Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
guusje_h schreef:Ik heb er nog een: Zou het kunnen dat iedereen kleuren anders ziet? Bijvoorbeeld dat persoon 1 paars ziet maar het oranje noemt, terwijl persoon 2 misschien wel blauw ziet maar het oranje noemt en dat alles op de een of andere manier precies goed zit met verschillende tinten enzo? Weer excuses voor de slechte formulering
elenaMM77 schreef:Ze worden wel benoemd..
De meesten krijgen echter alleen een zeer basic christelijk onderwijs tegenwoordig (oplossing, dat hele boekwerk een keer lezen)..
ik moest het even nazoeken hoe het ook al weer zat, want wist dat er Adam en Eva veel meer kinderen zouden hebben gehad, er waren er slechts 3 benoemd, kain en abel en seth, zij behoorden tot de eerste generatie kinderen na de zondeval (behoorden tot, dus niet vormden)... er zijn er echter behoorlijk wat meer verwekt.. zoals ook de opdracht was .
gestolen goed gedijt prima.. heb daarom gewoon maar even een tekst genomen waarin de versen vermeld staan
Kaïns broers en zussen
Kaïn was het eerste in de Schrift vermelde kind van Adam en Eva (Genesis 4:1). Hij en zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Seth (Genesis 4:25) behoorden tot de eerste generatie kinderen ooit op deze aarde geboren.
Hoewel deze drie mannen met name genoemd worden, hadden Adam en Eva nog andere kinderen. In Genesis 5:4 lezen we het gedeelte dat het leven van Adam en Eva opsomt. “En de dagen van Adam nadat hij Seth verwekt had waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochters.” Dit zegt niet wanneer zij geboren zijn. Velen kunnen geboren zijn in de 130 jaar (Gen. 5:3) voordat Seth geboren is...
Dressuurgek schreef:xBerber schreef:Eindeloze vragen..
Maar..
Waarom heet een boom een boom? En een schoen een schoen? Waarom noemen we bomen niet schoenen en schoenen niet bomen?
Welke idioot keek er naar een boom en dacht, laat ik dat een boom noemen?
Precies ook mijn gedachteEn hoe hebben we alle verschillende talen ooit aan elkaar kunnen matchen zodat we elkaar toch kunnen begrijpen? Moet toch echt iemand met handen en voeten voor elkaar hebben gekregen
![]()
Ps misschien is het antwoord al gegeven maar heb nog niet alle pagina's gelezen
LisannePruts schreef:Knert schreef:wanneer is nieuwe haring geen nieuwe haring meer?
Als er schimmel opzit ?
Ik heb ook nog een vraag waar ik al heel lang mee rondloop..
Wat als koeien slimmer waren geweest dan de mens? Stonden wij dan nu in een wei te grazen en was koning Willem-Alexander dan een koe geweest?
Hatsjie schreef:Ik zie vaak een schoen langs de snelweg liggen, ik vraag mij dan af "hoe komt die daar" en "waar is dan die andere schoen".
Tivoli schreef:Hatsjie schreef:Ik zie vaak een schoen langs de snelweg liggen, ik vraag mij dan af "hoe komt die daar" en "waar is dan die andere schoen".
Veel vrachtwagenchauffeurs zetten hun (vieze) schoenen op de treeplank van hun vrachtwagen en rijden op sokken/pantoffels. Meestal blijven de schoenen staan doordat ze beschut zijn voor de rijwind. Een enkele keer gaat het mis en valt er 1 (of 2) af.
LisannePruts schreef:Tivoli schreef:Veel vrachtwagenchauffeurs zetten hun (vieze) schoenen op de treeplank van hun vrachtwagen en rijden op sokken/pantoffels. Meestal blijven de schoenen staan doordat ze beschut zijn voor de rijwind. Een enkele keer gaat het mis en valt er 1 (of 2) af.
Is dit hetzelfde met kleding? Want soms zie je ook shirts op de weg liggen
Sastaic schreef:Wat een interessant topic!! waarom zie ik die nu pas
Ik heb ook een vraag voor jullie:
Waarom proberen wij mensen zoveel mogelijk een luxe leven te leiden en het hele jaar door te werken om vervolgens in de vakanties 2 weken lang zo primitief mogelijk te leven.
guusje_h schreef:Ik had laatst een ontzettend mindblowing vraag...
Ben je wel écht de gene die in de spiegel kijkt, en niet het spiegelbeeld?
Ik kan ontzettend slecht formuleren, dus sorry als niemand hem begrijpt
LisannePruts schreef:Britta31 schreef:
Als het stinkt.
Haring stinkt altijd
Nies_ schreef:Sastaic schreef:Wat een interessant topic!! waarom zie ik die nu pas
Ik heb ook een vraag voor jullie:
Waarom proberen wij mensen zoveel mogelijk een luxe leven te leiden en het hele jaar door te werken om vervolgens in de vakanties 2 weken lang zo primitief mogelijk te leven.
Snap ik ook niet, doe ik ook niet aan mee.
Dan nog een in dezelfde richting: waarom zou je carrière willen maken, daar zo veel tijd en energie in stoppen dat je vakanties nodig hebt in je leven. Waarom richt je je leven niet gewoon zo in, dat je geen vakantie nodig hebt? Ik ga nooit op vakantie en mensen snappen dat maar niet. Ik zou niet weten waarom ik op vakantie zou willen, af en toe om iets te zien, maar zeker niet om er even uit te zijn.