Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:15

Haha daar hebben we het een paar paginas geleden al uitgebreid over gehad

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:15

guusje_h schreef:
Ik heb er nog een: Zou het kunnen dat iedereen kleuren anders ziet? Bijvoorbeeld dat persoon 1 paars ziet maar het oranje noemt, terwijl persoon 2 misschien wel blauw ziet maar het oranje noemt en dat alles op de een of andere manier precies goed zit met verschillende tinten enzo? Weer excuses voor de slechte formulering :+

Is een paar bladzijden terug ook gevraagd. :D

Edit: sorry, amke was me voor.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:17

als onze knieën andersom zaten, hoe zouden stoelen er dan uitzien? :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:17

elenaMM77 schreef:
Ze worden wel benoemd..

De meesten krijgen echter alleen een zeer basic christelijk onderwijs tegenwoordig (oplossing, dat hele boekwerk een keer lezen)..

ik moest het even nazoeken hoe het ook al weer zat, want wist dat er Adam en Eva veel meer kinderen zouden hebben gehad, er waren er slechts 3 benoemd, kain en abel en seth, zij behoorden tot de eerste generatie kinderen na de zondeval (behoorden tot, dus niet vormden)... er zijn er echter behoorlijk wat meer verwekt.. zoals ook de opdracht was .

gestolen goed gedijt prima.. heb daarom gewoon maar even een tekst genomen waarin de versen vermeld staan

Kaïns broers en zussen

Kaïn was het eerste in de Schrift vermelde kind van Adam en Eva (Genesis 4:1). Hij en zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Seth (Genesis 4:25) behoorden tot de eerste generatie kinderen ooit op deze aarde geboren.

Hoewel deze drie mannen met name genoemd worden, hadden Adam en Eva nog andere kinderen. In Genesis 5:4 lezen we het gedeelte dat het leven van Adam en Eva opsomt. “En de dagen van Adam nadat hij Seth verwekt had waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochters.” Dit zegt niet wanneer zij geboren zijn. Velen kunnen geboren zijn in de 130 jaar (Gen. 5:3) voordat Seth geboren is...

Ik heb t even opgezocht en het klopt idd. Klein zinnetje, je zou er zo overheen lezen. Maar goed.. Opgeloooossst! De zonen van Adam en Eva huwden dus dochters van Adam en Eva.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:19

Als onze knieën andersom zaten zouden we misschien wel veel minder zitten. Wat heel gezond zou zijn :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 18:30

Het antwoord op de vraag of pinguïns knieën hebben:jazeker, deze zijn volgens mij alleen nutteloos want ze zitten zo hoog dat ze in hun bevederde lichaam zitten en niet worden gebruikt. waarom ze dan niet evalueren tot een normale manier van wandelen snap ik ook niet :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:31

Zie je het al voor je een pinguin met lange benen? Dat staat toch niet ;) ;)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:31

amkeVH schreef:
Haha daar hebben we het een paar paginas geleden al uitgebreid over gehad

Oh oeps :+ niet gezien, sorry!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:44

Dressuurgek schreef:
xBerber schreef:
Eindeloze vragen..
Maar..
Waarom heet een boom een boom? En een schoen een schoen? Waarom noemen we bomen niet schoenen en schoenen niet bomen?
Welke idioot keek er naar een boom en dacht, laat ik dat een boom noemen?
:')

Precies ook mijn gedachte _/-\o_ En hoe hebben we alle verschillende talen ooit aan elkaar kunnen matchen zodat we elkaar toch kunnen begrijpen? Moet toch echt iemand met handen en voeten voor elkaar hebben gekregen :')

Ps misschien is het antwoord al gegeven maar heb nog niet alle pagina's gelezen :+

veel woorden zijn ontstaan uit een beschrijving of klank, vaak nog van voor er 'taalregels' waren.
waarom een boom een boom heet.. geen flauw idee, maar voor bepaalde andere dingen of uitdrukkingen is het vrij eenvoudig te achterhalen..

hoe talen gematch worden? dat is al heel oud.. talen zijn ontstaan zoals hierboven aangegeven is, door omschrijving en klanken. taalgebieden werden geografisch gescheiden.. soms konden mensen rivieren niet over, dus de mensen in het noorden spraken dan anders dan in het zuiden (heul heul heullllllllll lang geleden)..

taal ging mondeling van generatie op generatie en werd 'meegenomen' waardoor de verschillen ontstonden...

om talen 'te matchen' (ik neem aan dat je bedoelt hoe je een taal die niet tot je taal gebied behoort leert.. bijvoorbeeld chinees en nederlands), eigenlijk heel eenvoudig.. herkenning van klanken.. met handen en voeten tot je op een gegeven moment dus bepaalde vaak repenterende woorden herkent en kunt gaan gebruiken in relatie tot andere dingen.. je begint met 1 woordje, dan 2, dan 10 en met die 10 woorden kun je dan al 20 kleine zinnetjes begrijpen en toepassen.. en vanuit die eenvoudige mededelingen ontvang je dan weer aanpassingen daarop etc.

ik, jij, huis, lopen, hier, daar.. kleine dingen waar je snel achterkomt..

ik lopen huis, iedereen begrijpt dat je naar naar huis gaat lopen.. van 'ik, jij lopen huis' leer je al vrij vlot wat het woord voor samen zal beteken etc..

beste methode om een taal te leren, erin ondergedompeld worden zodat je steeds meer en sneller dingen gaat herkennen (passief leren) en daarna kunt gaan toepassen (actief).

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:16

Kun je een hond, kat, of geit ook dressuurmatig trainen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:18

wanneer is nieuwe haring geen nieuwe haring meer?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:38

Knert schreef:

Als er schimmel opzit ?

Ik heb ook nog een vraag waar ik al heel lang mee rondloop..

Wat als koeien slimmer waren geweest dan de mens? Stonden wij dan nu in een wei te grazen en was koning Willem-Alexander dan een koe geweest?

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:39

LisannePruts schreef:
Knert schreef:

Als er schimmel opzit ?

Ik heb ook nog een vraag waar ik al heel lang mee rondloop..

Wat als koeien slimmer waren geweest dan de mens? Stonden wij dan nu in een wei te grazen en was koning Willem-Alexander dan een koe geweest?

:')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:41

Hatsjie schreef:
Ik zie vaak een schoen langs de snelweg liggen, ik vraag mij dan af "hoe komt die daar" en "waar is dan die andere schoen". :D

Veel vrachtwagenchauffeurs zetten hun (vieze) schoenen op de treeplank van hun vrachtwagen en rijden op sokken/pantoffels. Meestal blijven de schoenen staan doordat ze beschut zijn voor de rijwind. Een enkele keer gaat het mis en valt er 1 (of 2) af. :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:44

Tivoli schreef:
Hatsjie schreef:
Ik zie vaak een schoen langs de snelweg liggen, ik vraag mij dan af "hoe komt die daar" en "waar is dan die andere schoen". :D

Veel vrachtwagenchauffeurs zetten hun (vieze) schoenen op de treeplank van hun vrachtwagen en rijden op sokken/pantoffels. Meestal blijven de schoenen staan doordat ze beschut zijn voor de rijwind. Een enkele keer gaat het mis en valt er 1 (of 2) af. :)

Is dit hetzelfde met kleding? Want soms zie je ook shirts op de weg liggen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:48

LisannePruts schreef:
Tivoli schreef:

Is dit hetzelfde met kleding? Want soms zie je ook shirts op de weg liggen

Daarbij stel ik me altijd gewoon iemand met een zatte kop en een wannabe striptease voor :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:54

Sastaic schreef:
Wat een interessant topic!! waarom zie ik die nu pas :P

Ik heb ook een vraag voor jullie:
Waarom proberen wij mensen zoveel mogelijk een luxe leven te leiden en het hele jaar door te werken om vervolgens in de vakanties 2 weken lang zo primitief mogelijk te leven.

Snap ik ook niet, doe ik ook niet aan mee.

Dan nog een in dezelfde richting: waarom zou je carrière willen maken, daar zo veel tijd en energie in stoppen dat je vakanties nodig hebt in je leven. Waarom richt je je leven niet gewoon zo in, dat je geen vakantie nodig hebt? Ik ga nooit op vakantie en mensen snappen dat maar niet. Ik zou niet weten waarom ik op vakantie zou willen, af en toe om iets te zien, maar zeker niet om er even uit te zijn.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:56

guusje_h schreef:
Ik had laatst een ontzettend mindblowing vraag...

Ben je wel écht de gene die in de spiegel kijkt, en niet het spiegelbeeld?

Ik kan ontzettend slecht formuleren, dus sorry als niemand hem begrijpt :')

Zo heb ik me ook wel eens afgevraagd wat nou echt is en wat nou dromen.. want een droom beleef je net zo echt als real life.. dus mss is overdag wel een droom en je droom je real life.. snap je t nog :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:56

Knert schreef:

Als het stinkt.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:02

Britta31 schreef:
Knert schreef:

Als het stinkt.

Haring stinkt altijd :')

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:03

LisannePruts schreef:
Britta31 schreef:

Als het stinkt.

Haring stinkt altijd :')

Maar stinken ze wel het zelfde? :+
Ik denk na een aantal weken? Of bij een nieuwe grote lading.
Volgens de wiki als hij uit minimaal 16% vet bestaat :D
Laatst bijgewerkt door Questquedit op 18-06-15 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:05

Hmm... Denk niet dat ze hetzelfde stinken ieder mens ruikt(stinkt) namelijk ook anders

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:16

Waarom heet het wielrennen terwijl je aan het fietsen bent?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:18

Nies_ schreef:
Sastaic schreef:
Wat een interessant topic!! waarom zie ik die nu pas :P

Ik heb ook een vraag voor jullie:
Waarom proberen wij mensen zoveel mogelijk een luxe leven te leiden en het hele jaar door te werken om vervolgens in de vakanties 2 weken lang zo primitief mogelijk te leven.

Snap ik ook niet, doe ik ook niet aan mee.

Dan nog een in dezelfde richting: waarom zou je carrière willen maken, daar zo veel tijd en energie in stoppen dat je vakanties nodig hebt in je leven. Waarom richt je je leven niet gewoon zo in, dat je geen vakantie nodig hebt? Ik ga nooit op vakantie en mensen snappen dat maar niet. Ik zou niet weten waarom ik op vakantie zou willen, af en toe om iets te zien, maar zeker niet om er even uit te zijn.

Omdat het anders is dan anders?
Ik leef ook best luxe, auto, iPhone, MacBook, en ik werk er hard voor. Vakantie doe ik idd vooral om dingen te zien, en ik ga dan ver weg (USA of canada), maar het lijkt mij te gek om eens op een ranch zoals uit 'Alaska the last frontier' mee te draaien.
Maar in NL is primitief doen niet leuk. Iedereen zit te dicht op elkaar en je moet wel werken voor je huur en verzekeringen en dan hou ik naast mijn studie geen tijd over om mijn eigen eten te verbouwen. Wat ook lastig gaat, op een flat.

Ik vind het veel gekker dat we allemaal in onze smartphones gezogen zitten terwijl we op 'social media' sites zitten. Lekker sociaal, met je telefoon in gezelschap.
Tegenwoordig appen mensen voor elke scheet, maar echt spreken doe je niet meer. Of in ieder geval een stuk minder dan vroeger.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:23

elenaMM77 schreef:
Vergeet niet dat hun was opgedragen ”vruchtbaar en talrijk te zijn” (Genesis 1:28).

De opdracht was toch juist: "blijf weg van die appel???". De mensheid was dan zeker plan B?