Gloa schreef:Ze zijn sowieso fiscaal partner voor 2015. Ivm de woning is dit fiscaal interessanter. Mag ook nog omdat in dat jaar de scheiding is aangevraagd.
Ik heb het net even nagekeken en het zit bij mij inderdaad in de combinatiekorting. Maar ik kom niet door het programma heen. Zodra ik zijn ex voor die 2 maanden als huisgenoot opgeef en alle vragen naar eerlijkheid beantwoord dan loopt het vast omdat hij dan 2 mogelijke fiscale partners herkent. Ik krijg dan ook niet meer de mogelijkheid om om voor geen fiscale partner te kiezen. Zodra ik uitvink dat 1 van ons beiden een kind heeft kom ik wel weer door maar dit heeft geen invloed op de uiteindelijke berekening.
Ik heb net ook even hun aangifte bekeken en zij krijgen geen van beiden de combinatiekorting. Aangezien we op dit adres dus niets dubbel krijgen heb ik besloten het zo maar te laten.
In de aangifte staan er vraagtekens voor de vragen, daar kan je op klikken voor meer informatie. Bovendien is er nog extra info beschikbaar over hoe je de aangifte in kunt vullen in dit soort situaties. Anders zou ik de Belastingtelefoon even bellen

. Maar goed, je bent dus geen fiscaal partner, dat heb je aangegeven. Vervolgens vraagt het programma of je een kind hebt dat is geboren na 1996. Het antwoord is dan dus gewoon 'nee'?