De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:27

Vind het wel grappig om te lezen dat velen het doen om geld te besparen. Ik ben er vooral mee begonnen omdat ik niet meer zoveel troep in m'n huis wilde. Om echt alleen dat te hebben wat ik nodig had/heb. En als ik iets koop dan koop ik ook echt wat ik hebben wil. Dan ga ik voor het beste product. Of een tweedehands merk product want die zijn weer beter te verkopen als je het niet meer nodig hebt.

Eleionomae

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:46

Ja ik heb ook wel bedacht dat de troep in huis zo ook minder is, maar mijn middle name is 'troepjes' haha, dus ik geloof niet dat ik dat ooit echt afleer. Maar gelukkig kan ik ook heel goed weggooien, dus een hoarder ben ik niet :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:51

ginger18 schreef:
Ojee Belle, dat word nog zwaar dan.
Kun je niet beter bekijken wat je echt nodig hebt bij primark en aan de hand daarvan berekenen hoeveel geld je nodig hebt?
Dus als je bv maar 1 broek nodig hebt, dan heb je aan 20 euro genoeg.
Dan pin je dat bedrag en de rest laat je thuis.

Het is de primark, van 20 euro kun je minimaal twee broeken en twee shirtjes kopen :))

Ik heb gister 1 euro bespaard omdat de koffie bij de ah to go goedkoper is :P Verder deze week alleen nog maar avondeten gekocht. Scheelt dat ik van 8 tot 8 op de uni zit, heb helemaal geen tidj om prullaria te kopen..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:59

Ik ga in November naar de Primark, even wat kleren halen! Is soort traditie met m'n beste vriend zo voor de kerst, ik ga ook maar 1x in het jaar dus dat scheelt. :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:23

Gister boodschappen gedaan..... Ging heel goed.... Zo goed dat de helft niet op m'n lijstje stond en ik vandaag dus weer kan.... -:(-
Nu eerst een goed lijstje maken en dan met dat lijstje de uitdaging weer aan gaan.
Ben nu ook mijn huis aan t opruimen. Als ik in een opgeruimd huis leef voel ik me veel prettiger. Dus werk aan de winkel!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:26

Lekker hoor,alle dames die aan het ruimen zijn! Opgeruimd huis is opgeruimd hoofd. :j

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:43

Imd, haha dat is ook weer zo natuurlijk.
Heb er zelf ook 1 van 5 euro.

Ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die veel te ruimen heeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:47

XLeandrosX schreef:
Gister boodschappen gedaan..... Ging heel goed.... Zo goed dat de helft niet op m'n lijstje stond en ik vandaag dus weer kan.... -:(-
Nu eerst een goed lijstje maken en dan met dat lijstje de uitdaging weer aan gaan.
Ben nu ook mijn huis aan t opruimen. Als ik in een opgeruimd huis leef voel ik me veel prettiger. Dus werk aan de winkel!

Je moet ook wel oppassen dat je niet doorslaat naar de andere kant :D Wat nodig is, is nodig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 15:46

Ik heb net toch ook even opgeruimd, even boven op de kast in de keuken en onder de trap beneden. Toch weer een hele vuilniszak vol zooi die ik nooit gebruik, schoonmaak middelen die nog van merken supermarkt zijn die allang niet meer bestaan (mijn vriend heeft 3 jaar geleden zo zn kast in zn oude huis in een doos leeggeschoven en dat stond nog steeds onder de trap :+ ) en ik heb een zwembrilletje gekocht, want dat is toch wel ideaal als je lenzen draagt :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:32

Leuk topic, ik heb het helemaal doorgelezen! Ik doe mee!

Ben na fulltime te hebben gewerkt weer terug in de schoolbanken en er financieel niet heel veel op achteruit gegaan, maar ik wil volgend jaar op kamers en wil toch een redelijk bedrag hebben gespaard voor die tijd. Ook wil ik nog op vakantie volgend jaar dus daar ga ik voor sparen. Mijn grootste valkuil is dat ik alles pin. Dan loop ik in de kruidvat, goh, 1 + 1 gratis op nagellak, dan neem ik er maar meteen 4 mee! of 'ik heb echt nog een nieuwe zwarte broek nodig' (terwijl ik er minstens 3 in de kast heb :')). Ik heb vandaag 50 euro gepind en hiermee moet ik doen tot volgende week zaterdag. Hiervan moet ik alles doen, tanken, kleding, make up, paardenspul, uit lunchen enz. Pinpas laat ik thuis, enkel de automatische incasso's gaan er nog vanaf. Online shoppen is ook mijn valkuil, dan denk ik 'goh, nog 5 euro en dan heb ik gratis verzending' waardoor ik allerlei prutjes in mn mandje gooi waardoor ik geen verzendkosten betaal :')

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:59

Hmm ik heb gisteren gezondigd op 1 drankje, 1 flesje water en een zak chips tijdens werk. Maar dat was in plaats van kapsalon en kaasbroodjes? :o

Vandaag de HEMA en kruidvat enzovoort gewoon voorbij gelopen, dat wel :D

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 16:00

Een zak chips i.p.v. een maaltijd? :D

Het geld brand mij alweer in de zakken :D Maar nog even volhouden, dan kan ik het uitgeven aan een nieuwe auto en de inrichting en huur van mijn nieuwe huisje! Oja en net een sportopleiding betaald...

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:20

Nee had ook nog braaf pasta salade gemaakt thuis en die meegenomen O:)

Dat zijn wel dingen die het waard zijn om voor te sparen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:32

Ik heb voor mijn ''paardenmuur'' nieuwe gum gum genoemd (van dat poster spul) en twee paar nieuwe oortjes voor mijn tentamens (stressen als ze halverwege een toets stuk gaan joh :oo) Mijn moeder heeft het gehaald en ben gemats, ik hoef maar en klein deel terug te betalen.

Goed gedaan :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:39

Dat is inderdaad de moeite om voor te sparen Antje. Ik wil mijn schulden aflossen, soort omgekeerd sparen. Heb mezelf net getrakteerd op een Starbucks omdat ik zo druk ben geweest met stage, tentamens en 13939 dingen voor m'n moeder. Maar goed, dat kost niks want m'n kaartje was vol. :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:47

:)) Beter Pantykous

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:56

Pantykous schreef:
Dat is inderdaad de moeite om voor te sparen Antje. Ik wil mijn schulden aflossen, soort omgekeerd sparen. Heb mezelf net getrakteerd op een Starbucks omdat ik zo druk ben geweest met stage, tentamens en 13939 dingen voor m'n moeder. Maar goed, dat kost niks want m'n kaartje was vol. :P

ik zat laatst te rekenen: je moet 9 stempels hebben en mijn koffie kost gemiddeld tussen de 4 en 4,50: voordat ik dat gratis drankje krijg, heb ik al bijna 40 euro uitgegeven aan koffie. _O- _O- Maar het gratis drankje smaakt altijd heerlijk. :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:58

Ik spaar ah to go stempels. Afgelopen week was de koffie ineens maar 1 euro, je hebt geloof ik 6 stempels ofzo nodig, dus dat is iets voordeliger :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:23

Ik heb voor mijn eigen eens een overzichtje gemaakt van juli t/m nu.
Heel verhelderend moet ik zeggen.
Ik ben alvast van gemiddeld 80 euro aan sigaretten en lekkere dingen bij het tankstation naar 0 euro gegaan. Dat is dan sinds dit topic.

Boodschappen kan denk ik wel iets minder.
Zit nu rond de 50 euro per week. (Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor 1 persoon)
Voor de rest meer dan 100 euro aan niet nodige uitgaven, maar niet 1 specifieke uitgave.
Dus nu weet ik een beetje waar ik op moet letten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:35

Ik doe gemiddeld voor4 0/50 perweek boodschappen voor 2 :)

Besparen gaat me nog steeds prima af :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:48

Ik heb ook een eenpersoons huishouden en probeer/blijf meestal onder de 120 euro. Nu ben ik wel student dus dat is ook deels noodzaak zegmaar :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:59

120 zou haalbaar moeten zijn.
Morgen boodschappen doen, dan ga ik eens proberen voor een week te halen voor max 30 euro.
Zit deo, shampoo, schoonmaak middelen en dergelijke ook bij die 120 of alleen eten?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:45

Alles wat ik bij de supermarkt koop. Shampoo koop ik vaak bij op=op ofzo, en schoonmaakmiddelen verschilt, vaak bij de super maar soms ook bij de aktiemaxi ofzo.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 12:45

Eleionomae schreef:
Ik doe gemiddeld voor4 0/50 perweek boodschappen voor 2 :)

Besparen gaat me nog steeds prima af :)

Hier hetzelfde, soms een week een uitschieter naar de 60 eu als wij door alle voorraad zijn en er moet 1 week wasmiddel, toiletpapier etc worden gehaald.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:19

Hier is het meestal tussen de 50 en 60 euro ligt eraan want ik werk 5 dagen in de week in de horeca dus kook dan alleen voor mijn vriend want ik eet op het werk.