Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:12

God, dat jij uberhaupt aan al die dingen denkt voordat je verhuisd bent := Woon je nu nog thuis?

Ik ga vriendlief dit weekend denk ik eens meeslepen naar Ikea om hem ervan te overtuigen dat we echt niet zo heel veel nodig hebben als we ongemeubileerd gaan huren :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:18

Haha ja, heb een lijst gemaakt per kamer wat we nodig hebben :+ En dan stond de strijkijzer en plank er niet eens op, dus die schreef ik er net bij..
Vind het wel erg handig om te weten wat we nodig hebben en wat we al hebben.. :)

Hou van goed voorbereid zijn! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:36

Haha, ik probeer mijn vriend er juist van te overtuigen dat we eigenlijk echt alleen maar een bed, matras, bank, koffietafel en een tv-meubel nodig is en dat we dat echt wel kunnen betalen :') Nou ja, ik dan, want hij heeft helemaal geen spaargeld, dus hij wil niet 'van mij lenen'.

Vond dat gemeubileerd eerst best wel prima, maar m'n moeder en vriendinnen hebben het een beetje uit m'n hoofd gepraat en nu wil ik toch best wel graag m'n eigen meubels. Hij niet :=

Snap het van jou wel hoor, zeker als je meteen een heel huis hebt! En als je er nu ook de ruimte voor hebt, waarom dan niet? :) Koop je dan ook vooral aanbiedingen en zo?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:42

Ja daar kijk ik wel naar :)
Alle beetjes helpen, dus als ik wat kan besparen doe ik dat wel.

Haha, je hebt wel meer nodig dan alleen dat hoor.. Zonder spullen kom je nergens.. Dat moet je je wel realiseren hoor :+
Zonder pannen of borden of bestek geen eten....

Zonder wasmachine en droger/droogrek geen schone was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:58

Ik heb alles voor in de keuken (en dan bedoel ik ook echt alles, zelfs een frituur en bij m'n ouders hadden we zelfs heel lang geen frituur, vind dat zo burgerlijk :+ ) al van toen ik op kamers woonde vorig jaar. Eettafel heb ik ook (die past makkelijk in de auto), stoelen passen ook in de auto en in de meeste appartementen zit al een wasmachine en droger (en ingebouwde garderobekasten in de slaapkamer). Ik heb ook nog een bed, matrassen, een dressoir/ladekast, een bureau, zo'n werkbank voor in de keuken en een grote eettafel maar die laten overkomen uit Nederland zit er denk ik niet in :+ Bovendien was mijn bed 1.80m x 2m dus die is waarschijnlijk toch te groot voor een appartement.

Woonde vorig jaar in een studio dus het enige wat ik toen niet had was een bank en tv-meubel etc :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:45

Oo dan ben je al een heel eind inderdaad!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:10

Ik ben ook al flink aan het inventariseren en verzamelen van spullen! Vriendlief is meer van de praktische kant (is gereedschap aan het kopen), ik wil leuke spulletjes echte huis-spulletjes voor mijn uitzet. O:)

Vriendlief heeft woensdag een 2e bezichtiging bij het huis waar we afgelopen dinsdag zijn wezen kijken. Nu gaat hij met onze makelaar en zijn vader (bouwkundige) kijken, ikzelf blijf dan thuis. Het gaat nu vooral om het technische plaatje en om het e.e.a. af te stemmen met onze aankoopmakelaar, dat red hij wel in z'n eentje. :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:21

Toch ook wel weer spannend!

Wij hebben ook al een frituur :') vriend gekregen voor cerjaardag. Hebben verder ook al wat andere huishoudelijke spulletjes gekregen, maar ik vind heel veel dingen best wel smaakgevoelig en ik wil niet dat ik straks 20 verschillende kleuren handdoeken en soorten bestek in de kast en lade heb liggen :o dus ik vraag vooral cadeaubonnen voor verjaardag/Kerst, kan ik het zelf kopen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:37

Ik laat die frituur lekker in Nederland hoor :+ Heb hem van vriendinnen voor m'n verjaardag gehad, meer als grapje, omdat we toen elke keer als we we waren gaan stappen zin hadden in bitterballen :'). Die kan ik hier toch niet kopen, verder eet ik nooit troep en als ik dat wel deed zit op elke hoek zit wel een chippy/snackbar, haha.

Wat ik me toch wel afvraag, met iedereen die jong gaat kopen, kun je zo makkelijk op die leeftijd al een hypotheek krijgen dan? En hebben jullie eigen geld? Ik moet toegeven dat ik er de ballen verstand van heb, al helemaal voor Nederland, maar ik zag dat altijd als iets wat nog lang niet aan de orde was :=
En willen jullie daar dan ook echt langere tijd blijven wonen?

Wel heel leuk hoor! :D Ik vond het toen ik uit huis ging ook echt het einde om alles voor m'n inrichting te kopen en alles bij elkaar te zoeken, nu denk ik alleen maar "daar heb ik helemaal geen tijd voor" en "maar dat geld heb ik zelf verdiend" :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:43

Vriend heeft een erg goede baan voor zijn leeftijd met jaarcontract + intentie verklaring en het nodige aan spaargeld. Ikzelf heb weinig, nog aan de studie en was voor ik vriendlief leerde kennen ook niet direct bezig met op mezelf gaan (evt. misschien huren na mijn studie). Nu gaat het tussen mijn vriend en mij binnen korte tijd toch wel heel erg goed dus dan gaan we de stap maar gewoon zetten. :)
Onze eerste insteek was er +/- 5 jaar wonen, en dan verder kijken en eventueel op 2 salarissen een hypotheek zien te krijgen voor een ruimer budget. Nu hebben wij een huis op het oog waar toch wel het een en ander (op termijn) aan moet gebeuren dus dan kan het zo maar zijn dat we er langer blijven zitten, ik ga niet 5 jaar klussen en vervolgens mijn boeltje pakken en ergens anders de boel weer verbouwen. :')

Ik vind het qua uitzet / inrichting bij elkaar zoeken erg leuk, het huis kopen ansich verschrikkelijk. Geen geduld voor. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-04-26 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:55

Ik verdien met 24 uur werken meer dan het minimumloon voor 40 werken voor iemand van mijn leeftijd (21), mijn vriend is ondernemer en net zo oud. En we hadden genoeg eigen geld om ongeveer 40% zelf in te leggen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:29

Vriend woont in een dorp langs Eindhoven, hemelsbreed 3 km van mijn huis nu af. :+ Huis waar we voor aan het kijken zijn ligt hemelsbreed 4 km van hier af. :')

Zo'n constructie is inderdaad ideaal, ben je uiteindelijk gewoon vrijwel niks kwijt om te 'wonen'.

WiancaR: dat is helemaal lekker, halve hypotheek al afgelost voor je überhaupt begonnen bent. :oo

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:31

Ik ben op dit moment 19, en mijn vriend 22. Wij hebben ook een huis gekocht.

(Antwoord op iemand die vroeg hoe oud je was bij het kopen van een huis) :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:35

Ik heb morgen een sollicitatie op een bedrijf bij mijn vriend in de buurt! *\o/*
Vind het super spannend! Sowieso het solliciteren, maar het is ook weer een stapje richting het samenwonen!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:25

He, weinig tijd om mee te kletsen maar ik heb eindelijk foto's!

Inmiddels is de kleedkamer wel wat meer opgeruimd want we hadden niet genoeg hangertjes.
We zijn nog lang niet klaar maar dat komt allemaal nog wel een keer.

31e housewarming en dan willen we iig de kozijnen en de voordeur geverfd hebben.
En ik hoop ook heel erg de trap. Maar ons kennende gaan we dat niet redden.
Maar ik wil wel graag op zn minst de trap in de grondverf hebben staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de gedraaide foto's

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:34

Waaauwww wat een licht hebben jullie in de woonkamer!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:48

Ja heerlijk :D

Vandaag alleen iets minder :')
Wat een baggerweer

We wilden hoop doen in huis vandaag maar zitten al de hele middag lui op de bank greys anatomy te kijken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:04

Jij bent bij de ikea geweest 8-) Ik herken het dekbed + sprei! Mijn vriend vindt ze ook te gek

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:12

Haha bijna alles is van de Ikea haha.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:58

Erg druk geweest afgelopen dagen, maar nu even tijd om te reageren!

Renske_W schreef:
Ik heb morgen een sollicitatie op een bedrijf bij mijn vriend in de buurt! *\o/*
Vind het super spannend! Sowieso het solliciteren, maar het is ook weer een stapje richting het samenwonen!

Hoe is je sollicitatie gegaan?

En wat een leuk huis van de foto's! Mooi licht binnen!

Zijn er toevallig mensen die een lijst hebben van uitzet spullen die nodig zijn? Ik heb er zelf een gemaakt, met wat ik heb en wat we nog nodig zijn maar ik heb het gevoel dat er het een en ander ontbreekt haha :D

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:07

Stuur 'm maar yesterday, ik heb ook een lijstje maar wellicht vergeet ik ook wat of kan ik juist jouw lijstje aanvullen. :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:16

Ik heb hem in een pb naar je gestuurd!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:56

Ik kom me hier ook melden :D

Mijn vriend komt bij mij thuis wonen, ik ruil van kamer met mijn ouders zodat wij wat meer ruimte hebben en een eigen voordeur. We hebben net allemaal nieuw laminaat gekocht, mijn bed opgeknapt en een hele bult spullen van grotendeels de Ikea om alles een beetje in te richten.

Ik wil alles in wit, grijs en zwart inrichten, met een paar planten die het wat opvrolijken. Als het allemaal ingericht is zal ik wel een foto plaatsen. Onze kamer zal een soort woon-/slaapkamer worden aangezien we dus gewoon bij mijn ouders thuis wonen. Dus we hebben nog niet veel nodig, maar ik ben al helemaal hyper om het feit dat ik de hele kamer opnieuw kan inrichten _O-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:08

Anne, ziet er leuk uit hoor! :D Daar valt wel iets moois van te maken!

Yesterday, ik heb ook zo'n lijst. Best handig om te hebben, maar merk af en toe zelf ook dat er wat mist :+ Dan koop ik iets.. Wil het afstrepen.. Maar dan stond het er nog niet eens op.. Ahja,, dat hou je toch wel denk ik.

Drunksheep, jouw vriend komt bij jou en je ouders wonen? Waarom zoeken jullie niet iets voor jezelf? :)
Wel fijn dat je ouders zo meedenken. Persoonlijk heb ik liever mijn eigen stekkie, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Pff.. Nog geen nieuws van het huis. Wat duurt het toch allemaal LANG! -:(-
Die vervelende huurders moeten eruit, dat ze opschieten!! Het liefst ga ik naar ze toe en zeg ik dat ze over een maand weg moeten zijn want wij willen erin :+ Maar euh... Dat doe ik maar niet he...