Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Xip schreef:Ik vind eigenlijk niet dat klantvriendelijkheid iets te maken heeft met de hoeveelheid wisselgeld in de kassa om heel eerlijk te zijn.
kelly534 schreef:tsjaaa,
maar niet alles ligt aan de medewerkers, ik krijg bijvoorbeeld van mijn leiding, en baas te horen dat we juist zo weinig mogenlijk met klanten mee mogen lopen naar producten als ze het vragen, en dat we dan een uitleg moet geven waar het moet liggen (als de klant het echt niet kan vinden dan pas meelopen).
als wij producten achter hebben liggen dan zien wij dat aan de afblokkaartjes, zitten die er niet voor dan mogen we niet naar achter lopen. en als er net vracht is dan zouden we in principe wel kunnen kijken maar dat is gewoon bijna onmogenlijk om het poduct te vinden tussen al die nieuwe vracht, soms staat een kar wel vol met 30 doosjes en dan heb 50 karren achter staan. probeer daar maar dat product te zoeken. mogen we dus ook niet doen.
en waarom allemaal niet ? omdat wij ook ons werk af moeten krijgen. als we elke keer voor niets naar het magezijn moeten, met elke klant mee moeten lopen terwijl het heel makkelijk uit te leggen is waar het product staat. dat kost best veel tijd. de winkel netjes houden overdag is bij ons bijna onmogenlijk, ik werk bij de action, en ja sommige klanten maken ook enorme rotzooi, we spiegelen elke avond de hele winkel maar er is bijna niet tegenop te werken om de winkel constant netjes te houden.
je krijgt gewoon dingen mee van je je baas, en daar moet je je aan houden of t nou klantvriendelijk is of niet, ik probeer het altijd wel op een nette manier te zeggen. ook met uitleg dat de klanten het ook snappen.
. Ik meld altijd wel dat ik geld teruggeef in de vorm van briefjes van 5 zodat zij de keuze hebben om het anders te doen.
. MevrouwtJ schreef:Wij mogen 20 briefjes van 5 in onze kassa en 20 briefjes van 10 in onze kassa. De rest moet gelijk afgeroomd worden. Briefjes van 5 mogen niet afgeroomd worden, dus die moet je dan allemaal dumpen bij de klant. Ik meld altijd wel dat ik geld teruggeef in de vorm van briefjes van 5 zodat zij de keuze hebben om het anders te doen.
Wij doen dagelijks inleg in de kassa's. In zo'n string zit een zakje 2 euro's, 1 euro's, 2 zakjes 50 centen, 2 zakjes 20 centen, een zakje 10 enten en een zakje 5 centen. Echter kunnen we t kleingeld wel kwijt, de 5, 10 en 20 centen. Maar wij blijven altijd met een berg 2 en 1 euro's en 50 centen zitten. Die zakjes blijven dus in de kassalade, waardoor het zich blijft opstapelen en er uiteindelijk geen nieuwe string meer in kan en er dus geen inleg gedaan kan worden en wij dus geen kleingeld hebben. Wij geven dan vaak alles terug in twee en een euro's maar als mensen dit krijgen bij de kassa, geven ze het gelijk weer uit bij de informatiebalie of andersom. Dus komen we er nooit vanaf.
suus_pepper schreef:Nog een ergernis, mensen die nooit een bonuskaart hebben maar wel alle bonus kopen. En dan zeuren dat ze zielig zijn en dat hij kwijt is.. alsof ik je gezicht niet onthoud..
suus_pepper schreef:Nog een ergernis, mensen die nooit een bonuskaart hebben maar wel alle bonus kopen. En dan zeuren dat ze zielig zijn en dat hij kwijt is.. alsof ik je gezicht niet onthoud..
ik heb het met inwerken geleerd dat ik die code gewoon mag gebruiken bij iedereen die geen bonuskaart bij heeft maar wel bonus wilt. Echter mag het bij andere filialen weer niet.. Wat ik jammer vond gezien mijn moeder mijn personeelsbonuskaart heeft. Emmaa_ schreef:suus_pepper schreef:Nog een ergernis, mensen die nooit een bonuskaart hebben maar wel alle bonus kopen. En dan zeuren dat ze zielig zijn en dat hij kwijt is.. alsof ik je gezicht niet onthoud..
Vind je dat echt zo vervelend? Ik ken de code voor de bonuskaart van de winkel gewoon uit mijn hoofd en maak er niet zo'n probleem van als mensen geen bonuskaart hebben
angelaatjuh schreef:Je hoeft je bonuskaart niet verplicht te registreren dus een kleine moeite om hem mee te nemen toch?
Shadow0 schreef:angelaatjuh schreef:Je hoeft je bonuskaart niet verplicht te registreren dus een kleine moeite om hem mee te nemen toch?
Als het gaat om privacy: de bonuskaart is niet anoniem, net zomin als een 'anonieme' ov-chipkaart anoniem is: het is een pseudoniem. Dat houdt in dat er niet rechtstreeks een naam aangehangen wordt, maar dat het wel een uniek nummer heeft en gekoppeld wordt aan alle registraties onderling, en aan de pintransacties trouwens ook, zodat je nog net zo traceerbaar bent.
angelaatjuh schreef:En tegenwoordig met alle digitale dingen etc. ben je toch altijd wel via een manier traceerbaar lijkt mij.
suus_pepper schreef:Ik kan het ook heel snel maar het is eerder een frustratie dat ik moeite moet doen voor hun korting ipv dat ze zelf moeite doen...