Is dit strafbaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:21

Oeps dit deden mijn jongere zus en ik echt heel vaak! Maar één regel is dat je vooral moest wegwezen en niet mauwen als het niet lukt, je bent immers gewoon fout bezig. Beetje jammer dat je de boete nu komt bespreken op bokt ipv jullie foute gedrag te aanvaarden en solidair de boete door 3 te delen.

Jullie kunnen natuurlijk ook proberen níet te betalen zodat de eerstvolgende officiële instantie jullie het wat duidelijker kan uitleggen, aangezien de politie blijkbaar niet overtuigend genoeg is.

Enigszins verrassend dit topic, wij haalden ook dit soort onzin uit, maar hielden ten minste onze monden als we betrapt werden.

ElineCath

Re: Is dit strafbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:24

De reden van mijn vraag kwam ook doordat ik bij het gesprek tussen haar en de politie was, politie wilde nergens iets over uitleggen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:34

Het overgrote deel van de moraalridders op bokt zullen sowieso nooit hun antwoord slechts om een 'ja' of een 'nee' formuleren. Ze zullen altijd en persé moeten benadrukken hoe terecht een straf is en hoe fout de jij, de ts wel niet bezig bent. Dat het overgrote deel zonder twijfel zelf wel eens iets heeft gedaan waar ze later zo hard over oordelen laten ze voor gemak buiten beschouwing of ontkennen het. Het is gewoon een feit waar alvorens men een topic opent rekening mee gehouden moet worden.... En laat je je dan ook nog kennen = reltopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:41

Come on zeg! 19 pagina's met alleen maar "brave kindertjes" reacties.

Wat een heilige boontjes toch weer allemaal zeg, dit is zo hypocriet dat het lachwekkend word.
Alsof wij niet allemaal jong zijn (geweest) en nooit eens iets hebben gedaan wat wettelijk gezien toch vooral niet door de beugel kon...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:44

Tja, ik ging nooit uit. En in mijn tijd was er geen identificatieplicht. Dit vergrijp heb ik dus echt nooit gepleegd, heel simpel.
Overigens is de controle op ID wel degelijk verscherpt nadat de alcoholgrens van 16 naar 18 is gegaan, en die grens is niet voor niets verhoogd. Dus de link tussen controle en alcohol is er wel degelijk. Zelfs al gaan 98 van de ID-fakers voor de Spa-rood naar binnen, het gaat erom te voorkomen dat die ándere twee zich dood zuipen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:47

Lara_Silver schreef:
Oeps dit deden mijn jongere zus en ik echt heel vaak! Maar één regel is dat je vooral moest wegwezen en niet mauwen als het niet lukt, je bent immers gewoon fout bezig. Beetje jammer dat je de boete nu komt bespreken op bokt ipv jullie foute gedrag te aanvaarden en solidair de boete door 3 te delen.

Jullie kunnen natuurlijk ook proberen níet te betalen zodat de eerstvolgende officiële instantie jullie het wat duidelijker kan uitleggen, aangezien de politie blijkbaar niet overtuigend genoeg is.

Enigszins verrassend dit topic, wij haalden ook dit soort onzin uit, maar hielden ten minste onze monden als we betrapt werden.

Doen wij ook altijd. :j
Inderdaad gewoon wegwezen dan!

Wat ik dus niet snap, waarom heeft ze dat gelijk toegegeven?
Want het is gewoon f*cking identiteitsfraude, dus waarom is ze nu verbaasd dat ze een boete heeft?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:47

Lara_Silver schreef:

DAT is ook de beste oplossing :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:48

ohjajoh6 schreef:

Wat een heilige boontjes toch weer allemaal zeg, dit is zo hypocriet dat het lachwekkend word.
Alsof wij niet allemaal jong zijn (geweest) en nooit eens iets hebben gedaan wat wettelijk gezien toch vooral niet door de beugel kon...

Wat mij altijd zo verbaasd dat er hele hordes mensen de Wet overtreden en die dat niet doen moraal ridder noemen of het niet geloven.

Ik heb nooit behoefte gehad de regels te overtreden omdat ik genoeg vertier had binnen de regels.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:54

ohjajoh6 schreef:

Oh maar natuurlijk. Alleen het denk dat de meeste niet gepakt zijn.

Ik rij wel eens te hard op de snelweg. Mag niet. En als ik een bon krijg dan moet ik die betalen en niet zeuren dat je op de A2 op die 5 baans weg heus wel 120,...wat 140 kan rijden.

Kijk,..vroegah...toen alles nog veel beter was hadden we geen ID nodig en kwam je inderdaad als je er wat ouder uitzag gewoon een disco binnen als 17 jarige.

Alleen is er een hoop veranderd. Tot 18 geen alcohol, ID controle om dit te handhaven, ID controle om criminaliteit terug te dringen. Of dat helpt wil ik in het midden laten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:01

ohjajoh6 schreef:

Toen ik jong was heb ik nooit dergelijke wetten overtreden. Sinds ik een rijbewijs heb, rijd ik ook wel eens te snel, ben één keer geflitst en ik betaalde gewoon zonder te morren de boete, opende er zeker geen topic over op Bokt om die gegeven boete te bediscussiëren en rijd dusdanig veilig dat ik de veiligheid van mezelf en anderen nooit in gevaar breng :D. Maar dat is toch wel van een heel ander kaliber dan een andere identiteit aannemen, al is het maar om een kroeg binnen te komen om te dansen.

Identiteitsfraude is gewoon dom. En kan heel verkeerd uitpakken. Er is een reden dat je een gestolen ID-kaart of paspoort moet aangeven bij de politie. Dat is overal ter wereld zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:03

NatasjavE schreef:

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Maar er is nogal een verschil tussen een klokhuis in de berm gooien en iemands ID-kaart gebruiken om een andere identiteit aan te nemen.

Overigens was er in mijn jeugd al ID-controle. Je moest 16 zijn om bepaalde clubs in te mogen. Voor andere weer 21. Is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:08

_San87_ schreef:
NatasjavE schreef:

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. Maar er is nogal een verschil tussen een klokhuis in de berm gooien en iemands ID-kaart gebruiken om een andere identiteit aan te nemen.

Overigens was er in mijn jeugd al ID-controle. Je moest 16 zijn om bepaalde clubs in te mogen. Voor andere weer 21. Is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven :D.

Met die stelling van zonder zonde die werpen de eerste steen, zou dus iedereen in dit topic zijn mond hebben moeten houden, want die persoon bestaat simpelweg niet...

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:08

ElineCath schreef:
Rustig iedereen, dit is geen zeik topic he. Ik probeer er alleen achter te komen of de boete geldig is. Meningen kan je voor jezelf houden, daar gaat topic niet over.

Denk niet dat hij anders uitgedeeld word als hij niet geldig is :+.

Mooi dom van je vriendin, maar ze moet wel betalen want het is strafbaar wat ze gedaan heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:14

ohjajoh6 schreef:
_San87_ schreef:

Met die stelling van zonder zonde die werpen de eerste steen, zou dus iedereen in dit topic zijn mond hebben moeten houden, want die persoon bestaat simpelweg niet...

Zo werkt het natuurlijk niet, dat snap jij zelf ook wel lijkt me. TS stelt een vraag, daar komt antwoord op. Het is fout wat zij heeft gedaan en ook wat haar vriendin heeft gedaan, en zal daar als ze straks wat ouder is vast ook zo op terug kijken. Kun je mensen hier hypocriete moraalridders noemen, maar dat heeft er niks mee te maken. Mensen wijzen TS terecht op een foute aanname en benadrukken nog even wat wat zij deden echt niet mag.

Alleen maar goed, imo.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:22

_San87_ schreef:
NatasjavE schreef:

Ik ben het met je eens. Dat is ook wat ik bedoel. Er is nogal veranderd ten opzichte van toen ik jong was.
Met een ander ID naar binnen gaan is ook gewoon een no go.

Het lijkt namelijk een licht vergrijp. Denk ook dat TS en haar vriendin het heus niet kwaad meende.

Maar het is wettelijk gezien verplicht om een ID controle te doen bij het naar binnen gaan van een club. En je kan op grond van een heleboel andere wetten en regels geen uitzondering maken voor TS.

Had de portier dan moeten zeggen ach wat laat maar?

En wat hadden we gezegtd als TS de club was binnengekomen. En door XTC en drank in het ziekenhuis terecht was gekomen?
Dan hadden we geroepen wat belachelijk dat die portier haar niet heeft tegengehouden.
(en nee TS,..ik denk niet dat je drugs gebruikt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:26

ik heb het woord moraalridders niet gebruikt trouwens en 19 pagina's komt niet meer over op mij als terecht wijzen, maar meer als het er in willen rammen van het overduidelijke, door steeds weer dezelfde personen.

En dat werkt ook tegenwoordig nog steeds meer averechts, als dat het goed doet.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:29

Drico schreef:
Wat ik me trouwens ook af vraag, van wie leen je dan zo'n ID kaart?
Iedereen moet zich kunnen identificeren dus ook degene van wie jij die ID leent, wat nou als diegene weg moet en aangehouden wordt of misschien wel erger een ongeluk krijgt??

Of nog erger.. :+
Er gebeurd iets met degene die fraude pleegt en komt te overlijden (en heeft dus een ander ID bewijs bij)..
De ouders van degene van wie het ID bewijs is, wordt verteld dan dat hun kind overleden is.. terwijl de ouders van het overleden slachtoffer van niets weten.. 8)7
Wat zullen die ouders (van beide partijen) blij zijn.. :n

Dus ja.. boete is terecht.. en eigenlijk moeten ze allebei zo'n boete krijgen.. dus niet alleen de fraudeur, maar ook de medeplichtige.. :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:30

Moraal ridder of heilig boontje is echt een enorm verschil in deze context :+

Dat heb je toch dat een bepaald onderwerp je aandacht trekt en dan meer reageert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:32

ohjajoh6 schreef:
ik heb het woord moraalridders niet gebruikt trouwens en 19 pagina's komt niet meer over op mij als terecht wijzen, maar meer als het er in willen rammen van het overduidelijke, door steeds weer dezelfde personen.

En dat werkt ook tegenwoordig nog steeds meer averechts, als dat het goed doet.

Wel het woord hypocriet. Maar iemand op zijn of haar fouten wijzen is niet hypocriet.

Het is uiteindelijk meer een losstaande discussie geworden imo, er werden namelijk vervolgvragen gesteld, consequentieanalyses gemaakt, en uiteindelijk ontspoorde e.e.a. een beetje, dat klopt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:48

Lara_Silver schreef:
Het overgrote deel van de moraalridders op bokt zullen sowieso nooit hun antwoord slechts om een 'ja' of een 'nee' formuleren. Ze zullen altijd en persé moeten benadrukken hoe terecht een straf is en hoe fout de jij, de ts wel niet bezig bent. Dat het overgrote deel zonder twijfel zelf wel eens iets heeft gedaan waar ze later zo hard over oordelen laten ze voor gemak buiten beschouwing of ontkennen het. Het is gewoon een feit waar alvorens men een topic opent rekening mee gehouden moet worden.... En laat je je dan ook nog kennen = reltopic.

Niks moraalridders. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag. Worden we gepakt dan nemen we de consequentie ook. Dat mensen zo ageren is omdat iemand -met HBO die geen billen hoeft te vegen- zo doet als ze doet.

Had ze gewoon gepost dat ze gepakt is omdat ze een club in wilde en een boete heeft gekregen maar eigen schuld en er verder om gelachen, dan waren de reacties anders geweest.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:08

UhNee schreef:
Wow, ik dacht serieus dat veel meer mensen met het ID van iemand anders bij kroegen/clubs binnenkwamen en zelfs drank of sigaretten haalden :+ Tenminste, in mijn omgeving gebeurd dit ontzettend veel.... Nooit geweten dat de boete daarvoor zó hoog zat, en dat zoveel mensen dit ook nooit gedaan heeft: :o

Dat komt omdat de meesten niet goed kijken of alleen naar de geboortedatum kijken.
Jaren terug hebben een vriendin en ik dat nog getest in de trein. Beiden hadden we ov studentenkaart, maar zij is blond en ik heb bruin haar (beide hadden we pasfoto in kleur erop zitten ook nog). Dus wij onze kaarten omgeruild voor de grap. Dus zij laat de mijne zien (ik probeerde die van haar te laten zien maar had ruzie met het randje van dat plateautje bij het raam, waar ik haar kaart zolang op had gelegd; voor dat ik hem te pakken had, liep de conducteur alweer door), conducteur kijkt er ff snel naar, zegt 'klopt' en loopt weer verder.
Had helemaal niet naar de pasfoto gekeken, want dan had die in 1 oogopslag gezien dat het niet haar kaart was; bruin haar en leek totaal niet op dr.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:15

ElineCath schreef:
Ayasha schreef:
Volgens mij gaat de discussie al lang niet meer over jouw beginpost. :=

Hier en daar nog wat posts over mijn extreem lage inteligentie, incl stomme plaatjes.

1 plaatje op 19 pagina's, daar kun je toch wel tegen als je op een hoger niveau zit dan kontjes vegen? :(:)
Als je 17 bent en bedenkt dat je een id kunt vervalsen kun je ook bedenken dat de politie daar niet blij mee is toch?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:15

Lara_Silver schreef:

nee hoor, deze zogenaamde moraalridder heeft in dr jonge jaren genoeg geflikt, als ik dat allemaal zou vertellen dat vallen de echte Bokt moraalridders spontaan flauw.
Verschil was wel dat als ik betrapt werd en een boete/straf kreeg ik daar niet over ging zeuren dat het onterecht was. Vond ik het leuk? Nee, natuurlijk niet, maar ik wist wel dat het terecht was, dus ik ging geen domme argumenten verzinnen om er onder uit te komen.

En dat punt is waar zo'n beetje iedereen hier over valt, dus laat die term moraalridders maar weg hoor, want dat is zo'n gigantische bullshit term die ook nog eens te pas en onpas incorrect wordt gebruikt. Maar begrijpend lezen is erg moeilijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:29

Grappig als je niet god weet wat allemaal uit gestoken hebt dat je dan blijkbaar liegt en hypocriet bent, een heilig boontje... Interessant eerder misschien.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:36

idd Ayasha, valt mij ook iedere keer op; zodra iemand een ts erop wijst dat ze fout zit, is diegene al snel een moraalridder of een heilig boontje
Wordt je zo moe van.

Als ik alleen maar oe en aah mag zeggen (of in dit geval; o gut meid, wat erg, wat een eikel die agent zeg) ga ik wel filmpjes van puppies bekijken.