Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:16

Of gewoon zelfscannen= einde kassamedewerker!
Wat een zegen!!!! (De goeden daar gelaten)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:17

Xip schreef:
Ik vind eigenlijk niet dat klantvriendelijkheid iets te maken heeft met de hoeveelheid wisselgeld in de kassa om heel eerlijk te zijn.

Ik als klant dus wel :)

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:20

Nee ik vind ook niet dat wisselgeld iets met klantvriendelijkheid te maken heeft. Wel hoe het word teruggegeven.
En je kan er ook echt veel aan doen als je tien klanten hebt die allemaal met 50 euro betalen he...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:21

Xip schreef:
Ik vind eigenlijk niet dat klantvriendelijkheid iets te maken heeft met de hoeveelheid wisselgeld in de kassa om heel eerlijk te zijn.

Ook. Ik vind klantvriendelijkheid niet je hele gangpad vol hebben staan met vracht. Ik vind klantvriendelijkheid even met me meelopen als ik vraag waar iets staat. Ik vind klantvriendelijkheid eventjes achter voor me kijken of iets al binnengekomen is. Ik vind klantvriendelijkheid niet uitgebreid met je collega's gaan zitten kletsen als er klanten op gehoorsafstand zijn. Ik vind klantvriendelijkheid een briefje kunnen breken. Ik vind klantvriendelijkheid een keurig opgeruimde & schone winkel. Ik vind klantvriendelijkheid terugtellen als je me mijn geld terug geeft. Ik vind klantvriendelijkheid je klant groeten. Ik vind klantvriendelijkheid geen kauwgom kauwen.

Het is de totaal ervaring.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:30

Ik vind al die dingen incl wisselgeld bijdragen aan de klantvriendelijkheid.
T' is toch raar dat bij de ene super dit NOOIT problemen geeft en de ander altijd problemen geeft, kwestie van personeel opvoeden én management.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:43

Manie ik vind je reacties een beetje vreemd. Ik ben heel lang zelf teamleider geweest en nee, soms kan je er niks aan doen. Je hebt te doen met het kleingeld wat er aan het begin van de dag uit de grote kluis gehaald wordt en soms is dat niet genoeg. Als je iemand achter de kassa hebt zitten die het werk nog niet zo lang doet kom je al snel in de problemen omdat die vaak wat sneller door het wisselgeld heen gaan bijvoorbeeld.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:47

tsjaaa,
maar niet alles ligt aan de medewerkers, ik krijg bijvoorbeeld van mijn leiding, en baas te horen dat we juist zo weinig mogenlijk met klanten mee mogen lopen naar producten als ze het vragen, en dat we dan een uitleg moet geven waar het moet liggen (als de klant het echt niet kan vinden dan pas meelopen).
als wij producten achter hebben liggen dan zien wij dat aan de afblokkaartjes, zitten die er niet voor dan mogen we niet naar achter lopen. en als er net vracht is dan zouden we in principe wel kunnen kijken maar dat is gewoon bijna onmogenlijk om het poduct te vinden tussen al die nieuwe vracht, soms staat een kar wel vol met 30 doosjes en dan heb 50 karren achter staan. probeer daar maar dat product te zoeken. mogen we dus ook niet doen.
en waarom allemaal niet ? omdat wij ook ons werk af moeten krijgen. als we elke keer voor niets naar het magezijn moeten, met elke klant mee moeten lopen terwijl het heel makkelijk uit te leggen is waar het product staat. dat kost best veel tijd. de winkel netjes houden overdag is bij ons bijna onmogenlijk, ik werk bij de action, en ja sommige klanten maken ook enorme rotzooi, we spiegelen elke avond de hele winkel maar er is bijna niet tegenop te werken om de winkel constant netjes te houden. ik prbeer dit ook vaak netjes uit te leggen aan de klanten

je krijgt gewoon dingen mee van je je baas, en daar moet je je aan houden of t nou klantvriendelijk is of niet, als ik een kassa krijg waar niet ins zit qua kleingeld, en mijn baas zegt probeer maar zoveel mogenlijk te laten pinnen en gepast te betalen, kan ik daar op dat moment weinig aan doen, het is of kleingeld bijvragen of geen wisselgeld meer hebben voor de volgende klanten. en als ik gewoon netjes geld bijvraag is daar niks onvriendelijk aan lijkt me?
Laatst bijgewerkt door kelly534 op 05-10-14 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:49

kelly534 schreef:
tsjaaa,
maar niet alles ligt aan de medewerkers, ik krijg bijvoorbeeld van mijn leiding, en baas te horen dat we juist zo weinig mogenlijk met klanten mee mogen lopen naar producten als ze het vragen, en dat we dan een uitleg moet geven waar het moet liggen (als de klant het echt niet kan vinden dan pas meelopen).
als wij producten achter hebben liggen dan zien wij dat aan de afblokkaartjes, zitten die er niet voor dan mogen we niet naar achter lopen. en als er net vracht is dan zouden we in principe wel kunnen kijken maar dat is gewoon bijna onmogenlijk om het poduct te vinden tussen al die nieuwe vracht, soms staat een kar wel vol met 30 doosjes en dan heb 50 karren achter staan. probeer daar maar dat product te zoeken. mogen we dus ook niet doen.
en waarom allemaal niet ? omdat wij ook ons werk af moeten krijgen. als we elke keer voor niets naar het magezijn moeten, met elke klant mee moeten lopen terwijl het heel makkelijk uit te leggen is waar het product staat. dat kost best veel tijd. de winkel netjes houden overdag is bij ons bijna onmogenlijk, ik werk bij de action, en ja sommige klanten maken ook enorme rotzooi, we spiegelen elke avond de hele winkel maar er is bijna niet tegenop te werken om de winkel constant netjes te houden.

je krijgt gewoon dingen mee van je je baas, en daar moet je je aan houden of t nou klantvriendelijk is of niet, ik probeer het altijd wel op een nette manier te zeggen. ook met uitleg dat de klanten het ook snappen.

Bij de action verwacht (en krijg) ik over het algemeen ook weinig klantvriendelijkheid. Het is een winkel die alleen maar draait op 'goedkoop'.

Jullie hele probleem met meelopen etc. zou bijvoorbeeld opgelost zijn met een aantal medewerkers extra, maar dat kost geld en dat kan niet uit met die prijzen. Dus wordt er gekozen voor de minder klantvriendelijke oplossing.

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:57

ja,
dat klopt in dat opzicht zijn wij niet klantvriendelijk,
ja maar daarin tegen heb je de prijs die goedkoop is, dus kan je niet dezelfde klantvriendelijkheid
verwachten als in een speciaalzaak. maar vaak maakt dat t ook wel lastig om er te werken hoor, want
t is niet zo dat je niet klantvriendelijk wil zijn, ik prbeer wel altijd zo aardig mogenlijk te zijn tegen de klanten gewoon netjes wat aan mij vragen.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:57

Wij mogen 20 briefjes van 5 in onze kassa en 20 briefjes van 10 in onze kassa. De rest moet gelijk afgeroomd worden. Briefjes van 5 mogen niet afgeroomd worden, dus die moet je dan allemaal dumpen bij de klant :Y). Ik meld altijd wel dat ik geld teruggeef in de vorm van briefjes van 5 zodat zij de keuze hebben om het anders te doen.

Wij doen dagelijks inleg in de kassa's. In zo'n string zit een zakje 2 euro's, 1 euro's, 2 zakjes 50 centen, 2 zakjes 20 centen, een zakje 10 enten en een zakje 5 centen. Echter kunnen we t kleingeld wel kwijt, de 5, 10 en 20 centen. Maar wij blijven altijd met een berg 2 en 1 euro's en 50 centen zitten. Die zakjes blijven dus in de kassalade, waardoor het zich blijft opstapelen en er uiteindelijk geen nieuwe string meer in kan en er dus geen inleg gedaan kan worden en wij dus geen kleingeld hebben. Wij geven dan vaak alles terug in twee en een euro's maar als mensen dit krijgen bij de kassa, geven ze het gelijk weer uit bij de informatiebalie of andersom. Dus komen we er nooit vanaf :Y).

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:29

Nog een ergernis, mensen die nooit een bonuskaart hebben maar wel alle bonus kopen. En dan zeuren dat ze zielig zijn en dat hij kwijt is.. alsof ik je gezicht niet onthoud..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:29

MevrouwtJ schreef:
Wij mogen 20 briefjes van 5 in onze kassa en 20 briefjes van 10 in onze kassa. De rest moet gelijk afgeroomd worden. Briefjes van 5 mogen niet afgeroomd worden, dus die moet je dan allemaal dumpen bij de klant :Y). Ik meld altijd wel dat ik geld teruggeef in de vorm van briefjes van 5 zodat zij de keuze hebben om het anders te doen.

Wij doen dagelijks inleg in de kassa's. In zo'n string zit een zakje 2 euro's, 1 euro's, 2 zakjes 50 centen, 2 zakjes 20 centen, een zakje 10 enten en een zakje 5 centen. Echter kunnen we t kleingeld wel kwijt, de 5, 10 en 20 centen. Maar wij blijven altijd met een berg 2 en 1 euro's en 50 centen zitten. Die zakjes blijven dus in de kassalade, waardoor het zich blijft opstapelen en er uiteindelijk geen nieuwe string meer in kan en er dus geen inleg gedaan kan worden en wij dus geen kleingeld hebben. Wij geven dan vaak alles terug in twee en een euro's maar als mensen dit krijgen bij de kassa, geven ze het gelijk weer uit bij de informatiebalie of andersom. Dus komen we er nooit vanaf :Y).

Haha ruilen jullie dan maar met ons! Wij hebben hier altijd een overschot aan 5, 10 en 20 centjes :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:30

suus_pepper schreef:
Nog een ergernis, mensen die nooit een bonuskaart hebben maar wel alle bonus kopen. En dan zeuren dat ze zielig zijn en dat hij kwijt is.. alsof ik je gezicht niet onthoud..

Bij ons vragen ze er naar, en als je hem niet (bij je) hebt, gebruiken ze standaard een algemene die bij de kassa ligt.
Nooit problemen mee gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:31

suus_pepper schreef:

Vind je dat echt zo vervelend? Ik ken de code voor de bonuskaart van de winkel gewoon uit mijn hoofd en maak er niet zo'n probleem van als mensen geen bonuskaart hebben :n

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:37

Ik tik die plu code van bonus altijd als een malle in, zo snel :') ik heb het met inwerken geleerd dat ik die code gewoon mag gebruiken bij iedereen die geen bonuskaart bij heeft maar wel bonus wilt. Echter mag het bij andere filialen weer niet.. Wat ik jammer vond gezien mijn moeder mijn personeelsbonuskaart heeft.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:40

Ik kan het ook heel snel maar het is eerder een frustratie dat ik moeite moet doen voor hun korting ipv dat ze zelf moeite doen...

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:47

Emmaa_ schreef:
suus_pepper schreef:

Vind je dat echt zo vervelend? Ik ken de code voor de bonuskaart van de winkel gewoon uit mijn hoofd en maak er niet zo'n probleem van als mensen geen bonuskaart hebben :n

Wij mogen hem alleen intoetsen wanneer de klanten erom vragen. Je hoeft je bonuskaart niet verplicht te registreren dus een kleine moeite om hem mee te nemen toch? En als je hem een keer vergeten bent dan vraag je het toch gewoon?

Ik vind het niet vervelend om hem in te toetsen, maar wel dat ik erop aangesproken wordt als ik hem teveel ingetoetst heb ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:53

angelaatjuh schreef:
Je hoeft je bonuskaart niet verplicht te registreren dus een kleine moeite om hem mee te nemen toch?

Als het gaat om privacy: de bonuskaart is niet anoniem, net zomin als een 'anonieme' ov-chipkaart anoniem is: het is een pseudoniem. Dat houdt in dat er niet rechtstreeks een naam aangehangen wordt, maar dat het wel een uniek nummer heeft en gekoppeld wordt aan alle registraties onderling, en aan de pintransacties trouwens ook, zodat je nog net zo traceerbaar bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:54

Ik ben nog nooit aangesproken dat ik hem te vaak intoets. Ik vind het een beetje raar dat alleen mensen met een specifiek pasje korting op hun boodschappen mogen zijn terwijl er duidelijk mee geadverteerd wordt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:39

Bonuskaart kan wel redelijk anoniem zijn, zolang als je consequent ook contant betaalt bij gebruik. Dan kunnen ze alleen weten in welke supermarkt je meestal je boodschappen haalt, en in welke buurt je dus hoogst waarschijnlijk grofweg woont. Maak je echter een keer de fout ook te pinnen terwijl je je bonuskaart gebruikt, dan zijn de rest van je gegevens ook bekend. Binnen mijn familie schuiven we bonuskaarten trouwens wel eens door, bewust of onbewust. Zo gaan ze het hele land door, en klopt de administratie die zij ervan bijhouden dus ook niet meer. Maar als er 3 bonuskaarten op tafel liggen, weet ik niet meer welke de mijne is en het boeit me niet genoeg om dat uit te gaan zoeken.

Het hangt geloof ik af van het filiaal hoe moeilijk ze doen over het zelf intoetsen door de caissiere. Hier doen ze het vaak al als je zelf niet snel genoeg je bonuskaart tevoorschijn haalt. Al zijn het vooral de oudere caissieres die het doen. De jonge meiden meestal niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:44

Als ik bij de Appie kom en ik heb mijn BK niet bij me word ie altijd gescand door de caissiere.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:56

Shadow0 schreef:
angelaatjuh schreef:
Je hoeft je bonuskaart niet verplicht te registreren dus een kleine moeite om hem mee te nemen toch?

Als het gaat om privacy: de bonuskaart is niet anoniem, net zomin als een 'anonieme' ov-chipkaart anoniem is: het is een pseudoniem. Dat houdt in dat er niet rechtstreeks een naam aangehangen wordt, maar dat het wel een uniek nummer heeft en gekoppeld wordt aan alle registraties onderling, en aan de pintransacties trouwens ook, zodat je nog net zo traceerbaar bent.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar goed bij de Albert Heijn werken ze nu eenmaal met zo'n bonuskaart systeem (en ik snap wel waarom, als hij niet gebruikt wordt scheelt dat ook weer geld). En tegenwoordig met alle digitale dingen etc. ben je toch altijd wel via een manier traceerbaar lijkt mij. Inderdaad met pin-gedrag etc.

Ik doe er nooit zo moeilijk om als mensen er wel 1 hebben maar hem kwijt zijn of hem vergeten zijn of er gewoon om vragen. Maar ze zijn er bij ons gewoon niet heel erg blij mee als de bonus code zo vaak ingetypt wordt.( Ik denk dat dat te maken heeft met dat ze zoveel mogelijk mensen aan de bonus kaart willen hebben? Verschilt ook per supermarktmanager)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:02

angelaatjuh schreef:
En tegenwoordig met alle digitale dingen etc. ben je toch altijd wel via een manier traceerbaar lijkt mij.

Ik blijf me verzetten! :)

En ja, de AH wil graag al die persoonsgegevens, om mensen beter te kunnen manipuleren. (Ja sorry, maar zo simpel ligt het gewoon.)
Maar de wetgever heeft gezegd dat de AH die korting niet alleen maar geven aan mensen die hun persoonsgegevens geven, en vandaar dus een ongeregistreerde bonuskaart en de verplichting om de code ook te gebruiken voor klanten die geen bonus (mee)hebben als ze daarom vragen.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:05

Als je zo tegen de bonuskaart bent ga je toch bij de jumbo boodschappen doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:07

suus_pepper schreef:
Ik kan het ook heel snel maar het is eerder een frustratie dat ik moeite moet doen voor hun korting ipv dat ze zelf moeite doen...

Maar als ik bij mijn appies kijk waar ik kom dan denk ik; wat maakt het uit of ze die van het bedrijf scannen of die van mij? Handeling blijft gelijk.