Verhuizen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Re: Verhuizen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:08

Grappig! Ik kan juist helemaal niet eten als ik stress heb. Ik val ook echt altijd kilo's af bij een verhuizing. Succes trouwens! 12 dagen is echt al bijna. Ik moet nog 152 dagen wachten op de sleutel van m'n nieuwe huis.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is hoe het er nu bij staat. Nu kunnen we gaan beginnen aan het creëren van gezelligheid. We hebben afgelopen weekend hele gave foto's gezien voor aan de muur. Maar ik zou zo nog geen geschikte plek weten. Ben bang dat het te veel gaat worden, omdat we ook alleen maar wandlampen hebben.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:36

Ik ben afgelopen zaterdag gaan samenwonen met mn vriend. Woonden eerst in zijn huis dat was 114 m3 dus is 65m3 dus mega verschil en we komen ook nog even ruimte te kort. Strakjes naar de action maar even bakjes halen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:45

Ik lees nog steeds mee maar moet even reageren op jou foto's cabelona
Het ziet er namelijk top uit :j
Heb je ook voor foto's

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:56

Mooi zeg!! Waar komen je meubeltjes vandaan?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:54

Mooi! Vind je alleen die losse kabeltjes van je wandlampen niet ontzettend storend?

Heeft er trouwens iemand toevallig ervaring met het zelf storten van een betonnen aanrechtblad? Na het lezen van heel veel websites en het bekijken van wat filmpjes, durf ik dat misschien wel aan... maar ben benieuwd of het echt zo makkelijk is als het lijkt.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:34

De meubels hebben we bij Profijtmeubel vandaan. De bank bij van Gils. De bank hebben ze voor ons netjes in elkaar gezet en op zijn plek gezet. De rest hebben we zelf in elkaar gezet. Met de salontafel, tafel, dressoir, TV-meubel en de vitrine kast zijn we twee avonden bezig geweest.

De snoeren vind ik niet heel storend. Had het inderdaad mooier gevonden als die gewoon in de muur weggewerkt zouden zijn, maar daar kwam stuk meer werk bij kijken (en de bijbehorende kosten) dat we besloten hebben om dit voorlopig zo te laten. We hebben daarom wel expres voor zilveren snoeren gekozen ipv wit. Dat paste net even beter bij de rest. Alle wandcontactdozen en schakelaars zijn ook zilver en overal in huis zijn er RVS details.

Echte voor foto's heb ik niet echt, op de meeste staan mijn (schoon)ouders of mijn vriend op. Dus die zet ik niet zomaar online.

Hier hadden we nog niets gedaan. De spullen van zolder zijn toen het eerst over gegaan. Hier zie je op de dwarsmuur nog het behang zitten en links de meterkast hoe hij was (steekt erg ver de keuken in)
Afbeelding

Hier kijk je weer de keuken in. De kast is weggehaald om in te korten. Rechts van de meterkast zie je een beschadigde muur. Hier heeft een metalen bord met een olifantje erop gezeten. Zat helaas zo erg vast dat met het weghalen de muur beschadigd is.
Afbeelding

Dit is de dwarsmuur waar eerder behang op heeft gezeten. Waar mijn vriend voor zit is de oude telefoon aansluiting. Deze hebben we dichtgemaakt. De muur was zo mooi vlak dat we hem hebben voorbewerkt en daarna in de verf gezet. Ook de zilveren lijst hebben we weer mooi wit gelakt.
Afbeelding

Nog een close up van de muur -O-
Afbeelding

Hier kijk je de woonkamer in. Hier is alles opnieuw geverfd. De pui was geel en de muren spierwit. We hebben alles RAL9010 geschilderd.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/t31.0-8/11357313_860419437377578_4497015499974173978_o.jpg

De deur naar het halletje wordt mettertijd vervangen. Boven aan de trap is een glas in lood deur, die wordt ook vervangen. Ook is de vorige bewoner erge fan geweest van kit en magneetjes. Bijna geen enkele deur gaat dicht met een klink. En enkele deuren die wel een klink hadden heeft hij vastgezet met kit :')

In het plafond hebben we alleen in de keuken één lichtpunt. Daarom hebben we voor wandlampen gekozen.
Het effect 's avonds:
Afbeelding
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10506882_860422264043962_7899220280385378062_o.jpg

Als we ze alle 4 aan hebben is het echt goed licht. Meestal hebben we 's avonds alleen de lampen bij de TV en het lichtje in de vitirine kast aan.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:52

Hier is ook alweer hard gewerkt! De slaapkamer en poezenkamer zijn bijna klaar, badkamer wordt nu betegeld en we zijn vast op de begane vloer begonnen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:19

Mooi dat muur lang behang
Het huis van m'n schoonmoeder gaat ook heel goed vandaag het laatste behangen en begonnen met het laminaat boven boven. Word prachtig en krijg nu steeds meer zin in ons toekomstige plekje te trekken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:21

Ik heb er ook echt zin in. Nog een ruime maand!
Ik heb al verf ingekocht dus we kunnen aan de gang. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:22

Wij hebben meubels gekocht, bank word straks besteld, de vloer hebben we uitgezocht maar willen we eerst bekijken, de verf etc hebben we ook nog niet uitgezocht. Hopelijk volgende maand erin

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:26

Wat leuk, al die foto's!
En gaaf zeg, dat fotobehang! Vooral die met die bomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:27

Gaaf die foto's!

Nog anderhalve week pff , ik wil nu de sleutel haha. Mama betaalt verf eerst , ben wel tevreden over de kleuren vooralsnog. Munt en bosgroen <3 , op de woonkamer muur komt hopelijk een muurschildering die houd ik nog geheim <3

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:34

Oh muurschilderingen vind ik ook
Heel leuk! Ben benieuwd Rebecca! Vind het ook leuk om foto's van anderen te zien! Beetje inspiratie opdoen enzo :) meubels hebben we bijna allemaal al van ons huidige huisje, maar we hebben al wel nieuwe eetkamerstoelen besteld. Wil ook nog graag een fauteuil kopen heb hele mooie gezien op robin-design.nl maar
Moet van vriendlief wachten en sparen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:35

Ik hoop dat het word wat ik voor ogen heb :P , beste man is druk vermoed ik maar maakt geweldige werken <3

Mannen :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:42

Ik ben nog steeds druk bezig in het huis van die vriend van me, de afgelopen 2 dagen alleen maar met deuren en radiatoren schoonmaken. Het is echt ontzettend smerig wat 15 jaar roken met je huis doet, alles is voorzien van een laag nicotine.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:35

Brt, da's inderdaad vies. Sowieso, roken in huis: gatver!

Ik heb gisteren de klusplanning afgemaakt. Paar klussen heel bewust uitgesteld tot het voorjaar, wat iets meer ruimte en lucht geeft. Heb er zin in! Jammer dat het nog 149 dagen duurt.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:04

Inderdaad vies :j
M'n grootvader zat altijd onder de afzuigkap, maar veel heeft het niet geholpen :=

Heel leuk zo dat aparte behang! Vooral het bos, prachtig.

Wij hebben via een loting best wel wat op de kop kunnen tikken deze week :D
12 borden, een gietijzeren stoofpot, 2 gietijzeren theekannen inclusief kopjes, alles onder de 200.- :D
Zo blij mee, als je die gietijzeren stoofpot van Le Creuset zou kopen ben je evenveel kwijt!

Wij mogen vanavond ons huisje bekijken, hopelijk datum prikken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:50

Bahh gore gerook :r , gewoon buiten doen :=

Klinkt goed dat gietijzeren! , wat voor veiling dan?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 15:23

Ik wil me ook graag melden hier! Alhoewel het nog niet zeker is of ik ga verhuizen, ben nog in afwachting van acceptatie van mijn bod. Dus eigenlijk helemaal zenuwachtig. Ruim twee jaar geleden mijn relatie verbroken, toen het huis moeten verkopen en nu hopelijk zelf een stulpje aankopen. Zie me er al helemaal wonen en ben in gedachten al druk bezig met inrichten :o

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:14

*doet een klein vreugdedansje* mijn bod is geaccepteerd! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:16

*\o/* Gefeliciteerd :D

Ik ben vandaag weer 'thuis' geweest , alles leeg en kaal en hol en over 8 dagen mijn droom *\%/* . Ga als ik de sleutels heb vast een traantje wegpinken , ben nu eenmaal een emo doos :x

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:30

Ik jank ook een potje als ik de sleutel eenmaal heb hoor. Niks mis mee.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:41

Gefeliciteerd Moska! Wanneer krijg
Je de sleutel??

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:07

Haha hier nog een emotioneel flexibel wrak. Toen ik de sleutels van mijn vorige huis moest inleveren (en dat moest ik alleen doen, ex was nergens te bekennen. Net als toen het huis leeg moest, was ie ook foetsie ineens) moest ik ook een traantje wegpinken. Net als gister toen ik hoorde dat het bod was geaccepteerd (oh en ook toen ik twee jaar geleden van de makelaar te horen kreeg dat het huis verkocht was voor de vraagprijs).

Hopelijk krijg ik de sleutels ergens in september. Maar kan me nu al helemaal uitleven op welke kleur verf, wat voor raambekleding, welke bank en nog veel meer van die leuke dingen! Wil eigenlijk wel een moodboard maken, gewoon alleen al voor de voorpret! En een begroting maken voor de aanpassingen, wil namelijk toch nog een paar dingetjes veranderen, ook al is het huisje nagenoeg perfect!