheid kunnen maken tussen de elite en de gewone bevolking op de grond, dus de daders zouden zichzelf en hun naasten er ook mee treffen. Dat klopt, maar de illuminati hebben geneesmiddelen tot hun beschikking die hen beschermen tegen de meeste effecten van chemtrails. Zoals colloïdaal goud, en licht- en trillingsapparaten die buiten de reguliere geneeskunde worden gehouden.

Whehehehehe hehehe }:)

Afbeelding

<<)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:21

Gut, wat een mooie ouderwetse catfight/soap hier!

Het is in Nederland gewoon nooit goed en een mening is als een kont, iedereen heeft er 1!

De tolerantie is weer ver te zoeken. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:19

Waarom zou je tolerant moeten zijn ten opzichte van iets wat totaal achterhaald is, iets dat alleen nog maar wordt toegestaan vanwege een geldkwestie. Iets dat allang verboden zou moeten zijn als we het gaan vergelijken met gezondheidsschadende zaken van gelijke aard die inmiddels wel verboden zijn zoals uitstoot en kankerverwekkende stoffen op het werk bijvoorbeeld.
Iets dat werkelijk niets positiefs toe te voegen heeft aan een mensenleven. Iets wat nergens voor noodzakelijk is. Iets wat uzelf en anderen rondom u schade toebrengt, zoals op de pakjes staat vermeld.
Iets wat niets anders is dan een ordinaire verslaving.
Iets wat men graag af wil doen als een privilege... want men is roker.
Nee, je bent een rookverslaafde.
Net als alcoholverslaafde, drugsverslaafde... rookverslaafde.

Ik hoef niet tolerant te zijn ten opzichte van een verslaafde die mij schade toebrengt.
Dat tolereer ik niet meer van mezelf, en dus ook niet meer van een ander.
Als een ander het wel wil tolereren, fijn, moet je zelf weten. Als een ander trots zijn kind door de rookwolken wil duwen, ook goed, moet iedereen zelf weten.
Ik kan beter leven met de gedachte dat een ander mij een intolerante trut vindt die de overbezorgde moeder loopt uit te hangen met een verzuurd humeur omdat ze gestopt is met roken dan dat ik de verslaving van een rookverslaafde boven de gezondheid van mijn kind zet zodat iedereen mij maar lief en sociaal vindt.
Het is maar net wat je belangrijker vindt :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:22

Omdat je er toch niets aan kunt veranderen dat er nu eenmaal gerookt wordt door sommigen en dat je daar zo af en toe mee geconfronteerd wordt in het leven? :+