SandraVerl schreef:Enkel aan de veggies die hier hard van leer trekken tegen de niet veggies:
1. De glasteeltindustrie is enorm belastend voor het milieu, serres worden in de winter met olie warmgestookt en je wil niet weten wat ze moeten doen om de grond vruchtbaar te houden.
2. Boeren willen niet dat dieren hun kostbare groentjes opeten, dus worden duiven, ganzen, everzwijnen, herten en al die andere dieren die gek zijn op jonge plantjes gewoon afgeknald door ingehuurde jagers. Er zijn hier genoeg krantenartikels over terug te vinden.
3. Roadkill, alles wat we vervoeren geeft roadkill en laat ons vooral zwijgen over de vogels die vermoord worden op vliegvelden zodat vliegtuigen veilig zouden kunnen opstijgen.
En hoe gaan we het doen, gans de wereldbevolking alleen groenten? Waar halen we voldoende velden? Je moet zowel voor de dieren als voor de mensen aan voer komen. En wat geven we aan onze katten en honden? Die beesten zijn carnivoren. Is het dan nog toegestaan om voor hen dieren te slachten, of gaan we hen dwingen om een vleesloos en voor hen ongezond leven, te laten lijden?
1 ook dit is weer overschot en exlusiviteits-productie en als je veggie bent doe je daar opeens extra aan mee?
2 de dieren die daarbij omkomen zijn een zeer zeer zeer klein percentage van de dieren die geslacht worden + is het niet mogelijk om ook daarbij voor ervaren en humaan afschot te zijn? + die dieren hebben in elk geval niet hutjemutje gezeten zonder mogelijkheid tot natuurlijke gedragingen.
3 Roadkill in Nederland is verwaarloosbaar.
Wat me vooral irriteert in dit topic is dat je als persoon die ervoor kiest geen vlees te eten zogenaamd direct tegen aaaaaalles bent wat met dieren te maken heeft.
Ik ben niet tegen paardrijden.. Mits.. (waar de meeste mensen trekken slaan ophokken enz waar ik tegen ben)
ik ben niet tegen vleeseten mits er in dusdanig beperkte mate vlees wordt gegeten dat dieren in een fatsoenlijke omgeving kunnen worden gehuisvest en met zorgvuldigheid kunnen worden geslacht.
Ik ben niet tegen cultiveren van grond indien er geen voedsel verspilt wordt en er geen grond verspilt wordt aan overmatige productie van bepaalde gewassen uit gretigheid enz.
Volgens velen in dit topic is het niet mogelijk om bewust te kiezen voor vlees-vrij eten zonder een of andere kortzichtige nitwit te zijn. Zo zit het niet. Ik ben alleen bereid iets meer moeite en geld te besteden om me goed te vielen bij wat ik eet.
Als er gematigder geleefd en gegeten zou worden zou er alsnog meer dan zat leer en vlees zijn zonder dat het nodig is om dieren in slechte omstandigheden te houden.