Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:52

Kinke schreef:
nou, vreselijk. Stel je voor dat je aan een ander denkt en wacht.

Wat niet weet wat niet deert is al eerder opgebracht.

Verder legt zowel het wachten als starten na overlijden een zware last op de relatie.

Het is een complexe, bijzondere situatie.
Het perspectief daarbij is dat het leven onzeker en broos is.

Ik vind dat TS haar eigen welzijn zwaar mag laten wegen.
Ik vind ook dat haar lief zijn welzijn niet hoeft weg te cijferen.
Ik vind wel of geen relatie het cruciale punt en wel/geen sex daarbij geen enkel.
Ik vind een terminaal zieke die het welzijn van haar partner ondergeschikt maakt de egoist in deze. Overigens weten we niets over dit laatste.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:00

Jolien87 schreef:
HC, ik heb jouw kijk op relaties altijd al wat bijzonder gevonden maar ieder zo zijn ding. Maar dit keer ga je in mijn ogen toch echt te ver en kies ik er nu voor het eerst voor om iemand op de foeilijst te zetten.

Wat denk je dat het aan dit onderwerp toevoegt om dat te schrijven?

Mijn kijk op relaties zou dit heel onderwerp niet bestaand maken. Dan zou de zieke WILLEN dat haar partner ook nog wat van zijn leven kan genieten.

Nu zitten TS en de man ZONDER geluk MET een moreel dilemma.
Ik vraag: Voor wat?

Eigenlijk alleen omdat het met een terminaal zieke niet zo simpel noch zinvol te bespreken is ook al denken sommigen hier van wel.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:07

Huertecilla schreef:
Jolien87 schreef:
HC, ik heb jouw kijk op relaties altijd al wat bijzonder gevonden maar ieder zo zijn ding. Maar dit keer ga je in mijn ogen toch echt te ver en kies ik er nu voor het eerst voor om iemand op de foeilijst te zetten.

Wat denk je dat het aan dit onderwerp toevoegt om dat te schrijven?

Mijn kijk op relaties zou dit heel onderwerp niet bestaand maken. Dan zou de zieke WILLEN dat haar partner ook nog wat van zijn leven kan genieten.

Nu zitten TS en de man ZONDER geluk MET een moreel dilemma.
Ik vraag: Voor wat?

Eigenlijk alleen omdat het met een terminaal zieke niet zo simpel noch zinvol te bespreken is ook al denken sommigen hier van wel.

Dat morele dilemma is ontstaan uit de afspraken die de man met zijn nu zieke vrouw had. Dat hij eerder aan ts heeft aangegeven, zoals ik al eerder zei, dat hij vreemdgaan iets vindt wat niet kan, zegt iets over die eerder gemaakte afspraken.

Nu naar de vrouw wijzen is dus nutteloos, die gaat er waarschijnlijk vanuit dat eerder gemaakte afspraken gelden.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:09

Nou zeg, arme arme man en arme TS, wat hebben die het toch moeilijk.....
Die terminaal zieke vrouw is natuurlijk gewoon een blok aan het been en staat het geluk van haar man en TS in de weg....
Welk geluk? Ze kennen elkaar nauwelijks, hebben elkaar een aantal keren gezien en een keer gekust. Dat is nog lang geen liefde.
Liefde is het pas als TS als ze in de 50 is haar hoogbejaarde vriend verzorgt....

Ik hoop van harte dat als mijn man mij ooit als een blok aan het been gaat zien omdat ik terminaal ziek ben ik toestemming krijg om er een einde aan te maken.

Ik word enorm verdrietig van dit topic en dan met name van de vele excuses die worden gevonden om het goed te praten dat een terminale vrouw wordt bedonderd.
Dan te bedenken dat de kans zeer groot is dat een bekende dit verhaal herkend.
Arme, arme vrouw, waar heeft ze dit aan verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:09

Een terminaal zieke, die voor een voldongen feit gesteld wordt (niet gezegd dat het hier al is gebeurd of zal gebeuren) een egoïst???? Als die zieke in de veronderstelling is een partner te hebben die trouw aan haar is doordat er afspraken zijn gemaakt op dat gebied? Heel anders is het wanneer er van te voren over gesproken is, of dat er sprake is van een open relatie... Mijn mond valt open van verbazing.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:12

Huertecilla schreef:
musiqolog schreef:
Bepaald niet. Het gaat mij erom: Huertecilla zegt dat je gewoon moet toegeven aan de mogelijkheid tot seks: "een groot geschenk, maak er geen probleem van, geniet ervan". Daar ben ik het mee oneens. Een uur plezier kan je in dit soort situaties een leven schuld en schaamte opleveren. Er is dus gewoon een probleem, wanneer het om vreemdgaan gaat.

Wat een cirkelredenering.

Ik schrijf 'maak er geen probleem van': dan wordt het ook geen leven schuld en schaamte ;)

Wat 'vreemdgaan' betreft gaat deze draad over een niet zwart/wit situatie. Ik zou die term zelfs niet gebruiken in dit geval.

Helemaal niet. Jij roept TS op om maar rustig met die vent vreemd te gaan. Je moet wel een erg slecht mens zijn om daar geen leven van schuld en schaamte aan over te houden. Ik vind dat je dat niet mag doen.

Sammie

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:14

Please dont feed the trol(ls)... zo zonde van dit topic. Foeilijst kan en mag een uitkomst zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:17

Waarom projecteren jullie zo je frustraties op een aantal woorden? Er wordt nergens gezegd dat die vrouw een blok aan het been is, en ook als terminaal zieke kun je egoïstisch zijn. Ik zeg niet dat dat laatste hier aan de hand is trouwens, even in het algemeen.

Als de vrouw goed verzorgd wordt, en dat lijkt zo uit de posts van de TS, dan zie ik het probleem niet zo. Dat het stiekem moet is niet netjes, maar soms is de waarheid vertellen ook egoïstisch. Je ontlast jezelf en belast de ander. Daar al eens over nagedacht? Wat in deze situatie wijsheid is weet ik niet, want ik ken de betrokkenen niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:18

Wondering schreef:
Mazida schreef:
TS, pas in ieder geval op en ga niet te veel uit van vertrouwen. Hij bewijst tegenover zijn vrouw in ieder geval niet te vertrouwen te zijn. Veel geluk en wijsheid toegewenst. Bedenk wel dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.

Dankjewel. Ik weet het :j Maar alles wijst er op dat hij verder gewoon prima in elkaar zit. Misschien is dat mijn roze bril, misschien niet. Ik weiger iedereen te gaan wantrouwen omdat er wellicht wel een rotte appel tussen zit.

Op dit moment ben jij de rotte appel. Ronduit walgelijk dit... Heb er niet meer over te zeggen, want het meeste is wel gezegd. Kan het niet anders eens zijn met mensen zoals Ayasha etc.

HC heeft het topic ook gevonden zie ik. Die zuigt zich als een bloedzuiger vast aan alle topics die over relaties, trouwen, vreemdgaan etc gaan. HC, misschien kun je beter terecht op het forum van Viva of Linda ipv bokt? Kan je vast meer je ei kwijt.

Ik vind het schandalig hoe je hierin reageert en hoe je altijd in zulk soort topics je belachelijke 'vrije visies' verkondigd, terwijl die reacties vaak ongewenst zijn. Het overgrote deel van bokt wil niet de meningen horen van een man die in zijn huisje bovenop een Spaanse berg zit en geen vrouw vriendelijk botje in zijn lijf lijkt te hebben, al denkt hij zelf van wel.

Je denkt de messiah te zijn van de open relaties en respect te hebben voor de vrouw. Newsflash, je hebt alleen respect voor de vrouwen die jouw visie volgen, maar als een vrouw oké is met haar monogame leventje en niet wil dat haar man vreemd gaat, zelf niet vreemd wilt gaan, dan word ze zowat door jouw gestenigd. Waaronder ook deze arme onbekende vrouw. Ze is een egoïst omdat ze haar man mogelijkerwijs niet met een andere vrouw wilt hebben, terwijl ze nog leeft. Een egoïst? Ik kan er niet bij hoe je dat maar zelfs hebt durven typen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:48

Moderatoropmerking:
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, heeft dit topic sinds gisteravond op slot gestaan voor overleg binnen het moderatorteam. Mijn collega-moderator heeft al tweemaal een moderatoropmerking geplaatst met het verzoek om de discussie netjes te houden en 'op de bal' te blijven discussiëren, in plaats van op de man.

Hierbij open ik het topic opnieuw, maar wel met een allerlaatste verzoek om de reacties hier netjes te houden. Persoonlijke aanvallen of vervelende insinuaties, aan het adres van TS of ander gebruikers in dit topic, zijn absoluut niet toegestaan.

We hopen dat de sfeer vanaf nu prettiger wordt en dat TS van adviezen voorzien kan worden. Blijkt dat dit niet het geval is, dan gaat dit topic definitief op slot.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:54

Begrijp dat iemand die al heel lang in mijn foeilijst staat, waarvan ik vermoed dat het modteam dat ook heeft omdat ie overal mee wegkomt, het beste bij iedereen in de foeilijst kan. Onbegrijpelijk dat hem steeds weer een podium geboden wordt.

Wat TS betreft: zie je niet in dat een man die niet in staat is vorige relatie te beeindigen voordat ie een nieuwe begint, nooit te vertrouwen is? En eigenlijk walgelijk is? Zo jammer dat je niet even langs die roze bril op kunt kijken.....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:59

"waarvan ik vermoed dat het modteam dat ook heeft omdat ie overal mee wegkomt"

Meesterlijke uitspraak.
Maar het lijkt er wel op.

Ik kan niet begrijpen dat iemand bewust een relatie wil met iemand die vreemd gaat.
Draai het om en denk wat het jezelf doet als het je zou overkomen.

Oke even gedacht ts?

Dan maak je het nu wel uit lijkt me.
Voor die andere vrouw. Maar ook voor jezelf. Wie zegt dat jij de enige blijft?
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 27-04-16 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:00

Pantykous schreef:
Als de vrouw goed verzorgd wordt, en dat lijkt zo uit de posts van de TS, dan zie ik het probleem niet zo. Dat het stiekem moet is niet netjes, maar soms is de waarheid vertellen ook egoïstisch. Je ontlast jezelf en belast de ander. Daar al eens over nagedacht? Wat in deze situatie wijsheid is weet ik niet, want ik ken de betrokkenen niet.

Het spijt mij maar ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat iemand er geen probleem in ziet om een terminale vrouw te bedonderen zolang ze maar goed verzorgd wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:02

HC mag net als iedereen gewoon zijn visie verkondigen waar hij dat wil, is ook wel goed juist wanneer iemand er anders over denkt toch, dat houdt het divers...je hoeft het er niet mee eens te zijn maar allemaal mensen met dezelfde mening dat is ook maar saai :P

Als de vorige relatie op sterven ligt is 1 en ander toch wel wat lastiger wat "uitmaken" betreft voor je naar een ander mag kijken... daar mag je best begrip voor opbrengen en geen karaktermoord plegen op iemand die dan met het leven moet dealen zoals het er op dat moment voor ligt :(:)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:04

Als de vrouw nu niet niet ziek was, is het dan ook niet erg om deze vrouw te bedonderen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:05

musiqolog schreef:
Huertecilla schreef:
En wat sex betreft.
Dat is een groot geschenk. MAAK er geen probleem van. Geniet ervan.

Met zo'n motto kom je van de ene relatiecrisis in de andere terecht. Ik mag toch hopen dat je dat niet meent.

Hoezo komt je van de een in de andere crisis terecht .
Wie heeft er ooit bedacht dat je in je hele leven maar met 1 zonder kleren samen mag zijn !
Geniet van het leven . En als je het " thuis " niet halen kan , dan ga je je ding elders halen . Wat de reden er ook voor is .
Niet iedereen is zo monogaam en dat hoeft ook niet .
De TS is gevallen voor een persoon , en die persoon voor haar !
Waarom is dat ineens vulgair en een no go .
Ze weten beide dat de terminale patiënt er binnenkort niet meer gaat zijn !
Moet je dan zelf ook maar lijdzaam afwachten tot je wel van elkaar mag gaan genieten in de ruimste zin van het woord ...
Ik zou zeggen laat elkaar niet schieten . En steun elkaar dadelijk als het zover is .
En voor nu ...
Doe wat goed voelt voor jullie

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:08

chanel1985 schreef:
Als de vrouw nu niet niet ziek was, is het dan ook niet erg om deze vrouw te bedonderen?

Dan kom je imo automatisch terecht in het wél eerlijk vertellen en kijken wat de mogelijkheden zijn die het beste zijn voor beide partijen.

Maar een doodzieke vrouw hiermee vervelen: nee. Voor één keer sta ik van mijn open en eerlijk overtuiging af.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:11

De man zou ook het fatsoen kunnen hebben en wachten tot zijn vrouw er niet meer is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:16

Palmera schreef:
Dan kom je imo automatisch terecht in het wél eerlijk vertellen en kijken wat de mogelijkheden zijn die het beste zijn voor beide partijen.

Maar een doodzieke vrouw hiermee vervelen: nee. Voor één keer sta ik van mijn open en eerlijk overtuiging af.

Je schrijft wat ik dacht :j

Als je weet dat het einde nadert en de partner mogelijk niet fysiek niet eens meer in staat is om een gesprek te voeren is het vertellen een minder goed idee.

Er wordt meerdere keren in dit topic aangehaald: eens een vreemdganger altijd een vreemganger etc.
Als deze man al jarenlang trouw en goed voor zijn ernstig zieke vrouw zorgt pleit dat juist voor hem.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:16

Palmera schreef:
chanel1985 schreef:

Maar je blijft de andere persoon bedonderen en bedriegen, dat ziek zijn veranderd er niets aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:17

Bruintje: En hoe lang na het overlijden is het dan "fatsoenlijk" om bij TS aan de deur te staan?

En als je dan 10 jaar verder bent en TS en deze man hebben inmiddels een langdurige relatie, hoe kijk je er dan op terug dat TS en deze man elkaar niet gesteund hebben tijdens zo'n moeilijke tijd?

Die man heeft iemand die hem een stukje geluk kan bieden naast de zorg voor zijn vrouw, maar moet dan toch alleen door zo'n zware tijd heen omdat het pas fatsoenlijk is als hij ook kapot gaat door deze periode...? Dat deugt toch eigenlijk ook niet :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:23

bruintje123 schreef:
De man zou ook het fatsoen kunnen hebben en wachten tot zijn vrouw er niet meer is.

Die vrouw zou ook het fatsoen kunnen hebben die man ook wat levensplezier naast zelfopoffering te gunnen.

Ook zou hij het lef kunnen hebben om zijn vrouw op de hoogte te brengen, maar ook kan hij het invoelend vermogen hebben om haar niet nodeloos omwille van een eerlijkheidsprincipe te kwellen.

...en zo ligt alles weer relatief.

Imo heeft de TS een welzijnsbelang bij de relatie met die man, heeft die man belang bij wat levensplezier, is er mogelijk een zwaarwegende reden om zijn vrouw niets te vertellen. Bepaald een andere situatie dan simpel overspel.
Ik zie een driehoek met veel liefde welke het drama draagbaarder maakt. Let wel; ook voor de zieke :)* want die heeft een gelukkiger man naast zich die makkelijker meer voor haar doet!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:23

chanel1985 schreef:
Maar je blijft de andere persoon bedonderen en bedriegen, dat ziek zijn veranderd er niets aan.

Dat ziek zijn veranderd er in zoverre wat aan dat de vrouw waarmee hij ooit getrouwd is in die hoedanigheid niet meer bestaat. Van een echtgenote is ze een patient geworden waarvoor hij met liefde, en uit plichtsbesef, goed zorgt.
Ergens in het ziekteproces is de relatie veranderd en gezien de diagnose is dat ook voorgoed.

Lijkt mij ook dat hij daarom open stond voor de relatie, die overigens naar mijn mening op een redelijk laag pitje staat. Hij is nog wel getrouwd voor de wet maar gevoelsmatig igt het anders en dat komt geheel door de situatie.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:26

Huertecilla schreef:
bruintje123 schreef:

Die vrouw zou ook het fatsoen kunnen hebben die man ook wat levensplezier naast zelfopoffering te gunnen.

De vrouw heeft een ziekte die zo zwaar is dat wij het ons niet kunnen voorstellen maar zíj moet fatsoen opbrengen? Zíj moet zich inleven in de kwijnende lusten van haar man?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:27

fransje23 schreef:
Er wordt meerdere keren in dit topic aangehaald: eens een vreemdganger altijd een vreemganger etc.
Als deze man al jarenlang trouw en goed voor zijn ernstig zieke vrouw zorgt pleit dat juist voor hem.

Maar dat zijn allemaal aannames, we weten eigenlijk vrij weinig over die situatie.

En helaas is naar die eerste aanname diverse onderzoeken gedaan en daar blijkt toch wel uit dat hoe meer huwelijken hoe minder kans dat deze slagen. dwz 2de huwelijken eindigen vaker in een scheiding en een 3de huwelijk weer meer.. Goed nu is hier niet direct sprake van een huwelijk natuurlijk, maar even ter illustratie :) Ook relaties die uit elkaar gaan vanwege vreemdgaan hebben bij een volgende relatie ook een grotere kans hier op.

Toch zou er ook wel een tweede kans gegund mogen worden, alleen de startomstandigheden van deze relatie zijn op dit moment gewoon niet erg optimaal. En dan druk ik mij nog zachtjes uit.