Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:35

Kinke schreef:
Simbaa schreef:
O my god vind dat je wel heeeeeel ver gaat hierin ts! En dat je vindt dat je vriend je in de steek laat als hij wel de hele dag gaat vind ik ook idioot.

Maar waarschijnlijk moet ik meer chick worden om dit te begrijpen -O-

Lees nou gewoon eens wat de TS schrijft ipv een sneer te geven. TS vindt niet dat haar vriend haar in de steek laat, haar vriend vindt dat ZELF!!!!

Huh? Dat is toch iets heel anders dan dat ik lees in een post van haar ca. 45 min geleden.
Als ik iets over het hoofd zie hoor ik het ook graag, het gaat me misschien wat te snel.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:36

Lizzyy schreef:
moonsparkle schreef:
Oei zelf de trouwlocatie hier over bellen lijkt me wel wat ver gaan. Ik kan me voorstellen dat de locatie hier wel de ceremoniemeester over in zou lichten. En dan is het helemaal gek als er iemand die niet komt een vraag over dat huwelijk heeft gesteld. Ps. Wow dat hier zoveel pagina's uit voort gekomen zijn

Gelukkig heb ik dat ook niet gedaan ;)

Maar je hebt wel gemaild, en daar kunnen ze evengoed melding van maken.

Laat je niet verleiden tot dit soort acties TS! Volgens mij weet je nu genoeg, hou de eer dan ook aan jezelf :) Ik zou, mits de bruidegom je niet zelf belt, ook geen contact meer zoeken over de hele kwestie.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:37

M. belde mij net en hebben vanavond om 19.00 uur afgesproken om te bellen.
Dat vind ik dan wel weer netjes.
Ik ben aan het werk (zoiets :+ ) en het kwam nu daarom even niet uit. Ik ben benieuwd :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:38

Kinke schreef:
kaamsel schreef:
Een echte beste vriend zet je niet voor deze keuze..

Inderdaad. Maar wat voor vrouw ben je als je je man zijn vriendschap met z'n beste vriend op het spel laat zetten.

Waarschijnlijk één die het gewend is dat ze altijd haar zin krijgt en niet verder kijkt dan haar neus lang is. Eén die blijft denken het is mijn dag en niet denkt dat het de dag van beide samen is.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:38

Lizzyy schreef:
Ik ben aan het werk (zoiets :+ ) en het kwam nu daarom even niet uit. Ik ben benieuwd :)

Met mijn eerdere post bedoelde ik, dat het nooit zo kan zijn, dat
jij niet mee kan, omdat er geen stoel beschikbaar is.

Ik zou er geen energie meer in steken :n

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:40

BloemBloem schreef:
Lizzyy schreef:

Met mijn eerdere post bedoelde ik, dat het nooit zo kan zijn, dat
jij niet mee kan, omdat er geen stoel beschikbaar is.

Ik zou er geen energie meer in steken :n

Oh zo. Ja, dat denk ik ook. Maar goed ik wacht gewoon even het telefoongesprek af.
Ik vind het wel al netjes dat hij het initiatief toont om mij te bellen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:41

Lizzyy schreef:
Oh zo. Ja, dat denk ik ook. Maar goed ik wacht gewoon even het telefoongesprek af.

Nee, het had netjes geweest, als hij was opgekomen
voor zijn beste vriend!

Dat telefoontje van vanavond is typisch een geval, van mosterd na
de maaltijd! Leed is al geschiedt............

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:41

Ik zou mijn vriend veel plezier wensen, maar ik zou in jouw plaats dus niet meer gaan. Laat ze hun feestje lekker in hun r**t steken, ik heb wel wat anders LEUKS te doen in plaats van naar een feestje gaan waar ze me eigenlijk niet bij willen hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:43

BloemBloem schreef:
Lizzyy schreef:

Nee, het had netjes geweest, als hij was opgekomen
voor zijn beste vriend!

Dat telefoontje van vanavond is typisch een geval, van mosterd na
de maaltijd! Leed is al geschiedt............

Bovendien zou ik dat telefoontje helemaal niet willen plegen, het is tussen M en jouw vriend.
Mijn ervaring is dat van dat soort telefoontjes vaak alleen maar ellende komt. Ook omdat je elkaar niet face to face spreekt en dingen al snel verkeerd uitgelegd worden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 10:45

Ik zie nu ook wel in dat het niet verstandig was om te doen :o iets met "eerst doen en dan denken". Stom van mij.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:45

Als IK in deze situatie had gezeten zou ik mijn vriend laten gaan (de dag en de avond) en zou ik zelf vriendelijk bedanken. Als ze van iedereen ook de partners hebben uitgenodigd en ik ben blijkbaar 'teveel' (volgens hun ivm tafelschikking) dan zoeken ze het maar uit. Zielig. Vriendlief mag prima de hele dag gaan omdat het zijn beste vriend betreft, dat gun ik hem. Maar ik ga er dan wel vanuit dat VL even een hartig woordje met zijn beste vriend spreekt over dat dit toch niet echt helemaal de normale gang van zaken is en hij het niet prettig vind dat zijn vriendin niet is uitgenodigd (want dat lijkt me normaal als je een gezonde relatie hebt).

Ik vind het wel vreselijk te lezen dat je vriend zo voor deze keuze wordt gesteld en dat is nou niet echt een goede vriendschap.

Maak je niet te druk TS, laat ze maar lekker gaarkoken daar. :(:)
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 19-07-16 10:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:46

Oei TS ik vind je nu ook wel wat te ver gaan :o. Dit is de uitleg die zij gegeven hebben en of het nu wel of niet waar is, je zult het er mee moeten doen.

Wat nou als blijkt dat er volgens de locatie nog wel een stoel bij zou kunnen? Dan is jouw relatie met de beste vriend van je vriend dus goed verstoord. Daar plaats je hem dan toch alleen nog maar in een veel lastiger parket?

Je leek redelijk kalm over de situatie maar nu na de uitleg ben je toch wel erg gekwetst en boos, dan had je het beter niet kunnen weten.

Je vriend laat jou imo niet zitten als hij wel de hele dag gaat. Het gaat namelijk niet om jou die dag :o.

Wij konden ook maar 35 mensen kwijt voor de ceremonie en hebben dus ook streng moeten schrappen.

Partners van collegae hebben wij ook niet uitgenodigd. Alsof het niet al duur genoeg is :D. Ik heb die mensen nog nooit gezien. Geen van mijn collegae had er moeite mee. Vonden het zelfs leuker als collegae onder elkaar. De vroegere buurjongens van mijn man besloten niet te komen omdat we hun partners niet hadden uitgenodigd. Prima wat mij betreft :evaw:.
Laatst bijgewerkt door Sees op 19-07-16 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:46

ongeacht wat er nog gezegd wordt vanavond, jouw partner is er de dupe van. Dit zegt meer over zijn vriendschap dan iets anders, beste vrienden zetten elkaar niet voor zo'n keuze...

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:48

kohtje schreef:
Ik snap niet dat je er zo moeilijk over doet. Overdag gaat je vriend en jij sluit sávonds aan.
Zelf zou ik daar helemaal geen probleem mee hebben en zou ook tegen mijn vriend zeggen ga lekker en heb een geweldige dag.
Sorry maar vind het echt overdreven om te zeggen dat het voelt dat hij je laat zitten als hij overdag gaat.

Ook niet als er wordt geprobeerd te koppelen aan zijn oh zo leuke en fantastische ex die miss door een drankje iet wat lossere handjes heb gekregen ? En dan niet in de zin van slaan xD

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:48

Lizzyy schreef:

Netjes? Dat is gewoon puin ruimen. Netjes was geweest als hij hemel en aarde had bewogen om de vriendin van zijn beste vriend erbij te laten gaan.
Als het als echt zo was dat er geen plek meer was, hadden ze iemand die verder weg stond af moeten schepen.

Sees

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:49

Miesnaom, wie zegt dat dat zo is?

Diablo, misschien staat TS wel het verste van het bruidspaar af?

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:51

Sterkte met het telefoontje vanavond ts, ik blijf het een rotstreek vinden van het bruidspaar en vind dat je er dapper op reageert. Dit moet toch voelen alsof je wordt buitengesloten en dat is voor niemand leuk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:51

Sees schreef:

Misschien. Maar de 'beste vriend' niet. Zo ga je niet met beste vrienden om.

Sees

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:52

Diablo, we weten natuurlijk niet wat er precies speelt of wat de achterliggende gedachte is. Zoals gezegd, wij konden ook maar 35 mensen kwijt bij de ceremonie en hebben dus echt héél kritisch moeten kijken naar wie we er bij wilden hebben. Het kàn dus best een plausibele verklaring zijn al is het inderdaad zuur dat er dan slechts eentje niet mee kan de hele dag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:53

Sees schreef:
Oei TS ik vind je nu ook wel wat te ver gaan :o. Dit is de uitleg die zij gegeven hebben en of het nu wel of niet waar is, je zult het er mee moeten doen.

Wat nou als blijkt dat er volgens de locatie nog wel een stoel bij zou kunnen? Dan is jouw relatie met de beste vriend van je vriend dus goed verstoord. Daar plaats je hem dan toch alleen nog maar in een veel lastiger parket?

Je leek redelijk kalm over de situatie maar nu na de uitleg ben je toch wel erg gekwetst en boos, dan had je het beter niet kunnen weten.

Je vriend laat jou imo niet zitten als hij wel de hele dag gaat. Het gaat namelijk niet om jou die dag :o.

Wij konden ook maar 35 mensen kwijt voor de ceremonie en hebben dus ook streng moeten schrappen.

Partners van collegae hebben wij ook niet uitgenodigd. Alsof het niet al duur genoeg is :D. Ik heb die mensen nog nooit gezien. Geen van mijn collegae had er moeite mee. Vonden het zelfs leuker als collegae onder elkaar. De vroegere buurjongens van mijn man besloten niet te komen omdat we hun partners niet hadden uitgenodigd. Prima wat mij betreft :evaw:.

Dat is wederom heel wat anders. In dat geval zeg je alle aanhang niet. En maak je verder geen onderscheid daarin.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:54

Mijn advies, ga helemaal niet heen. Het is nu al zover opgelopen voor je dat je daar al zou staan met een rotgevoel. Ik vind het ontzettend sneu voor je hoe ze dit oppakken. Zij gaan hun liefde vieren maar accepteren dat van hun beste vriend niet (jou ;-)). Ik geloof echt niet dat die ene stoel er niet bij kon. En als dat wel het geval was dan had ik zelf voor het kaarten versturen opgebeld om het uit te leggen. Let it go. Zij een statement, jij een statement. Als je vriend wel gaat zal die ook niet in zijn beste hum zijn. Misschien beseffen ze zich niet goed wat het echt met jullie doet. Ik wil je in iedergeval heel veel wijsheid meegeven in het maken van je beslissing. Ik begrijp je gevoel heel goed en ik zou zelf niet gaan. Maar dat zou zijn om mijzelf te beschermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:55

petitparis schreef:
ongeacht wat er nog gezegd wordt vanavond, jouw partner is er de dupe van. Dit zegt meer over zijn vriendschap dan iets anders, beste vrienden zetten elkaar niet voor zo'n keuze...

partners ook niet....
Ik vind het contact opnemen met de locatie en zo er over doorgaan echt te ver gaan.
Dat je een keer vraagt hoe het zit, prima. Maar je hebt antwoord en nu is het toch klaar?
Je vriend laat jou niet in de steek als hij wel overdag gaat. Jij laat hem in de steek als jij van hem verwacht dat hij zijn beste vriend in de steek laat.
Wat wil je nu bereiken?
Hou je eer en fatsoen, ongeacht wat je denkt of vindt, en zet jezelf niet voor de rest van jullie tijd samen neer als "die vriendin van die perse overal bij moet zijn, anders drama trapt"

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:56

Sees schreef:
Diablo, we weten natuurlijk niet wat er precies speelt of wat de achterliggende gedachte is. Zoals gezegd, wij konden ook maar 35 mensen kwijt bij de ceremonie en hebben dus echt héél kritisch moeten kijken naar wie we er bij wilden hebben. Het kàn dus best een plausibele verklaring zijn al is het inderdaad zuur dat er dan slechts eentje niet mee kan de hele dag.

Dat snap ik. Maar de partner van je beste vriend? Terwijl de andere 'gewone' vrienden wel allemaal met partner zijn uit genodigd? Dat gaat er bij mij niet in.
En als het zulke goede vrienden zijn, had dat toch persoonlijk verteld kunnen worden, ipv wel persoonlijk bij anderen de uitnodigingen af geven en bij hun banketstaaf twee enveloppen in de bus gooien.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 19-07-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:57

Amandavd, jawel ook wij hebben sommige vrienden met en sommige vrienden zonder partner uitgenodigd ;). Al was het bij ons wel zo dat wij alleen de partners niet hadden uitgenodigd van de personen die nog niet samenwoonden. En van het team van mijn man hadden we niet alle partners uitgenodigd, alleen die dames waar we ook apart mee afspreken.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:57

Sees schreef:

Ik zeg niet dat het zo is, maar als het is wat ts zegt dat er al een soort lichte koppel gaande is en dan dat je ook als enige niet gevraagd ben zonder dat "netjes" te vermelden. Ik zou me er niet fijn bij voelen maar dat is persoonlijk. Of het zo is kom je maar op een manier achter haha