Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:49

Goh... HC is in de zestiger jaren blijven steken, vrijheid en bloemetjes. *\o/* Wat gedateerd, een ouwe hippie!

Als twee mensen besluiten dat ze in een relatie beide vrij zijn - dat moeten ze lekker zelf weten. Maar binnen de huidige opvattingen is een relatie/huwelijk in de meeste gevallen monogaam van opzet en wordt ook als zodanig door beide partijen aangegaan.
Dat het in alle gevallen de voorkeur heeft om strubbelingen binnen een relatie door overleg op te lossen en bij incompatibilité d'humeur er een punt achter te zetten, lijkt me duidelijk. Maar de scharrel van TS én zij zelf zijn zo onvolwassen dat ze dat niet aandurven. Laten we het voor vrouwlief maar verzwijgen.

Misschien is de dame in kwestie ( de echtgenote) wel een kreng, dat kan zijn. Maar misschien is ze ook wel gewoon lief en leeft in het ongewisse. En loopt de heer in kwestie alleen maar achter z'n p*k aan met een lekker verzetje aan de andere kant van het land. Met een roze strik erom, verpakt in 'gezelligheid, vertrouwen en 'jij snapt me tenminste'.. :)

Ik ben geen vrijdenker, maar ook geen moraalridder. Ze zoeken 't maar uit. Maar ik herhaal maar even mijn eerdere post waarin ik zei dat ik de TS een sukkel vindt. Want haar kortdurende pleziertjes leveren niks op en.. je maakt mij niet wijs dat ze dat toch stiekem wel graag anders zou zien. Immers.. ze betreurt ( en memoreert!) nog steeds het feit dat ze al drie keer aan de kant gezet werd en belazerd werd. Tja.. dat gebeurt als je niks leert en niet uiteindelijk je eigen normen stelt en jezelf nét iets meer de moeite waard vindt dan de treurige positie van het uithuilschoudertje, de Klaagmuur of het sexpoppetje van een gebonden man die jou niet zo belangrijk vindt dat hij voor jou kiest.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:51

jessdaniels schreef:
Maar als je er na het bespreken nogsteeds nogsteeds te erg mee zit? Ben je dan nogsteeds egoïstisch?

Daar, bij een werkbaar compromis, dienen BEIDEN het belang van eventuele kinderen in mee te nemen.

Is er dan NOG omdat je er nogsteeds nogsteeds te erg mee zit geen compromis mogelijk, dan is dat
per definite het eigenbelang als zwaarste = egoisme.

Dat is dan zoals het is en is een breuk/scheiding de weg.
Niet door de ene noch door de ander, maar doordat verandering een onoverbrugbaar verschil heeft veroorzaakt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:53

Jannepauli schreef:
Goh... HC is in de zestiger jaren blijven steken, vrijheid en bloemetjes. *\o/* Wat gedateerd, een ouwe hippie!
.

...en vrolijk persoonlijk worden....

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:53

"We accept the love we think we deserve".

...

Hoeveel vind jij dat je verdient.

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:55

Wat ik niet kan begrijpen is dat veel mensen dit gedrag op de een of andere manier proberen goed te praten.

Probeer eens een maand of 2/3 "het" gezellig te maken, zonder dat je tussen de lakens duikt. Kijken of hij dan nog steeds met zijn vrachtwagentje de straat in komt rijden.
Ik ben bang dat dan duidelijk wordt wat je voor hem betekend. Maar misschien valt het mee.

Ik mag je blijkbaar niet veroordelen of beoordelen op wat je doet.
Ook mag ik mijn eigen mening daarover niet opschrijven door de mod's.

Wens je dan ook veel N...plezier, en wie weet wordt je nog eens echt gelukkig.

HorseTimeXL

Tazzey schreef:
smileydees schreef:
ik ben net door een hel gegaan, mijn man is er vandoor met een ander, 23 jaar getrouwd en 2 kapotte kinderen. Geweldig!!!! Begin nu na 2 jaar en nog steeds niet gescheiden een klein beetje licht te zien aan het eind van de tunnel. Haat aan de man die niet wilde vechten voor zijn kids en huwelijk en haat aan de vrouw die hier willens en wetens aan mee heeft gewerkt.
En nee dit heb ik van te voren niet aan zien komen, nooit gedacht nooit verwacht. Mijn zoon van 18 heeft het ontdekt......

Wat vreselijk!! :(:) En dan te bedenken dat er mensen als TS zijn die het geen reet interesseert hoe de vrouw en kinderen zich voelen. Ik vind het walgelijk. Ik snap niet dat je jezelf nog in de spiegel aan kan kijken zonder walging, TS!

@Smileydees, ik wens je veel sterkte en vooral veel geluk toe. Ieder mens krijgt wat hij toekomt. Ik geloof heel sterk in karma en vrouwen die doelbewust een gezin stukmaken voor hun eigen pleziertjes zullen zichzelf ooit keihard tegenkomen.

hier sluit ik me volledig bij aan. Je ontloopt steeds het feit dat je er anderen verschrikkelijk veel pijn mee doet. Wat als dit allemaal te boven komt. Jij hebt hierin een net zo grote rol als die man. Jij had meteen al nee moeten zeggen. Je doet net alsof vreemdgaan de normaalste zaak van de wereld is. Het is zo arrogant dat je alleen aan je eigen behoeftes denkt en niet wat het moet zijn voor een vrouw en kinderen die van niks weten. Natuurlijk kan iemand verliefd worden, terwijl die getrouwd is, maar ga er niet zo mee om. Als mijn vader vreemd zou gaan met iemand zou ik die gene haten tot op het bot.. en eerder zei je ook nog ja het kan misschien nog wel jaren duren, hoe psychopatisch klinkt dat.. zelf genieten kosten wat het kost..

@Smiley Dees, heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 13-01-15 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Huertecilla schreef:
Kayleigh_ schreef:
Zolang beide ouders gelukkig zijn en ze de kinderen een stabiele basis mee geven, vind ik het een prima oplossing.

Sterker nog: DAT zou het hoogste goed moeten zijn. Niet de manier waarop we het zouden moeten invullen; dat zou een AFGELEIDE moeten zijn.

Helaas.
Zie de werkelijkheid hier in de reacties en dan moet je daarbij bedenken dat de ergsten gewist zijn 8)7

Volgens reageert er eigenlijk niemand heel negatief op het concept van een open relatie met wederzijdse instemming/je relatie zo inrichten dat je er beide gelukkig van wordt op welke manier dan ook. Maar om het feit dat je in een relatie in principe toch samen af zou moeten spreken wat de voorwaarden van de relatie zijn en dat het op zijn minst gewoon een naaistreek is om te besluiten eenzijdig die voorwaarden maar te veranderen zonder je partner daarover in te lichten of iemand daar wel heel actief in te ondersteunen. Als je samen in principe de afspraak hebt dat je monogaam bent en je weet dat je partner waarschijnlijk niet meer met de door wil als jij perce sex met een ander wil is het imo een extreem belabberde oplossing om het dan wel te doen en gewoon te verzwijgen, je ontneemt imo je partner namelijk gewoon de mogelijkheid om te kiezen voor wat jij hier zo ophemelt een relatie met de voorwaarde die hij/zij wil.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:56

Ik denk dat veel bokkers vallen over het feit dat de man eenzijdig de afspraken van de relatie heeft veranderd. De relatie is begonnen als monogaam, maar zonder overleg met de partner met wie de afspraken in het begin zijn aangegaan, verandert hij de spelregels. Zit je in een relatie en heb je behoefte aan iemand anders (erbij), prima, maar maak dat gewoon bespreekbaar zodat je partner er wat mee kan. Stel voor om nieuwe afspraken te maken (en misschien vindt je partner dat wel een leuk idee!), zoek naar compromissen, of verbreek anders de relatie. Ik vind het getuigen van heel weinig respect en waardering voor je partner (en voor diens opvattingen over monogamie of een open relatie), om zo'n issue niet bespreekbaar te maken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:57

Moet wel een beetje grinniken om dit topic. Of meer omdat je het durft te openen en zo'n bak bagger over je heen krijgt (ik had niet anders verwacht).

Ik denk dat dit is wat jij op dit moment nodig hebt (bekeken vanuit jouw standpunt). Er komt een moment dat je echt 'meer' wilt en dan eindigt deze relatie en ga je verder. Met een andere man. Io zie het als een fase. Ik veroordeel je niet, ik begrijp het. Het is niet zwart-wit, er zijn wel 50 tinten grijs ;-).

Vanuit zijn standpunt kan ik het ook nog wel begrijpen. Aan de ene kant denk ik 'slappe hap', aan de andere kant staat zijn vrouw op nummer 1 en daar wijkt hij niet vanaf. Is er ook duidelijk over richting jou. Ik denk dat zijn huwelijk nog is wat het is doordat hij zichzelf deze vrijheid permitteert. Vraag me af of er nog een huwelijk was geweest anders.

En zijn vrouw? Ik geloof niet dat zij het niet 'weet'. Onbewust 'weet' je dit soort dingen en maak je dus een bepaalde keuze door bij je vreemdgaande man te blijven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 17:59

Huertecilla schreef:
jessdaniels schreef:
Maar als je er na het bespreken nogsteeds nogsteeds te erg mee zit? Ben je dan nogsteeds egoïstisch?

Daar, bij een werkbaar compromis, dienen BEIDEN het belang van eventuele kinderen in mee te nemen.

Is er dan NOG omdat je er nogsteeds nogsteeds te erg mee zit geen compromis mogelijk, dan is dat
per definite het eigenbelang als zwaarste = egoisme.

Dat is dan zoals het is en is een breuk/scheiding de weg.
Niet door de ene noch door de ander, maar doordat verandering een onoverbrugbaar verschil heeft veroorzaakt.

Wie is er egoïstisch in de casus;
Vrouw gaat vreemd en man wil dat niet

De man omdat hij zijn vrouw geen pleziertje gunt?
De vrouw omdat zij haar pleziertje wil hebben ondanks de gevoelens van de man hier over?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:00

Jannepauli schreef:

Als twee mensen besluiten dat ze in een relatie beide vrij zijn - dat moeten ze lekker zelf weten. Maar binnen de huidige opvattingen is een relatie/huwelijk in de meeste gevallen monogaam van opzet en wordt ook als zodanig door beide partijen aangegaan.
Dat het in alle gevallen de voorkeur heeft om strubbelingen binnen een relatie door overleg op te lossen en bij incompatibilité d'humeur er een punt achter te zetten, lijkt me duidelijk. Maar de scharrel van TS én zij zelf zijn zo onvolwassen dat ze dat niet aandurven. Laten we het voor vrouwlief maar verzwijgen.

Misschien is de dame in kwestie ( de echtgenote) wel een kreng, dat kan zijn. Maar misschien is ze ook wel gewoon lief en leeft in het ongewisse. En loopt de heer in kwestie alleen maar achter z'n p*k aan met een lekker verzetje aan de andere kant van het land. Met een roze strik erom, verpakt in 'gezelligheid, vertrouwen en 'jij snapt me tenminste'.. :)

Ik ben geen vrijdenker, maar ook geen moraalridder. Ze zoeken 't maar uit. Maar ik herhaal maar even mijn eerdere post waarin ik zei dat ik de TS een sukkel vindt. Want haar kortdurende pleziertjes leveren niks op en.. je maakt mij niet wijs dat ze dat toch stiekem wel graag anders zou zien. Immers.. ze betreurt ( en memoreert!) nog steeds het feit dat ze al drie keer aan de kant gezet werd en belazerd werd. Tja.. dat gebeurt als je niks leert en niet uiteindelijk je eigen normen stelt en jezelf nét iets meer de moeite waard vindt dan de treurige positie van het uithuilschoudertje, de Klaagmuur of het sexpoppetje van een gebonden man die jou niet zo belangrijk vindt dat hij voor jou kiest.

Van A tot Z helemaal mee eens!

Daarom vroeg ik al ergens wat ts in de toekomst voor zich ziet.
Maar ts raakt niet snel genoeg bijgelezen om erop te kunnen reageren denk ik :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:02

Kukkie schreef:
"We accept the love we think we deserve".

...

Hoeveel vind jij dat je verdient.

In dat licht:

http://fractalenlightenment.com/33179/l ... me-of-love

en hoe je het invult zou volstrekt irrelevant moeten zijn, ware het niet door de taboes.

Ik ben het dus VOLSTREKT oneens met die uitpraak welke jij aanhaalt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:03

Waarom gaat het in vredesnaam om de discussie rondom monogamie?
Wat kan het ons schelen als iemand niet monogaam wil zijn. Het punt is dat de vrouw geen KEUS heeft. Het gaat niet om monogamie of polygamie of whatever, het gaat om bedrog en dat is hoe je het ook went of keert verkeerd.
En dat de mensen met genoeg integriteit en moraal om bedriegen niet goed te keuren nu worden bestempeld als naïef of onwetend of wat er ook rondgeslingerd wordt slaat echt kant noch wal.

Huertecilla

quera schreef:

De vrouw omdat zij haar pleziertje wil hebben ondanks de gevoelens van de man hier over?

Beiden :)*

piendepien

femke27 schreef:
Gelukkig kan ik mijn deuren hier gewoon open laten staan.
Maar afgezien daarvan moet je de dingen in verhouding zien. Ik schrik
van de heftige reacties op ts. Ik zal ook schrikken als ik in de krant lees dat iemand een inbreker betrapt en die dan maar levend fileer

Als hij per ongeluk bij ons zou belanden zit dat er toch wel in {:)-:(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:04

Gek vooral dat TS hier zo'n bak stront over zich heen krijgt. Volgens mij in zij niet degene die al getrouwd is... Zijn verantwoordelijkheid, hij maakt de keuze zijn vrouw en kinderen te belazeren en daar heeft TS verder niks mee te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:04

xAlice schreef:
Wat kan het ons schelen als iemand niet monogaam wil zijn. Het punt is dat de vrouw geen KEUS heeft. Het gaat niet om monogamie of polygamie of whatever, het gaat om bedrog en dat is hoe je het ook went of keert verkeerd.
En dat de mensen met genoeg integriteit en moraal om bedriegen niet goed te keuren nu worden bestempeld als naïef of onwetend of wat er ook rondgeslingerd wordt slaat echt kant noch wal.

Dat dus.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:05

BaileyMix schreef:
Gek vooral dat TS hier zo'n bak stront over zich heen krijgt. Volgens mij in zij niet degene die al getrouwd is... Zijn verantwoordelijkheid, hij maakt de keuze zijn vrouw en kinderen te belazeren en daar heeft TS verder niks mee te maken.

Als het een vriendin was van ts die dit zou doen, dan zou ze er idd niets mee te maken hebben.
Maar je kunt hier toch niet werkelijk met droge ogen zeggen dat zij er 'niets mee te maken heeft'??

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:07

Je speelt met vuur hier TS. Als het uitkomt om welke reden dan ook is die man in een klap zijn gezin kwijt, geloof me. Wil jij nou echt de naam zijn die hij moet noemen als ze vraagt met wie hij vreemd ging? Tuurlijk zal hij een andere vrouw zoeken, maar zorg dat jij buiten schot blijft in dit soort vieze zaakjes.

BaileyMix

Maar het is toch niet haar verantwoordelijkheid? Hij maakt die keuze, niet TS.

Sicayes

anneliesdj schreef:
BaileyMix schreef:

Als het een vriendin was van ts die dit zou doen, dan zou ze er idd niets mee te maken hebben.
Maar je kunt hier toch niet werkelijk met droge ogen zeggen dat zij er 'niets mee te maken heeft'??

Imo heeft ze er wel wat mee te maken inderdaad, zij is degene die er op dit moment voor zorgt dat het door kan gaan.

Alhoewel vermoed ik dat als TS het niet is, het een ander wel wordt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:08

Huertecilla schreef:
quera schreef:

Beiden :)*

En nu de werkelijke casus.
Man gaat vreemd. Vrouw weet nergens van af.

Dan zijn ts en de man toch egoïstisch doordat ze de vrouw geen keus hier in geven ? Terwijl zij zelf wel de keus hebben kunnen maken.

Huertecilla

xAlice schreef:

Waarbij jij over het niet bespreekbare heen stapt.
Ook dat is niet integer en al HELEMAAL geen liefde.

Ik breek een lans voor PRATEN en wel voor er keuzes gemaakt worden die niet teruggedraaid kunnen worden.
Als daarbij de partners niet VOOR elkaar kunen zijn en het 'voor altijd' als afpraak vast wordt gehouden, dan is er simpelweg geen gezamelijke toekomst; is het 'arme kinders' door BEIDEN.

_black_rose_

Ze weet toch dat hij vrouw en kinderen heeft, dat maakt haar een soort van medeplichtig.

Persoonlijk zou ik t niet kunnen, naar bed gaan met iemand in de wetenschap dat vrouw en kinderen thuis zitten te wachten...Ik zou me de grond in schamen!

Wanneer zijn vrouw er vanaf wist en het oké vond, dan was t wat anders geweest.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:09

Kriel schreef:
Jeetje, wat een veroordelingen :o
Ben ik dan een van de weinigen die het 'begrijpt'?
TS is niet degene die enige verantwoording hoeft af te leggen, dat is hij....ten opzichte van zichzelf, ten op zichte van zijn familie.
In mijn ogen is TS niet de vrouw die eventueel een huwelijk stuk maakt, dat is het echtpaar uiteindelijk in mijn ogen zelf.
Het klinkt voornamelijk als: wel de lusten, niet de lasten. Lekker wel eigenlijk :o

Nee hier is zij net zo verantwoordelijk voor. Zeker mrt kinderen in het spel.

Ik ben overigens van mening dat what go's around come's around hier vanzelf van toepassing zal gaan worden.
Ts als ik iets geleerd heb in dit leven is dat iedere keuze consequenties heeft.
Ook jouw bewuste keuze voor een getrouwde vent te kiezen betekent dat je respectloos tegenover zijn gezin staat.