Maar goed, als ik het met vrienden over drugs heb, wijzen we elkaar ook niet om de 2 minuten op het gevaar er van.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
wemkelover schreef:Het is niet verboden om drugs te nemen. Het produceren daarvan wel. En het word gedoogd om het bij je te hebben. Je mag een halve gram coke bij je hebben, je mag 30 gram wiet thuis hebben, 5 op straat.
En nee ik zelf gebruik niks af en toe glaasje alcohol.

Dee_Es schreef:Jeetje, ik heb dankzij dit topic echt al een hoop bijgeleerd. Het enige wat ik van drugs weet heb ik geleerd via spuiten en slikken geloof ik.
Maar wat ik me altijd afvraag (ook met alcoholgebruik) is of het feestje nou echt zoveel beter is met een pilletje op. Ik was deze zomer volgens mij één van de weinige die niet strak stond op een feest maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het feestje voor hen nou zoveel beter was. Ik hoor vaak dat mensen iets nodig hebben om los te komen e.d. Maar is het dan geen tijd om aan jezelf te gaan werken ipv middelen te gaan gebruiken om dat te bereiken? Niet om iemand hier tegen het hoofd te stoten hoor, ben er oprecht benieuwd hiernaar.
Heb trouwens wel ooit morfine gekregen (na operatie). Nou ik voelde me on top of the world, wat vrij bijzonder was aangezien mijn hele bovenlijf in het gips zat. Daarna 2 dagen lopen kotsen....

Ik linkte dat trouwens totaal niet aan drugs, het was dat mijn vriend me er op wees. Ben dus van plan om nog naar veel feestjes te gaan.

Dee_Es schreef:Dankjewel voor jullie antwoorden Tivoli en Cf, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden hoor maar ik snap jullie reden om iets te gebruiken.
Ik moet toegeven dat ik nooit naar dansfeesten durfde. Bang voor de drugs (onbekend, illegaal). Ik krijg totaal de zenuwen van poortjes met klerenkasten die je komen fouilleren. Ik durf wel toe te geven dat mijn onwetendheid voor aardig wat vooroordelen zorgde. Gelukkig is het me alles meegevallen, iedereen hield met name veel van me en vond me zo mooiIk linkte dat trouwens totaal niet aan drugs, het was dat mijn vriend me er op wees. Ben dus van plan om nog naar veel feestjes te gaan.

(meerdere)Sofy schreef:Ja maar zonder drugs houden mensen ook van jou en vinden ze je ook zo mooi hoor Dee_Es![]()
![]()
Maar thanks
Carr_friesje schreef:Het algemene beeld onder onwetende mensen is vaak dat zo'n feest een meeting is voor levensgevaarlijke, ogenrollende, kaakschaatsende zombies die door een stel kleerkasten en dranghekken bij elkaar gehouden wordt totdat het spul is uitgewerkt en ze weer als normale mensen over straat kunnen.
Hoorde altijd de grootste horror verhalen. Ik was de eerste keer zo zenuwachtig bij die poortjes dat een agent me een hele tijd heeft gevolgd, ik zag er heel erg verdacht uit denk ik.

Carr_friesje schreef:Welkom in het topic Roos.Wat is jouw fascinatie of ervaring met drugs?
Of kom je altijd zomaar een topic binnenvallen met een oneliner/statement van BAM, dit is mijn mening en daar doen jullie het maar mee.

lor1_1984 schreef:Ik zeg altijd dat ik geen drugs gebruik, maar realiseerde me laatst dat wat er in mijn medicijnkast ligt onder de naam flunitrazepam op straat verkocht werd/wordt als rohypnol/roofies.
Ik gebruik dat mss 3x per jaar om eens een nacht goed te slapen als ik een periode weinig tot niet heb geslapen en daardoor verschrikkelijk labiel wordt en zelfs bijna suicidaal bij de kleinste tegenslag.![]()
Even een goede nachtrust en ik kan alles weer beter handelen.
Verder heb ik nog geen hijs van een joint gehad.
Ik weet van mezelf dat als ik wel iets van drugs gebruik voor de leuk, ik een grens overga en daar heel moeilijk weer terugstap.
Noem het verslavingsgevoelig, al is dat niet helemaal de juiste term denk ik want ik kan prima zonder (wordt dus niet afhankelijk ervan) maar de grens om het te nemen verdwijnt zo'n beetje.
Dit heb ik al met alcohol en sigaretten gemerkt dus ik heb heel bewust de keuze gemaakt om geen drugs uit te proberen.
Carr_friesje schreef:Zedengerelateerde narigheid? explain yourself?
Blijkt wel weer dat er nog kei veel vooroordelen aan het hele drugsgebeuren hangen.
De grote criminaliteit die jij beweert dat er mee samenhangt ligt toch echt wel flink wat hoger op de ladder dan de gemiddelde recreatieve gebruiker.
Dingen die je in het nieuws ziet zijn plantages of drukkerijen die opgerold worden en de bijkomende narigheid.
De gemiddelde gebruiker heeft niks met 'drugsmaffia's' oid te maken.
Roos_M schreef:Tivoli schreef:
Jij vindt het niet normaal. Dat is een mening,geen feit
Iets wat bij wet verboden is.. heeft niets met een mening te maken.
Maar uit interesse wat dit allemaal doet weet ik er wel het eea van. Mensen die nog steeds zo'n conservatieve blik hebben op deze middelen raad ik zeker zeker aan om deze documentaire te kijken;Maanoogje schreef:koetjeboe schreef:waarom is wiet nog onschadelijker als roken. er zit toch tig keren zo veel teer in.
Ligt er maar net aan hoe het bereid wordt. Plus met wiet heb je vele opties die niet roken inhouden, en zelfs in eten zelf zit variatie. Boter, olie, cakes, overal kan wiet in eigenlijk. Met tabak heb je die variatie in gebruik een stuk minder.
lor1_1984 schreef:Roos_M schreef:Zeden gerelateerd = aanrandingen en erger.
Kan aan mij liggen maar als ik aan drugs en zeden denk dan komt vnl rohypnol, GHB en aanverwanten in me op oftewel de zogenaamde rapedrugs.

Tivoli schreef:Dat is weer zo'n horroscenario...
GHB wordt in Nederland weinig gebruikt als date-rapedrug. Als je ghb in je drankje krijgt proef je dat,want het is bizar smerig en smaakt heel sterk.
Je moet wel ver heen zijn om dat niet te proeven.
Ik ken aardig wat mensen die G gebruiken en ik heb serieus nog nooit iets 'zedigs' gehoord. De mensen die het bewust gebruiken doen dat wederom in een select groepje met elkaar.
Ze gaan niet midden op straat out liggen gaan (en al zou dat gebeuren, dan is er altijd nog iemand bij die op diegene zou letten).
Ik ben absoluut geen voorstander van ghb (ik heb er een hekel aan) maar om nou te stellen dat je meteen aangerand wordt?
We wonen niet in Amerika
NB: bovenstaand stukje graag ook met enige humor lezen.
Er is niks grappigs aan ghb, maar ook die vooroordelen zijn scheef belicht.
De rest van de partydrugs (xtc,speed,coke,wiet,keta,2cb,4fmp) hebben echt niks met 'het zedige' te maken.
.