Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mistercooper schreef:Ik weet niet wat ik verdrietiger vind, het verhaal van de TS, of de reacties die daar op volgen, geschreven door andere vrouwen.
Dit topic laat voor mij maar weer eens overvloedig zien wat de positie is van de vrouw in de huidige maatschappij. En dat is niet alleen de 'schuld' van mannen, maar misschien nog wel meer van vrouwen die zo weinig solidairiteit met elkaar kunnen opbrengen. Genderdiscriminatie is iets wat nog zo levendig is op dit moment, op zo veel vlakken van onze samenleving, kijk bijvoorbeeld maar naar het bedrijfsleven of de politiek.
En kijkend naar de reacties in dit topic, waar vrouwen een andere vrouw die een intens traumatische ervaring heeft opgedaan zo hard veroordelen onder het mom van: "waarom laat je hem zo laat binnen in je nachtkleding" en al die andere nonses, laat maar weer eens zien dat de verhoudingen nog steeds erg schreef staan. Zo als al meerdere keren is aangegeven; als ik in bed lig met een man en we hebben al twee uur voorspel erop zitten, zelfs dan heb ik nog recht om de hele handel af te blazen. Er valt geen excuus te vinden voor deze man, en de TS daarmee vast "voorbereiden" op aangifte doen en de hardheid van het rechtsysteem is de grootste kul die ik ooit gehoord heb. Daarvoor is de TS namelijk helemaal niet hier, en een beetje empathie en solidairiteit met je medevrouw zou meer op de plaats zijn (wat gelukkig ook volop in dit topic gebeurt)
Lieve meid, ik wens je echt heel erg veel sterkte met het proces van verwerken. Neem de tijd die je nodig hebt, er is geen verkeerde manier om hier mee om te gaan, zolang je maar doet waar jij je prettig bij voelt. Ik vind je super dapper!
Rossfechten schreef:Ts Sterkte,
Ik ben het eens dat ts voldoende gezegd heeft om voor beiden een prettige afsluiting van de avond te hebben.
Voor iedereen die dit leest, GA ER NOOIT VAN UIT DAT IEDERE MAN TE VERTROUWEN IS.
Zorg dat je jezelf beschermd, het meeste geweld komt echt van bekenden.
Rossfechten schreef:Ts Sterkte,
Ik ben het eens dat ts voldoende gezegd heeft om voor beiden een prettige afsluiting van de avond te hebben.
Voor iedereen die dit leest, GA ER NOOIT VAN UIT DAT IEDERE MAN TE VERTROUWEN IS.
Rossfechten schreef:Kan raar klinken, maar alleen een stevige dosis wantrouwen kan nare situaties voorkomen.
Jaimyliefje schreef:wauw, alsjeblieft zeg. Waar halen mensen het lef vandaan om TS de schuld te geven. Echt misselijkmakend gewoon. Zelfs al weet de verkrachter niet dat hij haar verkracht heeft, dan is het nog steeds een verkrachter, en is TS nog steeds door hem verkracht. Nee is nee. De wet niet kennen is geen excuus om je niet aan de wet te houden. Maar ik denk dat hij donders goed wist waar hij mee bezig was.
Rossfechten schreef:Voor iedereen die dit leest, GA ER NOOIT VAN UIT DAT IEDERE MAN TE VERTROUWEN IS.
Shadow0 schreef:Overigens is minder 'blaming the victim' ook een vorm van bescherming. Als we het als maatschappij normaler vinden om het gedrag van de verkrachters, en niet van de vrouwen die het hadden moeten voorkomen, te veroordelen, wordt die kans al heel wat kleiner. JUIST omdat we het nu zien als iets dat vrouwen moeten voorkomen (en niet mannen!) doen mannen het makkelijker - zij hadden toch de gelegenheid? Dan is het toch niet hun schuld dat ze die hebben gepakt? Van die gedachten moeten we af.