FB actie voor vluchtelingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Re: FB actie voor vluchtelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:41

Heftig voor je schoonvader Musiess! Hopelijk komt hij er snel bovenop!

Om nou de KKK terug te wensen heb ik mijn bedenkingen ten zeerste bij.. maar oke. Beterschap voor je schoonvader!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:45

verootjoo schreef:
saffire schreef:
Ja oke.
Maar waar is dan de oplossing
Kunnen al die vluchtelingen dan nooit terug,want ingrijpen helpt niet?

En als is hierheen komt? Wie is er dan voor ons?

Syrië blijft waarschijnlijk nog heel lang een onbewoonbaar land inderdaad... Helaas.

Dat zien wel dan wel weer, het lijkt me een beetje onlogisch om zover vooruit te kijken. Wat als... We zitten nu met dit probleem.

We zitten met een probleem?
Denk eens zo, zoude zij ons helpen?
Ehhh denk het niet he

En hun zitten met een probleem en maken er ons probleem van.

Ik snap dat ze veilig willen zijn, maar met zn alle op n mutje in europa is dat veilig?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:16

De Asielzoekers die hier zitten hebben het nu niet zo slecht. De mensen die nog in gebied zitten wel.

Bij ons in het dorp hebben we nu meer Asielzoekers dan "eigen" dorpelingen.

Deze mensen hebben nette kleding en iphones/samsungs, zien er verzorgd uit. Geld of aan kleding komen ze hier niet aan te kort. Ze zouden wel beter geïnformeerd moeten worden en psychische Hulp krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:36

Psychische Hulp zal niet gaan,er is heel erg bezuinigd in de Psychiatrie.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:40

Las net ook dat er in Zweden een vrouw verkracht is door meerdere mannelijke vluchtelingen. Moeten we dit nu ook door de vingers zien en zeggen 'ja maar die kennen niets anders dan geweld'?
We gaan nog een hoop problemen hiermze krijgen, dit is pas het begin. Tussen de echte vluchtelingen zit ook zat crimineel gespuis en profiteurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:44

Snollygoster, nee, dat moeten we zeker niet door de vingers zien. Maar wat ik wel kwalijk vind is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting, seksueel misbruik of aanranding en dat je daar nooit iets over hoort, tot het over vluchtelingen gaat. Dit soort dingen gebeuren dagelijks, en het zijn bij lange na niet alleen vluchtelingen die dat soort dingen doen. Het is nooit goed, maar dat is het ook niet als het door autochtonen gebeurt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:47

Snollygoster schreef:
Las net ook dat er in Zweden een vrouw verkracht is door meerdere mannelijke vluchtelingen. Moeten we dit nu ook door de vingers zien en zeggen 'ja maar die kennen niets anders dan geweld'?
We gaan nog een hoop problemen hiermze krijgen, dit is pas het begin. Tussen de echte vluchtelingen zit ook zat crimineel gespuis en profiteurs.

Joh, het toch is net een afspiegeling van de maatschappij :Y)

Laat hier tussen de rasechte Nederlanders toch ook een hoop gespuis, profiteurs en verkrachters rondlopen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:51

Volgens mij zitten er nog heel veel hulpbehoevenden in Syrië zelf, de mensen die niet genoeg geld hebben om te vluchten. Er zitten niet voor niets vooral veel jonge mannen tussen de vluchtelingen die hierheen komen. Ik zou liever de Yezidi vrouwen (bijvoorbeeld) uit de brand helpen. Gauw hierheen halen wat mij betreft... Zij liever dan de mannelijke relschoppers (momenteel) in de grote steden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:56

Emmaa_ schreef:
Snollygoster, nee, dat moeten we zeker niet door de vingers zien. Maar wat ik wel kwalijk vind is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting, seksueel misbruik of aanranding en dat je daar nooit iets over hoort, tot het over vluchtelingen gaat. Dit soort dingen gebeuren dagelijks, en het zijn bij lange na niet alleen vluchtelingen die dat soort dingen doen. Het is nooit goed, maar dat is het ook niet als het door autochtonen gebeurt.

Nou ik hoor er zat over hoor,o.a bij Opsporing Gezocht. Ook zijn er veel vrouwen die het stil wil houden,en dan mag de politie/media het simpelweg niet openbaar maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:59

Thesserd schreef:
Volgens mij zitten er nog heel veel hulpbehoevenden in Syrië zelf, de mensen die niet genoeg geld hebben om te vluchten. Er zitten niet voor niets vooral veel jonge mannen tussen de vluchtelingen die hierheen komen. Ik zou liever de Yezidi vrouwen (bijvoorbeeld) uit de brand helpen. Gauw hierheen halen wat mij betreft... Zij liever dan de mannelijke relschoppers (momenteel) in de grote steden.

klopt de armsten zitten daar nog gewoon...te verhongeren.Die mensen hebben hulp nodig.Ik voel er ook meer voor om die mensen daar weg te halen.Weet ook niet waarom daar geen hulpplan voor word opgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:03

gohya schreef:
Emmaa_ schreef:

Nou ik hoor er zat over hoor,o.a bij Opsporing Gezocht. Ook zijn er veel vrouwen die het stil wil houden,en dan mag de politie/media het simpelweg niet openbaar maken.

Maar er zijn net zo veel vrouwen die het stilhouden als het om een autochtoon iemand gaat, dat probeer ik te zeggen. Er is een groep jonge mannen in een voor hun onbekend land, die er wellicht wel voor open staan om in te burgen maar wat op dit moment erg lastig gemaakt wordt voor ze. Er zijn zo veel asielzoekers en dat is niet op te vangen. Daardoor gaan ze zich vervelen, trekken ze samen op (je kan bijna niet anders op een azc) en ja, daar kan rottigheid van komen. De negatieve houding die veel Nederlanders naar vluchtelingen hebben helpt daar ook niet bij.

Nogmaals, ik praat helemaal niks goed. Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.

Verkrachting is een probleem apart dat aangepakt moet worden, maar om nou te zeggen 'we moeten de grenzen dicht doen want vluchtelingen verkrachten onze burgers' vind ik gewoon te ver gaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:08

Quote:Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.

Klopt helemaal! ook genoeg Nederlanders die zijn handen niet thuis kunnen houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:20

geerke schreef:
Thesserd schreef:

klopt de armsten zitten daar nog gewoon...te verhongeren.Die mensen hebben hulp nodig.Ik voel er ook meer voor om die mensen daar weg te halen.Weet ook niet waarom daar geen hulpplan voor word opgezet.

Daar is een heel hulpplan voor :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:19

verootjoo schreef:
geerke schreef:

Maar geen hulpplan waarmee zij daar weg kunnen voor zo ver ik weet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:26

gohya schreef:
Quote:Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.

Klopt helemaal! ook genoeg Nederlanders die zijn handen niet thuis kunnen houden.

Klopt, ook gewoon die leuke buurjongen van 17 met zijn blonde haar en blauwe ogen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:31

Dat 1 op de 5 vrouwen aangifte doet van verkrachting zal ook uit zijn verband zijn gerukt... Dat zal eerder iets zijn als 1 op de 5 krijgt ooit te maken met aanranding of verkrachting. Maar dat 1 op de 5 vrouwen verkracht is of wordt (laten we er vanuit gaan dat de aangifte terecht is - Bovendien zou het aantal daadwerkelijk verkrachtte vrouwen dan nóg hoger liggen, omdat niet elke vrouw aangifte doet.).. sorry.. maar daar geloof ik echt geen snars van.

Verkrachting heeft verder vaak niet met gebrek aan seks te maken, eerder met macht of overheersing dus ook in dat opzicht is het niet waarschijnlijk dat een asielzoeker gaat verkrachten wegens gebrek aan seks. Dat hij eerder toenadering zoekt is een mogelijkheid, maar ja.. ze hebben ook nog handjes hoor.. :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-09-15 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:38

1 op de 5, daar geloof ik ook niks van.. Misschien als je alle seksueel getinte opmerkingen en domme acties van collega's als een tik op de kont geven meetelt..

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:43

Volgens mij werd er bedoeld, 1 op de 5 vrouwen die verkracht (of aangerand) is, doet daar aangifte van.
Staat er overigens ook gewoon duidelijk, als je het leest :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:44

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:54

Jennifuur schreef:
Volgens mij werd er bedoeld, 1 op de 5 vrouwen die verkracht (of aangerand) is, doet daar aangifte van.
Staat er overigens ook gewoon duidelijk, als je het leest :')

Is maar hoe je het leest dan...

Citaat:
is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting,
Dat vind ik dus niet 'gewoon duidelijk'. Anders had ik ook die opmerking niet gemaakt .. :Y)

Maar lijkt mij wel meer in de buurt te komen dat ván de verkrachte vrouwen hier maar 1 op 5 aangifte van doet. Dus de overige 4 dan niet.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:42

Emmaa_ schreef:
Nogmaals, ik praat helemaal niks goed. Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.

Verkrachting is een probleem apart dat aangepakt moet worden, maar om nou te zeggen 'we moeten de grenzen dicht doen want vluchtelingen verkrachten onze burgers' vind ik gewoon te ver gaan.

"Net zo vaak" is gewoon niet waar. Er is al heel lang een overrepresentatie van allochtone Nederlanders tov van autochtone Nederlanders als je naar zedendelinquentie kijkt, en dan met name naar verkrachting (het aantal pedofielen is bv niet groter bij mensen met een allochtone afkomst).

Dat heeft helemaal niets met de individuen te maken, maar alles met cultuurverschillen (zoals een andere kijk op man-vrouw verhoudingen en op hoe men zich 'hoort' te gedragen), lagere inkomens, frustraties, stress en alles wat daar bij komt kijken. Het aantal delicten neemt af naarmate mensen meer geworteld raken, dat lijkt me ook logisch. Maar statistisch gezien kun je dus verwachten dat een relatief grote groep mannen die aankomen in Europa een relatief grote reeks zedendelicten met zich meebrengt. Zie bijvoorbeeld dit onderzoek.

Mij hoor je niet zeggen dat de grenzen dicht moeten vanwege 'alle verkrachtingen', maar doorslaan naar het andere uiterste vind ik ook niet handig. Dat een vluchteling uit bijvoorbeeld Syrië, Afghanistan of Eritrea toch anders aankijkt tegen een Nederlandse vrouw in rok en luchtig bloesje dan iemand uit Duitsland, België of Amerika vind ik toch wel iets waar je niet te luchtig over moet denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:29

Ik ben van mening dat dat ook heel goed zou kunnen komen door het aantal mensen dat er aangifte voor doet. Als je door een allochtoon verkracht wordt is de stap een stuk kleiner dan wanneer je door een familielid, klasgenoot of whatever verkracht wordt.

http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.ph ... te-cijfers
Lees deze cijfers maar eens als je het 'onzin' vindt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:52

Snollygoster schreef:

Het excuus: ze zijn getraumatiseerd en die vrouwen lokken het zelf uit en zijn haram. Moeten ze zich maar aanpassen aan hun cultuur.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:47

verootjoo schreef:
geerke schreef:

Ja, nu net pas. En het is pas een plan. Het duurt nog wel een tijdje voordat de mensen daar dat effectief gaan merken.
En het had al veel eerder moeten gebeuren. Die mensen zitten daar al jaren. Als wij hadden gezorgd dat die kampen een beetje fatsoenlijk waren dan waren er niet zo veel mensen op drift geraakt.

En over die verkrachtingen enzo... Ik kan het toch niet laten om de vergelijking te trekken met de Joden in WOII. Die mochten ook Zwitserland niet in om dat soort redenen. Antisemitisme hield echt niet op bij de Duitse grens. Men keek in heel Europa de Joden met de nek aan.

Echt, we gaan ons over een aantal jaar de ogen uit onze kop schamen als we om die redenen hele groepen mensen geweigerd hebben.
Ik wil de mogelijke problemen niet ontkennen, maar dat kan imo nooit een reden zijn om een hele bevolkingsgroep te weigeren.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:09

Volgens mij is er wel een groot verschil tussen de Joden en deze Syriers. Namelijk dat er hier daadwerkelijk wel heel veel rotte appels tussen zitten. Was dat bij de Joden ook zo?