Voor diegenen die oprecht geïnteresseerd zijn hoe het er aan toe gaat in een vrije baptisten gemeente wil ik verwijzen naar
http://www.debethel.nl Daar is via de mediastream de mogelijkheid om een dienst bekijken.
Veel kerken in het noorden lopen massaal leeg omdat er veel met het vingertje gewezen.
De baptisten gemeente waar ik naar toe ga heeft zo'n 2000 leden in een dienst en dan heb je er een om 9:00 en om 11:30 en later op de avonds om 19:30 is er een thema dienst of een ontmoetingsdienst.
Omdat de gemeente zo groot is ben je in gedeeld bij een huiskring die 1x per week samen komt.
Voor sommigen is dat te groot maar ik vind het heerlijk.
Het heeft door zijn grootte ook een diversiteit aan mensen met verschillende gaven en talenten.
Deze worden belangeloos ingezet op zoveel verschillende gebieden.
Er zijn speciale lotgenoten avonden voor alleenstaanden, gescheiden ouders en ouders met een gehandicapt kinderen.
Nieuw zijn de speciale svonden voor mensen die homo zijn en ouders van transgender kinderen.
Waarom die gemeente zo groeiende is, ik denk door dat ze ingaan op de behoefte van mensen om geliefd en geaccepteerd te zijn.
En dat heeft niets te maken met dat ze wel of geen bijbel tot hun beschikking hebben.
De kerken die leeg lopen hebben last van het feit dat ze met hun kerk niet laten zien waar ze wel over spreken.