Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:46

A3a1 schreef:
Picasso schreef:
Op zich wel met je eens hoor; was beter geweest als het misschien niet op het internet gegooid was, maar ik ga nog steeds niet uit van slechte bedoelingen door TS (als in jaloezie of i.d.). Trouwens het werkt ook de andere kant op: diegenen die zo staan op hun PRIVÉ, zijn zich er misschien ook niet van bewust dat ze een muur om zich en nieuwe liefje aan het bouwen zijn?

Bouwen ze een muurtje of zijn gewoon selectief?
En hoe erg is het om (een periode) een muurtje om je nestje te bouwen?

En als ze er genoeg van hebben zetten ze de deur weer open.

En anders moet je je bevrijden en komt erachter dit nooit meer.

Niet anders dan de muren van een huis. Neem aan dat de meesten hier de voordeur op slot hebben.
Wij bepalen zelf wie we uitnodigen, wellicht een sleutel geven.
Prima anologie met informatie wel/niet delen en met wie.

Picasso schreef:
Zielig vind ik het wanneer men het ego niet opzij kan zetten omwille van een kind.

Inderdaad.
Geldt ook voor het je gepasseerd voelen over wel/niet geinformeerd worden over een nieuwe 'relatie' van de ex of het moment/manier.
Geldt ook voor jezelf een rol toebedenken in het leven van niet-alleen-jouw kind bij de ex die net zoveel rechten heeft, ook beslissingsbekwaam is en het beste voor heeft.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-06-16 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:51

8-) Ja hoor je hebt gelijk...

Ciao! :*

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 18:10

Misschien moeten jullie zelf een topic openen over de regels bij een echtscheiding..
Gaat totaal niet meer over mijn "vraag om ervaring" van anderen die in een zelfde soort situatie hebben gezeten :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:44

Ts, ik begrijp zelf jouw insteek volledig.

En eerlijk? Zelfs al komt het op de nieuwe 'vlam' ietwat controlefreak-ex-achtig over, dan dikke PECH; gevoelens van kinderen gaan voor op gevoelens van volwassenen, ze komt er heus wel overheen.

Daarbij heeft TS het zelfs nog niet gehad over "ik wil haar ontmoeten"!
Ze wilt wat info van de ex zelf krijgen, excuses ex van de vader van haar kinderen, wat dat is het enige wat ertoe doet in deze situatie.

Sommige verhalen vereisen inlevingsvermogen en kunnen beoordeeld worden op basis van gevoel.
Pas daar waar fatsoen stopt, moet de wet ingrijpen, mijns inzien.

Succes TS, ik denk dat je zoals eerder gezegd, indien je hem op een positieve manier benadert, niets verkeerd doet en ook geen negatieve reactie zal krijgen. Iedereen kan er alleen maar beter van worden zo.

edit: typo's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:18

A3a1 schreef:
%)
OMG, wat een gedrocht van een plannen zijn dat geworden.
Je zult haast nog liever iedere dag in elkaar worden gemept dan met die regels te moeten dealen met iemand die je al helemaal niet ziet zitten.

A3a1 schreef:
Ik begin nu te snappen waar het tot idiote getouwtrek om kinderen wordt gevoed, ten koste van die kinderen, en ook nog eens wettelijk wordt ondersteund.
Dan kun je als kind beter een ouder hebben die totaal niet is geinteresseerd.

Wat zeg jij rare dingen :\

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:50

Anoniem schreef:
Wat zeg jij rare dingen :\

VIND jij :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:55

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:59

SinneJ schreef:
Zelfs al komt het op de nieuwe 'vlam' ietwat controlefreak-ex-achtig over, dan dikke PECH;

.....

Sommige verhalen vereisen inlevingsvermogen en kunnen beoordeeld worden op basis van gevoel.
Pas daar waar fatsoen stopt, moet de wet ingrijpen, mijns inzien.

Interessante combinatie van zienswijzes.

Imo zouden in jouw geval de nieuwe vlam en de ex door de wet beschermd moeten worden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 06:02

Anoniem schreef:
Ik maak die situatie van een ouder die totaal niet geïnteresseerd is van dichtbij mee, in het kwadraat. Ik kan je vertellen dat dat geen pretje is. Om over iedere dag in elkaar gemept worden nog maar te zwijgen.

https://mamenwij.wordpress.com/2016/06/ ... hun-vraag/

Ik maak een vergelijking met hoe erg ik de nieuwe regelgeving vind.
Kun je nagaan hoe groot ik het gedrocht van de nieuwe regelgeving vind.

Maar ik maak ook dagelijks mee dat kinderen doodongelukkig zijn door dit soort gedrocht constructies.
In het belang van kinderen....echt niet.

Gewoon echtscheidingsprocedure over het hoofd van kinderen heen en een wet die de ouder die wil ontsnappen geen enkel recht meer geeft.

Weet niet of je de zaak van Hansje hebt gevolgd. Dat was bij mij om de hoek.
Een echte rechtelijke en jeugdzorg dwaling. Dat gun je geen mens.

Maar met die rare regels, moet je van goede huize komenen, en een heel goed netwerk hebben om de stap te maken weg te gaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:17

Jemig Repelsteel, wat een hartverscheurende situatie :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:11

A3a1 schreef:
Gewoon echtscheidingsprocedure over het hoofd van kinderen heen en een wet die de ouder die wil ontsnappen geen enkel recht meer geeft.

Dat kan niet zomaar, want kinderen hebben ook rechten én inspraak. Een kind doet het nu eenmaal het best als beide ouders er zijn voor het kind. Onder normale omstandigheden. Is er sprake van drank- of drugsmisbruik of zware mishandeling liggen de zaken natuurlijk compleet anders, maar anders heeft het kind vanaf een bepaalde leeftijd ook een stukje in de melk te brokkelen.

Maar ook hier zijn dit uitzonderingen. De nieuwe constructie, ach nieuw.. vanaf 2009.., is er voornl. om die rechten en de belangen te beschermen. Een deel dank je aan de Dwaze vaders...Nog geen tien jaar geleden had je als papa over het algemeen gewoon een dikke middelvinger naar je gericht. Je kon je portemonnee opentrekken en je zag af en toe eens je kinderen. En soms zelfs dat niet eens meer. Je hebt ongeïnteresseerde vaders, maar ook krengen van moeders. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:44

A3a1 schreef:
Maar met die rare regels, moet je van goede huize komenen, en een heel goed netwerk hebben om de stap te maken weg te gaan.

Zoals ik telkenmale schrijf is de wet alleen nodig voor wanneer het echt fout gaat; er GEEN goede wil is.
Hoe simpeler en minimalistischer de wettelijke kaders hoe beter.
Bedenk verder dat zelfs een minimum aan regels en kaders slechts cultureel bepaald is en wel top down. Het wettelijk huwelijk bijvoorbeeld is vooral in het belang van de staat, niet in dat van ons.
Op het gebied van relaties kan je een goede zaak bouwen dat de overheid hier niets mee te maken heeft.
Kijk naar het pas heel recent toegestaan zijn van homohuwelijk. Dit betreft net zo goed alle andere samenlevingsvormen welke in ons westen verboden zijn. Imo is dit allemaal een private zaak tussen beslissingsvrije volwassenen.

Het belang van de kinderen dan? Ook dat is een betrekkelijke zaak, want bij de geboorte ben je verplicht om je grut over te dragen aan de staat: Die kan ze dan een oorlog insturen voor Koningin en Vaderland. Niet echt het belang van dat broed wel?!

Terug naar het onderwerp is er imo helemaal geen onderwerp:
Bij een goede relatie/communctaie tussen de exen speelt dit helemaal niet.
Bij een slechte zijn beiden helemaal niet de aangewezen personen om zich met elkaar te bemoeien; kunnen ze beter hun eigen rol goed invullen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:19

Pffff...wat ben ik blij dat mijn ex, zijn vrouw en ik gewoon met elkaar door 1 deur komen...zijn vrouw heeft het over "ons meisje" en houd van haar als een moeder (verwent haar alleen wat meer ), we vieren feestdagen met zijn allen en vieren zelfs vakantie samen en soms gaan zijn vrouw en ik samen met dochter weekend weg...is niet altijd zo geweest, hoor...maar daar hebben we als volwassenen aan gewerkt...leren van elkaar te accepteren dat je verschillen van inzicht hebt en voila...steun ipv tegenwerking