Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:02

Yenni Hoe ver moet je fietsen naar je verzorg als je bij a bent?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:08

safina schreef:
Je bent nu 15 toch? Past zo'n strakke omgangsregeling nog wel bij je? Ben je onderhand ook niet op een leeftijd dat je zelf wat meer gaat bepalen waar je zijn wilt?

De dochter van een vriendin van mij is zestien. Zij hebben ook co-ouderschap, maar dat gaat nu ze ouder is veel flexibeler dan vroeger. Als ze zich verveelt bij haar vader, fietst ze even langs haar moeder. En als haar moeder moet werken in het weekend, gaat ze naar haar vader, ook al is het niet "zijn" weekend.
Ze gaat zelden mee naar de vriendin van haar vader. Heeft ze geen zin in, zegt ze. Ze vindt haar wel aardig, maar ze verveelt zich daar. Snap ik wel: Haar pony en haar vriendinnen zijn hier. Soms is ze dus ook een nachtje alleen in haar vaders huis, of samen met haar beste vriendin. Of ze blijft gewoon bij haar moeder.

Dit is zeker een hele mooie tip. Neem het zeker mee wanneer je met je vader en moeder gaat praten :-).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:10

Amandavd schreef:
Jis gaat TS niet elke week drie dagen? Dan is dat toch best veel.

Dan zou dat wel te veel zijn. :j

Amandavd

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:16

Ja maar zie nu idd dat hetanders is dan valt het wel mee.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 15:47

Rocamor schreef:

Het is zn 10 minuutjes fietsen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:14

Kun je dan geen fiets daar neer zetten of een fiets van iemand daar lenen zodat je gewoon lekker naar je pony kan. Heb je gewoon lekker tijd voor jezelf

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:47

Yenni schreef:
Rocamor schreef:

Het is zn 10 minuutjes fietsen.

Ooh maar dat is te doen dan toch? Vraag om een 2e hands fiets om bij A neer te zetten. Niet te veel apen en beren op de weg zien. :)

Ook eens met safina.

Als je 2 weken bij je vader bent waarvan 3 bij A kun je ook voor kiezen om de dagen weer naar je moeder te gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:14

Dat is zelfs lopend nog te doen. Even doorstappen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:35

Hallo bokkers.

We gingen naar het feest van oma en A heeft nog geen 3 zinnen tegen me gezegt in de 3 uur dat we daar waren. Namelijk hoi, heb je niks met je haar gedaan en doei.

Nu heb ik dit weer aan mama vertelt en die zei van bel papa op en zeg het. Papa zei al meteen dat ik het me weer allemaal inbeeld e dat het niet waar is.....

Ik weet het nu niet meer.....

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:38

heel eerlijk, als zij er de moeite niet insteekt, dan zelf ook niet meer doen.
kost bakken vol energie en je krijgt er niks voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:42

Ik krijg een beetje het idee dat je vader je ook niet echt serieus neemt en het allemaal niet zo nauw neemt met de sfeer tussen jou en de rest. Jammer hoor. Ik vind dat je vader je serieus moet nemen en zich zorgen zou moeten maken als zijn dochter moeite ondervind met zijn nieuwe vriendin...

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:53

Dat is niet leuk dat je vader zo reageerd. Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om een tijdje niet meer met je vader en a in 1 huis te gaan zitten. Je raakt er alleen maar overstuur van. Als je naar A zou moeten zou ik lekker naar je moeder gaan en als je vader alleen is dan tijd met je vader doorbrengen.
Geen energie meer insteken. Sterkte meid

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:00

is er misschien ene mogelijkheid dat ze dit topic gelezen heeft? Want je praat hier niet echt posiief over haar en achter alles zoek je wat negatief. Als zij dit dan gelezen heeft en hier dus van op haar tenen getrapt is het misschien beter dat ze even niets zegt dan dat ze er wat van zegt.

Je blijft hier over hetzelfde ding ook posten nu, misshcien moet je het dan gewoon eens met haar bespreken ipv achter haar rug om op een forum, bij je moeder en bij je vader. Het gaat om haar dus praat met haar (en dan niet van 'jij doet dit en dit niet goed', maar probeer het niet aanvallend te doen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:02

Ik zou me niet zo druk over maken wat A nou wel of niet tegen je zegt. Ik zou mijn energie richten op vader, en meer zijn aandacht opeisen. Hij is verplicht om jouw belangen in het oog te houden en te zorgen dat je niet ondergesneeuwd raakt.

De taak van jou en A is te zorgen dat jullie samen door één deur kunnen. Dat is alles. Jullie hoeven geen vrienden te worden of een moeder-dochterrelatie te ontwikkelen. Dat kun je dus niet van haar eisen. Houd ook in je achterhoofd dat het weer uit kan gaan en dat je straks weer met een nieuwe vriendin te maken krijgt.

Richt je verwachtingen en wensen dus niet op haar maar op je vader. Hij is degene die voor jou moet zorgen, ook in de vorm van aandacht. A is dit niet verplicht. Je had dit misschien wel gehoopt, maar als het er niet in zit, dan zit het er niet in. Jammer maar helaas. Laat jouw leven en humeur niet afhangen van haar.

Om het even heel lomp te zeggen: Stop met zeuren over A, begin met zeuren bij je vader (en dan niet over A, maar over wat je zélf wilt, zoals bijvoorbeeld een fiets zodat je naar je pony kunt.)

Het 'HALLO IK BEN ER OOK NOG!' zou naar je vader gericht moeten zijn, en niet naar A.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:30

Ik snap dat je er zo over denkt zoe maar ik heb tegen papa gezegt dat Ik de indruk krijg dat A niet veel tegen mij zegt. Daarop zei hij: nee je beeld het je in, waar komt dit nu vandaan?. Gezegt dat Ik niet weet of het aan mij ligt.

-------

Mijn vader neemt mij nu zeker niet serieus ook omdat ik in het verleden vaker beren op de weg zie maar nu krijg ik die ondruk, zeg ik dit eerlijk en word ik niet gelooft..... :( |(

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:06

Wat vervelend..

Ik heb ook het idee dat je vader niet ziet wat er speelt of dat hij denk dat het wel prima is zo. Jij bent nog redelijk jong en dan is het wat moeilijker om initiatief te nemen. Toch zou ik niet in de gaten houden hoe veel A precies tegen je zegt. Wel zou ik er naar streven om deze situatie op te lossen. Geef aan bij je vader dat je ook gewoon graag bij hem thuis bent in plaats van alleen bij A. Snapt hij het écht niet? Dan zou ik kijken wat de mogelijkheden zijn om (tijdelijk) fulltime bij je moeder te gaan wonen.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:09

pfft, erg jammer.. Rot ook dat je vader gewoon zegt dat je je dit inbeeld.

Wat zegt je moeder er verder van? Misschien kan zij nog eens met je vader praten?

Anders blijf lekker even bij je moeder als je je daar fijner voelt. Je moet ook niet met tegenzin ergens naartoe gaan vind ik. Je probeert te praten en dan dit.. Misschien begint er dan een lampje te branden bij je vader.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:10

Ik heb A een net berichtje gestuurd met erin dat ik het graag wil oplossen en dat ik het moeilijk vind om het voor touw te nemen. Heb nog niks terug. :)

----
Mijn moeder heeft al met mijn vader gepraat en dit gaat ook naar de psygoloog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:31

Verstandig Yenni, is de tip van Safina niks?
Toen ik jouw leeftijd kreeg werd onze omgangsregeling ook flexibeler. Wilde ik naar paps, dan ging ik (als die thuis was) naar papa en zodra ik weer naar mama wilde ging ik daarheen. :)
Wonen je ouders ver van elkaar?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:36

Ja alleen eerst dit oplossen. Het zit me nogal diep nu. Ik ga dinsdag ofzo even naar papa om te praten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:37

Snap ik! :) Veel succes dinsdag! :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:38

Dankjewel. Ik vind dat weer heel spannend en eng ook omdat k niet word gelooft....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:42

In dat geval kan je nog altijd de tip van Safina achter de hand houden, voet bij stuk houden; prima, ga jij maar bij A slapen maar ík blijf die dagen thuis/bij mama zodat ik mijn eigen plekje heb/naar mijn pony kan enz. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:38

Yenni schreef:
Ik heb A een net berichtje gestuurd met erin dat ik het graag wil oplossen en dat ik het moeilijk vind om het voor touw te nemen. Heb nog niks terug. :)

----
Mijn moeder heeft al met mijn vader gepraat en dit gaat ook naar de psygoloog.

Wat goed! Ik hoop dat ze een leuk gesprek met je aangaat, wat natuurlijk ook een beetje van jouw kant moet komen. Geen verwijten als in jij zegt nooit of je laat mij nooit maar zeggen dat jij (ik dus) het gevoel hebt dat...

Als het niet goed gaat moet je maar denken dat jij je best gedaan hebt.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:41

Inderdaad, zeer goede tip hierboven!

Nooit verwijtend overkomen, maar gewoon duidelijk maken wat voor je gevoel je krijgt in een situatie. Is meestal ook beter te begrijpen voor de tegenpersoon, en zo zorg je ervoor dat ze zich niet zo snel 'in hun gat gebeten' gaan voelen :)

Veel succes met gesprek!