Ik heb een Suzuki Alto, nieuwere model, ongeveer evenveel PK als die van jou. Ze zijn echt wel vlot zat hoor! Zijn echt motortjes die je wat hoger in toeren moet houden. Te weinig toeren is ook niet goed ivm smering etc, zeker als ie warm is (+/- 15 KM rijden vgm.) Kun je hem makkelijk een keer op zijn staart trappen..
Mijn Altoo'tje is geen race monster, maar vermogen genoeg; even een versnelling terug en gaan met die banaan! Ik rijdt ook gewoon 130 over de snelweg. Gewoon goed het verkeer in de gaten houden en bij bumperklevers een keer lichtjes op je rem gaan staan. Als je ze in halen staan ze vaak toch weer naast je bij het stoplicht.

Ik wilde een paar jaar geleden ook een 45 km wagentje, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik vind ze levensgevaarlijk, heb wel eens een filmpje gezien hoe er zo'n auto uitzag na een ongeluk.

Laat staan als er een Tesla oid. invliegt van 2100 kilo tegen de 300 kilo wat een 45 km auto weegt, meestal zonder airbags oid.
Ze mogen gewoon op 80 wegen rijden.
Niet op 100 en 120 wegen.
Vaak rijden ze ook nog op wegen waar ze niet mogen rijden. (80KM wegen). Laatst met een trailer met 2 pony's erin achter zo'n ding gezeten op een lange 80 km weg, andere auto's vliegen je voorbij of moeten hard op de rem, omdat ze de snelheid niet in kunnen schatte, want zo'n kleine auto zie je als ie voor een grote trailer rijdt en inhalen doe je ook niet graag, wat zelfs ook niet mocht op die weg.

Van mij mogen ze die afschaffen.