werken ik vind het soms best lastig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: werken ik vind het soms best lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 17:36

Het is geen no risk polis ;). Het is een erkenning van arbeidsongeschiktheid ofzoiets en dat blijft dus levenslang, mijn moeder met dezelfde ziekte maar dan minder erg zit er al 8 jaar in. Zit wel in BE, in NL zal het vast weer anders werken.

Ik blijf werken zolang ik kan :). Wil iets betekenen voor de maatschappij en haat het dat ik nu moet handje ophouden. Maar dan wel op een manier waarop ik het lichamelijk afkan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:02

Desiree schreef:
Dan is dus zowel de Arbowet als de arboinspectie een lachertje! Wat een tegenvaller!

Mijn ervaring mbt de arbowet is: je moet heel precies weten hoe en wat en wie en waar.
Als gezegd : bedrijfsartsen horen uit eigener beweging te melden, - maar er is onderreportage. Van belang is: een goed gesprek over de klachten, het ongeluk etc. inclusief foto's etc. - dan je dossier opvragen en dan zelf stappen ondernemen.
Of meteen naar de bedrijfsarts van de vakbond.

Doe je dat, dan heb je iets in handen en dan kun je stappen zetten. Want al negeren een x aantal bedrijven de wet "alsof dat niets is", jij kunt je er op beroepen en dan zijn ze nergens meer. (Het is vooral bluf, het gevoel van 'wij zijn groot en sterk dus ach, ons maakt niemand wat'. Er zijn ook bedrijven die liever de straf van de inspectie betalen dan hun werkwijze aan te passen. Als je dat als werknemer weet van je bedrijf, wees op je qui vive.)

purny

Re: werken ik vind het soms best lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:00

Tsja.... ik zit nu weer in een andere winkel omdat bij de vorige het niet ging. Je gezondheid hangt zoveel af of je het naar je zin hebt op je werk. Ging ik bij de vorige winkel met tegenzin naar het werk en nu ik weer bij m'n huidige winkel zit ga ik echt weer met plezier naar het werk. Team, klanten alles gaat met elkaar samen.
Maar toch begin ik te twijfelen. Ik zit in augustus aan mijn 3e contract maar weliswaar ben ik in december 2 jaar in dienst. Word hij wel verlengd? Zal ik in augustus nog werk hebben, of gaan mensen met een derde contract eruit zoals je bij veel mensen hoort.
Gelukkig heb ik een vangnet achter mij, een wajong uitkering. Mocht ik dus geen werk meer hebben kan ik mij op andere dingen gaan focussen. Misschien dan een tijdelijke functie als wajong'er bij de overheid ofzoiets...
Ook al heb ik plezier in mijn werk, het zijn toch dingen die meespelen onbewust. Maar een van de belangrijkste dingen is dat ik het tot nu toe weer leuk heb op het werk

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:17

ik zit even in een enorme dip en weet niet wat ik moet.
ik zit vandaag thuis door een fikse buikgriep en ben al enige tijd ontevreden met de omstandigheden op mijn werk. nu ik ziek thuis zit heb ik teveel tijd om hierover na te denken.

ik heb een parttime baan welke inhoudelijk best leuk en uitdagend is, kantoorbaan, dus fysiek goed haalbaar.
wel hoge werkdruk, stress (ad-hoc werkzaamheden) waardoor in het weekend altijd uitgeschakeld met hoofdpijn en door de weeks geen prive leven naast mijn werk.

er komen steeds meer werkzaamheden en steeds meer verantwoordelijkheden op mijn bord.
directie wil ook graag dat ik mij meer ontwikkel middels scholing en zetten hier een salarisverhoging van 10% bruto tegenover. heb al meerdere cursussen gedaan wat zij niet genoeg vonden dus opslag ging niet door.
een opleiding naast mijn werk is voor mij door de mentale uitputting en hoofdpijnklachten niet goed haalbaar.
waardering op het werk is er nauwelijks, werk tegen minimumloon.
heb wel fijne werktijden en collega's, maar de negatieve punten en loze beloftes gaan mij steeds meer tegenstaan.
ik werk mij uit mijn naad voor een sch*t loontje, en heb naast mijn werk door de weeks geen leven meer en in het weekend is er sowieso een dag verloren door de koppijn.
ik heb een vast contract en weet niet wat te doen.
1. hier blijven werken vanwege de leuke collega's, goede reisafstand en werkuren en de stress en bijkomende klachten voor lief nemen. daarbij aangeven dat ik mij niet verder wil/kan ontwikkelen onder de huidige omstandigheden.
2. een baan zoeken onder mijn niveau, wat meer per uur meer betaald en waar ik met 8 uur minder in de week net zoveel kan verdienen, geen stress en koppijn meer heb, maar wel mijn zekerheden weggooi.

het laatste stuk van punt 1 zal de werkgever denk ik een worst zijn. ik heb al vaker aangegeven de werkzaamheden binnen de contracturen niet aan te kunnen en ze kennen mijn medische geschiedenis en de beperkingen die ik heb. toch eisen ze steeds meer en geven niks extra.

naar mijn werk gaan gaat mij steeds meer tegen staan. mijn collega's en gunstige werktijden krijgen mij de week door.
mijn basiswerkzaamheden zijn prima en uitdagend maar ik heb gewoon geen tijd om mijn werk echt goed en naar behoren uit te voeren en krijg er steeds meer (ook belangrijke)
bijkomende taken bij waardoor verdieping in echt belangrijke zaken die bij mijn functie horen tussen neus en lippen door moet.

ik weet niet of ik nog wel voor zo'n werkgever wil werken en ben echt opgelucht bij het idee van minder uren werken en een baan zonder verantwoordelijkheden en stress.

wat moet ik nu?
Laatst bijgewerkt door veneri op 12-02-16 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:20

Hoeveel uur werkje nu veneri?
En loze beloftes, daar hoeven ze bij mij ook niet meer mee aan te komen. Daar heb ik teveel ellende van gezien. Ik geloof het pas als het zwart op wit staat en er door beide partijen een handtekening onder is gezet.

Lijkt me vrij duidelijk dat je weg wil uit deze situatie, dus ik zou deze baan houden en ondertussen verder gaan kijken naar iets anders.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:46

ik werk nu 24 uur en dat is in principe prima, meer wil/kan ik niet.