"Ik heb een boodschap van God."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:26

Sammie schreef:
Ik denk dat zon nikaab ook wel mode gaat worden in de komende zomer :D

Scheelt wel een hoop, je niet meer druk hoeven maken over een bad hair day, geen make up hoeven op t doen sochtends, je niet meer druk maken of anderen je niet uitgeslapen hoofd zien als je te laat in bed lag, en niet hoeven kiezen welke kleren je aantrekt. Ik zou een half uur later op kunnen staan sochtends.
En veel minder was, wat je niet hoeft t sorteren want alles is toch zwart :')
Ik zie wel voordelen...

Ayasha
Blogger

Re: "Ik heb een boodschap van God."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 10:32

Nou oog make up moet wel he dames! De ogen zijn zichtbaar. :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:08

Ayasha schreef:
Nee want niemand praat naar over de islam natuurlijk.

Dat wel. Dat bedoel ik ook niet :') ik bedoel dat als mensen aan het uitleggen zijn hoe een goede godsdienst het wel is, omdat mensen er zo negatief tegenaan kijken (in een Bokt topic bijv). Dan staan bijv Bokkers er opeens heel open voor enzo en dan moet men zich er allemaal meer in verdiepen. En Moslims moeten gewoon hunzelf kunnen zijn en hoofddoekjes respecteren enzo :') terwijl een (zichtbare) Christen vooral dom en lachwekkend schijnt te zijn tegenwoordig.

Jullie catchen die vibe niet? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:11

Sammie schreef:
Ik denk dat zon nikaab ook wel mode gaat worden in de komende zomer :D

Hoef ik ook geen ondergoed meer aan *\o/* gewoon lekker in mijn blote hol, kleed erover en hoppa: aangekleed :D
Wat een was scheelt dat hahaha

verootjoo

Ayasha schreef:
Nou oog make up moet wel he dames! De ogen zijn zichtbaar. :D

Daar zit bij een nikaab toch ook zo'n gaasstofje voor?

Thesserd; zo had ik je post niet opgevat, maar tja, het lijkt wel zo te gebeuren idd :+

F_Orumster

Afbeelding
Gaasstofje is een burqa.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 26-09-15 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:12

Blue_Eyes schreef:
Hoezo, geadverteerd? Je HOEFT van mij niet mee te luisteren. Maar ik lees hier zoveel vooroordelen dat ik het wel met OsMo eens ben, dat het geen kwaad kan om de mogelijkheid te bieden eens mee te luisteren, zodat mensen eens kunnen horen hoe het er nou echt aan toe gaat en wat er nou echt gepreekt wordt. Maar het hoeft niet hoor, ik heb al meermaals aangegeven dat het mij niet kan schelen of en wat je gelooft. En ik merk er persoonlijk ook helemaal niets van of je meeluistert of niet.

Je mag gerust iets aanbevelen wat jij goed vindt. Een ander kan er ook wat aan hebben.Christenen hebben trouwens de opdracht om te evangeliseren, En daardoor zijn er ook altijd veel ter dood gebracht door mensen die zich daaraan ergerden. Jezus zelf is ook vermoord omdat Hij tegen de tijdstroom in Zijn mening zei.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:12

Ik ben een ster in mijzelf verkeerd laten over komen op fora ghehe.

Maar goed, fijn dat jij dat ook merkt verootjoo xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:16

Gelukkig heb ik vooral bar luie christenen om mij heen, geen 1 die ook maar gaat evangeliseren :') die zijn vast Oost-Indisch doof geweest toen de Here hen riep :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:19

F_Orumster schreef:
[ [url=m/sxM9Te.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaasstofje is een burqa.

Ben ik even blij dat ik Rooms-Katholiek ben,dan mag ik tenminste aantrekken wat ik zelf wil! *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:24

Echt niet! Een broeder gunde mij ook een enkeltje hitte omdat ik een korte broek droeg (en nee, dat was buiten het klooster. Binnen had ik mijn knieën keurig bedenkt) :') jaja naar de hel om een korte broek.... Zal wel een flinke rij staan als ik de pijp uit ga voor de poorten van hel :=

Goed, was een Afrikaanse broeder, die nogal gedateerd zoals een andere broeder even oneerbiedig zei (die broeder had namelijk ook al een preek gekregen van zijn collega omdat hij in zijn vrije tijd met 30 graden een korte broek droeg. Knieën laten zien is natuurlijk ook een doodzonde :j )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:33

mwah als ik zó'n opmerkingen krijg (die ik zelden krijg ondanks mijn tattoo's, gebeurt wel eens maar niet zo vaak) dan is mijn antwoord simpel; "go to heaven for the climate and to hell for the company."
Nu da's niet enkel naar gelovigen zo. Da's zo stilaan mijn lijfspreuk geworden. _O- Het zijn heus niet enkel gelovigen die flink kunnen oordelen (al vind ik het grappig dat iemand die niet in hemel en hel geloofd me een enkeltje hel gunt... Maar dat houd ik dan vaak maar voor mezelf. :') )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:34

Dat zeg ik zelf ook dat ik voor de gezelligheid liever de naar hel ga hahaha, heb dat ook tegen deze beste man gezegd. Nadat ik moest lachen, want dacht dat hij een grapje maakte :+

Was ook einde discussie voor mij, ben naar een andere groep gelopen toen met een broeder die het gesprek leidde op een aangename manier want doel was discussie over de inhoud. Niet anderen naar de hel verwijzen :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-09-15 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:36

Dat vinden zijn dan helaas meestal niet zo grappig als je dat denkt. :o
In het begin dacht ik dat ook oprecht. Dus ik zei het ook altijd heel laconiek.. Pas na een paar keer realiseerde ik me dat z het meende. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:38

Nee weet ik, zijn ogen spraken boekdelen. Maar ik kan het voor mijzelf zo tenminste luchtig afsluiten met een lach :) stuk beter voor mijn bloeddruk.
Met die man was ook geen discussie te voeren, is ook een beetje lastig om nog een open gesprek te voeren als je al compleet veroordeeld bent. Ging niet meer over de inhoud, dus dan maar met een lach voor mijzelf het afsluiten en weglopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:41

Je had hem ook nog altijd een stratenplan of een inkomskaart kunnen vragen... Maar ook dat zou niet in goede aarde gevallen zijn. Jammer dat zulke mensen het beeld van "de gelovige" bepalen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:48

Voor mij had die ene man geen invloed op mijn beeldvorming, andere broeders waren echt fijne mensen (ik was al als protestants gedoopte, maar daar ondertussen al afvallige een vreemde eend in de bijt haha) die discussie over de inhoud van bepaalde bijbelteksten erg stimuleerden. Gewoon een open gesprek, geen goed of fout. En die broeder... Ach. Gaf een beetje een beeld hoe het hier in Nederland was 200 jaar geleden haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:52

JA maar stel dat jij weinig gelovigen "kent" (of geen die er echt voor uit komen) en dat soort mensen is het enige wat je ontmoet.. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:03

haha gelukkig liep deze man niet buiten kloosterterrein los rond :')

Anders was het idd geen wandelend reclamebord.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:04

vuurneon schreef:
haha gelukkig liep deze man niet buiten kloosterterrein los rond :')

Anders was het idd geen wandelend reclamebord.

_O- _O-
Ik dacht aan een kant "misschien daarom dat ie zo extreem is" maar ik twijfel of iemand die daar al ettelijke jaren "in vast zit" in die mening uberhaupt nog open zou staan voor verandering.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:11

Rechtstreeks vanuit Afrika vanuit een hele heeeeele conservatieve gemeenschap naar het klooster; al meer dan 50 jaar stond hij er zo in. Was maar goed dat hij alleen taken binnen dat terrein haha, zijn collega's kenden hem maar al te goed :+

Maar... Zijn donderpreken waren vol vuur en vlam! Moest dat hem wel nageven, die Afrikaanse passie bleef en van begin tot eind was hij wel boeiend om naar de luisteren. Ook al was je het niet met de boodschap eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:13

Ze hebben zelfs in hun gewone praten veel meer ritme dan wij he, de afrikanen. :) Ben daar soms wel eens jaloers op. :D Hoeveel meer uitdrukking en ritme ze hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:15

Ja echt wel! :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 12:29

OsMo schreef:
Voor diegenen die oprecht geïnteresseerd zijn hoe het er aan toe gaat in een vrije baptisten gemeente wil ik verwijzen naar http://www.debethel.nl
Daar is via de mediastream de mogelijkheid om een dienst bekijken.

Veel kerken in het noorden lopen massaal leeg omdat er veel met het vingertje gewezen.
De baptisten gemeente waar ik naar toe ga heeft zo'n 2000 leden in een dienst en dan heb je er een om 9:00 en om 11:30 en later op de avonds om 19:30 is er een thema dienst of een ontmoetingsdienst.
Omdat de gemeente zo groot is ben je in gedeeld bij een huiskring die 1x per week samen komt.
Voor sommigen is dat te groot maar ik vind het heerlijk.
Het heeft door zijn grootte ook een diversiteit aan mensen met verschillende gaven en talenten.
Deze worden belangeloos ingezet op zoveel verschillende gebieden.
Er zijn speciale lotgenoten avonden voor alleenstaanden, gescheiden ouders en ouders met een gehandicapt kinderen.
Nieuw zijn de speciale svonden voor mensen die homo zijn en ouders van transgender kinderen.

Waarom die gemeente zo groeiende is, ik denk door dat ze ingaan op de behoefte van mensen om geliefd en geaccepteerd te zijn.

En dat heeft niets te maken met dat ze wel of geen bijbel tot hun beschikking hebben.
De kerken die leeg lopen hebben last van het feit dat ze met hun kerk niet laten zien waar ze wel over spreken.

Ahh jij zit in de Bethel :) voor mij is het wat te massaal, maar vind de preken van Bottembly (of hoe je het ook schrijft :P) wel heel mooi en aansprekend! Ga altijd met kerst naar de Bethel :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:29

Hoe vinden jullie die vis op de auto, dus dat je ook zo laat zien dat je christen bent.