Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:46

Nja soms zie ik hier wel een enkele trein tijdens de spits. Terwijl er normaal twee treinstellen zijn. Dan denk ik ook van, heeft er iemand zitten slapen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:48

Ik zit 's ochtends soms ook in een overvolle trein. Maar als jij zegt normaal gesproken zijn er twee treinstellen, ik denk dat ze die treinstellen op andere trajecten dan nodig hebben. Ik weet niet zeker of het zo is.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:51

Het andere treinstel kan kapot zijn, of door een verstoring eerder kan het treinstel niet op tijd zijn geweest om aangekoppeld te worden. Er is sowieso een matrieeltekort. Daarom rijden op sommige trajecten de oude, vertrouwde MAT64 nog

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:54

Ja die reden bij ons net zo lang door tot de steekvlammen uit de meterkast kwamen (not kidding) en de deurposten/deurrails hingen los in de opening. Prullenbakken hingen los en het was te ranzig voor woorden. :r
(Emmen - Zwolle)

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:58

Bus 12 in Utrecht, die bus is echt mijn grootste ergernis. En ik heb een hekel aan mensen die naast je zitten en bewust lichaamscontact maken. Sommige mensen zorgen er echt voor dat ik me het liefst omhoog tegen het raam aanduw. :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:03

Gisteren ook weer wat meegemaakt. Vrouw moest een lijn hebben die vooraan aan de andere kant stond. Uitstap vlak was leeg en dan moet een chauffeur zo ver mogelijk door rijden zodat er meer bussen kunnen staan. Gaat die vrouw reopen "stoppen! Stop pen! Stop nou eens! He klootzak! Stop nou gewoon!"
Die chauffeur kon er alleen maar om lachen :')
Het was overigens geen buslijn die 1x per uur gaat, die die vrouw wilde hebben.
Maar ja, aan dat soort types medereizigers heb ik ook een hekel :+

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:31

Ann1992 schreef:
Bus 12 in Utrecht, die bus is echt mijn grootste ergernis. En ik heb een hekel aan mensen die naast je zitten en bewust lichaamscontact maken. Sommige mensen zorgen er echt voor dat ik me het liefst omhoog tegen het raam aanduw. :')

Ah ja dat vind ik ook zo irritant, als ze helemaal tegen je aan gaan zitten. Uhm, ooit gehoord van persoonlijke ruimte?? :=

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:18

mensen naast je die met iemand anders in de bus willen praten, en dan zich zo omdraaien dat ze zelf alle ruimte hebben en ik hun bilhelft op mijn schoot heb, man, schuif toch eens op.

ook zit er altijd een man die volgensmij geestelijk iets heeft. wil heel vaak naast me zitten en opzich is dat geen probleem, maar hij gaat altijd hele gesprekken aan, kijkt mee op mijn telefoon, stinkt ongelovelijk uit zijn mond en praat/fluisterd (lekker met die adem zo) ook nog eens in zichzelf.. ik kan me zo ergeren aan die man..

ben ook wel eens gewoon opgestaan en ergens anders gaan zitten als mensen naast me zo vervelend zijn, daar heb ik zo geen zin in.

laatst ook, zat k in de trein en was er een buitenlander (waar die vandaan kwam weet ik niet maar zijn engels was slecht, en nederlands verstond hij al helemaal niet. heeft me de hele reis aangestaard.. hoe arroganter en bozer ik keek hoe meer jij begon te glimlachen, bah. toen ik de trein uit ging stond hij voor het raam te zwaaien en kushandjes naar me te blazen met die stomme lach van hem. had het liefst die grimras van zn smoel gemept.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:26

Alle ergernissen uit dit topic plus die van mijn man over het openbaar vervoer zijn voor mij de reden dat ik dus met de auto ga. Ik ga echt zelden tot nooit met het OV.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:11

Normaal heb ik weinig problemen met de spitsbus die ik altijd pak. Dat de tv met reisinformatie in alle bussen op die lijn het nooit doet, ben ik toch al 2 jaar gewend. Die kauwgom op de achterste stoelen, die zit er ook al heel lang. Dat rammelende ding in het dak als je rechtsachterin zit? Dan weet je zeker dat je 's avonds exact in dezelfde bus rijdt als 's ochtends. En dat de bus af en toe eerder wegrijdt van zijn halte, daar ben je gewoon op voorbereid. Dat ben je immers gewend en het zijn gewoon dingetjes die je inmiddels voor lief neemt omdat je met het OV gaat.

Prompt stap ik gisteren op de spitsbus. Hij was 4 minuten te vroeg, maar bleef dit keer wachten tot zijn vertrektijd voordat hij wegreed. :wow: Nog een beetje verbaasd kijk ik naar voren de bus in. En mijn oog valt op iets geweldigs, de tv met reisinformatie doet het! *\o/* En oh, de kauwgom is weg van de stoelen! Ik wist niet wat ik zag.

Vervolgens komt er een meid langs met een stapel papiertjes en pennetjes... Of ik even een enquête wil invullen over mijn ervaringen met deze busrit. :')

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:41

Ik heb m'n portie ov ook wel weer gehad vandaag. :')
Op de heenweg zou ik 1 minuut overstaptijd hebben in Amersfoort (perron 6-7), dus ik besloot al dat ik dan vlak voor Amersfoort in de startblokken zou gaan staan.
Kijk ik op het scherm, zie ik dat de aankomsttijd van mijn trein dezelfde is als de vertrektijd van m'n overstap.
Oké, iets harder rennen dan die 20? meter.
En toen... stopte mijn trein 5 minuten in Barneveld Noord en kon ik mijn aansluiting dus niet meer halen omdat die dan al 4-5 minuten weg zou zijn. -O-
Nou ja, trein later dan maar naar Den Haag.
Blijkt bij aankomst dat de trams verplaatst te zijn en mis ik die aansluiting. :+
Ipv 11u was ik dus 11.45u of 12u op de plek van bestemming.

Op de terugweg maar de rechtstreekse lijn Den Haag - Enschede gepakt.
Gaat er eerst iemand tegenover me zitten in een bijna lege coupe, blijkt dat ze een meereiskaartje had en er gewoon vanuit ging dat ze wel met mij mee kon reizen. >;)
Betaal verdorie jaarlijks €50,- ofzo voor een voordeelurenabonnement en nog kapitalen aan reiskosten en zo'n parasiet zal daar ff gratis gebruik van maken?
Dacht het ff niet hè.
Was dat ik het net te laat doorhad, anders had ik gewoon gezegd 'of je betaald me €20,- of je zoekt maar een ander om mee te reizen.' :o
Op de heenweg heeft overigens wel (of beter: ook) iemand met me meegereisd voor nop, maar die vroeg het tenminste nog netjes of er iemand een ov-chipkaart had en of ze mee mocht reizen met haar meereiskaartje (en anders had ze netjes een gewoon kaartje gekocht ;)), dus dan vind ik het wel prima.
Station verder raakte de trein behoorlijk vol en degene naast me ging ook nog zo zitten dat ik geen kant meer op kon en totaal begon te verkrampen. %)
En dan iedere keer als ik wat ging verzitten en echt rekening hield met de medepassagiers diep zuchten enzo hè. :roll:
En toen er meer plek vrij kwam gewoon stug blijven zitten en zuchten en doen.
Kon het ook niet laten om ff iets te luid te zeggen 'hèhè, eindelijk bewegingsruimte' toen ze uitstapte. O:)
Ik weet dat ik (veel te) breed ben, maar ik doe m'n best anderen zo min mogelijk tot last te zijn en verwacht daarvoor enkel een beetje begrip.
Ik verwacht heus niet dat degene naast me zo ongeveer in de leuning geprakt gaat zitten, maar please geef degene naast je een klein beetje ruimte als dat kan, dat houdt het reizen voor iedereen wat prettiger. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:11

Lor1: ik had omdat de trein toch bijna leeg was gewoon zelf opgestaan en weer een andere plek gezocht :') mits ik veel bagage mee zou hebben dan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:22

Ik hoef gelukkig niet zo vaak meer met het ov, maar: Utrecht Centraal!
Je zou toch zeggen dat die verbouwing na al die jaren zo onderhand wel klaar zou zijn?
Met mijn moeder afgesproken bij de trap, voor het Beatrix theater, waar de bussen altijd stopten.
Stoppen ze ineens weer heel ergens anders |o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:12

LadyMadonna schreef:
Ik hoef gelukkig niet zo vaak meer met het ov, maar: Utrecht Centraal!
Je zou toch zeggen dat die verbouwing na al die jaren zo onderhand wel klaar zou zijn?
Met mijn moeder afgesproken bij de trap, voor het Beatrix theater, waar de bussen altijd stopten.
Stoppen ze ineens weer heel ergens anders |o

die verbouwing is echt waardeloos idd -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:18

Volgens mij werken ze ook alleen in het weekend daar want je ziet er nooit iemand wat doen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:21

Inoterry, Mat64 :D zag daar laatst in eindhoven de vierbaks variant van, plan T. Dacht dat alleen plan V nog reed :D

Utrecht CS wordt echt steeds mooier :) die bussen zijn overigens in 2012 al verplaatst naar de andere kant van het Beatrixgebouw.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:26

Dat is net zoals den haag centraal. Hebben ze net een heel mooi station gemaakt moet het dadelijk weer op de schop voor die Ov chip deurtjes

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 11:47

Jans schreef:
Inoterry, Mat64 :D zag daar laatst in eindhoven de vierbaks variant van, plan T. Dacht dat alleen plan V nog reed :D

:wow: Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:12

Door die verbouwing moet ik compleet omlopen als ik vanuit Amsterdam in Utrecht aankom op spoor 14 oid. Ik moet daarna gelijk door naar spoor 21, maar bovenaan bij de trap is het dak eraf en kun je niet gelijk links. Nee dan moet je eerst helemaal naar rechts tot spoor 5 en dan nog door de hal het hele pokke eind terug spoor 21 :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:18

Ik vind Utrecht sowieso onlogisch. Vorige week op de gok maar een trap gepakt in de hoop bij de hal uit te komen :+

Bij Arnhem hebben ze nu van die vloeren die schuin naar beneden gaan. Het loopt voor geen meter ging al half door m'n enkel omdat ik niet door had dat we ineens schuin gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:31

Inoterry schreef:
Jans schreef:

:wow: Dat dacht ik dus eerlijk gezegd ook :D

Was het een museum stuk? Want de T rijdt al tijden niet meer (was vokgens mij ook 3 bakken) en zijn zowat allemaal gesloopt. Maar de Vtjes worden nog wel gecombineerd met elkaar dus dan kom je ze langer wel tegen.

Ik ben gek op de mat64 *\o/* hele leuke trein om te rijden en erg betrouwbaar. Ben blij dat ze nog even blijven :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:34

Ik kwam een keer 's nachts terug van de bus en ik woon aan de jaarbeurs kant van Utrecht. Het is dat ik de moskee zag die in de buurt staat van mijn huis maar ik had geen flauw idee waar ik beland was. Overal hekken, lintjes etc. Die stonden er die middag niet hoor. Ik was het echt helemaal kwijt. :')

Gelukkig zagen wat bouwvakkers mij schaapachtig kijken en hebben ze me de weg gewezen. _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:04

Jans schreef:

Utrecht CS wordt echt steeds mooier :) die bussen zijn overigens in 2012 al verplaatst naar de andere kant van het Beatrixgebouw.

Ik ga, op vorig jaar na, elk jaar rond deze tijd, en de laatste x stonden ze nog gewoon voor t theater (2013 dus)

lor1_1984Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:20

Ineke2 schreef:
Lor1: ik had omdat de trein toch bijna leeg was gewoon zelf opgestaan en weer een andere plek gezocht :') mits tenzij ;) ik veel bagage mee zou hebben dan.

Ging wat lastig, anders had ik dat natuurlijk ook gedaan. :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 13:26

Ik heb een hekel aan mensen met een maat of 4 meer in het OV. Dan houden ze twee stoelen bezet, en moet ik dus gaan staan. Volgens mij betalen zware mensen ook gewoon voor 1 kaartje? Als je dan te dik bent voor 1 stoeltje moet je maar gaan staan is mijn mening. Kunnen weer twee mensen wél zitten.