Michelle77 schreef:Als ik een champignonroomsaus maak doe ik het als volgt.
Ik fruit wat uitjes met knoflook en doe de champignons erbij. (1 bak champignons)
Peper en zout erbij.
Als de champignons redelijk gaar zijn (ik houd niet van die dikke harde half rauwe stukken)
Dan doe ik een flesje kookroom erbij. Kan ook slagroom oid.
Ik doe er wat aromat bij, een rundvlees bouillonblok (begin met een halve naar smaak)
Om evt wat aan te lengen kun je ook wat melk erbij doen.
Bakje crème fraiche.
Als je een wat dikkere saus wilt dan in een apart kommetje wat bloem mixen met melk en voorzichtig toevoegen tot gewenste dikte.
Als laatste doe ik ook altijd wat jus vh vlees erdoor.
Ik weet geen specifieke hoeveelheden, behalve heel bakje champignons, flesje kookroom en creme fraiche. Alles op eigen smaak.
Ik krijg hier een redelijke hoeveelheid saus van. Voor hoeveel personen is het?
Deze saus maak ik ook rustig voor pasta in roomsaus trouwens. Ik zou m oom als soep kunnen eten zo lekker vind ik m haha
Dank u, dank u
Dit klinkt al een stuk makkelijker, in elk geval niet te veel rare ingrediënten.
Dat bouillonblokje doe je alleen door de kookroom, geen water er verder bij?
Het is voor 3 personen, maar twee daarvan laten hun vlees verdrinken in de saus dus ik denk dat een flesje kookroom en een bakje creme fraiche + de rest van de ingrediënten wel voldoende zal zijn.
Ik ga de spullen zo halen en ga het tweede kerstdag maken, ik laat hier wel weten (of pb) hoe het was!
Ik doe het ook het liefst via de methode van michelle.
Weet niet of ik nl het topic die dag steeds volg
Ging ook ineens alles slecht, rijen door de hele winkel en dan valt er net iets op de grond ofzo