Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:saffire schreef:Ja oke.
Maar waar is dan de oplossing
Kunnen al die vluchtelingen dan nooit terug,want ingrijpen helpt niet?
En als is hierheen komt? Wie is er dan voor ons?
Syrië blijft waarschijnlijk nog heel lang een onbewoonbaar land inderdaad... Helaas.
Dat zien wel dan wel weer, het lijkt me een beetje onlogisch om zover vooruit te kijken. Wat als... We zitten nu met dit probleem.
Snollygoster schreef:Las net ook dat er in Zweden een vrouw verkracht is door meerdere mannelijke vluchtelingen. Moeten we dit nu ook door de vingers zien en zeggen 'ja maar die kennen niets anders dan geweld'?
We gaan nog een hoop problemen hiermze krijgen, dit is pas het begin. Tussen de echte vluchtelingen zit ook zat crimineel gespuis en profiteurs.
Emmaa_ schreef:Snollygoster, nee, dat moeten we zeker niet door de vingers zien. Maar wat ik wel kwalijk vind is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting, seksueel misbruik of aanranding en dat je daar nooit iets over hoort, tot het over vluchtelingen gaat. Dit soort dingen gebeuren dagelijks, en het zijn bij lange na niet alleen vluchtelingen die dat soort dingen doen. Het is nooit goed, maar dat is het ook niet als het door autochtonen gebeurt.
Thesserd schreef:Volgens mij zitten er nog heel veel hulpbehoevenden in Syrië zelf, de mensen die niet genoeg geld hebben om te vluchten. Er zitten niet voor niets vooral veel jonge mannen tussen de vluchtelingen die hierheen komen. Ik zou liever de Yezidi vrouwen (bijvoorbeeld) uit de brand helpen. Gauw hierheen halen wat mij betreft... Zij liever dan de mannelijke relschoppers (momenteel) in de grote steden.
gohya schreef:Emmaa_ schreef:Snollygoster, nee, dat moeten we zeker niet door de vingers zien. Maar wat ik wel kwalijk vind is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting, seksueel misbruik of aanranding en dat je daar nooit iets over hoort, tot het over vluchtelingen gaat. Dit soort dingen gebeuren dagelijks, en het zijn bij lange na niet alleen vluchtelingen die dat soort dingen doen. Het is nooit goed, maar dat is het ook niet als het door autochtonen gebeurt.
Nou ik hoor er zat over hoor,o.a bij Opsporing Gezocht. Ook zijn er veel vrouwen die het stil wil houden,en dan mag de politie/media het simpelweg niet openbaar maken.
geerke schreef:Thesserd schreef:Volgens mij zitten er nog heel veel hulpbehoevenden in Syrië zelf, de mensen die niet genoeg geld hebben om te vluchten. Er zitten niet voor niets vooral veel jonge mannen tussen de vluchtelingen die hierheen komen. Ik zou liever de Yezidi vrouwen (bijvoorbeeld) uit de brand helpen. Gauw hierheen halen wat mij betreft... Zij liever dan de mannelijke relschoppers (momenteel) in de grote steden.
klopt de armsten zitten daar nog gewoon...te verhongeren.Die mensen hebben hulp nodig.Ik voel er ook meer voor om die mensen daar weg te halen.Weet ook niet waarom daar geen hulpplan voor word opgezet.
verootjoo schreef:geerke schreef:
klopt de armsten zitten daar nog gewoon...te verhongeren.Die mensen hebben hulp nodig.Ik voel er ook meer voor om die mensen daar weg te halen.Weet ook niet waarom daar geen hulpplan voor word opgezet.
Daar is een heel hulpplan voor
gohya schreef:Quote:Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.
Klopt helemaal! ook genoeg Nederlanders die zijn handen niet thuis kunnen houden.
Jennifuur schreef:Volgens mij werd er bedoeld, 1 op de 5 vrouwen die verkracht (of aangerand) is, doet daar aangifte van.
Staat er overigens ook gewoon duidelijk, als je het leest
Dat vind ik dus niet 'gewoon duidelijk'. Anders had ik ook die opmerking niet gemaakt ..Citaat:is dat 1 op de 5 vrouwen in Nederland aangifte doet van verkrachting,
Emmaa_ schreef:Nogmaals, ik praat helemaal niks goed. Maar er zijn net zo veel zaken van verkrachting die wel gewoon gebeurt door Nederlanders. En dat zijn heus niet allemaal mannen van 50 die jonge meisjes in korte rokjes de bosjes in trekken. Het gebeurt net zo vaak onder studenten, in nachtclubs en zelfs binnen familiekringen.
Verkrachting is een probleem apart dat aangepakt moet worden, maar om nou te zeggen 'we moeten de grenzen dicht doen want vluchtelingen verkrachten onze burgers' vind ik gewoon te ver gaan.
Snollygoster schreef:Las net ook dat er in Zweden een vrouw verkracht is door meerdere mannelijke vluchtelingen. Moeten we dit nu ook door de vingers zien en zeggen 'ja maar die kennen niets anders dan geweld'?
We gaan nog een hoop problemen hiermze krijgen, dit is pas het begin. Tussen de echte vluchtelingen zit ook zat crimineel gespuis en profiteurs.
verootjoo schreef:geerke schreef:
Daar is een heel hulpplan voor