130 km/u, rijd jij het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij 130?

Ja, ik rijd 130
699 (77%)
Nee, ik rijd langzamer omdat het niet duidelijk is waar je 130 mag rijden
28 (3%)
Nee, ik rijd langzamer vanwege het brandstofverbruik
129 (14%)
Nee, ik rijd netjes met het overige verkeer mee
44 (4%)

Totaal aantal stemmen: 900

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:38

ikke schreef:
Is niet relevant. Het gaat erom dat je weet waar de grenzen van je eigen gebakje liggen. De kans is redelijk groot dat dat Corollaatje het aflegt tegen de Range, al was het maar omdat de Range een automaat is..... Daarmee is de Range geen snelle auto maar kan ie als ruim 20 jaar oude bak nog meer dan uitstekend met het huidige verkeer mee.

Onze Corolla is ook een automaat. :D Al heb ik geen idee waar je het over hebt, want ik reageerde puur en alleen op Air. :P Onze Corolla is ook al oud en begint te roesten, maar hij start zelfs meteen met -50c, best belangrijk met een lange winter. Ziet er misschien niet uit, maar goed. :+

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:47

Maakt toch niet uit? Als ie motorisch maar goed is. Het zijn uiteindelijk toch maar allemaal roestblikken op wielen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:54

Haha hij is echt heel lelijk en het voelt soms wat 'knullig' tussen alle grote pickup trucks en jeeps hier. :))

Afbeelding

:')

Poiuytrewq

Re: 130 km/u, rijd jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:56

Hahaha jij hebt echt schijt hihi :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:57

Ik dacht dat ik in Canada in een mooie en stoere jeep zou rondrijden, krijg ik dit onder mijn kont. ^) :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:01

Ok, door dit topic ben ik vandaag even gaan kijken hoe vaak er dus flink vertraagd word als er iemand van rechts naar links schiet om in te halen met een onacceptabele snelheid (en daarmee dus het verkeer aan het hinderen is wat zich wel aan de snelheid houd). Jongens, ik heb welgeteld 6 auto's achter een vrachtwagen vandaan zien schieten met 90 km per uur terwijl er 130 gereden mag worden. En 2 auto's die gewoon ineens uit het rijtje op de linkerbaan invoegen (zonder te kijken) naar rechts om daar vervolgens 90/100 te gaan rijden. Dat is gewoon echt irritant. En dan heb ik het over de randweg van alkmaar over de A9 richting amsterdam. Als er niemand rijdt en je wilt dat doen, prima. Maar als iedereen links 130 rijdt dan is dat wel gewoon echt poep.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:05

Leonoor schreef:
Cp, dat was zuid holland :p

Euiw :+ dacht dat sommelsdijk net zeeland was. Nouja t was iig een pleuriseind :') en aangezien Mn gezelschap er in zwolle uitging moest ik t laatste half uur mezelf vermaken.
Met aanspraak in de auto rijd ik altijd langzaam. Soms zelfs te :Y) thank God voor cruise control _/-\o_

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:10

Anthea schreef:
Ik dacht dat ik in Canada in een mooie en stoere jeep zou rondrijden, krijg ik dit onder mijn kont. ^) :')

Wij hebben een pick up maar wat rijd dat ding ruk. Al is t alleen maar omdat ik moet schakelen en de koppeling asociaal zwaar is. Daarnaast is ie zo traag als dikke stront in een trechter.
(ok valt opich mee als je m op zn staart trapt maar mijne doet 0-100 in 6,5 seconden dus voor mij is t traag :+)

Plus dat ie niet harder kan dan 140... Saai apparaat. Alleen handig voor de trailer :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:16

cp112 schreef:
Leonoor schreef:
Cp, dat was zuid holland :p

Euiw :+ dacht dat sommelsdijk net zeeland was. Nouja t was iig een pleuriseind :') en aangezien Mn gezelschap er in zwolle uitging moest ik t laatste half uur mezelf vermaken.
Met aanspraak in de auto rijd ik altijd langzaam. Soms zelfs te :Y) thank God voor cruise control _/-\o_

:D Hier andersom. Ik reed met een kennis, dikke 4x4 en volle tweepaards aan de haak over een echt totaal verlaten A50. Je had er een kanon af kunnen schieten, er zou alleen schade aan het wegdek zijn geweest. Die weg heeft vals plat en dat ging voor mij naar beneden en op een zeker momnet valt het me op dat de motor toch best wat toeren maakt.... eigenlijk beswt wel veel toeren. Ik check de toerenteller en die wijst vrolijk 4200 toeren aan >;) ehm, 4200 toeren in 4.... ehm, dat is wel erg veel....... dat klopt, een V8 Discovery rijdt dan 130km/h............. :o :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:19

Axel_Valerie schreef:
Ok, door dit topic ben ik vandaag even gaan kijken hoe vaak er dus flink vertraagd word als er iemand van rechts naar links schiet om in te halen met een onacceptabele snelheid (en daarmee dus het verkeer aan het hinderen is wat zich wel aan de snelheid houd). Jongens, ik heb welgeteld 6 auto's achter een vrachtwagen vandaan zien schieten met 90 km per uur terwijl er 130 gereden mag worden. En 2 auto's die gewoon ineens uit het rijtje op de linkerbaan invoegen (zonder te kijken) naar rechts om daar vervolgens 90/100 te gaan rijden. Dat is gewoon echt irritant. En dan heb ik het over de randweg van alkmaar over de A9 richting amsterdam. Als er niemand rijdt en je wilt dat doen, prima. Maar als iedereen links 130 rijdt dan is dat wel gewoon echt poep.

Ehm, in die hoek moet je alleen met 40ton zand rondrijden en alles van de weg maaien wat in de weg rijdt!
Het valt me elke keer weer op dat hoe dichter je bij de randstad komt, hoe asocialer de chauffeurs worden, maar ook: hoe meer schaderestanten je op de weg vindt. Conclusie: ze kunnen daar gewoon niet autorijden........

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:25

HAHA, ikke, ik moest oprecht lachen, er zijn hier inderdaad heel veel mensen die niet "durven" te rijden.
Maar er is echt heel veel woon werk verkeer hoor. Het is niet zo dat ik hier met 130 door de polder knal hahaha :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:27

Axel_Valerie schreef:
HAHA, ikke, ik moest oprecht lachen, er zijn hier inderdaad heel veel mensen die niet "durven" te rijden.
Maar er is echt heel veel woon werk verkeer hoor. Het is niet zo dat ik hier met 130 door de polder knal hahaha :')

Waarom denk je dat ik woon-werk met de trein doe? Die 10min tijdswinst weegt niet op tegen de stress van die grootstadsers die niet kunnen autorijden.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:30

Nou het woon werk verkeer is voor mij écht niet te doen. Ik heb het toevallig een maandje geprobeerd. Maar het scheelt mij gewoon echt een heleboel tijd en het is ook echt vervelend dat als ik met de trein en de bus ga dat ik daarna niet door kan naar mijn paarden. Ik heb het dus getest om te kijken of het wel iets opleverde. Nou het leverde wel iets op, heel veel irritatie. Met de auto heb ik dat minder, maarja, veel anticiperen.. Op mensen die totaal niet aan andere mensen denken op de weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:33

Axel_Valerie schreef:
Nou het woon werk verkeer is voor mij écht niet te doen. Ik heb het toevallig een maandje geprobeerd. Maar het scheelt mij gewoon echt een heleboel tijd en het is ook echt vervelend dat als ik met de trein en de bus ga dat ik daarna niet door kan naar mijn paarden. Ik heb het dus getest om te kijken of het wel iets opleverde. Nou het leverde wel iets op, heel veel irritatie. Met de auto heb ik dat minder, maarja, veel anticiperen.. Op mensen die totaal niet aan andere mensen denken op de weg.

Ik gebruik inderdaad geen bus, dat is echt niet te doen; ik heb een vouwfietsje http://brompton.com en dat combineert uitstekend.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:40

Nou ik vind het nog best meevallen bij ons hoor. Dat is nl autorijden. Gewoon rijden, rekening houden met anderen en dat betekend ook met andermans fouten. Als je dat niet lunt hoor je idd niet op de weg
Voor mij is het ov echt niet te doen (en ik heb er een grafhekel aan). :j

Wel lekker makkelijk. Je onkunde afgeven aan mensen in de randstad die 'niet kunnen rijden' en dat is nog zwaar generaliserend ook :').

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:46

Poiuytrewq schreef:
Gewoon rijden, rekening houden met anderen en dat betekend ook met andermans fouten. Als je dat niet lunt hoor je idd niet op de weg

Daar ben ik het grotendeels mee eens - maar het is wonderlijk hoeveel mensen, ook in dit topic, daar moeite mee hebben. Zelfs als het om dingen gaan die niet eens fout zijn, zoals onder de maximum snelheid rijden (dat gewoon is toegestaan en maar in zeer beperkte gevallen leidt tot overduidelijk hinderen of gevaarlijke situaties.)
Ja, het is jammer als je zelf liever sneller rijdt, maar dat is ook alles.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:58

Poiuytrewq schreef:
Wel lekker makkelijk. Je onkunde afgeven aan mensen in de randstad die 'niet kunnen rijden' en dat is nog zwaar generaliserend ook :').

Gaan we weer op de man afspelen?

Je was er niet bij. En als je er wel bij was had je het zelf kunnen ervaren. Er voegen gewoon heel veel mensen links in terwijl er totaal niet even gekeken word of dat wel tot de mogelijkheden bestaat. Als je dus blijkbaar geen risico's kunt inschatten kun je in mijn ogen niet rijden. Ja ik pas mij aan en ik knal op niemand zijn bumper, maar dan mag ik toch mijn irritatie daar wel over uitspreken?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:08

Axel, op de man? ik reageerde niet op jou. :D

maar op degene die liever met het ov gaat. Ik snap dat wel als je je niet veilig voelt, maar dan moet je niet alle mensen in 1 gebied over 1 kam scheren en ze de schuld geven, want het is meer je eigen onkunde als je niet mee kunt met het verkeer. (waar dan ook en hoe anderen ook rijden)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:21

Ja dat is wel waar. Maar ik moet zeggen, er is een rotonde bij ons, genaamd "de kooimeer" en je ziet altijd precies wie daar vaker rijden en wie er geen snars van snapt. Daar ontstaan eigenlijk elke dag wel problemen. Dus misschien valt het daarop te gooien.. En de ring is bij ons altijd feest. Het lijkt wel of heel bejaard alkmaar een rondje gaat rijden in de spits :')..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:25

Dat soort dingen heb je overal wel. Of 2 rijbanen op de snelweg die er 1 worden. Meestal bij knooppunten (bij ons van delft naar zoetermeer bijv.) ook altijd 'leuk' :+
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 05-09-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:27

Daar rijd ik ook wel eens. Maar het is wel echt behoorlijk opvallend hier op de randweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:43

topsylover schreef:
Ik vind het zó vreemd dat er zoveel mensen met een rijbewijs zijn, maar er zo weinig mensen zijn die auto kunnen rijden.. :/
Elke dag houd ik weer mijn hart vast omdat er van die idioten met 90 proberen in te voegen op een A weg, waardoor iedereen bovenop de rem moet, mensen van links naar rechts schieten om die slome te ontwijken, waardoor er een kettingreactie ontstaat en je dus files krijgt. (En dat maar op een stukje A weg van 8 km := )
En niet alleen op A-wegen gaat dit zo, op N-wegen kunnen mensen er ook wat van! Rij gewoon de maximum snelheid, dat scheelt je een hoop ongelukken en stress. -:(- -:(-

Echt hoor, geef mij maar Duitsland! Lekker 180 op de rechterbaan, mensen die voor je aan de kant gaan als jij er met hoge snelheid aankomen en geen idioten die met 100 een vrachtwagen proberen in te halen (die het voorbeeld van mij hierboven weer schetsen)

Kan het niet laten hierop te reageren.
Ik rij nu in een auto die op de meeste plekken met 90 moet invoegen omdat de motor niet krachtig genoeg is om op te trekken naar 130 op de invoegstrook. Maar ik heb nog niet gehad dat mensen van links naar rechts schieten, ze zien het al ruim van te voeren en gaan zelf al op de linkerbaan zodat ik lekker makkelijk kan invoegen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:52

De minimum fatsoenlijke invoegsnelheid is 80 (vrachtwagens eerder 60) dus daar hou ik rekening mee als ik iemand zie invoegen. Vaak is de strook ook te kort om harder te gaan en bovendien moet je er ook rekening mee houden dat je in misschien moet voegen tussen twee vrachtwagens. Invoegen op te hoge snelheid geeft juist ook enge situaties waar iemand een vrachtwagen of een langzamere auto op het nippertje nog rechts voorbijschiet aan het eind van de strook.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:59

Als het kan maak ik ruimte voor invoegers. En bij voorkeur op tijd, zodat mensen dat ook zien en weten dat ze ontspannen kunnen invoegen.

En er zijn hier in de buurt plekken genoeg waar het helemaal niet eenvoudig is om op tijd op snelheid te zijn, zelfs met een auto die wel behoorlijk optrekt (tegen de oprit op, vanuit een scherpe bocht, met een korte invoegstrook.)

Wat me dan wel weer verbaast bij opritten: soms zit er een vrachtwagen of auto met aanhanger voor me, waarvan je weet dat ze langzamer verkeer zijn. Veel automobilisten gaan al in de bocht vlak achter die auto of vrachtwagen zitten, en kunnen vervolgens dus geen snelheid maken.

Ik neem dan juist aan het begin van de bocht veel afstand, zodat ik daarna op kan trekken en op snelheid kan invoegen en meteen kan inhalen als er ruimte is. Werkt prima - maar de automobilisten achter me snappen het vaak niet en worden geirriteerd. (Terwijl het echt heus waar uiteindelijk vlotter is, ook voor hen.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:04

Dat doe ik inderdaad ook Shadow. Sosieso hou ik genoeg afstand en blijf deze ook constant aanhouden, wat je dan krijgt zijn mensen die vinden dat ze daar dan nog prima tussen passen helaas. Bij file rijden blijf ik ok niet op mijn voorganger hangen, dan blijf je remmen en optrekken. Liever gewoon constant houden.