Hoe het leven verandert als je mama/papa bent geworden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:06

vuurneon schreef:
De kleine zal ook zeker Disneyland gaan zien :j al is het alleen al omdat ik het leuk vind :') zal wel een moeder-zoon uitje worden, mijn man is a een mietje en b heeft een hekel aan drukte en muziek. Dus ik kan hem ook niet promoveren tot tashouder :')

Wij hebben ook een hekel aan drukte. Daarom gaan wij altijd op een doordeweekse dag of vrijdag (niet in de vakantie)

tita

Re: Hoe het leven verandert als je mama/papa bent geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:15

:D onze prinses is te klein voor de Efteling maar heb toch geboekt in sept.
2 nachten, 3 dagen park, tapas op de kamer, luxe ontbijtbuffet voor 275€
Normaal zijn we al 70€ entree kwijt.

Gup is dan 10 maanden nog te jong maar vindt het nu al leuk om keihard rondjes te draaien of zweven boven mama's hoofd, de glijbaan is ook vette lol.
Dus denk dat we ons daar wel vermaken.

Wilde de week voor Efteling ff naar eurodisney voor de Disneyrun maar de tickets zijn sold out.
Ik heb weer moeite met dierenparken, die beesten horen daar niet. We zullen toch ooit moeten gaan maar het breekt mijn hart om daar te lopen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:33

Mwoah, door naar zo'n park te gaan kun je het ook bespreekbaar maken met je kind toch, ik vind dat wel nuttig :j

Beter dan die enge levensgrote poppenpakken en die akelige laven, blegh :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:47

Dat vind ik ook, doodeng haha :')

Dierentuin geeft wel de mogelijkheid veel over de dieren te vertellen. Ze weet al best veel over veel verschillende dieren. Al moet ik wel zeggen dat ze als ze de keus heeft liever voor het spelen dan voor de dieren gaat. Er is eigenlijk maar 1 dier in de dierentuin die ik zielig vind, dat is een oude ijsbeer die niet meer kon wennen aan het nieuwe verblijf en daardoor apart van de groep zit. Die vertoont nog wel dat stereotype gedrag wat je vroeger veel zag in de dierentuin, ondanks dat het met zijn nieuwe verblijf niet nodig is, hij heeft genoeg mogelijkheden om bijvoorbeeld het water in te gaan of een groter stuk te lopen. Alle andere dieren hebben echt een mooi verblijf wat zoveel mogelijk lijkt op hun natuurlijke leefomgeving. Ouwehands heeft bijvoorbeeld ook het Berenbos, een groot stuk bos waarin beren worden opgevangen die gehouden werden voor de galproductie, of als circusdier. Die zijn er echt wel op vooruit gegaan :j kunnen in het water spelen, hebben lekkere holen om in weg te kruipen (in de winter zie je er geen 1, dan slapen ze allemaal).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:00

wij zijn met onze gup voor het eerste naar dedierentuin geweest toen ze 2 was, ze vond het geweldig!
de grote parken daar wachten we nog mee.
Desondanks staat wel plopsaland op de kalender voor nu of volgend jaar.
Voor de rest laten we ze met uitstapjes soms wel kiezen uit 2 of 3 dingen: bv dagje strand,speeltuin of naar het bos picknicken. en geloof me dat ze het altijd weer leuk vind juist die simpele dingen verkiest zij boven de drukke dingen als een pretpark of zwembad *\o/*
zij is ook wel het typje wat graag zelf ontdekt en doet , misschien veranderd dat later nog .Maar voor nu vind ik het prima zo ! O:)
Wel hebben we zelf afgesproken dat we alleen uitjes doen die we allemaal leuk vinden wel een dolfinarium,maar geen drukke markten of kermissen ( is ook niet handig met 2 jonge kids)!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 14:00

Wij hebben een kleine dierentuin in de buurt (met vooral lokale diersoorten, maar enkele kleine "exoten") is voor de kids meestal het leuks, vooral omdat ze alle herbivoren mogen voeren met brokjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 15:00

Ik ga binnenkort wel naar de dierentuin, niet elke dierentuin is zoals Artis gelukkig!

Enige waar ik nooit zal komen is een kinderboerderij met loslopende geiten, want ik ben echt doodsbang voor die krengen. Springen ineens tegen je aan, proberen touwtjes op te eten van je jas, stinken als een malle.... Nee. Ik kan wel janken als ik eraan denk dat ik daar tussen moet staan :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:02

Ach,en geitjes zijn zo leuk.Maar inderdaad ze kunnen ook wat opdringerig zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:24

Hihi, zo heeft iedereen wat :))

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:47

Ohh geitjes leuk juist, wij gaan binnenkort verhuizen en willen tzt ook twee dwerggeitjes. Vorig jaar in de dierentuin ook een kinderboerderij (in Frankrijk vind je die bijna alleen in dierentuinen) vond ZL de geiten voeren zo geweldig <3
Hier 2 uur vandaan zit een fijne dierentuin met veel ruimte voor de dieren.

Pretparken vind ik ook geweldig, niet de drukte, wel de attracties :D
Zodra DL wat ouder is gaan we zeker weer naar Disney, eventueel met schoonouders

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:52

Oeh, nee geiten zouden bij mij er niet in komen. Vind ze echt stinken. Heb ik grasmaaiers nodig dan neem ik wel schapen :Y)

Het voeren in ons "dierentuintje" mag overigens bij alle dieren m.u.v. die in de knuffelweide. Maar daar heb ik mijn kids nog nooit in gezet.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 16:56

De vorige bewoners van ons huidige huis hadden een bok en die stonk idd verschrikkelijk. Vrienden hebben twee geiten en die vind ik niet ruiken. Misschien is dat omdat het er maar twee zijn, ze genoeg ruimte hebben en de schuilstal schoon gehouden wordt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 17:47

Banyswitch mag de ene met kindje op het perron wachten en als de ander dan uit de ride komt mag de ene er direct in zodat de ander met het kindje kan wachten. Altijd handig :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:20

Dat is wel handig idd Keet, kende ik niet.

Geiten vinden wij erg leuk, wij komen graag samen op de kinderboerderij. Moet trouwens snel weer eens gaan, ze hebben nu vast weer kleine geitjes <3 vond dat wel makkelijker toen ze nog niet naar school ging. Toen konden we veel vaker op pad. Nu zit je toch vaak met zwemles of speelafspraakjes.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 18:29

Bokjes stinken,geitjes niet.