Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:36

Nou eerlijk is eerlijk, er wordt hier over drugs gepraat alsof het koelkasten zijn en ik snap heel goed dat je als niet-ervaringsdeskundige een beetje verbouwereerd bent.

Maar goed, als ik het met vrienden over drugs heb, wijzen we elkaar ook niet om de 2 minuten op het gevaar er van. :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:37

wemkelover schreef:
Het is niet verboden om drugs te nemen. Het produceren daarvan wel. En het word gedoogd om het bij je te hebben. Je mag een halve gram coke bij je hebben, je mag 30 gram wiet thuis hebben, 5 op straat.

En nee ik zelf gebruik niks af en toe glaasje alcohol.

+1
Op veel feesten geld een zogenaamd 'zero tolerance beleid'
Zoals de naam al zegt; er wordt (officieel) 0,0 gedoogd.

Wordt je bij de controle betrapt met 1 of 2 pillen dan wordt de drugs afgepakt en de toegang tot het feest geweigerd maar wordt er geen politie bijgehaald.
Het wordt dus gedoogd door er geen politie bij te halen.

En toch loopt ruim 3/4 van de kaart op zo'n feest. :P
Onder invloed zijn is namelijk niet strafbaar. En grote organisaties weten dat ze het toch niet helemaal uit kunnen bannen. Dan houden ze geen kaartverkoop meer over en wordt de sfeer een stuk minder tof als iedereen maar aan de zuip gaat. (waar ik dan weer helemaal niks mee heb)

Dee_Es schreef:
Jeetje, ik heb dankzij dit topic echt al een hoop bijgeleerd. Het enige wat ik van drugs weet heb ik geleerd via spuiten en slikken geloof ik.

Maar wat ik me altijd afvraag (ook met alcoholgebruik) is of het feestje nou echt zoveel beter is met een pilletje op. Ik was deze zomer volgens mij één van de weinige die niet strak stond op een feest maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat het feestje voor hen nou zoveel beter was. Ik hoor vaak dat mensen iets nodig hebben om los te komen e.d. Maar is het dan geen tijd om aan jezelf te gaan werken ipv middelen te gaan gebruiken om dat te bereiken? Niet om iemand hier tegen het hoofd te stoten hoor, ben er oprecht benieuwd hiernaar.

Heb trouwens wel ooit morfine gekregen (na operatie). Nou ik voelde me on top of the world, wat vrij bijzonder was aangezien mijn hele bovenlijf in het gips zat. Daarna 2 dagen lopen kotsen....

Om vanuit mijn eigen ervaring op je vraag te antwoorden; ja, m'n feestje wordt er echt een stuk leuker van.
Wat jij aanhaalt heb ik ook heel lang gehad.
Ik kon met niet voorstellen dat mensen die er zo 'verrot' bij lopen nou zo'n geweldig feestje hadden.
Echter voerde mijn nieuwsgierigheid de boventoon waardoor ik het uiteindelijk een keer geprobeerd heb.
En daarna heb ik die mening echt 180 graden bijgesteld. Mensen die er het meest verrot (ogen half dicht/wijd open, flink aan het kauwen, etc.) bij lopen voelen zich het beste van allemaal. :+

Morfine kun je inderdaad ook flink van het padje van raken. :=
Tel dat 'on top of the world' gevoel op bij:
- Een leuk feestje
- Lekkere muziek
- Gezellige mensen
- Een gave lichtshow
- Heerlijk zomer weer.

en reken maar uit haha.
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 02-09-16 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:40

Ben ik het gedeeltelijk mee eens hoor lieveli.
Zo wordt ook gelijk maar weer eens duidelijk hoeveel er nou eigenlijk bekend is over drugs. :=
Maar dan nog kan iemand gewoon een wat meer onderbouwde post plaatsen i.p.v. het topic zo binnen te komen vallen. :+

Het wordt hier in Nederland zó ontzettend veel gebruikt op feesten en festivals dat het voor de mensen in de hardere scene net zo ingeburgerd is als drank op een feestje in de club.

Loop je op een hardstyle festival dan kijkt niemand er van op, maar loop je met een pilletje op gewoon door de stad op een stapavond dan ben je een grote bezienswaardigheid. :P

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:13

Dankjewel voor jullie antwoorden Tivoli en Cf, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden hoor maar ik snap jullie reden om iets te gebruiken.

Ik moet toegeven dat ik nooit naar dansfeesten durfde. Bang voor de drugs (onbekend, illegaal). Ik krijg totaal de zenuwen van poortjes met klerenkasten die je komen fouilleren. Ik durf wel toe te geven dat mijn onwetendheid voor aardig wat vooroordelen zorgde. Gelukkig is het me alles meegevallen, iedereen hield met name veel van me en vond me zo mooi :D Ik linkte dat trouwens totaal niet aan drugs, het was dat mijn vriend me er op wees. Ben dus van plan om nog naar veel feestjes te gaan.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:26

Ja maar zonder drugs houden mensen ook van jou en vinden ze je ook zo mooi hoor Dee_Es :D ;) :P

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:27

Jouw vooroordelen klinken zo bekend. :P

Het algemene beeld onder onwetende mensen is vaak dat zo'n feest een meeting is voor levensgevaarlijke, ogenrollende, kaakschaatsende zombies die door een stel kleerkasten en dranghekken bij elkaar gehouden wordt totdat het spul is uitgewerkt en ze weer als normale mensen over straat kunnen. :')

Zenuwen voor poortjes en kleerkasten heb ik sowieso al niet (meer). :P
Ze zijn er voor ieders veiligheid en hun voornaamste doel is om wapens/dealers buiten te houden.
Ze weten allemaal dat er drugs mee naar binnen genomen worden, verstopt op plekken waar ze officieel niet mogen fouilleren of waar ze gewoon de moeite niet voor nemen. :P
Beetje slim nadenkende gebruiker weet precies hoe dat te doen.

Maar laten we het daar maar niet over hebben hier. Dat zijn wel stoute dingen die niet mogen en ik wil dit topic graag openhouden. :P

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:31

Dee_Es schreef:
Dankjewel voor jullie antwoorden Tivoli en Cf, ik weet nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden hoor maar ik snap jullie reden om iets te gebruiken.

Ik moet toegeven dat ik nooit naar dansfeesten durfde. Bang voor de drugs (onbekend, illegaal). Ik krijg totaal de zenuwen van poortjes met klerenkasten die je komen fouilleren. Ik durf wel toe te geven dat mijn onwetendheid voor aardig wat vooroordelen zorgde. Gelukkig is het me alles meegevallen, iedereen hield met name veel van me en vond me zo mooi :D Ik linkte dat trouwens totaal niet aan drugs, het was dat mijn vriend me er op wees. Ben dus van plan om nog naar veel feestjes te gaan.

Ach, dan ook maar mijn motivatie en eerste ervaring:
Ik ben over een paar maanden 29, en gebruikt pas de laatste 2/3 jaar drugs.
Ik was altijd anti. Vond het maar eng allemaal, bang om controle te verliezen. Bang dat ik fout zou gaan of dat ik een 'verkeerd pilletje' zou krijgen.
Ik heb bijvoorbeeld altijd al een hekel gehad aan vervelende dronken mensen,dus hoe erg moest iemand met drugs op wel niet zijn?
Ik ben nooit in aanraking geweest met drugs tot ik verhuisde naar 'de grote stad'.
Ik leerde nieuwe mensen kennen en zag daar ook mensen die wat gebruikten. De eerste jaren heb ik gezellig bij hun gezeten en feestjes afgelopen zonder zelf wat te nemen. Pas toen ik na altijd zelf live had aanschouwd dat het er minder eng uit zag dan ik had gedacht, begon ik het interessant te vinden. Ik heb mensen helemaal gek gevraagd met: 'maar wat vóél je nu dan?'
Uiteindelijk was ik benieuwd naar de ervaring. In onze groep let ook iedereen goed op elkaar,op tafel ligt een briefje met tijden van inname. Iedereen let ook op elkaar of er genoeg gedronken wordt.
Ik heb nooit wat genomen door groepsdruk (die was er ook niet). Puur uit mijn eigen nieuwsgierigheid en omdat ik mijn vooroordelen inmiddels had bijgesteld. Ik was niet meer onwetend en zag geen horrordingen.
Mijn eerste keer was dus thuis bij vrienden. Begonnen met een kwartje.
In the end vond ik zelf pillen niet prettig.
Ik kreeg niet het euforische gevoel maar wel de onrust.
Daarna heb ik in de loop der tijd verschillende dingen geprobeerd maar niks was echt 'wauw'. Alleen K vind ik wel echt een toevoeging,dus nu,3 jaar later, is dat de enige die ik nog wel eens gebruik.
Nu ik 'ouder' word, ga ik misschien nog 1 of 2 keer per jaar naar een festival of feestje,alleen maar omdat mijn zwager DJ is en ik dan op de gastenlijst mee ga.
Maar al die schreeuwend dure kaartjes en elk weekend helemaal naar de getver zijn hoeft van mij niet meer zo :)

Overigens heb ik wel een aussie in de kast liggen <3 (meerdere)
Een echte gabber ben ik nooit geweest,maar veel van mijn vrienden/kennissen zijn dat wel.
Veel mensen denk dat het echt iets van vroeger is,maar het leeft nog heel erg!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:44

Sofy schreef:
Ja maar zonder drugs houden mensen ook van jou en vinden ze je ook zo mooi hoor Dee_Es :D ;) :P

Meestal moeten mensen me eerst wel een beetje leren kennen voordat ze me lief vinden :') Maar thanks :*

Carr_friesje schreef:
Het algemene beeld onder onwetende mensen is vaak dat zo'n feest een meeting is voor levensgevaarlijke, ogenrollende, kaakschaatsende zombies die door een stel kleerkasten en dranghekken bij elkaar gehouden wordt totdat het spul is uitgewerkt en ze weer als normale mensen over straat kunnen.

Ja, wist ik veel :') Hoorde altijd de grootste horror verhalen. Ik was de eerste keer zo zenuwachtig bij die poortjes dat een agent me een hele tijd heeft gevolgd, ik zag er heel erg verdacht uit denk ik.

@Tivoli, het begin van jouw verhaal is zo herkenbaar!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:48

Ik heb in dit topic het woord kaaksurfen/schaatsen geleerd en ik vind het echt hilarisch. Nooit eerder gehoord :')

Ik heb maar 1x X gebruikt op een feestje, de rest was allemaal gewoon thuis of in de natuur :))

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:53

Kaaksurfen heb ik ook nog nooit gehoord maar kaakschaatsen/klapperen is zo'n beetje standaard hier.
Heb ook altijd een lollystokje in m'n mond om dat tegen te gaan. :=
Lollystokje wordt tussen de kaken geklemd en is eind van de avond/nacht zo plat als een vloeitje.
Anders kauw ik m'n hele tong/tanden kapot.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 16:56

Carr_friesje schreef:
Welkom in het topic Roos. :wave: Wat is jouw fascinatie of ervaring met drugs?
Of kom je altijd zomaar een topic binnenvallen met een oneliner/statement van BAM, dit is mijn mening en daar doen jullie het maar mee. :+

Haha ja klopt.

Ik opende dit topic omdat ik de titel wel herkenbaar vindt. Dat ik n jaar of 18 was, was ik erg nieuwsgierig. Maar nooit wat mee gedaan gelukkig want voor je het weet valt het de andere kant op. In de jaren die volgde ben ik mij juist meer gaan distangeren van die rommel. Gevaarlijke troep die je in je lichaam stopt en alles wat erom heen valt. (Criminaliteit/zedengerelateerde narigheid)

Dus al met al blij dat ik die fascinatie ooit niet verder tot uitvoering heb gebracht oid.

En nogmaals bij het lezen van de laatste pagina's was ik nogal geschokt over het feit dat er heel licht over wordt gepraat alsof t niks is.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:08

Zedengerelateerde narigheid? explain yourself?

Blijkt wel weer dat er nog kei veel vooroordelen aan het hele drugsgebeuren hangen.
De grote criminaliteit die jij beweert dat er mee samenhangt ligt toch echt wel flink wat hoger op de ladder dan de gemiddelde recreatieve gebruiker.
Dingen die je in het nieuws ziet zijn plantages of drukkerijen die opgerold worden en de bijkomende narigheid.
De gemiddelde gebruiker heeft niks met 'drugsmaffia's' oid te maken. :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:43

Ik zeg altijd dat ik geen drugs gebruik, maar realiseerde me laatst dat wat er in mijn medicijnkast ligt onder de naam flunitrazepam op straat verkocht werd/wordt als rohypnol/roofies. :+
Ik gebruik dat mss 3x per jaar om eens een nacht goed te slapen als ik een periode weinig tot niet heb geslapen en daardoor verschrikkelijk labiel wordt en zelfs bijna suicidaal bij de kleinste tegenslag. 8)7
Even een goede nachtrust en ik kan alles weer beter handelen.

Verder heb ik nog geen hijs van een joint gehad.
Ik weet van mezelf dat als ik wel iets van drugs gebruik voor de leuk, ik een grens overga en daar heel moeilijk weer terugstap.
Noem het verslavingsgevoelig, al is dat niet helemaal de juiste term denk ik want ik kan prima zonder (wordt dus niet afhankelijk ervan) maar de grens om het te nemen verdwijnt zo'n beetje.
Dit heb ik al met alcohol en sigaretten gemerkt dus ik heb heel bewust de keuze gemaakt om geen drugs uit te proberen. :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:46

Helemaal goed toch Lor1_1984?
Ook de keuze om niet te gebruiken is bewust en verantwoord omgaan met drugs. +:)+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:58

Zo denk ik er dus ook over idd.
En zolang mensen nog normaal aanspreekbaar zijn en niets aan me opdringen of me gaan lastigvallen oid: gebruik wat je wil.
Moet wel zeggen dat zelfs al toen ik 14-15 was en mijn halve vriendengroep blowde en xtc slikte iedereen het respecteerde en stiekem zelfs wel stoer vond dat ik daar niet aan mee deed.
Terwijl met bijv alcohol best wel eens gezegd wordt 'ah, 1 drankje kan toch geen kwaad', 'ach wat saai/ongezellig'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:31

Ben er altijd al gefascineerd door geweest. Tot nu toe nooit gebruikt.

Vriendengroep van mijn ex gebruikte veel drugs. Maar iedereen accepteerde het dat ik het niet deed.

Terwijl ik juist vaak met uitgaan vaak te horen krijg dat ik saai ben omdat ik weinig drink. Of dat uitgaan juist leuker is met drank op. Terwijl ik net zoveel plezier heb zonder drank dan met drank op.

Dus ja ik ga liever uit met mensen die wat drugs gebruiken op een feestje. Dan met mensen die drank ophebben. Plus het feit dat mensen met drank op sneller vervelend/aggressief worden. Tenminste dat is mijn ervaring. En zie dat ook veel vaker fout gaan. Mensen die ver over hun grenzen gaan qua drank gebruik.

Ik wil het zeker een keer proberen. Ervaren wat het is. En waarom mensen het gebruiken. Maar dan alleen als ik mensen om mij heen heb die ervaring hebben en die ik vertrouw.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:37

lor1_1984 schreef:
Ik zeg altijd dat ik geen drugs gebruik, maar realiseerde me laatst dat wat er in mijn medicijnkast ligt onder de naam flunitrazepam op straat verkocht werd/wordt als rohypnol/roofies. :+
Ik gebruik dat mss 3x per jaar om eens een nacht goed te slapen als ik een periode weinig tot niet heb geslapen en daardoor verschrikkelijk labiel wordt en zelfs bijna suicidaal bij de kleinste tegenslag. 8)7
Even een goede nachtrust en ik kan alles weer beter handelen.

Verder heb ik nog geen hijs van een joint gehad.
Ik weet van mezelf dat als ik wel iets van drugs gebruik voor de leuk, ik een grens overga en daar heel moeilijk weer terugstap.
Noem het verslavingsgevoelig, al is dat niet helemaal de juiste term denk ik want ik kan prima zonder (wordt dus niet afhankelijk ervan) maar de grens om het te nemen verdwijnt zo'n beetje.
Dit heb ik al met alcohol en sigaretten gemerkt dus ik heb heel bewust de keuze gemaakt om geen drugs uit te proberen. :)

Wat een verstandig mens ben jij! Ik moest het even zeggen. TOP

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:44

Carr_friesje schreef:
Zedengerelateerde narigheid? explain yourself?

Blijkt wel weer dat er nog kei veel vooroordelen aan het hele drugsgebeuren hangen.
De grote criminaliteit die jij beweert dat er mee samenhangt ligt toch echt wel flink wat hoger op de ladder dan de gemiddelde recreatieve gebruiker.
Dingen die je in het nieuws ziet zijn plantages of drukkerijen die opgerold worden en de bijkomende narigheid.
De gemiddelde gebruiker heeft niks met 'drugsmaffia's' oid te maken. :+

Dat je als gemiddelde gebruiker niks met narigheid te maken hebt, wil niet zeggen dat het er niet is.

Xtc wordt op een bepaalde wijze geproduceerd waarin ik in mijn wetl te maken mee heb gehad. En ja. Je hebt er mee te maken!

Zeden gerelateerd = aanrandingen en erger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:58

Roos_M schreef:
Tivoli schreef:

Jij vindt het niet normaal. Dat is een mening,geen feit :)

Iets wat bij wet verboden is.. heeft niets met een mening te maken.

Echt?
Mijn handen gaan zo jeuken van deze opmerkingen.

Alcohol is legaal. Even wat cijfertjes;http://www.stap.nl/nl/home/feiten-en-cijfers.html
Zwaar verslavend en tevens fikse afkickverschijnselen. Niet te spreken over Korsakov.
Tabak is ook zo'n leuke. Denk dat we geen discussie hoeven te hebben over de gezondheidsrisico's van roken en hoe verslavend nicotine is. Toch is het legaal.

Zware medicatie met bijwerkingen om u tegen te zeggen zijn ook legaal. Er wordt massaal Ritalin uitgedeeld aan kinderen en volwassenen. Maar dat is legaal, ook al zijn deze middelen flink verslavend met mooie bijwerkingen.

Marihuana heeft letterlijk nog nooit direct een overlijden veroorzaakt, is lichamelijk niet verslavend (psychische afhankelijkheid komt wel voor, maar dat is dan omdat er slecht mee omgegaan wordt). MDMA en alles uit die hoek durf ik niet veel uitspraken over te doen omdat ik daar niet veel onderzoek naar gedaan heb. Andere hallicunogene drugs dan weer wel, met name psilocybine (paddo's, truffels), DMT, peyote, san pedro etc. Niet dat ik dat allemaal geprobeerd heb he :D Maar uit interesse wat dit allemaal doet weet ik er wel het eea van. Mensen die nog steeds zo'n conservatieve blik hebben op deze middelen raad ik zeker zeker aan om deze documentaire te kijken;

Kijk, je hoeft hem enkel aan te klikken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:15

Roos_M schreef:

Kan aan mij liggen maar als ik aan drugs en zeden denk dan komt vnl rohypnol, GHB en aanverwanten in me op oftewel de zogenaamde rapedrugs.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:59

Maanoogje schreef:
koetjeboe schreef:
waarom is wiet nog onschadelijker als roken. er zit toch tig keren zo veel teer in.

Ligt er maar net aan hoe het bereid wordt. Plus met wiet heb je vele opties die niet roken inhouden, en zelfs in eten zelf zit variatie. Boter, olie, cakes, overal kan wiet in eigenlijk. Met tabak heb je die variatie in gebruik een stuk minder.

Meer teer in wiet dan in wat?
Een sigaret?
Dat klinkt als pure anti drugs propaganda
Wil wel eens een analyse zien van de teergehaltes in de bloemen van een hennep plant.
(En ja ik ken de sites zoals jellinek waar het op staat)

Tuurlijk kan het dat er teer gevormd word door verbranding
Maar verbranden is niet de enige methode om cannabis tot je te nemen idd

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:03

lor1_1984 schreef:
Roos_M schreef:

Kan aan mij liggen maar als ik aan drugs en zeden denk dan komt vnl rohypnol, GHB en aanverwanten in me op oftewel de zogenaamde rapedrugs.

Dit dus! GHB ga je bij een bepaalde hoeveelheid out. En dat is lekker makkelijk voor bepaalde mannen. Die stoppen het in je drankje op een feestje. En "helpen" je daarna om je vervolgens te verkrachten.

Xtc is een party drug waarbij alles heel goed binnenkomt. De roes is leuk de beats voelen fijn en je wil alleen maar los gaan. Het zijn echt 2 totaal verschillende dingen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:11

Dat is weer zo'n horroscenario...
GHB wordt in Nederland weinig gebruikt als date-rapedrug. Als je ghb in je drankje krijgt proef je dat,want het is bizar smerig en smaakt heel sterk.
Je moet wel ver heen zijn om dat niet te proeven.
Ik ken aardig wat mensen die G gebruiken en ik heb serieus nog nooit iets 'zedigs' gehoord. De mensen die het bewust gebruiken doen dat wederom in een select groepje met elkaar.
Ze gaan niet midden op straat out liggen gaan (en al zou dat gebeuren, dan is er altijd nog iemand bij die op diegene zou letten).
Ik ben absoluut geen voorstander van ghb (ik heb er een hekel aan) maar om nou te stellen dat je meteen aangerand wordt?
We wonen niet in Amerika :D

NB: bovenstaand stukje graag ook met enige humor lezen.
Er is niks grappigs aan ghb, maar ook die vooroordelen zijn scheef belicht.
De rest van de partydrugs (xtc,speed,coke,wiet,keta,2cb,4fmp) hebben echt niks met 'het zedige' te maken.

thembi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:39

Tivoli schreef:
Dat is weer zo'n horroscenario...
GHB wordt in Nederland weinig gebruikt als date-rapedrug. Als je ghb in je drankje krijgt proef je dat,want het is bizar smerig en smaakt heel sterk.
Je moet wel ver heen zijn om dat niet te proeven.
Ik ken aardig wat mensen die G gebruiken en ik heb serieus nog nooit iets 'zedigs' gehoord. De mensen die het bewust gebruiken doen dat wederom in een select groepje met elkaar.
Ze gaan niet midden op straat out liggen gaan (en al zou dat gebeuren, dan is er altijd nog iemand bij die op diegene zou letten).
Ik ben absoluut geen voorstander van ghb (ik heb er een hekel aan) maar om nou te stellen dat je meteen aangerand wordt?
We wonen niet in Amerika :D

NB: bovenstaand stukje graag ook met enige humor lezen.
Er is niks grappigs aan ghb, maar ook die vooroordelen zijn scheef belicht.
De rest van de partydrugs (xtc,speed,coke,wiet,keta,2cb,4fmp) hebben echt niks met 'het zedige' te maken.

Ik denk dat jouw beeld over GHB iets te romantisch is. Verstandig GHB gebruiken bestaat niet, GHB is zwaar verslavend, dan zou je ook verstandig heroine kunnen gebruiken :D .
Als je eenmaal verslaafd bent is het afkicken zwaar. Zomaar stoppen met GHB als je verslaafd bent zonder begeleiding is zelfs gevaarlijk en kan dodelijk zijn. Een aantal jaren geleden, in mijn regio als een GHB verslaafde in het weekend opgepakt was, moest de politie ze vrij laten omdat het te gevaarlijk was om ze vast te houden zonder GHB. Nu zijn er afspreken over om deskundig personeel van een verslavingsinstelling in te schakelen om deze mensen medicinale GHB te geven.
Ik weet niet wat de exacte cijfers zijn maar een groep GHB gebruikers lukt het niet om af te kicken. Ze blijven maar terug vallen en het is maar de vraag of ze er ooit vanaf komen. Deze mensen krijgen toch vaak zuchtremmers om de trek te verminderen naar GHB. GHB is niet alleen geestelijk maar ook lichamelijk zwaar verslavend, het is een lichaamseigen stof, hoe gek dat ook klinkt.
Gelukkig ken ik ook mensen die wel naar een zware GHB verslaving er boven op gekomen zijn :D

Over date-rapedrug weet ik te weinig vanaf, heb weleens verhalen gehoord. Onder de GHB verslaafden weet ik wel dat de vrouwen slachtoffer kunnen worden en zijn van groepsverkrachtingen. GHB is lustopwekkend zeker bij mannen. In de homoscene wordt het ook gebruikt op seksfeesten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:44

Nou ja dat is het, zwaar verslavend. Ik heb er nooit last van gehad, maar ik heb er wel mensen aan onderdoor zien gaan. Want je kunt het elke avond gebruiken en 's morgens gewoon naar werk/college gaan. Ik heb het met plezier een tijdje gebruikt maar op een gegeven moment was de lol er wel van af.

Of het echt zo lustopwekkend is, vraag ik me af. Wij gebruikten het vooral op afters en de sfeer werd heel traag, heel gemoedelijk. Een beetje zoals XTC eigenlijk, maar fijner, relaxter.

Had ik van te voren geweten hoe verslavend het is, had ik het nooit gedaan.

En of het in drankjes wordt gedaan, ik betwijfel het. De smakeloze variant misschien maar die ben ik nooit tegen gekomen. Als het in je drankje zit, proef je het namelijk onmiddellijk.