Rijden in een kleine(re) auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:02

xLes schreef:
In plek van op je rem te staan gewoon, als het al licht is, even je lichten opzetten. Lijkt hetzelfde en helpt meestal. Veel minder gevaarlijk ook dan echt remmen

Ik heb mijn dimlicht altijd aan, dus dat heeft geen zin. Als je je rem zachtjes aantikt remt je auto nog niet, maar de lichten gaan wel branden. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:30

Sizzle schreef:
Ik heb geen enkele moeie met langzaam verkeer zolang ze zich dan ook gedragen als langzaam verkeer en geen onverstandige dingen doen in hun kwetsbare status.
De meeste tractoren gaan ook langzaam maar meestal gaan die op den duur wel even opzij om de file door te laten. Zo is het geven en nemen.

_/-\o_

Er is EEN ding wat me aan de grens van mezelf zennen me niet te ergeren.
Fietsers op een voorrangsweg; waar jij op wacht en dan afslaan zonder richting aan te geven.

Die gedragen zich EN gevaarlijk EN hinderen illegaal anderen.
Ergeren heeft geen zin en als je erop gaat anticiperen neem JIJ risico met een kwetsbare verkeersdeelnemer.
Zennnnnnnnn.....

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:53

Fifo schreef:
xLes schreef:
In plek van op je rem te staan gewoon, als het al licht is, even je lichten opzetten. Lijkt hetzelfde en helpt meestal. Veel minder gevaarlijk ook dan echt remmen

Ik heb mijn dimlicht altijd aan, dus dat heeft geen zin. Als je je rem zachtjes aantikt remt je auto nog niet, maar de lichten gaan wel branden. :)

Hmm ja, ik alleen in donkere omstandigheden ;). Mijn rem is een tikkeltje overgevoelig. Die heeft maar een licht aaitje nodig en hij staat al stil XD. Ik heb ermee leren omgaan maar als iemand anders met mijn auto moet rijden, wat een drama

420BlazeIt

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:25

Is dat niet rondweg gevaarlijk met die rem ...

Narcissa

Re: Rijden in een kleine(re) auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:42

Als je ermee kunt rijden niet. Ik vind het net heerlijk dat die zo snel remt :). Als ik in een gewone auto rij, krijg ik het gevoel dat die niet wilt remmen.
Moeders is er na tien minuutjes goed opletten ook weer mee weg en anderen laat ik sowieso niet ermee rijden - ben erop gesteld en neem geen risico

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:36

tja, wat doe je eraan. mensen hebben geen geduld. je doet er echt helemala niks aan.
Ik heb overwogen om een sticker op de achterkant te plakken met: wacht maar tot ik met mijn Dodge Ram 1500 pick up achter je rijdt...
maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Rijd nu een ford fiesta, dat scheelt al. reed een ibizatje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:26

RoyceMack schreef:
Ik heb overwogen om een sticker op de achterkant te plakken met:

Zoals hier al geschreven heb ik verschillende _O- _O- achterop gehad. Heerlijk lol hoor. Ga

Afbeelding

weer achterop zetten met Voertuig wijkt uit! :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:19

Fifo schreef:
Ik heb een Suzuki Alto, nieuwere model, ongeveer evenveel PK als die van jou. Ze zijn echt wel vlot zat hoor! Zijn echt motortjes die je wat hoger in toeren moet houden. Te weinig toeren is ook niet goed ivm smering etc, zeker als ie warm is (+/- 15 KM rijden vgm.) Kun je hem makkelijk een keer op zijn staart trappen.. :):) :)

Mijn Altoo'tje is geen race monster, maar vermogen genoeg; even een versnelling terug en gaan met die banaan! Ik rijdt ook gewoon 130 over de snelweg. Gewoon goed het verkeer in de gaten houden en bij bumperklevers een keer lichtjes op je rem gaan staan. Als je ze in halen staan ze vaak toch weer naast je bij het stoplicht. :D

Ik wilde een paar jaar geleden ook een 45 km wagentje, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik vind ze levensgevaarlijk, heb wel eens een filmpje gezien hoe er zo'n auto uitzag na een ongeluk. :n Laat staan als er een Tesla oid. invliegt van 2100 kilo tegen de 300 kilo wat een 45 km auto weegt, meestal zonder airbags oid.
Ze mogen gewoon op 80 wegen rijden.
Niet op 100 en 120 wegen.

Vaak rijden ze ook nog op wegen waar ze niet mogen rijden. (80KM wegen). Laatst met een trailer met 2 pony's erin achter zo'n ding gezeten op een lange 80 km weg, andere auto's vliegen je voorbij of moeten hard op de rem, omdat ze de snelheid niet in kunnen schatte, want zo'n kleine auto zie je als ie voor een grote trailer rijdt en inhalen doe je ook niet graag, wat zelfs ook niet mocht op die weg. :n :n :n

Van mij mogen ze die afschaffen. :j