Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Het ging om deze opmerking.Volgens mij zegt gini ook nergens dat ze onfatsoenlijk wordt, maar waarom is het verboden dat ze zich daar aan ergert?

Sizzle schreef:Het is overigens ieder zijn recht om te reageren zoals hij wil. Waarom mag een Nee zegger niet gepikeerd zijn en mogen de voorstanders wel gepikeerd op zo'n reactie reageren

rox_en_wilvy schreef:artikel 71 wet personenvervoer 2000
1.Het is verboden een onbevoegd gewijzigd of anderszins bewerkt vervoerbewijs
te gebruiken,een vervoerbewijs te misbruiken of de controle van vervoerbewijzen te belemmeren of te verhinderen.
iedereen die "mee"reist op de kaart van een onbekende om op die manier goedkoper uit te zijn, kan wel eens pech gaan hebben. Je kunt dan een boete op de mat krijgen voor artikel 71. gaat rond de 90 euro kosten en je betaald alsnog de ritprijs met daarop de wettelijke verhoging van 35 euro. Feitelijk ben je namelijk aan het stelen en dat is strafbaar. En iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft maar wees dan wel sportief als je een keer de pineut bent.
Er staat niet in de regels dat je elkaars bff (of bekenden) moet zijn immers. Sizzle schreef:Ik zie nog steeds niet in waarom het verboden is om je ongenoegen te tonen. Misschien is het al de 4e binnen kwartier en ben je het zat om elke keer weer je spannende boek te onderbreken voor een bedelaar.
Zit jij altijd je hele leven braaf en vriendelijk naar iedereen te lachen terwijl je gewoon even je dag niet hebt?
Let wel: ik heb het niet over vloeken of uitschelden.
Sizzle schreef:Wij hadden ook van die mensen op stal die geen longeerzweep hadden omdat er toch wel genoeg mensen op stal waren die er wel 1 hadden. Ze namen er dan gewoon maar eentje mee. Als je zei dat hij van jou was konden ze doodleuk zeggen: maar je hebt hem nu toch niet nodig? Of nog erger: oh maar er staan er nog meer hoor......
Mag ik me daar ook niet aan irriteren omdat het me geen geld kost?
Bij mij iig wel.
rox_en_wilvy schreef:artikel 71 wet personenvervoer 2000
1.Het is verboden een onbevoegd gewijzigd of anderszins bewerkt vervoerbewijs
te gebruiken,een vervoerbewijs te misbruiken of de controle van vervoerbewijzen te belemmeren of te verhinderen.
iedereen die "mee"reist op de kaart van een onbekende om op die manier goedkoper uit te zijn, kan wel eens pech gaan hebben. Je kunt dan een boete op de mat krijgen voor artikel 71. gaat rond de 90 euro kosten en je betaald alsnog de ritprijs met daarop de wettelijke verhoging van 35 euro. Feitelijk ben je namelijk aan het stelen en dat is strafbaar. En iedereen moet lekker doen waar die zelf zin in heeft maar wees dan wel sportief als je een keer de pineut bent.
Marocje schreef:Huh, moet je dan perse een relatie hebben wil je met iemand samen kunnen reizen? Ik ging regelmatig met een vriendin/mijn broertjes of ouder met de trein, of die moet je ook niet hebben natuurlijk

vuurneon schreef:Marocje schreef:Huh, moet je dan perse een relatie hebben wil je met iemand samen kunnen reizen? Ik ging regelmatig met een vriendin/mijn broertjes of ouder met de trein, of die moet je ook niet hebben natuurlijk
Ik mag hopen dat je een relatie hebt met je broertjes of ouder, want anders ben je zeer vervreemd van hen
Je hoeft niet perse een romantische relatie te hebben, maar je kan ook intermenselijke relatie hebben.
. Maar dat je niet mee kan reizen omdat je single bent werd er boven mij geschreven, dus vandaar dat ik andere relaties aanhaalde.. Oke, weer lekker krom beschreven, heb ik wel vaker last van..
Ess_Ramona schreef:O ja herkenbaar.
Laatst kreeg ik half t bevel van een conducteur. Ik had mijn studenten OV, en iemand had een 40% kaartje gekocht en kwam op t station achter dat zn studentenpas thuis lag (yeah right). Dus mocht ie kiezen, of met mij voor 40% korting, of boete
.
Ik kende die jongen totaal niet.