In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:23

Maar vriendinnen vind ik inderdaad nog weer iets anders dan je partner.
Dus als mensen als reden hebben dat het uit principe is, oké, maar doen alsof je telefoon een strict geheim staatsdossier is... dat gaat best ver. :+
En al helemaal als je dan ook nog zegt dat TS haar vriendje een mensenrecht ontnomen heeft door in zijn telefoon te kijken. _O-

Anoniem

Zonnetje81 schreef:
TS heeft toch verder niet gespeurd? Dus ach....en als hij zijn telefoon zonder code laat liggen maakt hij zich er niet zo druk om. Misschien heeft hij nog wel zo'n ouderwetse motorola. hahaha.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn telefoon heeft ook heel erg lang geen code gehad, maar dat betekent niet dat iedereen te pas en te onpas mijn telefoon in mag en alles bekijken wat erop staat. Het maakt het alleen een stuk makkelijker om te zeggen 'bel maar even met mijn telefoon'. Ondertussen kan je mijn telefoon alleen unlocken met een vingerafdruk dus dat is al helemaal feest :=

Zonnetje81

Kayleigh_ schreef:
Ik vind het echt sneu voor mensen die zelf meteen op onderzoek uitgaan omdat er blijkbaar niet gecommuniceerd kan worden... Wat is dan de kwaliteit van je relatie nog?

Wie zegt dat het communicatie probleem dan bij de speurder ligt....?

En nogmaals denk ik dat als er geen aanleiding toe was dat TS niks had gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:24

KoudbloedKim schreef:
Dus als mensen als reden hebben dat het uit principe is, oké, maar doen alsof je telefoon een strict geheim staatsdossier is... dat gaat best ver. :+
En al helemaal als je dan ook nog zegt dat TS haar vriendje een mensenrecht ontnomen heeft door in zijn telefoon te kijken. _O-

Maar er zit nog heel wat tussen openbare informatie en een strikt geheim staatsdossier. Ook in een relatie kom je af en toe wat drempels tegen, en over die drempels praat ik graag met mijn vriendinnen. Ik kan het dan in mijn hoofd afsluiten, als er iets noemenswaardigs is zeg ik dat tegen mijn vriend, en dan is het weer over. Dat ik er zelf niet zo'n big deal van maak betekent niet dat ik het fijn vind als mijn vriend die gesprekken tussen mij en vriendinnen leest.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:25

Emmaa_ schreef:
KoudbloedKim schreef:

Maar er zit nog heel wat tussen openbare informatie en een strikt geheim staatsdossier. Ook in een relatie kom je af en toe wat drempels tegen, en over die drempels praat ik graag met mijn vriendinnen. Ik kan het dan in mijn hoofd afsluiten, als er iets noemenswaardigs is zeg ik dat tegen mijn vriend, en dan is het weer over. Dat ik er zelf niet zo'n big deal van maak betekent niet dat ik het fijn vind als mijn vriend die gesprekken tussen mij en vriendinnen leest.

Dit was toch geen gesprek tussen de vriend en zijn vrienden...vind ik een wezenlijk verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:27

Zonnetje81 schreef:
En nogmaals denk ik dat als er geen aanleiding toe was dat TS niks had gedaan...

TS DENKT dat er een aanleiding is. Ze heeft nooit gecommuniceerd met vriend over dit issue. Ze heeft nu een onterechte conclusie getrokken, gebaseerd op een f*cking knipoogsmiley en wat onschuldige woorden :')

Sorry, dan heb je gewoon een k*trelatie. Als je niet eens durft te vragen met wie je eigen partner zo druk is en stiekem zelf op onderzoek uitgaat... Nah. Ik zou de stekker eruit trekken.

Anoniem

Zonnetje81 schreef:
Emmaa_ schreef:

Dit was toch geen gesprek tussen de vriend en zijn vrienden...vind ik een wezenlijk verschil!

Daar gaat dit ook niet om, dit gaat om het feit dat mijn telefoon alsnog gewoon prive is, ook al staan er geen staatsgeheimen op. In sommige gevallen gebruik ik mijn telefoon wel degelijk als dagboek of iets in die trant, en ik wil gewoon niet dat iemand daar zonder te vragen in gaat speuren. Klaar. Dat heeft verder niks te maken met belachelijke geheimen die de wereld niet uit mogen of het uit de weg gaan van confrontatie, dat heeft er gewoon mee te maken dat het mijn telefoon is :=

Anoniem

Kayleigh_ schreef:
Zonnetje81 schreef:

TS DENKT dat er een aanleiding is. Ze heeft nooit gecommuniceerd met vriend over dit issue. Ze heeft nu een onterechte conclusie getrokken, gebaseerd op een f*cking knipoogsmiley en wat onschuldige woorden :')

Sorry, dan heb je gewoon een k*trelatie. Als je niet eens durft te vragen met wie je eigen partner zo druk is en stiekem zelf op onderzoek uitgaat... Nah. Ik zou de stekker eruit trekken.

Precies.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:28

KoudbloedKim schreef:
Wat ik wel snap, is dat het voor sommige mensen om het principe gaat. :j

Tatááá :)*

Iedereen wordt vrij geboren met alle recht op 100% privacy.

Mijn partner(s) heeft(hebben) het recht om te beslissen wat ze met mij wil(len) delen of niet.

Ik heb geen enkel recht op beslissen over haar (hun) recht op privacy.

En omgekeerd.

Dat is een pricipe.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:30

Kayleigh_ schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat vind ik dus ook. Er is iets fundimenteel mis en dit is alleen een symptoom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:33

Wat vinden jullie er dan van als je per ongeluk iets tegenkomt en blijft lezen? Ik had een tijd geleden de oude telefoon van m'n vriend omdat die van mij kapot was en daar stonden al zijn oude sms-gesprekken nog in. Opende toen per ongeluk een van zijn gesprekken in plaats van wat ik eigenlijk wilde openen en dat bleek tussen hem en een van zijn vroegere scharrels (van voordat wij officieel samen waren, maar we waren toen al wel dik een halfjaar vrij serieus aan het daten) te zijn.
Natuurlijk ook fout, maar voordat ik het door had, had ik toen best wel een stukje terug gelezen. Ik heb dat toen overigens wel meteen tegen hem gezegd, ook omdat hij mij had gevraagd of ik het erg vond als hij nog met haar om zou gaan als vrienden waarop ik destijds had gezegd dat ik dat prima vond, en daar voelde ik me toen toch niet meer zo prettig bij (het gesprek ging toch wat verder dan dat ik had verwacht).

In het geval van TS snap ik op zich nog dat ze even kijkt, maar dat ze er dan niet meteen over praat, dat vind ik vooral kwalijk.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:36

Het ligt natuurlijk ook aan je referentiekader en aan wat je eerder hebt meegemaakt hoe je reageert. Er zullen mensen zijn die die manier in een vorige relatie hebben toegepast: eerlijk naar opheldering vragen en er later achter komen dat er toch gelogen werd. Ook zullen mensen die zoiets hebben meegemaakt er misschien voor kiezen het nog een keer op dezelfde manier aan te pakken, door het hem eerst te vragen. En natuurlijk is deze nieuwe partner niet verantwoordelijk voor de pijn en wantrouw die een vorige partner heeft veroorzaakt, en natuurlijk is de kans ook groot dat het echt niks is. Maar er is ook een kans dat er wel degelijk meer is, dus ik vind een reactie als in de telefoon kijken in zo'n geval, waarin je eerder zoiets hebt meegemaakt en ernaar vragen geen eerlijke reactie opleverde, wel begrijpelijk en menselijk.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:37

Ik vraag me eigelijk wel af of TS inmiddels al gepraat heeft en zo niet of ze dit nog gaat doen voor ze op vakantie gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:38

Eulogy schreef:
Wat vinden jullie er dan van als je per ongeluk iets tegenkomt en blijft lezen? Ik had een tijd geleden de oude telefoon van m'n vriend omdat die van mij kapot was en daar stonden al zijn oude sms-gesprekken nog in. Opende toen per ongeluk een van zijn gesprekken in plaats van wat ik eigenlijk wilde openen en dat bleek tussen hem en een van zijn vroegere scharrels (van voordat wij officieel samen waren, maar we waren toen al wel dik een halfjaar vrij serieus aan het daten) te zijn.
Natuurlijk ook fout, maar voordat ik het door had, had ik toen best wel een stukje terug gelezen. Ik heb dat toen overigens wel meteen tegen hem gezegd, ook omdat hij mij had gevraagd of ik het erg vond als hij nog met haar om zou gaan als vrienden waarop ik destijds had gezegd dat ik dat prima vond, en daar voelde ik me toen toch niet meer zo prettig bij (het gesprek ging toch wat verder dan dat ik had verwacht).

In het geval van TS snap ik op zich nog dat ze even kijkt, maar dat ze er dan niet meteen over praat, dat vind ik vooral kwalijk.

Ja, dat vind ik een moeilijke :+ Aan de ene kant had hij z'n smsjes maar moeten verwijderen als het zo'n probleem voor hem was geweest. Ik weet zelf ook niet of ik zou stoppen met lezen. Vind dit wel echt een andere situatie omdat je niet achter zijn rug om iets aan het doen bent in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:39

Sunrise_ schreef:
Het ligt natuurlijk ook aan je referentiekader en aan wat je eerder hebt meegemaakt hoe je reageert. Er zullen mensen zijn die die manier in een vorige relatie hebben toegepast: eerlijk naar opheldering vragen en er later achter komen dat er toch gelogen werd. Ook zullen mensen die zoiets hebben meegemaakt er misschien voor kiezen het nog een keer op dezelfde manier aan te pakken, door het hem eerst te vragen. En natuurlijk is deze nieuwe partner niet verantwoordelijk voor de pijn en wantrouw die een vorige partner heeft veroorzaakt, en natuurlijk is de kans ook groot dat het echt niks is. Maar er is ook een kans dat er wel degelijk meer is, dus ik vind een reactie als in de telefoon kijken in zo'n geval, waarin je eerder zoiets hebt meegemaakt en ernaar vragen geen eerlijke reactie opleverde, wel begrijpelijk en menselijk.

Dit is alsnog een heel verkeerde manier van handelen, in mijn ogen.

Als je zulke issues hebt vanwege eerdere ervaringen, dan praat je daar over met je nieuwe partner. Als je niet gelooft op zijn woorden, dan vraag je op de man af of je in zijn telefoon mag kijken. Als dat niet mag, snap ik dat er alarmbellen gaan rinkelen (die waarschijnlijk terecht zijn). Maar als je partner idd niks te verbergen heeft, zal hij je graag die zekerheid geven op dat moment.

Maar het startpunt is áltijd praten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:40

Ik snap niet dat men het hier unaniem eens is dat openheid in een relatie goed is maar dat het mobieltje cq de laptop daar schijnbaar buiten MOET vallen (want als je in die van je partner mag kijken betekent dat dat hij/zij geen privacy heeft). Schiet mij maar lek.

Als ik iets geheims wil bespreken wat mijn man niet mag lezen (kan me niet herinneren dat dat voor is gekomenmaar stel het gebeurt) dan bespreek ik het wel 'in person'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:42

sallandval schreef:
Ik snap niet dat men het hier unaniem eens is dat openheid in een relatie goed is maar dat het mobieltje cq de laptop daar schijnbaar buiten MOET vallen (want als je in die van je partner mag kijken betekent dat dat hij/zij geen privacy heeft). Schiet mij maar lek.

Als ik iets geheims wil bespreken wat mijn man niet mag lezen (kan me niet herinneren dat dat voor is gekomenmaar stel het gebeurt) dan bespreek ik het wel 'in person'.

En dan mis je dus ook het punt van wat de meeste mensen hier proberen te zeggen. Het gaat me er niet om dat er geheime dingen in mijn telefoon staan, als mijn vriend aan me zou vragen of hij in mijn telefoon mocht kijken zou ik die ook zo afgeven. Maar ik wil graag zelf bepalen hoe open ik ben in dat soort dingen. Er staan namelijk wel degelijk dingen in mijn telefoon die ik niet aan de grote klok hoef te hebben en die ik ook niet direct wil vertellen in een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:43

Emmaa_ schreef:
Eulogy schreef:

Ja, dat vind ik een moeilijke :+ Aan de ene kant had hij z'n smsjes maar moeten verwijderen als het zo'n probleem voor hem was geweest. Ik weet zelf ook niet of ik zou stoppen met lezen. Vind dit wel echt een andere situatie omdat je niet achter zijn rug om iets aan het doen bent in ieder geval.
Moet ook zeggen dat dit was toen we nog maar een paar weken echt samen waren, en de hele situatie met dat specifieke meisje nog behoorlijk vers was :+

Kayleigh, ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar iedereen maakt fouten. Als je dan wel toegeeft en wel in iemands telefoon kijkt, dan hoeft dat toch niet per se het einde van je relatie te zijn? Wel vind ik dat je dat dan meteen moet vertellen en er dan over moet praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:45

Emmaa_ schreef:
Zonnetje81 schreef:
TS heeft toch verder niet gespeurd? Dus ach....en als hij zijn telefoon zonder code laat liggen maakt hij zich er niet zo druk om. Misschien heeft hij nog wel zo'n ouderwetse motorola. hahaha.

Daar ben ik het dus niet mee eens. Mijn telefoon heeft ook heel erg lang geen code gehad, maar dat betekent niet dat iedereen te pas en te onpas mijn telefoon in mag en alles bekijken wat erop staat. Het maakt het alleen een stuk makkelijker om te zeggen 'bel maar even met mijn telefoon'. Ondertussen kan je mijn telefoon alleen unlocken met een vingerafdruk dus dat is al helemaal feest :=
Als er in mijn relatie drempels zijn, praat ik daar juist over met mijn vriend.
Maar goed... dat moet iedereen verder voor zichzelf weten.
Vind het alleen raar dat TS door sommige mensen zo wordt 'belaagd'.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:46

Emmaa_ schreef:
Maar ik wil graag zelf bepalen hoe open ik ben in dat soort dingen. Er staan namelijk wel degelijk dingen in mijn telefoon die ik niet aan de grote klok hoef te hebben en die ik ook niet direct wil vertellen in een relatie.

Ik ook. Alleen zit er voor mij nogal een groot verschil tussen dat mijn man het weer of dat iets aan de grote klok hangt. Die van mij zwijgt als het graf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:47

Huertecilla schreef:
[naam] schreef:
Wat ik wel snap, is dat het voor sommige mensen om het principe gaat. :j

Tatááá :)*

Iedereen wordt vrij geboren met alle recht op 100% privacy.

Mijn partner(s) heeft(hebben) het recht om te beslissen wat ze met mij wil(len) delen of niet.

Ik heb geen enkel recht op beslissen over haar (hun) recht op privacy.

En omgekeerd.

Dat is een pricipe.
Ben het helemaal met je eens dat iedereen recht heeft op zijn/haar privacy.
In een relatie maak je normaal gesproken afspraken met elkaar, zit je op één lijn w.b bepaalde zaken.
Ik kan me persoonlijk niet iets voorstellen wat ik niet zou willen delen met mijn verloofde en ik weet dat dat voor hem andersom ook geldt.
Wat niet direct betekent dat je alles ook daadwerkelijk deelt, maar we houden in ieder geval niet bewust belangrijke dingen voor elkaar verborgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:48

Emmaa_ schreef:
Maar ik wil graag zelf bepalen hoe open ik ben in dat soort dingen.

Dat recht héb je.

Niemand heeft het recht om jou dit recht te onzeggen.

Het aangaan van een duurzame relatie is geen automatische schorsing van jouw individuele rechten.
Je behoudt het recht daar zélf over te beschikken :)*

Dat hier en in de rest van de samenleving zo breed aangenomen wordt dat een partner over de rechten van de ander mag beslissen is imo een goede reden om een aantal sagen om de arm te houden bij het aangaan van een duurzame relatie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 17-08-15 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:48

sallandval schreef:

Dit dus. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:51

sallandval schreef:

Volgens mij weet jij niet wat het woord unaniem betekent :P

Anoniem

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:52

Eulogy schreef:
Kayleigh, ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar iedereen maakt fouten. Als je dan wel toegeeft en wel in iemands telefoon kijkt, dan hoeft dat toch niet per se het einde van je relatie te zijn? Wel vind ik dat je dat dan meteen moet vertellen en er dan over moet praten.

Dan is het inderdaad hopen dat je een begripvolle partner hebt getroffen die er samen met jou aan wil werken. Maar ik vind, zeker vanaf een bepaalde leeftijd, dat je niet hoeft toe te geven aan die driften en je beter op een volwassen manier kan communiceren + werken aan je issues.

Ik heb ook in telefoons gesnuffeld toen ik nog puberde en onzeker was, maar daar bereik je niks mee. Je krijgt er nooit de zekerheid door die je zo hard zoekt. Die zekerheid krijg je alleen door juiste communicatie met je partner, door het oplossen van je problemen, door vertrouwen te hebben tot het tegendeel is bewezen.