Het kinderkleding topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Het kinderkleding topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:19

Wat zouden jullie trouwens doen, Lotte loopt nu net, nu twijfel ik of ik voor de zomer wel korte broekjes/rokjes enz. moet kopen, want als ze valt heeft ze meteen haar knieën kapot. Ze heeft nu meestal wel een maillot er onder aan, maar dat wordt van de zomer wel te warm lijkt me.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:48

Je kunt haar moeilijk alleen maar lange dingen aantrekken?
Als ze valt komt daar misschien ook wel een gat in trouwens.
Laatst bijgewerkt door Destino op 25-04-15 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:58

Als ze nu net loopt loopt ze dan wel goed toch, dat gaat super snel.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:33

dat zal wel loslopen met vallen denk ik? Hier liepen ze ook altijd net in de zomer en bijna nooit kapotte knieën gehad.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:37

Ik had vaak 3/4 broeken aan bij zoontje.

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:08

Leuke schoentjes voorbij zien komen! Ik heb net sandaaltjes besteld. Kan t niet helemaal vinden wat ik zou willen maar t is gelukt :-) Hou niet zo van glimmers etc op schoentjes namelijk... Dat blijkt helaas haast onmogelijk te vinden voor meisjes dus dit is t geworden. Zelf vindt ze ze prachtig hahah; http://www.omoda.nl/meisjes/sandalen/develab/fuchsia-develab-sandalen-48006-57023.html

Deze week ook nog een super leuk jumpsuit van Tumble gekocht voor dr;
Afbeelding

Zeeman kan ik t ook niet vaak vinden. Tijdje terug wel een leuk spijkergiletje gevonden. Zat alleen een, vond ik, spuuglelijk biesje op. Dat heb ik er afgehaald, nieuw stukje gekocht en dat er op gezet. Nu een favoriet kledingstuk geworden! Rompers koop ik altijd bij de Hema, zijn nu ook in prijs verlaagd zag ik. Nu €3! :D

Zag ook nog een heel leuk setje van Flo! Hou van Flo! :j Het valt alleen erg klein en smal. Ik koop standaard 1 of 2 maten groter. Zou dus niet wachten tot ze in 68 gaat maar t al eerder proberen. Zou zo zonde zijn als ze t maar kort aan kan omdat t te klein is.

Aanstaande donderdag heeft ze een fotoshoot. Zit een beetje te dubben wat ik haar aan moet trekken. Worden zwart wit foto's... Tips?

Hatchi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:12

Mijn zoontje heeft zijn been gebroken.
En wil hem die weken graag ook wat anders aan doen dan een trainingsbroek. Iemand suggesties/tips over wat handig is?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:18

LittleMiss, Leuke jumpsuits. Ik denk dat je het beste lichte kleuren aan kan doen. Dat worden dan wit en zachte grijstinten en dat houd de foto's mooi zacht. Veel succes alvast.

Hatchi, Wat sneu voor je zoontje. :(:) Het is jammer dat het nu slecht weer is anders had je een korte broek aan kunnen doen. Buiten trainingsbroeken zou ik het niet weten eerlijk gezegd. :(:)

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:40

Lichte kleuren zijn denk ik goed ja. Ben erg benieuwd hoe ze worden en of ze een beetje mee wil werken. Bijna 2 dus... ;) :x

Oei wat sneu zeg! Hoe oud is je zoontje? Beterschap in ieder geval! Je hebt tegenwoordig voor jongens heel leuke sweatpants in allerlei kleuren en dessins, misschien kun je dat proberen? En verder hopen op mooi weer inderdaad.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:37

LittleMiss, Ik heb laatst zelf een meisje van 2 op de foto gezet. Vond het juist heel leuk om te doen, lekker spontaan. Het echt ''neer willen zetten'', is wel wat lastiger. Heb het zelf daardoor lekker luchtig gehouden samen met mama (mama iets verder staan) en dan naar de hondjes laten kijken die langs kwamen, achter mama aan rennen, een tak laten pakken etc.. Komt vast goed, plaats je hier een foto? Ben benieuwd. :)

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:03

Vind lossere foto's juist erg leuk, past ook meer bij de leeftijd vind ik. Het is wel in een studio maar vind de studiofoto's die deze fotograaf maakt altijd heel gaaf! Als ik ze heb zal ik er een plaatsen! Denk dat ik r gewoon een spijkerbroekje aan doe met een licht shirtje, bloesje of vestje. Beetje eenvoudig zodat de aandacht naar haar gaat en niet naar haar kleding.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:24

Die jumpsuit van tumble vind ik echt super leuk!!

Hatchi wat sneu voor je zoontje! Anders broekjes een maat groter zodat ze over het gips passen?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:26

LittleMiss schreef:
Vind lossere foto's juist erg leuk, past ook meer bij de leeftijd vind ik. Het is wel in een studio maar vind de studiofoto's die deze fotograaf maakt altijd heel gaaf! Als ik ze heb zal ik er een plaatsen! Denk dat ik r gewoon een spijkerbroekje aan doe met een licht shirtje, bloesje of vestje. Beetje eenvoudig zodat de aandacht naar haar gaat en niet naar haar kleding.

De fotograaf weet zich hier vast wel raad mee. :D Ben benieuwd naar de foto's.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:07

Wat een leuke jumpsuit LittleMiss!
Zou voor de fotoshoot ook lichte kleren aan doen, maar wel zorgen dat het broekje en shirtje wat verschilllen qua tijt voor het contrast.
Deel je een foto hier als je ze hebt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:56

Die jumpsuit van Tumble heb ik ook, erg leuk! :D

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:33

Ik zie inderdaad een hoop leuke dingen voorbij komen, maar wat vind ik het duur! Ik wil geen €39 uitgeven voor een shirt die ze volgend jaar niet eens meer aankan. Ik koop de kleding voor mijn dochtertje zo goedkoop mogelijk. Wanneer ik merk dat er kledingstukken zijn die ze volgend jaar ook weer aankan , dan wil ik er best wat meer geld voor uitgeven. Nu vind ik dat het nog niet waard.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:34

Wanneer ze wat groter zijn, blijven ze idd wat langer in een bepaalde maat. Nu denk ik altijd maar zo, ik koop liever kwalitatievere kleertjes dan hele goedkope kleertjes die na een paar keer wassen vaal zijn en pillen, soms erg model verliezen en ik uiteindelijk eindig met weer nieuwe kleertjes in dezelfde maat. Maar wanneer ze nog in de kleine maatjes zitten, is het idd wel zonde, dan zijn ze er zo snel door.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 09:40

Ieder zijn ding toch. De ene vind 10 euro de max voor een shirt en de ander 40. ;)

Ik vind niet alleen het shoppen leuk maar kan gewoon blij worden van 2 kids die er leuk uit zien in de geshopte spulletjes.

En mijn ervaring is dat goedkopere kleding vaak een mindere pasvorm heeft en ook minder mooi blijft.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:20

Ik kan ook erg blij worden van m'n kindjes in de geshopte spullen aan te kleden! :D

Onze dochter blijft altijd erg lang in 1 maat. De dure spullen verkoop ik weer. En als dat niet lukt geef ik het weg. Ik wil graag dat ze er leuk uitzien. En als dat toevallig dan iets duurder is maakt me dat niet uit.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 10:32

Hier idem nell.
Zeker de oudste van 7 heeft nu echt langere tijd dezelfde maat.

En de jongste. Z8 verkoop ik gewoon weer en net de rest maak ik andere mensen die iets minder te besteden heb weer heel blij.

Kinderen van buren lopen bijvoorbeeld nog tijden op schoenen van de oudste. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:01

Hier zijn de meeste schoenen na 1 kind wel afgedragen.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind als mijn kinderen in spullen van de oudere broer oid lopen. Hier krijgt iedereen dus nieuwe dingen en ik geef zelden iets door van Javi naar Ruan :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:04

Nell_ schreef:
Hier zijn de meeste schoenen na 1 kind wel afgedragen.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet leuk vind als mijn kinderen in spullen van de oudere broer oid lopen. Hier krijgt iedereen dus nieuwe dingen en ik geef zelden iets door van Javi naar Ruan :+

Daarom bewaar ik de schoenen niet maar geef ze weg.

Ik hou ook niet van gedragen schoenen

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:31

Ieder zn ding inderdaad. Ik vind het ook leuk als ze er leuk bij loopt. Vind shoppen voor haar minstens zo leuk als voor mezelf :-) Duurdere kleertjes zijn vaak kwalitatief beter dan goedkopere maar ook niet altijd helaas. Z8 vind ik kwalitatief slecht, zeker voor dat geld. Dat koop ik niet meer.

Ik koop trouwens ook vaak zat goedkopere dingetjes die ik dan combineer met een duurder iets. Vind bijvoorbeeld een goed zittend broekje wel belangrijk, maar daar doe ik net zo makkelijk een Hema shirt of Zara vestje op :j Of een basic Hema legging met een oversized sweater van een merk. Ik heb overigens ook maar een kindje, een tweede komt er hier hoogstwaarschijnlijk ook niet. Kan me voorstellen dat meerdere kindjes in de kleren steken een dure hobby kan zijn. Maar goed, een paard is ook duur en die heb ik ook niet ;)

En ik koop en verkoop regelmatig op Marktplaats, per saldo heb je er dan uiteindelijk bijna net zoveel voor betaald als voor iets van de Hema wat je nauwelijks kunt verkopen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:58

Merk of geen merk boeit me eigenlijk niet. Mijn man is wel erg merk bewust dus als we samen shoppen word het vaak merk. ( vingino of name it ). Zelf loop ik sneller de hema/hm/zeeman/wibra binnen omdat ik het leuker vind om 2 shirtjes te kopen ipv 1. Merk koop ik veel in de uitverkoop, vind het namelijk zonde dat ze het zo weinig dragen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:09

Ik combineer Hema of H&M indd ook prima met iets duurs.
Kwaliteit van z8 vind ik helaas ook niet altijd even goed. Ruan zijn 1e pakje was van z8 en hij heeft er 2 boxpakjes van gehad. Die 3 dingen bleven dan weer wel mooi.