Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:24

TS ik vind je zo wel heel sterk en duidelijk overkomen! Probeer dat vast te houden (als je je daar tenminste goed bij voelt) Succes alvast voor vanavond!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:48

Volgens mij ben ik de enigste die die berichten apart vindt.. Sorry, maar over dit soort zware onderwerpen ga je toch niet appen? Dat bespreek je toch in het echt? Waarom niet gewoon bellen dat je weet ik veel wanneer een gesprek wilt? Als mijn vriend aan zou komen met zo een Lap tekst zou ik eerlijk gezegd ook niet reageren, dat is geen gesprek voor over de telefoon. Ik vind het goed dat ie je gevoelens uit en het opneemt voor jezelf, maar ik denk dat dit niet de juiste manier is.

Heel veel succes in ieder geval en hoop dat je in je gesprek wat duidelijkheid krijgt. Probeer vragen te stellen, je eigen emotie te tonen, maar niet verwijten en aanames maken..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:04

finnens schreef:
Volgens mij ben ik de enigste die die berichten apart vindt.. Sorry, maar over dit soort zware onderwerpen ga je toch niet appen? Dat bespreek je toch in het echt? Waarom niet gewoon bellen dat je weet ik veel wanneer een gesprek wilt? Als mijn vriend aan zou komen met zo een Lap tekst zou ik eerlijk gezegd ook niet reageren, dat is geen gesprek voor over de telefoon. Ik vind het goed dat ie je gevoelens uit en het opneemt voor jezelf, maar ik denk dat dit niet de juiste manier is.

Heel veel succes in ieder geval en hoop dat je in je gesprek wat duidelijkheid krijgt. Probeer vragen te stellen, je eigen emotie te tonen, maar niet verwijten en aanames maken..

Ik denk dat iedereen hier anders over denkt. Als ik zon groot onderwerp aan mijn vriend aansmeer vind ik het ook fijn dat ik eerst van mij af kan schrijven, er over na denken dat ik niks vergeet e.d. en dan hoef ik verder geen reactie op dat moment, maar dat hij er wel even over kan denken (dat zet ik er dan wel altijd bij).. Nouja ik zeg 'altijd' maar ik heb nog maar 1x zon gesprek hoeven hebben in 3 jaar tijd, dus zo altijd is dat niet :+ En dan inderdaad face-to-face het er over hebben..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:19

Cer schreef:
Kwanyin schreef:
Je bent alleen te blind om het te zien.

Maar heb je er dan wel baat bij als mensen zeggen dat het mis gaat? Of ga je dan juist meer je kont tegen de krib gooien?
Ik heb altijd het gevoel dat als je tegen iemand zegt "jees joh hoe kan je nou zo dom zijn !! etc.." dat je dan minder bereikt dan "nou ja als je er gelukkig van wordt? ben je gelukkig?.." of zo'n soort benadering, dat dat misschien beter werkt..
hoewel dat ook weer persoonsafhankelijk is natuurlijk.. lastig hoor -O-

Haha nee in de periode zelf niet anders had ik er echt geen 4 jaar over gedaan :') :D . Op sommige momenten begon het door te dringen hoor...maar een gesprek met hem en ik had weer in mijn hoofd dat ik het misschien wel allemaal wat dramatiseerde en het zo erg bij mij toch ook weer niet was. Gevalletje van in de krant lezen over een vrouw die een pak rammel heeft gekregen van haar vriend en denken "ocharme, erg dat die vrouw zo'n relatie heeft", en het terwijl heel normaal vinden dat iemand je heeft meegerukt naar de trap en gedreigd je er vanaf te smijten, dat was in mijn situatie hélemaal "anders" want logisch ik had gewoon maar... :+

Maar ik moet wel zeggen dat ik achteraf er wel mee geholpen was. Toen mijn ogen opengingen, toen had ik wel veel baat bij alle bedenkingen die mensen mij gegeven hadden. Het versterkte op dat moment dat wel weer mijn idee dat er toch echt wel iets serieus fout zat. Als niemand ooit iets had gezegd en mijn verhalen had aangenomen als "goh ja..elke relatie is nu eenmal anders...als jij daar mee kan leven is het toch goed?", dan had ik waarschijnlijk veel moeilijker gehad om te doorbreken dat dit niét normaal was.

----

Over dat schrijven: ik durfde ook wel eens hele dingen op mail zetten. Omdat het voor mij hielp om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Om eens te herlezen of ik alles gezegd had wat ik wilde zeggen. Waarom? Omdat in een gesprek, hij me heel vaak gewoon onder tafel praatte. Dan had hij mij al lang weer in zijn knip en kon ik niet meer echt alles verwoorden wat ik voelde. Dan gaf het mij een beter gevoel als ik het op papier kon zetten wat hij niet kon onderbreken of afwimpelen.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:37

robert45 schreef:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.

En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.

TS is aan het trollen en kijkt hoe ver ze de reacties kan krijgen.

Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.

TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.

Ik ben het helemaal met je eens .
Dit topic is of aangemaakt door iemand van Bokt die het leuk vind dat er over andere dingen dan alleen paarden wordt gesproken... Laten we Bokt eens maatschappelijk verantwoord gaan maken.
Of deze "dame" heeft heel veel aandacht nodig.
Op 13 september wordt dit topic begonnen en binnen 2 dagen wordt alles ineens te veel ( mot ze met een vriendinnen op pad, heeft ze ineens ruzie ect ) ....
Pfff wat nep allemaal

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:39

Pancake93 schreef:
robert45 schreef:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat we hier met z'n alleen in de maling genomen worden. We voorzien TS van alle mogelijke adviezen en voorbeelden.

En elke keer loopt ze het weer goed te praten. Dan zijn er een paar mogelijkheden of je wil het gewoon niet snappen wat na zoveel reacties vrijwel onmogelijk is.

Of TS heeft zelf een beperking waardoor ze niet kan inzien dat deze hele situatie niet goed is.

TS mijn laatste tip doe je oogkleppen af en haal die plaat beton voor je hoofd weg. Lees dan alles opnieuw en hou op de gozer te verdedigen.

Dit topic is of aangemaakt door iemand van Bokt die het leuk vind dat er over andere dingen dan alleen paarden wordt gesproken... Laten we Bokt eens maatschappelijk verantwoord gaan maken.
Op 13 september wordt dit topic begonnen en binnen 2 dagen wordt alles ineens te veel ( mot ze met een vriendinnen op pad, heeft ze ineens ruzie ect ) ....
Pfff wat nep allemaal

Menen jullie dit echt serieus? Het kan toch zijn dat TS door deze berichten aan het denken is gezet en daardoor meteen actie onderneemt? Laat mij dan maar goedgelovig zijn, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit zomaar uit zijn duim zuigt.. -O-
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 15-09-16 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:40

Pancake93 schreef:
robert45 schreef:

Pfff wat nep allemaal

Of je houdt je belachelijke commentaar gewoon voor je en post niets als je niets hebt toe te voegen. :) Doei :evaw:

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:40

Sommige hebben echt een inlevingsvermogen van een steen :=

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:42

Wees blij dat je het nep vindt Pancake, betekent dat jij in elk geval nog nooit in zo'n relatie gezeten hebt.

Als je denk dat het onzin is reageer dan gewoon niet. Door dit soort reacties wordt het alleen nog maar moeilijker en alleen nog maar meer taboe om er voor uit te komen, want je wordt toch niet gelooft of je hebt het zelf maar lekker gezocht.

Jawel dit bestaat hoor, jawel dit kan hoor. Jawel ik ken dit, jawel vele andere vrouwen kennen dit. Vele weten hoe zo'n rollercoaster van gedachten en ideeën kan gaan. En zeker als je er zoveel meningen en ervaringen over hoort en leest. En niemand verdient het om niet serieus genomen te worden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:43

Neverland schreef:

Dat vind ik een belediging voor de steen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:46

MarjanB schreef:
Neverland schreef:

Dat vind ik een belediging voor de steen :')

Hij is het er inderdaad niet mee eens... :')

Afbeelding

Sorry. Nu weer ontopic.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:12

Pancake en Robert.
De kans is natuurlijk aanwezig dat ts eigenlijk wel al weet dat het niet klopt. En daarom ook dit topic heeft geopend. Ze krijgt nu ook die bevestiging en lijkt dan snel om te slaan. Maar eigenlijk had ze die gedachte al?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:21

Joanieke schreef:
Menen jullie dit echt serieus? Het kan toch zijn dat TS door deze berichten aan het denken is gezet en daardoor meteen actie onderneemt? Laat mij dan maar goedgelovig zijn, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit zomaar uit zijn duim zuigt.. -O-

Ik denk eigenlijk dat TS erg beïnvloedbaar is. Ze wordt door haar vriend beïnvloed wordt en laat dat toe en nu wordt ze hier beïnvloed en neemt dat aan.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:26

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie graag willen vragen om ontopic te blijven en niet langer door te gaan met beschuldigingen richting de TS. Of haar verhaal klopt weet alleen zij en hierover in discussie gaan heeft dan ook weinig zin. De TS heeft natuurlijk niet voor niets een schaduwaccount aangevraagd en toegewezen gekregen. Het zou dan ook fijn zijn als jullie terug ontopic kunnen met het advies geven aan TS in deze lastige situatie en de discussie achterwege laten.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:40

Mij advies aan TS? Wegwezen bij deze vent en zijn familie. Je hebt vrouwenrechten en in onze cultuur zijn die met veel bloed, zweet en tranen verworven. Die ben je kwijt als moslima! Maak het niet romantisch want dit is gewoon de waarheid achter de moslimcultuur. Als jij dat prettig vindt dan even goede vrienden, maar ik ben zo bang dat het je niet gelukkig gaat maken.

Er zijn zoveel leuke mannen die je wel in je waarde laten, focus je daarop en wees trots op jezelf en je vrijheid!

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:49

Mijn zus is ook moslim geworden, ik denk zo'n 13 jaar geleden inmiddels. Kwam voor mij als een schok, daar ze altijd als atheist door het leven ging. Het was even wennen en met veel dingen ben ik het niet eens, maar het is haar keus en ik heb gezien dat zij zich er goed bij voelt.
Ik lees dit topic nu al vanaf dag 1 mee, en wil graag reageren, maar het verhaal krijgt steeds weer een andere wending waardoor ik mijn mening steeds weer herzie.

Mijn eerste punt wat ik wilde maken: wij zijn allemaal westerse mensen, en leven volgens de westerse cultuur, waar wij ons allemaal goed bij voelen. Moslims zijn vaak niet westers, hebben andere gewoonten en verwachtingen, en voelen zich daar vaak ook goed bij. Maar: niet elke westerse vrouw voelt zich hier fijn bij, en niet elke moslima voelt zich fijn bij haar cultuur. Mijn zus draagt een hoofddoek. Voor mij ondenkbaar en ik ben het er helemaal niet mee eens. Want ik zie: je moet je als vrouw verstoppen in een doek om je te beschermen tegen de mannen. Die kerels hebben maar van je af te blijven, ook al loop je rond in je bikini! Mijn zus denkt daar heel anders over: zij ziet het niet als verstoppen. Zij ziet de vrouw als iets heel waardevols, en zoiets waardevols moet je beschermen tegen eventuele kwaadwillende mannen. Los van hoe ik hier verder over denk, ik wil hiermee duidelijk maken dat wij op moeten letten dat we onze westerse gewoonten niet zien als de enige waarheid.
TS heeft vriendschappen opgegeven en gaat niet meer stappen. Dat kunnen wij wel vreselijk vinden, maar voor hetzelfde geld vindt zij dit echt helemaal prima!
Hun relatie is niet te vergelijken met een westerse relatie, hij is niet westers, en zij wil zich aanpassen.

Maar toen kwam de wending in het verhaal: ik vind TS te veel zoeken naar zijn goedkeuring. Ik weet niet of de schuld hiervan bij haar vriend ligt overigens. Hij laat het wel toe, maar ik vraag me af of dat is omdat het een vervelend persoon is, of omdat hij niet beter weet omdat hij dit in zijn familie en opvoeding gezien heeft. Is het voor hem misschien normaal??

Ik vind het een lastig dilemma. Je kunt deze relatie onmogelijk vergelijken met een relatie tussen 2 westerse mensen. Dat is hij niet en kun je van hem ook niet zomaar verwachten. Wel vind ik dat als hij een relatie wil met een westerse vrouw, dat hij zich ook moet gaan verdiepen is haar wereld, haar leven. En het feit is dat hij dat niet doet. Waarom niet? Omdat hij dit niet van huis uit gewend is? Misschien moet het hem even duidelijk gemaakt worden dat dit toch wel het juiste is om te doen?

Dit zijn zo beetje mijn hersenspinsels. Heb wel wat moeite om helder te denken met dit benauwde weer, dus excuus mocht het een wat warrig verhaal zijn. ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:31

JackenJill schreef:
Mijn zus is ook moslim geworden, ik denk zo'n 13 jaar geleden inmiddels. Kwam voor mij als een schok, daar ze altijd als atheist door het leven ging. Het was even wennen en met veel dingen ben ik het niet eens, maar het is haar keus en ik heb gezien dat zij zich er goed bij voelt.
Ik lees dit topic nu al vanaf dag 1 mee, en wil graag reageren, maar het verhaal krijgt steeds weer een andere wending waardoor ik mijn mening steeds weer herzie.

Mijn eerste punt wat ik wilde maken: wij zijn allemaal westerse mensen, en leven volgens de westerse cultuur, waar wij ons allemaal goed bij voelen. Moslims zijn vaak niet westers, hebben andere gewoonten en verwachtingen, en voelen zich daar vaak ook goed bij. Maar: niet elke westerse vrouw voelt zich hier fijn bij, en niet elke moslima voelt zich fijn bij haar cultuur. Mijn zus draagt een hoofddoek. Voor mij ondenkbaar en ik ben het er helemaal niet mee eens. Want ik zie: je moet je als vrouw verstoppen in een doek om je te beschermen tegen de mannen. Die kerels hebben maar van je af te blijven, ook al loop je rond in je bikini! Mijn zus denkt daar heel anders over: zij ziet het niet als verstoppen. Zij ziet de vrouw als iets heel waardevols, en zoiets waardevols moet je beschermen tegen eventuele kwaadwillende mannen. Los van hoe ik hier verder over denk, ik wil hiermee duidelijk maken dat wij op moeten letten dat we onze westerse gewoonten niet zien als de enige waarheid.
TS heeft vriendschappen opgegeven en gaat niet meer stappen. Dat kunnen wij wel vreselijk vinden, maar voor hetzelfde geld vindt zij dit echt helemaal prima!
Hun relatie is niet te vergelijken met een westerse relatie, hij is niet westers, en zij wil zich aanpassen.

Maar toen kwam de wending in het verhaal: ik vind TS te veel zoeken naar zijn goedkeuring. Ik weet niet of de schuld hiervan bij haar vriend ligt overigens. Hij laat het wel toe, maar ik vraag me af of dat is omdat het een vervelend persoon is, of omdat hij niet beter weet omdat hij dit in zijn familie en opvoeding gezien heeft. Is het voor hem misschien normaal??

Ik vind het een lastig dilemma. Je kunt deze relatie onmogelijk vergelijken met een relatie tussen 2 westerse mensen. Dat is hij niet en kun je van hem ook niet zomaar verwachten. Wel vind ik dat als hij een relatie wil met een westerse vrouw, dat hij zich ook moet gaan verdiepen is haar wereld, haar leven. En het feit is dat hij dat niet doet. Waarom niet? Omdat hij dit niet van huis uit gewend is? Misschien moet het hem even duidelijk gemaakt worden dat dit toch wel het juiste is om te doen?

Dit zijn zo beetje mijn hersenspinsels. Heb wel wat moeite om helder te denken met dit benauwde weer, dus excuus mocht het een wat warrig verhaal zijn. ;)

Helemaal mee eens :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:29

Inderdaad.... Bovendien is er ook nog een leven na/zonder zijn ouders.

Natuurlijk is familie belangrijker dan bij 'ons'. Maar op een dag is hij toch echt zelf het hoofd van zijn familie....

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 18:39

Aangezien er zoveel twijfels zijn aan mijn verhaal en eerlijkheid stop ik met posten en reageren in dit topic.
Dit was voor mij een plek om mijn hart te luchten als anoniem persoon zonder invloeden van mensen die ons kennen. Heel erg jammer dat ik mijn steun nu ergens anders moet gaan zoeken. Ik voel me niet op mijn gemak bij mensen die aan mij twijfelen, ik twijfel immers al genoeg aan mezelf en het leven dat ik leid.

Bedankt voor de reacties en de mensen die mij met de beste bedoelingen een hart onder de riem hebben gestoken en daarbij ook hun verhalen hebben gedeeld.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:43

Ik vind het heel dapper van je dat je dit durfde te delen en er normaal op blijf reageren. Heb het zelf net gelezen en vindt het echt heel knap van je :(:)
Ik hoop dat jullie relatie goedkomt en dat je vriend je wilt voorstellen, want dat is toch echt het beste :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:43

Volgens mij twijfelen er nu 2 mensen. Laat je niet op je kop zitten meid!
Als jij zo'n steun vind in dit topic, filter dan die enkeling er gewoon uit en doe je voordeel met de rest van de berichten :)
Ik zou het als meelezer wel fijn vinden als je in dit topic zou blijven reageren.
Je zegt zelf dat je best wat steun hebt gehaald uit dit topic,laat die enkeling dat nou niet voor je verpesten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:44

Nu moet ik toch even reageren.. Er zijn er twee die zeggen te twijfelen, op zoveel mensen die je proberen te steunen.. Daar last je je toch niet door wegjagen?

Ik hoop dat het goed gaat vanavond, en je met een goed gevoel achter blijft!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:45

Lieve TS. Laat je niet ontmoedigen door twee bokkers die niet slimmer zijn. :) Veel van ons hebben wel met je mee gedacht en mee geleefd....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:46

Inderdaad zeg, ook in dit topic gewoon sterk zijn ;) :D
En bovendien kun je mensen op je foeilijst zetten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 18:52

Negeren die twee,overigens allebei man. Zal wel toeval zijn ga ik vanuit. Je hebt er altijd mensen tussen zitten die graag onrust zaaien in een topic met dat soort opmerkingen.

Laat je vooral niet wegjagen door deze types. Je moet ergens je verhaal en emotie kwijt, alleen redt je het niet. :(:)