verkracht door mijn collega

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:37

Ik weet niet wat ik verdrietiger vind, het verhaal van de TS, of de reacties die daar op volgen, geschreven door andere vrouwen.

Dit topic laat voor mij maar weer eens overvloedig zien wat de positie is van de vrouw in de huidige maatschappij. En dat is niet alleen de 'schuld' van mannen, maar misschien nog wel meer van vrouwen die zo weinig solidairiteit met elkaar kunnen opbrengen. Genderdiscriminatie is iets wat nog zo levendig is op dit moment, op zo veel vlakken van onze samenleving, kijk bijvoorbeeld maar naar het bedrijfsleven of de politiek.

En kijkend naar de reacties in dit topic, waar vrouwen een andere vrouw die een intens traumatische ervaring heeft opgedaan zo hard veroordelen onder het mom van: "waarom laat je hem zo laat binnen in je nachtkleding" en al die andere nonses, laat maar weer eens zien dat de verhoudingen nog steeds erg schreef staan. Zo als al meerdere keren is aangegeven; als ik in bed lig met een man en we hebben al twee uur voorspel erop zitten, zelfs dan heb ik nog recht om de hele handel af te blazen. Er valt geen excuus te vinden voor deze man, en de TS daarmee vast "voorbereiden" op aangifte doen en de hardheid van het rechtsysteem is de grootste kul die ik ooit gehoord heb. Daarvoor is de TS namelijk helemaal niet hier, en een beetje empathie en solidairiteit met je medevrouw zou meer op de plaats zijn (wat gelukkig ook volop in dit topic gebeurt)

Lieve meid, ik wens je echt heel erg veel sterkte met het proces van verwerken. Neem de tijd die je nodig hebt, er is geen verkeerde manier om hier mee om te gaan, zolang je maar doet waar jij je prettig bij voelt. Ik vind je super dapper!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:05

mistercooper schreef:
Ik weet niet wat ik verdrietiger vind, het verhaal van de TS, of de reacties die daar op volgen, geschreven door andere vrouwen.

Dit topic laat voor mij maar weer eens overvloedig zien wat de positie is van de vrouw in de huidige maatschappij. En dat is niet alleen de 'schuld' van mannen, maar misschien nog wel meer van vrouwen die zo weinig solidairiteit met elkaar kunnen opbrengen. Genderdiscriminatie is iets wat nog zo levendig is op dit moment, op zo veel vlakken van onze samenleving, kijk bijvoorbeeld maar naar het bedrijfsleven of de politiek.

En kijkend naar de reacties in dit topic, waar vrouwen een andere vrouw die een intens traumatische ervaring heeft opgedaan zo hard veroordelen onder het mom van: "waarom laat je hem zo laat binnen in je nachtkleding" en al die andere nonses, laat maar weer eens zien dat de verhoudingen nog steeds erg schreef staan. Zo als al meerdere keren is aangegeven; als ik in bed lig met een man en we hebben al twee uur voorspel erop zitten, zelfs dan heb ik nog recht om de hele handel af te blazen. Er valt geen excuus te vinden voor deze man, en de TS daarmee vast "voorbereiden" op aangifte doen en de hardheid van het rechtsysteem is de grootste kul die ik ooit gehoord heb. Daarvoor is de TS namelijk helemaal niet hier, en een beetje empathie en solidairiteit met je medevrouw zou meer op de plaats zijn (wat gelukkig ook volop in dit topic gebeurt)

Lieve meid, ik wens je echt heel erg veel sterkte met het proces van verwerken. Neem de tijd die je nodig hebt, er is geen verkeerde manier om hier mee om te gaan, zolang je maar doet waar jij je prettig bij voelt. Ik vind je super dapper!

Grappig feitje... Ik zit in een mannenwereld en het zijn altijd! de vrouwen die aan mij vragen: kan dat dan? (doelend op het feit dat ik als vrouw daar ben) Dan denk ik echt: zucht, zolang vrouwen nog steeds niet eens in zichzelf geloven hoe kun je dan jezelf geëmancipeerd noemen.

Appelmoes_11

Re: verkracht door mijn collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:08

Lieve TS, fijn dat dit topic weer open is :) Ik zat me ook af te vragen hoe het met je gaat. Wat goed dat je je ouders dit hebt laten lezen! Daar mag je echt wel trots op zijn. Het is heel fijn dat ze je nu kunnen helpen. Je kunt ook nog altijd met iemand PB'en als je dat wil, meerdere mensen (waaronder ik) hebben dit aangeboden :)

Mistercooper en Gekvanfleur, ik sluit me verder bij jullie aan :j

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:33

Ts Sterkte,
Ik ben het eens dat ts voldoende gezegd heeft om voor beiden een prettige afsluiting van de avond te hebben.
Voor iedereen die dit leest, GA ER NOOIT VAN UIT DAT IEDERE MAN TE VERTROUWEN IS.
Zorg dat je jezelf beschermd, het meeste geweld komt echt van bekenden.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:39

Inderdaad fijn dat ts haar ouders op de hoogte zijn.
En neem me niet kwalijk ben je niet duidelijk genoeg naar zon man sla er gerust op.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:02

Rossfechten schreef:
Ts Sterkte,
Ik ben het eens dat ts voldoende gezegd heeft om voor beiden een prettige afsluiting van de avond te hebben.
Voor iedereen die dit leest, GA ER NOOIT VAN UIT DAT IEDERE MAN TE VERTROUWEN IS.

Je bedoeld dus eigenlijk dat je geen enkele man moet vertrouwen?
Dat is ook geen leven :n

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:07

Citaat:
Je bedoeld dus eigenlijk dat je geen enkele man moet vertrouwen?
Dat is ook geen leven :n

Ik vond dat ook al een hele, hele rare opmerking..

@TS,
Ik ben erg blij dat je terug bent!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:18

Rossfechten schreef:
Ts Sterkte,

Ehm.. die van mij is voor 100% te vertrouwen hoor. En nee, dat is geen naïviteit;)

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:22

Kan raar klinken, maar alleen een stevige dosis wantrouwen kan nare situaties voorkomen.

Persoonlijk laat ik weinig mensen in een positie komen dat ze me iets aan kunnen doen.
Er zijn er dus wel een paar die ik echt vertrouw.
En is miss paranoia / achterdochtig, of het is juist niet naïef zijn.
Maat dit kan je van tevoren beslissen, Blijkt iemand iets fouts te willen dan kun je weinig meer.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:46

Sterkte TS fijn dat je dit gedeeld hebt met je ouders...
Ik denk dat je met de bekentenis van de dader aan je leidinggevende nog best sterk staat voor vervolgstappen. Ik hoop dat je hier de moed en de energie voor kunt vinden. (samen met je ouders :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:03

Ik had laatst ook een vriend die rond half 12 savonds langskwam. Zo gek is dat niet, doe dat wel vaker :+ en dan heeft het echt geen rare bijbedoelingen hoor... Zelfs al zou hij het idee hebben gehad dat ik wel iets zou willen doen, heeft hij het recht niet om mij aan te raken als ik nee zeg. Zo simpel is dat. Of ik nou helemaal lam ben of half naakt door mijn woonkamer aan het dansen ben, als ik nee zeg is het gewoon nee en niet een ja of misschien. Dan zou ik wel ja of misschien zeggen := nou ben ik ook wel een vrij mondig en verbaal agressief persoon en gedraag me vaak meer als een vent dan een dame, dus mocht het voorkomen dat ze een nee niet goed horen dan zullen ze dat ook wel merken. Maar nee, ook in TS situatie had de vent gewoon na een nee zijn poten moeten thuishouden....

TS ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt. Neem enkel de stappen waar jij helemaal achter staat, dan kan je het hopelijk op een gegeven moment een plek geven... Een digitale knuffel van mij :(:)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:31

wauw, alsjeblieft zeg. Waar halen mensen het lef vandaan om TS de schuld te geven. Echt misselijkmakend gewoon. Zelfs al weet de verkrachter niet dat hij haar verkracht heeft, dan is het nog steeds een verkrachter, en is TS nog steeds door hem verkracht. Nee is nee. De wet niet kennen is geen excuus om je niet aan de wet te houden. Maar ik denk dat hij donders goed wist waar hij mee bezig was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:14

Rossfechten schreef:
Kan raar klinken, maar alleen een stevige dosis wantrouwen kan nare situaties voorkomen.

Dat blijkt dus niet zo te zijn. In de meeste gevallen is er bij verkrachting spraken van een bekende.

Daar ben je automatisch niet wantrouwend tegen. TS was bevriend met deze l*lhannes.
En denk eens aan al die verkrachtingen binnen het huwelijk.

Daarbij,...het is toch niet normaal dat je een grote groep mensen zou moeten wantrouwen omdat er een paar eikels tussen lopen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-03-15 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:16

Jaimyliefje schreef:
wauw, alsjeblieft zeg. Waar halen mensen het lef vandaan om TS de schuld te geven. Echt misselijkmakend gewoon. Zelfs al weet de verkrachter niet dat hij haar verkracht heeft, dan is het nog steeds een verkrachter, en is TS nog steeds door hem verkracht. Nee is nee. De wet niet kennen is geen excuus om je niet aan de wet te houden. Maar ik denk dat hij donders goed wist waar hij mee bezig was.

Inderdaad....en als hij het niet weet(wat ik pertinent niet geloof!!) dan mag hem wel eens bijgebracht worden hoe het bij een vrouw werkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:44

Rossfechten schreef:

Iedereen mag daarin eigen keuzes maken... ik wil zeker niet leven in een wereld waar je voortdurend iedereen met argwaan moet benaderen. Ik heb wel degelijk een aantal keren risico's genomen - had ik dat niet gedaan dan had ik ook veel leuke dingen gemist. TS heeft helaas heel veel pech gehad.
Maar als het voorkomen daarvan inhoudt dat je jezelf moet opsluiten, dan denk ik niet dat dat een goede weg is. Leven is altijd risico - je kunt op straat aangereden worden, je kunt van je paard vallen, je kunt beroofd worden, je kunt op vakantie gaan en in het verkeerde vliegtuig zitten...

Dat is heel heftig en heel traumatisch als het jou of een naaste overkomt... maar dat betekent niet dat iedereen nu alleen maar binnen moet blijven zitten want stel je voor dat.

Overigens is minder 'blaming the victim' ook een vorm van bescherming. Als we het als maatschappij normaler vinden om het gedrag van de verkrachters, en niet van de vrouwen die het hadden moeten voorkomen, te veroordelen, wordt die kans al heel wat kleiner. JUIST omdat we het nu zien als iets dat vrouwen moeten voorkomen (en niet mannen!) doen mannen het makkelijker - zij hadden toch de gelegenheid? Dan is het toch niet hun schuld dat ze die hebben gepakt? Van die gedachten moeten we af.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:42

Shadow0 schreef:
Overigens is minder 'blaming the victim' ook een vorm van bescherming. Als we het als maatschappij normaler vinden om het gedrag van de verkrachters, en niet van de vrouwen die het hadden moeten voorkomen, te veroordelen, wordt die kans al heel wat kleiner. JUIST omdat we het nu zien als iets dat vrouwen moeten voorkomen (en niet mannen!) doen mannen het makkelijker - zij hadden toch de gelegenheid? Dan is het toch niet hun schuld dat ze die hebben gepakt? Van die gedachten moeten we af.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:09

Alles goed en wel maar heeft de ts wel wat aan nu pagina's lang dezelfde berichten met als strekking dat de mensen die er wat vraagtekens bij hadden verschrikkelijke mensen zijn?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:42

Ik vind de berichten nergens over gaan dat mensen niet aardig genoeg waren. Naar mijn idee worden de meeste van die berichten totaal verkeerd geïnterpreteerd.
Ik ging niet over dat het de schuld van ts was. Verkrachting is nooit de schuld van het slachtoffer.
Maar ik las het als je aangifte doet vraagt de politie ook naar de omstandigheden waarin het is gebeurd.
En dan is voor vele het wel raar dat je met slaapmedicatie op, in je pyjama midden in de nacht een film gaat kijken. En een handtastelijke man niet de deur uitzet maar in bed gaat liggen.

Nergens lees ik in die stelling dat het de schuld is van ts. Maar wel dat dit vragen oproept en zeker door politie uitgevraagd worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:09

Maar laat dat lekker aan de politie over, geef TS de steun die ze nodig heeft of open een ander topic als je dat niet kunt opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:13

Inderdaad, wij zijn geen rechercheurs of agenten... wij zouden hier moeten zijn om steun te bieden.

0316Meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:26

Jahoorr! daar gaat bokt weer :(

Heel veel sterkte TS, en wat ik zelf ervaren heb is dat er over praten en schrijven wel iets helpt. Ik heb dan wel in een andere situatie gezeten, uiteindelijk een PTSS aan overgehouden en een therapie gevolgd (EMDR)

Mocht je willen 'praten', mijn pb staat voor je open.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:36

En weer wordt het verkeerd opgevat.
Precies dus wat ik bedoel.

Alleen maar zeggen wat erg is ook geen steun.
Maar ik ben al weg. Begrijp dat dit hier wel de bedoeling is.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:20

^^^^^

Sorry maar ga dan maar weg. Er is vaak genoeg aangegeven, ook door TS zelf, dat er geen behoefte is aan dat soort berichten, die zijn er namelijk al genoeg gepost.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:30

En dat zal niet zonder reden zijn dat Die worden gepost.
Als zij wil dat die kl00tzak op haar werk verdwijnt is dat toch waar ze tegenaan gaat lopen.

En daarmee nogmaals gezegd niemand zegt dat de ts schuld is. En dat is wat ik aan wilde geven. Dat de 100 berichten van wat een ongevoelige mensen helemaal niet kloppen omdat ze niet ongevoelig zijn maar realistisch.
En verkeerd opgepakt worden.
En zie het bewijs.

Doei.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:33

Doei. :wave: