Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
finnens schreef:Volgens mij ben ik de enigste die die berichten apart vindt.. Sorry, maar over dit soort zware onderwerpen ga je toch niet appen? Dat bespreek je toch in het echt? Waarom niet gewoon bellen dat je weet ik veel wanneer een gesprek wilt? Als mijn vriend aan zou komen met zo een Lap tekst zou ik eerlijk gezegd ook niet reageren, dat is geen gesprek voor over de telefoon. Ik vind het goed dat ie je gevoelens uit en het opneemt voor jezelf, maar ik denk dat dit niet de juiste manier is.
Heel veel succes in ieder geval en hoop dat je in je gesprek wat duidelijkheid krijgt. Probeer vragen te stellen, je eigen emotie te tonen, maar niet verwijten en aanames maken..
Cer schreef:Kwanyin schreef:Je bent alleen te blind om het te zien.
Maar heb je er dan wel baat bij als mensen zeggen dat het mis gaat? Of ga je dan juist meer je kont tegen de krib gooien?
Ik heb altijd het gevoel dat als je tegen iemand zegt "jees joh hoe kan je nou zo dom zijn !! etc.." dat je dan minder bereikt dan "nou ja als je er gelukkig van wordt? ben je gelukkig?.." of zo'n soort benadering, dat dat misschien beter werkt..
hoewel dat ook weer persoonsafhankelijk is natuurlijk.. lastig hoor
robert45 schreef:Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.
En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.
TS is aan het trollen en kijkt hoe ver ze de reacties kan krijgen.
Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.
TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.
Pancake93 schreef:robert45 schreef:Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.
En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.
Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.
TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.
Ik ben het helemaal met je eens .
Dit topic is of aangemaakt door iemand van Bokt die het leuk vind dat er over andere dingen dan alleen paarden wordt gesproken... Laten we Bokt eens maatschappelijk verantwoord gaan maken.
Of deze "dame" heeft heel veel aandacht nodig.
Op 13 september wordt dit topic begonnen en binnen 2 dagen wordt alles ineens te veel ( mot ze met een vriendinnen op pad, heeft ze ineens ruzie ect ) ....
Pfff wat nep allemaal
Pancake93 schreef:robert45 schreef:Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.
Ik ben het helemaal met je eens .
Dit topic is of aangemaakt door iemand van Bokt die het leuk vind dat er over andere dingen dan alleen paarden wordt gesproken... Laten we Bokt eens maatschappelijk verantwoord gaan maken.
Of deze "dame" heeft heel veel aandacht nodig.
Op 13 september wordt dit topic begonnen en binnen 2 dagen wordt alles ineens te veel ( mot ze met een vriendinnen op pad, heeft ze ineens ruzie ect ) ....
Pfff wat nep allemaal
Joanieke schreef:Menen jullie dit echt serieus? Het kan toch zijn dat TS door deze berichten aan het denken is gezet en daardoor meteen actie onderneemt? Laat mij dan maar goedgelovig zijn, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit zomaar uit zijn duim zuigt..
JackenJill schreef:Mijn zus is ook moslim geworden, ik denk zo'n 13 jaar geleden inmiddels. Kwam voor mij als een schok, daar ze altijd als atheist door het leven ging. Het was even wennen en met veel dingen ben ik het niet eens, maar het is haar keus en ik heb gezien dat zij zich er goed bij voelt.
Ik lees dit topic nu al vanaf dag 1 mee, en wil graag reageren, maar het verhaal krijgt steeds weer een andere wending waardoor ik mijn mening steeds weer herzie.
Mijn eerste punt wat ik wilde maken: wij zijn allemaal westerse mensen, en leven volgens de westerse cultuur, waar wij ons allemaal goed bij voelen. Moslims zijn vaak niet westers, hebben andere gewoonten en verwachtingen, en voelen zich daar vaak ook goed bij. Maar: niet elke westerse vrouw voelt zich hier fijn bij, en niet elke moslima voelt zich fijn bij haar cultuur. Mijn zus draagt een hoofddoek. Voor mij ondenkbaar en ik ben het er helemaal niet mee eens. Want ik zie: je moet je als vrouw verstoppen in een doek om je te beschermen tegen de mannen. Die kerels hebben maar van je af te blijven, ook al loop je rond in je bikini! Mijn zus denkt daar heel anders over: zij ziet het niet als verstoppen. Zij ziet de vrouw als iets heel waardevols, en zoiets waardevols moet je beschermen tegen eventuele kwaadwillende mannen. Los van hoe ik hier verder over denk, ik wil hiermee duidelijk maken dat wij op moeten letten dat we onze westerse gewoonten niet zien als de enige waarheid.
TS heeft vriendschappen opgegeven en gaat niet meer stappen. Dat kunnen wij wel vreselijk vinden, maar voor hetzelfde geld vindt zij dit echt helemaal prima!
Hun relatie is niet te vergelijken met een westerse relatie, hij is niet westers, en zij wil zich aanpassen.
Maar toen kwam de wending in het verhaal: ik vind TS te veel zoeken naar zijn goedkeuring. Ik weet niet of de schuld hiervan bij haar vriend ligt overigens. Hij laat het wel toe, maar ik vraag me af of dat is omdat het een vervelend persoon is, of omdat hij niet beter weet omdat hij dit in zijn familie en opvoeding gezien heeft. Is het voor hem misschien normaal??
Ik vind het een lastig dilemma. Je kunt deze relatie onmogelijk vergelijken met een relatie tussen 2 westerse mensen. Dat is hij niet en kun je van hem ook niet zomaar verwachten. Wel vind ik dat als hij een relatie wil met een westerse vrouw, dat hij zich ook moet gaan verdiepen is haar wereld, haar leven. En het feit is dat hij dat niet doet. Waarom niet? Omdat hij dit niet van huis uit gewend is? Misschien moet het hem even duidelijk gemaakt worden dat dit toch wel het juiste is om te doen?
Dit zijn zo beetje mijn hersenspinsels. Heb wel wat moeite om helder te denken met dit benauwde weer, dus excuus mocht het een wat warrig verhaal zijn.