Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:35

Urona447 schreef:
@lonniej ik heb begrepen dat als je volgend jaar op uitzending moet je dit in principe al weet. De opwerkperiodes zijn al in volle gang voor de eerste lichtingen. Het is nu alleen nog wachten op de officiele brief

ik weet dat de opwerking voor verschillende periodes al bezig zijn, ik hoor het vanzelf wel van de baas :) je weet het niet altijd een jaar van tevoren, bij ons in iedergeval niet hoor! :)

Urona447

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:04

Ahhh oke ja bij mijn man weten ze dat wel wat ik begreep, ben er dus vanuit gegaan dat het overal zo was. Onterecht dus :o

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:34

Dat ligt erg aan je functie voor zover ik weet. Hier weten we het ook al ver van tevoren, er zijn vijf teams met vliegers (vijf vluchten) waarvan elke vlucht voor een kwartaal per jaar uitzendgereed is. Dus je weet in principe wanneer je aan de beurt bent. Al veranderd die volgorde nog weleens, worden er weleens mensen naar andere vluchten geplaatst, etc. En als ze nog geen uitzending draaien maar er komt er wel een aan, zoals destijds met Mali, weet je ook niet precies wie wanneer nou gaat. Tja, en dit jaar eigenlijk ook weer, gaat hij niet vanwege de opleiding, maar ze hadden er maar zo iemand anders voor in de plaats kunnen schuiven die daar natuurlijk niet direct op rekent. Dus echt zeker weten doe je nooit.

En bij functies waar er minder persoonlijke voorbereiding nodig is (militairen die niet van het kamp afgaan bijvoorbeeld) kan het weleens heel last-minute zijn als ze ergens mensen nodig hebben. Die planning komt nooit zo nauw bij Defensie.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:13

Gashmiron schreef:
Nou het is bijna zover, nog een paar weekjes en dan gaat mijn vriend voor het eerst 3 maanden weg.
Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, ben er nu al een beetje zenuwachtig voor haha.
Het is tot ongeveer vorige week onzeker geweest voor hoelang het nou zou zijn, dat was wel erg rot.

Helaas is hij niet thuis dat wij 6 jaar samen zijn, zijn eigen verjaardag en Sinterklaas,
als het goed is is hij met kerst wel weer lekker thuis *\o/*

Die onzekerheid kan ik ook slecht tegen, lastig is dat hé?
En die feestdagen missen is ook niet leuk, extra uitkijken naar kerst dan maar.. :D

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:03

Hier wisten ze ook pas in december dat ze januari op uitzending gingen, en pas in december weer dat het nog 1 jaar verlengd zou worden. Tenminste politiek gezien wisten ze het pas, me vriend had allang door dat het verlengd zou worden.

Hier gelukkig geen uitzendingen komende tijden, iets met onderhoud van systeem ect. Wel gaat ie vrijdag een maand op oefening. Kijk ik wel tegen op, eerste keer sinds samenwonen langere periode alleen. En alweer niet thuis met me verjaardag. 3 van 4 keer sinds ze samen zijn gaat hij hem dan missen.

Gashmiron lastig he die onzekerheid.

allegra wat fijn voor jullie !

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:44

Die onzekerheid is echt verschrikkelijk,
het zou al een stuk makkelijker zijn als het gewoon duidelijk zou zijn.
Vandaag kwam hij weer thuis dat het nu weer onzeker is hoe lang, nou schiet mij maar lek haha. :\
De gezegde het is pas zeker als je er geweest bent gaat hier echt wel op.
Het schijnt dat het niet vaak zo'n gezeur is als dat het nu is dus daar ga ik maar vanuit.

Wij wonen nu een jaartje samen dus ben erg benieuwd, heb gelukkig wel een hond dus ben niet helemaal alleen.
Dat vind ik wel het rotste dat zulk soort dagen ook gemist worden, maar dat went hoop ik wel een beetje.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:26

Rustig hier!

Wij hebben een hond en 2 katten. Dat vind ik ook fijn, kom je nooit alleen thuis! En ik voel me veiliger, dan kan ik gerust de slaapkamerdeur naar het balkon (welke makkelijk te bereiken is door een muurtje beneden) open laten 's nachts.

Hond moet er altijd wel even aan wennen als de baas er niet is..... als we dan thuis komen gaat hij eerst het huis doorzoeken of hij er echt niet is! Ah......

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:00

Hier ook manlief net weggebracht voor een weekje oefening. Kan ik mooi het huis even aan kant maken haha.Heb hier bewakingscameras die elke beweging gelijk melden aan mijn telefoon en twee honden dus ik voel me wel veilig. Kan mijn man ook gewoon op zijn eigen nummer bereiken dus dat is ook erg fijn.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:10

Mijn vriend gaat binnenkort ook op oefening. Ben dan voor het eerst hier alleen thuis, ik ben sinds kort bij hem ingetrokken.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:54

Zo herkenbaar! Als mijn man weg is heb ik ook lekker tijd om het huis te doen en andere zaken die blijven liggen!

ALS hij dan thuis is hoeft dat niet allemaal!

Succes/ sterkte Darah3!

Ik vind het nog steeds heerlijk om af en toe lekker alleen te zijn!!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:01

Heerlijk! Dan komt hij thuis en is alles netjes en fris, koelkast goed gevuld en kunnen we heerlijk samen zijn. Met een kleine van 4 maanden is het niet altijd ideaal maar ik probeer er altijd maar een feestje van te maken voor mezelf. Lekker ff langs de cafetaria, uren netflix kijken, overdwars in bed slapen en geen rotzooi van manlief in huis.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:16

Hier vriendlief gisteren thuis gekomen van 3 weken oefening in het buitenland. Ik vind er nog steeds maar niks aan als hij weg is. Ik vermaak me prima hoor, maar ik mis hem dan wel heel erg! Maar aan de andere kant vind ik het grote voordeel wel dat we nog meer genieten van de tijd die we wel samen kunnen doorbrengen.
Maar nou moet ik er wel bij zeggen dat wij nog relatief kort een relatie hebben (6 maanden) en nog in de hevige verliefdheidsfase zitten, wat heerlijk is, maar wat het niet makkelijker maakt om elkaar een tijdje te moeten missen haha. :)
Maar ik vind het inderdaad ook heerlijk om eventjes helemaal voor hem te mogen zorgen als hij terug komt van een oefening. Meestal is hij ook wel zo moe dat hij het zonder protest toe laat, heerlijk <3

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:51

Mijn hond zat gister vanaf half 6 naar buiten te kijken, 't arme beest.
Gaat helaas nog 3 maandjes duren, wat viel dat afscheid zwaar zeg |(

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:26

Sterkte Gashmiron :(:)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:26

@Laura, het went nooit he? De ene x kan ik er beter mee om gaan dan de andere x, maar leuk is anders... :o
Het is inderdaad wel 3x zoveel genieten om weer samen te zijn!

@Gashmiron, sterkte de komende tijd! Lekker veel afleiding zoeken als dat lukt..?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:47

Dat klopt Suus, wennen doet het niet.. Voor zo ver ik ervaren heb dan ('slechts' 4 oefeningen meegemaakt nu).

Gashmiron heel veel sterkte! Lijkt me heftig, 3 maanden! :(:)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:08

Ik heb altijd de eerste paar dagen moeite wanneer hij weg is, daarna vind ik het wel degelijk wennen om alleen te zijn. Lekker eigen ding doen en leuke dingen plannen die je anders niet zou doen.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:07

Tot nu toe erg druk geweest dus nog niet de tijd gehad om een hele middag/avond alleen te zijn dat is wel prettig :)
Het afscheid viel wel erg zwaar, een heel tranendal waarvan ik niet had gedacht dat ze zolang door konden gaan haha.
Af en toe een huilbui maar het valt dus nog mee, maar de dagen dat ik niets te doen heb moeten dus nog komen.

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:00

Weet je wat ik trouwens nog een voordeel vind! Al die lekkere kleding :D Helemaal 's winters trek ik lekker die groene of grijze pulli aan op de bank! Of super fijne dikke fleece trui van de KMS, heerlijk!!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 15:44

Fijn dat je het tot nu toe druk hebt gehad Gashmiron, mij lijken de momenten waarin je niks hebt te doen ook het zwaarst.

Haha die kleding is wel lekker inderdaad, maar ik verzuip erin :))

Hoe gaan jullie ermee om als een familielid ernstig ziek is en je partner op uitzending moet?

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:16

Ja ik nodig mezelf overal gewoon een beetje uit, al hoeft dat al bijna niet want mij wordt juist elke keer gevraagd of ik kom eten en of ze langs kunnen komen gelukkig. Anders voel je je ook zo ongewenst als je iedere keer maar zelf op de stoep staat of vraagt of je langs kan komen :') .

Haha dat is wel lekker ja, meneer is 2 meter en ik 1,65 :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:02

Ik zag op het nieuws dat in den helder weer een fregat( zeg je dat zo?) na 5 maanden terug is gekomen. Hebben jullie dan ook dat je gewoon blij bent voor alle familieleden en aanhang dat iedereen weer thuis is ? Ik ken die beste mensen niet eens maar ik ken wel een beetje de situatie.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 13:34

Hier toch maar weer eens bewezen dat je die kerels nergens voor nodig hebt. Voortuin eindelijk afgemaakt, Plantenbakken laten plaatsen en zelf grind gelegd, lamp gekocht voor in huis en ikea kastje in elkaar gemeubeld. Ook maar weer begonnen met fitness bij een sportschool. :))

Vind het wel even lekker om alleen te zijn, hoewel het 's avonds wel stil is.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:31

Nou ymke wat dacht je ervan wijs hem de deur nee wij hebben geen kerels nodig hun hebben ons nodig lijkt het soms

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:50

Haha, goed bezig Ymke_Z.

Als mijn man thuis komt, kijkt hij eerst om zich heen wat ik nu weer verandert of gekocht heb.... :D