Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:16

slimmerik schreef:
franka75 schreef:
Misschien is het juist goed om je ouders in te lichten ze zullen er van schrikken maar verder loopt alles al, daar zullen ze niet heel veel meer aan kunnen doen. En ze zullen ook begrijpen waarom je op dit moment er niet helemaal bij bent. wie weet wat voor steun je nog kan krijgen. van ze

TS heeft nu meerdere keren aangegeven hier niets voor te voelen. Dus misschien is het beter hier niet meer op terug te komen.

Dan kan ze dat zelf wel uitspreken hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:19

schaduw15 schreef:
De uitslag van het onderzoek is binnen. De directeur belde me met een positief bericht: de persoon in kwestie krijgt een officiële waarschuwing, maar mag wel weer zijn werkzaamheden oppakken. Hij zou me een mail sturen met de volledige uitkomst van het onderzoek. Die heb ik inmiddels gelezen, en inmiddels kan ik alleen maar janken want: ik mag niet meer terugkomen als medewerker |(

Ik heb meteen de directeur weer gebeld en hiernaar gevraagd en het klopt inderdaad. Niet eens vanuit persoonlijk oogpunt, maar vanuit juridisch oogpunt dat wij nooit meer bij elkaar komen te werken. Ik ben zo gehecht aan die school, ik heb het er zo gigantisch naar mijn zin gehad de afgelopen jaren en nu is alles voorbij. Omdat ik zo stom ben geweest om deze melding te maken... Ik ben helemaal kapot.

Jij bent zeker niet stom geweest je bent voor jezelf opgekomen. persoonlijk is dit niet helemaal eerlijk van de school want jij moet weg en hij mag blijven. En dat vind ik niet kunnen. En ik zou zeker uitspreken dat je hier ontzettend van baalt, het is niet jouw schuld.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:21

schaduw15 schreef:
purny schreef:
Probeerde z'n eigen hachje te redden.
Je wilt het vast niet weten maar probeer je moeder in vertrouwen te nemen en het te melden en erover te praten. Je kunt dit niet alleen

Dat kan, maar ik wil daarom ook nog graag in gesprek. Dan kan ik zien en voelen of hij het meent of niet.

Ik heb er ook nu weer aan gedacht mijn moeder inderdaad in vertrouwen te nemen, maar door de schrik zal ze in de eerste plaats ook alleen maar mijn werkgever uitmaken voor van alles en nog wat. Daar zit ik nu niet op te wachten, dat is niet mijn gevoel.

dat is nog te begrijpen ook en wie weet wat het oplost

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:23

De dader heeft er een vaste baan en met neem ik aan een vast contract .Het slachtoffer heeft alleen een vakantiebaantje.Bovendien hoor je nu alleen haar versie van de feiten en gaan julie daar op af.Ik zeg niet dat het slachtoffer liegt ,maar het is wel een éénzijdige versie van het verhaal.Dus het kan zijn dat de school anders naar het hele verhaal kijkt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:25

Dat is ook wel zo natuurlijk maar hij is bewust in de fout gegaan met zn vaste contract , heeft misbruik gemaakt van zn leidingevende functie heeft een enorm leeftijdsverschil, en mag van gelukspreken dat er nog geen aangifte is gedaan.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 00:32

franka75 schreef:
Dat is ook wel zo natuurlijk maar hij is bewust in de fout gegaan met zn vaste contract , heeft misbruik gemaakt van zn leidingevende functie heeft een enorm leeftijdsverschil, en mag van gelukspreken dat er nog geen aangifte is gedaan.

Dat is natuurlijk allemaal de vraag hè Franka,dat neem je aan door de ts haar verhaal.Maar zonder afbreuk te doen aan haar waarheid,blijft het haar waarheid en als die mens,hij is blijkbaar al behoorlijk op leeftijd al jaren op die school werkt zonder maar ook maar één klacht over hem hebben gehad en dit zijn eerste (vergrijp) is .Kan ik me voorstellen dat ze hem de voordeel vd twijfel geven.

idylle

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 06:53

Ik zou zowieso melding maken bij de politie. Dat is niet direct een aangifte, maar dan staat het wel in hun systeem. Mocht hij ooit nagetrokken worden door de politie (als hij bv een stap verder zou gaan en wel iemand zou verrichten of zoiets als met jou bij een minderjarige doet) komt jou verhaal ook naar boven. Ondanks dat het voor jou nu weinig toevoegde, kan het dan wel net het zetje zijn dat hij dan (voor die ander) veroordeeld kan worden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:10

beatje schreef:
franka75 schreef:

Dat is natuurlijk allemaal de vraag hè Franka,dat neem je aan door de ts haar verhaal.Maar zonder afbreuk te doen aan haar waarheid,blijft het haar waarheid en als die mens,hij is blijkbaar al behoorlijk op leeftijd al jaren op die school werkt zonder maar ook maar één klacht over hem hebben gehad en dit zijn eerste (vergrijp) is .Kan ik me voorstellen dat ze hem de voordeel vd twijfel geven.

Beetje misselijk om op dit punt in het verhaal de weergave van TS in twijfel te trekken.
Ze heeft een verslag hier neer gezet wat ze om privacy en tactische redenen heeft weggehaald en daarin lees je dat de school het allemaal wel bevestigd wat TS is overkomen maar dat de dader aan het werk kan met een waarschuwing en TS niet meer welkom is als werknemer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:00

Ik vind het juist goed dat je de melding wel hebt gedaan. Die man is teruggefloten en kan zo in de toekomst hopelijk niet nog meer slachtoffers maken. Hij zegt wel dat hij sympathie voor je voelde maar hij kent duidelijk zijn toelaatbare grens niet. Hopelijk heeft deze aangifte van jou hem wel aan het denken gezet. Dus je krijgt van mij een dikke pluim voor je melding.
Ook vind ik het belachelijk dat de school bepaald heeft dat jij niet terug mag komen. Het was beter geweest om die met met verlof te sturen tot het begin van zijn pensioen.
Sterkte TS!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 09:18

Zo, een nachtje erover geslapen... Om eerlijk te zijn: wakker gelegen.

Ik voel me gebruikt. Nee, niet door hem. Door de school. Ik ben vanaf het begin open en eerlijk geweest. Ik heb alle informatie die ik had verteld en er is een rapport uitgerold wat de feiten flink uit z'n verband trekt en een sterk subjectief karakter heeft. En nadat ik mij op school compleet heb bloot gegeven, word ik als afval aan de kant geschoven.
Ik richt me niet op de persoon, maar tegen de school. Ze zijn aan mijn gevoel compleet voorbij gegaan en hebben me gebruikt voor hun belangen, niet voor de mijne. Maandag zal ik dit met de vertrouwenspersoon bespreken. Ik vind dat de school in dit onderzoek vooringenomen en onzorgvuldig heeft gehandeld en hier wil ik mee aan de slag. In de eerste plaats denk ik door een gesprek met de algemeen directeur aan te gaan (die het rapport heeft ondertekend). Als dit niks helpt, dan wil ik eens kijken of er organisaties zijn die het handelen van scholen in dit soort situaties kritisch onder de loep nemen. Geen idee of die bestaan, maar misschien dat inspectie hier ook iets mee kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:22

Girl power!

Heel goed van je!
Want ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu door de school gebruikt voelt.

Ik vind je echt geweldig sterk.
Dikke complimenten.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:28

*\o/* You go girl! *\o/* Kom maar op voor jezelf, is je goed recht!!
De afhandeling van de school is ronduit slecht! Op zijn minst hadden zij de overkoepelende organisatie van scholen in jullie regio (meeste scholen vallen onder een grotere stichting/organisatie) als onpartijdige onderzoeker moeten inschakelen. Wellicht kun je bovengenoemde organisatie zelf inschakelen, met jouw verhaal en het rapport. Ik denk dat ze daar ook wel van willen weten..

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:29

Klinkt verstandig ts! Jij moet hier (voor zover mogelijk natuurlijk) een goed gevoel aan overhouden!

Verder ga ik helemaal mee met bruintje :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:30

Zo, ik vind het nogal wat van school om jou niet terug te laten komen wegens de dingen die zijn gebeurd. Ik vraag me ook af of dat mag, hoe 'het systeem' tegen zoiets aankijkt. Jonge vrouw doet melding van seksuele intimidatie door werknemer, werknemer krijgt slecht een waarschuwing en vrouw mag niet meer terug komen om daar te werken.
Ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten! Anders ga je maar naar 'hart van nederland' ofzo :P
Zet hem op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:38

Probleem is denk ik dat de man in kwestie 'meer waard' is voor de organisatie...

Hij is minder makkelijk te vervangen dan TS. En dat is ongelooflijk zuur en oneerlijk maar helaas werken die dingen wel zo... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je daar dan mee akkoord moet gaan natuurlijk...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:42

Eens met Lente, die man werkt daar al jaren, heeft een band opgebouwd met de school en de leraren. Maar het is ook moeilijk om een grens te trekken, waar is een waarschuwing voldoende en waar is een ontslag op zijn plaats. Als dit de eerste keer is dat deze man zoiets gedaan heeft (wat mij niet waarschijnlijk lijkt, maar niet iedereen is zo sterk als de TS om het te vertellen), zal hij idd met een waarschuwing weg kunnen komen.
Maar wie weet heeft dit alles toch een balletje laten rollen en komen er meer verhalen los.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:47

ik snap dat je je niet eerlijjk behandeld voelt door de school. Maar hierover
Citaat:
Ik voel me gebruikt. Nee, niet door hem. Door de school.
wil ik ook nog wel iets zeggen.

Vergeet niet dat als hij zich gedragen zoals het hoorde, en niet ver over de schreef was zijn gegaan, want dit is wel degelijk misbruik, deze hele situatie niet zou zijn ontstaan. Hij is de oorzaak dat jij niet mag terug komen, en niet de school of jouw melding. Waarbij ik niet wil zeggen dat je geen actie tov de school moet nemen, maar ik zou wel helder blijven in wie de echte boosdoener is hier. Ik proef nu een beetje dat je hem min of meer gaat vrijpleiten (hij bedoelde het niet zo), ook omdat je hem aardig vindt, en alle schuld naar de school gaat schuiven omdat je je verraden voelt. Dat ben je ook, maar dus wel door hem!

/edit
typos
Laatst bijgewerkt door Lielle op 19-09-15 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:51

Amen, Lielle! _/-\o_

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:56

Ik denk eigenlijk ook dat wanneer je wel aangifte had gedaan school er minder makkelijk omheen had gekund als nu.. dan was het een strafzaak geworden (en had hij natuurlijk ook gewoon vrij gesproken kunnen worden) en dan moest school wel degelijk maatregelen nemen.. nu kan school het makkelijker afwimpelen met een waarschuwing en het verder de 'doofpot' in stoppen..
En vanuit school bekeken is hij idd waardevoller dan jij bent..

en hij zegt natuurlijk ook dingen om zijn eigen hachje te redden

Het is niet zoals ik vind dat het goed is.. maar t is wel te verklaren

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:58

Weet je, er zijn echt relaties van vrouwen van 20 met mannen van 60, ik krijg het gevoel dat hij oprecht het idee had dat hij een kans maakte, mannen zijn tenslotte gewoon echt niet goed in het oppakken van hints en het is duidelijk dat jij sympathie voor hem voelde, alleen niet op die manier. Ik snap dus ook wel dat als de school dit ook zo voelt dat ze hem enkel waarschuwen. Maar dat ze ook willen voorkomen dat hij weer samen met jou werkt en daardoor gelegenheid krijgt. Dus 1 van jullie kan daar niet meer werken, voor hem is het zijn hoofdbaan, voor jou een bijbaan, hoe zuur ook, ik snap wel dat het logischer is om jou niet weer terug te laten komen ipv hem te ontslaan, ook in belang van de school, jij bent makkelijker te vervangen. Neemt niet weg dat het in een gesprek met motivatie prettiger was geweest om te horen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:01

Ik snap je emotie helemaal. Maar ik denk dat het gewoon niet anders is. Hij is een werknemer met (waarschijnlijk) een vast contract. De dingen die hij nu heeft gedaan zijn onvoldoende grond voor ontslag, dus hij kan blijven, met een officiële waarschuwing.

Jij hebt naar mijn idee geen vaste afspraken/contact dat je daar jaarlijks komt werken. En de school kan het risico gewoon niet nemen om jullie weer ergens samen te laten werken.

Super zuur voor jou. Ik zou er ook zeker met de vertrouwenspersoon over praten om het een plekje te geven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:28

@amable, als hij deuren op slot gaat doen, weet hij echt wel dat hij niet goed bezig is. Ik snap de keuze van de school wel, aan de andere kant is het voor hen ook wel de gemakkelijke weg. TS en de persoon in kwestie laten samenwerken zou ik zeer ongepast vinden, en TS heeeft natuurlijk geen contract en hij wel, maar er zijn vast oplossingen te bedenken en in die zin vind ik het goed dat TS het niet zomaar voorbij laat gaan.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:45

Dat kan hij ook doen om te voorkomen dat er iemand binnen komt, tenslotte kan zij de deur ook weer van het slot halen, toch? Of stak hij de sleutel in zijn zak? Ik heb ook wel eens geflikflooid ergens dat we de deur op slot deden. Als hij denkt dat zij ook wil...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:52

even dit gequote van TS:

Citaat:
Ik zit met vragen, bijv. waarom is hij steeds verder gegaan? Waarom heeft hij de gymzaal op slot gedraaid en mij gezoend? Waarom heeft hij mij steeds gerustgesteld met woorden ‘dat ik niet bang hoefde te zijn’ en ‘dat hij geen grenzen ging overschrijden’. Dit is uiteindelijk wel gebeurd, waardoor mijn vertrouwen beschadigd is. Wat was de intentie? Zou dit gesprek verstandig zijn, of emotioneel niet aan te raden?

IMO weet hij heel goed dat hij fout zat, dit klinkt niet als iemand die denkt dat zij er wel voor in is. Dat hoopt hij mss.

/add
TS is nl ook al bezg om zijn gedrag goed te praten, en de schuld nu bij de school te leggen. IMO moet iemand die op een school werkt, met jonge mensen, zich extra bewust zijn van zijn verantwoordelijkheid. TS was dan geen leerling meer, maar het leeftijdsverschil en de hierarchische verhouding maken het extra belangrijk om zeer zorgvuldig hiermee om te gaan. Als hij al aan een relatie zou hebben gedacht, zou het iig gepaster zijn geweest om haar te vragen een keer een terrasje te doen of zo.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:59

De wens is de vader van de gedachte. Het is niet goed he, begrijp me goed, maar het zou me niet verbazen als hij van hem uit echt dacht en hoopte dat zij ook zou willen. Dom, maar geen serieverkrachter zeg maar.