"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:34

Raponsje schreef:
Geryon schreef:
Dat is waar. Toen mensen mij aan de dunne kant vonden, had ik al broekmaat 38. En BMI, tja, mijn vriend is nu aan de dunne kant, maar heeft overgewicht volgens de BMI en moet veel afvallen :+

Raponsje. Als ik dit filmpje gewoon zelf had gezien, had ik het weggeklikt zonder over na te denken. En ik denk velen met mij, maar hebben ''commentaar'' omdat onze mening hier werd gevraagd. Dus ja als je het zo bekijkt ook weer commentaar als een veel te zwaar persoon zowat halfnaakt gaat hardlopen :+

Waarom zou iemand met een maatje meer geen sport kleding mogen dragen die zij comfortabel vinden?

Als ik een maatje meer zou hebben en iemand zou commentaar hebben omdat ik een kort broekje hardlopen dan zou ik toch wel een hele lelijke opmerking terug maken. Ze is aan het sporten.
Ze hoeft zich niet te bedekken, ze is niet op kantoor.

Geen idee waarom dat niet zou mogen. Waarom vraag je dat aan mij? Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat ze dat niet moeten doen.

Wat hebben mensen toch een rijke fantasie in dit topic. Hoe vaak is ditvwel niet al genoemd :')

Gini

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:09

Geryon, het is echt erg hoe sommigen mensen woorden kunnen verdraaien naar het negatieve.
Toen ik net naar mijn paard fietste kwam ik een oudere man tegen (65-70 jaar zoiets) die aan het hardlopen was. Het enige wat die aan had was een grijze spannende loopshort en loopschoenen. Van ver dacht ik dat die enkel een onderbroek aan had, maar het was gelukkig een loopshort.
Toen ik langs hem reed, dacht ik ook van: hum, die had misschien net iets meer kunnen aandoen.
Ben ik daarmee aan het discrimineren? Ik hoop van niet toch.
Ik vind het heel knap dat die op die leeftijd nog zo aan het sporten was en als die man zich bij dit weer het beste in zijn "nakie" voelt, dan moet die dat gerust doen. Ik hou hem niet tegen.
Maar ik mag hopelijk toch nog wel denken dat ik dat onaantrekkelijk vind?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:04

Als eerste wil ik even opmerken dat het mij hier ook opvalt hoe allergisch sommigen reageren op meningen over gewicht. Er word heel veel verkeerd gelezen, ik denk vooral omdat het zo gevoelig ligt en de harde oordelen zijn echt wel massaal aanwezig in de maatschappij. Dat het hier in het topic een stuk netter en milder verloopt zien sommigen gewoon niet, omdat ze direct in de verdediging schieten. Is niet correct, maar wel begrijpelijk.
MAAR ook hier zijn wel degelijk echt nare opmerkingen gemaakt, maar ook hierbij geld dat veel mensen dit zelf niet door hebben. ik ben er zelf ook wel gevoelig op, omdat ik zelf ook sinds mn puberteit met mn gewicht worstel. Voor mij is het bijv heel naar om te lezen dat mensen vinden dat gezond eten heel simpel is (en het dus stellen als feit en niet als mening) want voor mij is dat het absoluut niet, om meerdere psychische en fysieke redenen. Een echt gezond dieet betekent voor mij de hele dag vechten. Als je het van huis uit hebt meegekregen of toevallig lekker vind, heb je altijd makkelijk praten. En uiteraard blijft het een keus om minder gezond te eten, maar ik moet prioriteiten stellen en op dit moment valt mn eetpatroon daar gewoon niet onder. Het valt me altijd op dat het tegenwoordig bij iedereen de hoogste prioriteit zou moeten hebben en dat vind ik echt belachelijk. Je gezondheid bestaat uit veel meer dan je gewicht en dat lijkt men haast wel te vergeten.

Wat het filmpje betreft, begrijp ik heel goed dat sommigen hier liever niet naar kijken. Deze dame heeft echt wel een flink overgewicht en het is logisch dat je vraagtekens zet bij haar gezondheid. Maar de oefeningen die ze doet getuigen weer van veel kracht en beheersing en daar kom je niet zomaar aan. Haar direct ongezond noemen is echt te snel geoordeeld. Dat ze mogelijk gezonder zou zijn met minder gewicht, dat is mogelijk maar ook niet een feit, juist omdat gezondheid veel meer is dan puur je gewicht.
Ik word er zelf heel vrolijk van eigenlijk. Ik vind het gewoon altijd mooi als iemand zich goed voelt en zichzelf durft te laten zien.

Gini schreef:
Geryon, het is echt erg hoe sommigen mensen woorden kunnen verdraaien naar het negatieve.
Toen ik net naar mijn paard fietste kwam ik een oudere man tegen (65-70 jaar zoiets) die aan het hardlopen was. Het enige wat die aan had was een grijze spannende loopshort en loopschoenen. Van ver dacht ik dat die enkel een onderbroek aan had, maar het was gelukkig een loopshort.
Toen ik langs hem reed, dacht ik ook van: hum, die had misschien net iets meer kunnen aandoen.
Ben ik daarmee aan het discrimineren? Ik hoop van niet toch.
Ik vind het heel knap dat die op die leeftijd nog zo aan het sporten was en als die man zich bij dit weer het beste in zijn "nakie" voelt, dan moet die dat gerust doen. Ik hou hem niet tegen.
Maar ik mag hopelijk toch nog wel denken dat ik dat onaantrekkelijk vind?

Even jouw bericht als voorbeeld voor wat ik bedoel met niet doorhebben dat je harder bent dan je denkt: je zegt hier twee dingen, wat voor jou wrs hetzelfde lijkt maar zeker niet hetzelfde overkomt op anderen.
Zie je het verschil tussen "ik vind het onaantrekkelijk" en "hmm hij had iets meer aan kunnen doen"?
In het eerste geef je puur je eigen mening, los van de persoon. Niks mis mee en geen reden om daar moeilijk over te gaan doen. Maar de tweede opmerking gaat veel verder. In die opmerking zit namelijk een oordeel over de man, dat je eigenlijk vind dat hij zich moet aanpassen omdat jij het onaantrekkelijk vind. Ongetwijfeld bedoel je het niet bewust zo, maar dat is wel wat zo'n opmerking teweeg kan brengen. Juist bij gevoelige onderwerpen zijn nuances zooooooo belangrijk....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:12

Maar dat maakt de opmerking toch niet harder?
Want jij zegt dat in de tweede opmerking een oordeel zit, maar dat zit in de eerste toch gewoon ook. Beide stellingen zijn mijn oordelen die ik op basis van het uiterlijk van die man op dat moment trek.

Want natuurlijk als je zegt "ik vind het onaantrekkelijk dat je er zo bij loopt" dan impliceer je ook al een beetje "dus om aantrekkelijk gevonden te worden door mij moet je er iets aan doen". Het enige wat die tweede opmerking dus doet is het impliciete expliciet maken, maar om te zeggen dat die daardoor kwetsender of harder is, nee, daar heb je gelijk in, dat zie ik inderdaad niet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:10

Je zegt zelf al dat het ene explicieter is dan de ander, dan zit daar toch al een verschil in? Dat het voor jou, degene die de opmerking maakt, weinig verschil maakt, betekent toch niet dat het voor de ontvanger ook hetzelfde is? Verplaats je eens in de ander, ipv het alleen vanuit jezelf te bekijken. Hoe kwetsend iets is, hangt meer af van hoe het bij de ontvanger binnenkomt, dan van de intentie van jou.
Ik vind het dus wel een wereld van verschil. Een mening zonder verder oordeel over wat die persoon doet vs een oordeel dat hij eigenlijk niet zo over straat zou moeten gaan. Het verschil tussen "tja, ik vind het niet mooi maar hij moet het zelf weten" en "onbegrijpelijk dat iemand met zo'n uiterlijk dat niet voor onze tere oogjes wil bedekken".

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:06

Zwerte schreef:
Als eerste wil ik even opmerken dat het mij hier ook opvalt hoe allergisch sommigen reageren op meningen over gewicht. Er word heel veel verkeerd gelezen, ik denk vooral omdat het zo gevoelig ligt en de harde oordelen zijn echt wel massaal aanwezig in de maatschappij. Dat het hier in het topic een stuk netter en milder verloopt zien sommigen gewoon niet, omdat ze direct in de verdediging schieten. Is niet correct, maar wel begrijpelijk.
MAAR ook hier zijn wel degelijk echt nare opmerkingen gemaakt, maar ook hierbij geld dat veel mensen dit zelf niet door hebben. ik ben er zelf ook wel gevoelig op, omdat ik zelf ook sinds mn puberteit met mn gewicht worstel. Voor mij is het bijv heel naar om te lezen dat mensen vinden dat gezond eten heel simpel is (en het dus stellen als feit en niet als mening) want voor mij is dat het absoluut niet, om meerdere psychische en fysieke redenen. Een echt gezond dieet betekent voor mij de hele dag vechten. Als je het van huis uit hebt meegekregen of toevallig lekker vind, heb je altijd makkelijk praten. En uiteraard blijft het een keus om minder gezond te eten, maar ik moet prioriteiten stellen en op dit moment valt mn eetpatroon daar gewoon niet onder. Het valt me altijd op dat het tegenwoordig bij iedereen de hoogste prioriteit zou moeten hebben en dat vind ik echt belachelijk. Je gezondheid bestaat uit veel meer dan je gewicht en dat lijkt men haast wel te vergeten.

Grappig dat je nu in het 2e stukje precies datgene doet waar je het in het eerste stuk over hebt :)) Je leest niet goed. Ik was degene die zei dat gezond eten simpel is, dat is het namelijk ook. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is voor iedereen. Daarom zei ik ook dat ik het van huis uit heb meegekregen en dat het voor mij daarom geen moeite kost en dat daar vaak het probleem zit bij mensen die dit niet van huis uit hebben meegekregen. Het is voor een groot deel wat je gewend bent en wat je instelling is.
Uiteraard zorgt gezond voedsel voor veel meer dan een gezond gewicht ;) en je zegt het zelf al... het is een keus... dus je kunt het uiteindelijk zo moeilijk of zo makkelijk maken als je zelf wilt (of op dat moment kan, want niet voor iedereen zal die keus zo makkelijk zijn) :)

Zwerte schreef:
Je zegt zelf al dat het ene explicieter is dan de ander, dan zit daar toch al een verschil in? Dat het voor jou, degene die de opmerking maakt, weinig verschil maakt, betekent toch niet dat het voor de ontvanger ook hetzelfde is? Verplaats je eens in de ander, ipv het alleen vanuit jezelf te bekijken. Hoe kwetsend iets is, hangt meer af van hoe het bij de ontvanger binnenkomt, dan van de intentie van jou.
Ik vind het dus wel een wereld van verschil. Een mening zonder verder oordeel over wat die persoon doet vs een oordeel dat hij eigenlijk niet zo over straat zou moeten gaan. Het verschil tussen "tja, ik vind het niet mooi maar hij moet het zelf weten" en "onbegrijpelijk dat iemand met zo'n uiterlijk dat niet voor onze tere oogjes wil bedekken".

Het grote verschil met dit topic en die man die je op straat ziet lopen is dat je in dit topic iets ervan zegt, wat je normaal wss niet zou doen (want hier wordt er om je mening gevraagd). Dus uiteindelijk maakt het toch niet zoveel uit hoe of wat je er van denkt :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:18

Ik vind het leuk voor deze vrouw dat ze een hobby heeft dat ze met passie doet. Ze is er nog heel erg goed in ook! Ik doet het haar niet na. :D En wat ze aantrekt maakt mij ook niks uit. Haar leven, heb ik niks mee te maken.

Echter mocht ik me ooit in een stripclub bevinden dan wil ik wel andere vrouwen zien dan dit. Ik vind dit niet aantrekkelijk eruit zien. Ik wil het niet zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:45

Zwerte, als ik mijn kleren uittrek voor een jongen om te jeweetwel, maakt het niet uit of die zegt 'jee, jij bent onaantrekkelijk' of 'hmmm, jij doet je kleren beter maar weer aan'. Ik zal even hard gekwetst zijn en nee, ik zou het één niet anders opvatten dan het ander.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:47

_O- _O- _O- _O-

Nah, 'Je bent onaantrekkelijk (maar we kunnen best seks hebben)' en 'Doe je kleren maar weer aan (want ik wil geen seks met je)'.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

Niet als je bedoelt je bent onaantrekkelijk dus ik wil geen seks met je :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:50

Nee uiteraard maar je snapt wel wat ik bedoel. Onaantrekkelijk betekend niet gelijk goor, maar als je je kleren weer aan moet doen... _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:38

Jullie maken er leuke dingen van. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:40

Gini schreef:
Jullie maken er leuke dingen van. :D

We moeten wel meegaan met de anderen hier he :+ :+ :+

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 00:00

Voor de mensen die veeel te dik niet vies vinden... kijk nu ff naar National Geographic....

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:07

carr_friesje schreef:
Voor de mensen die veeel te dik niet vies vinden... kijk nu ff naar National Geographic....

Ik snap niet waarom je het vies noemt..
Douchen dikkere mensen niet? Stinken ze?

Het is ongezond als iemand veel overgewicht heeft, maar vies?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 09:13

Als je het programma waar ik op doelde even bekeken was dan had je me misschien beter begrepen...
Ging over de dikste mensen overal en nergens. Man in mexico van 570 kilo... Zat hele dagen in z'n ijzeren bed, zat onder de smetplekken (want dat gaat gewoon enorm broeien) en moest met een heftruck z'n huis uit gehesen worden..

Vroeg me gewoon af wat de mensen die hoog en laag gillen dat het niks uitmaakt hoe je er uit ziet en dat iedereen goed is zoals ie is hier van vonden..

Voor het beeld:
Afbeelding

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:40

Ik vind dit toch wel heel erg beledigend worden, dergelijke excessen vergelijken met iemand die gewoon ruim bemeten is. Heb jij ze wel allemaal op een rijtje???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 10:22

Ik heb een stuk gezien gisteren en nee, ik had inderdaad geen enkele keer gevoelens van walging :) . Ik vind het gewoon erg voor die man dat hij zo ziek is. Want hier spreek je echt wel over een ziekte. En knap dat hij op dieet is en al zoveel verloren is, ondanks hij nog steeds veel en veel te veel weegt. En inderdaad, dit is toch ook wel een heel ander verhaal dan iemand die gewone obesitas heeft, de vergelijking trekt sowieso helemaal scheef.

Iedereen heeft zijn personen die hij mooi en lelijk vind. Ik vind zeer dikke mensen ook niet aantrekkelijk, als ik moet kiezen tussen staren naar een gespierd lijf of een met veel vetkwabbels dan weet ik ook wel waar ik naar staar. Dat is gewoon een kwestie van smaak, die dikke man kijkt misschien liever naar een superslank blondje dan naar mij als breed geheupte brunette. Maar ik kan niet zeggen dat ik van hem walg, dat ik vind dat hij maar bepaalde sporten niet mag uitoefenen "omdat dikke mensen sporten hebben die beter bij hun passen" of dat hij dan bepaalde kleren niet mag aandoen omdat ik dat vies zou vinden. Ik ga hem niets verbieden te doen, als ik het niet mooi vindt om naar te kijken dan kijk ik zelf wel naar iets anders en laat ik hem in zijn waarde. Het verschil tussen "ik val niet op je, ik heb het meer voor slanke getrainde lichamen dus sorry, ik kan gewoon niet verliefd op je worden" en "Ja met jou wil ik nooit iets hebben, jij bent gewoon zo dik dat ik er niet goed van wordt, en waarom doe jij trouwens aan paaldansen, dat is toch al helemaal geen sport voor zo'n dikke als jij" is imo toch wel heel groot, en in de openingspost wordt wel dat tweede gesuggereerd.

Citaat:
Dus wat mij betreft een echte no-go, vind het heel knap maar ik vind het echt geen sport voor zulke gezette mensen.

Citaat:
IMO zijn er genoeg andere sporten die prima beoefend kunnen worden om wat aan je conditie/overgewicht te doen zonder jezelf redelijk voor schut te zetten, want ik vind dat wel het geval als iemand zich met zulk overgewicht willens en wetens in een klein, bloot pakje hijst en zich in een paal omhoogtrekt. Trek dan iets fatsoenlijks aan.
Weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er ook mee eens dat sommige sporten nou eenmaal niet "gemaakt" zijn voor mensen met zulk overgewicht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:02

carr_friesje schreef:
Als je het programma waar ik op doelde even bekeken was dan had je me misschien beter begrepen...
Ging over de dikste mensen overal en nergens. Man in mexico van 570 kilo... Zat hele dagen in z'n ijzeren bed, zat onder de smetplekken (want dat gaat gewoon enorm broeien) en moest met een heftruck z'n huis uit gehesen worden..

Vroeg me gewoon af wat de mensen die hoog en laag gillen dat het niks uitmaakt hoe je er uit ziet en dat iedereen goed is zoals ie is hier van vonden..

Voor het beeld:
[ Afbeelding ]

hij lijkt niet echt op dat meisje in die paal....Het maakt inderdaad niet uit hoe iemand er uitziet,het verandert iemands karakter namelijk niet,iemand is gewoon een fijn mens of niet of hij nu 500 kilo weegt of 60.

Ik voel mij wel ongemakkelijk als ik dit zie,omdat ik dit dan betrek op mijzelf...hoe zou ik in godsnaam mijn stallen moeten schoonmaken als ik 500 kilo weeg? :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:40

Ze kan het in ieder geval wel! Jeetje wat knap, lijkt me onwijs zwaar. Ik zou er als ik haar was wel voor kiezen af te vallen, maar dan wel voor haarzelf. Ik moet eerlijk zeggen als ik er naar kijk dat het me niet eens zo heel erg opvalt omdat ze alles erg goed uitvoert. Erg knap!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:04

xSogno schreef:
Mensen mogen van mij zeggen dat ze het niet mooi vinden. Maar t feit is, ti's een filmpje. Klik het lekker weg en hup klaar. Wat ik niet snap is dat je niet zou mogen paaldansen of niet zoiets zou mogen dragen met zo'n figuur. Waarom zouden mensen dat moeten bepalen voor elkaar? Is het een grotere moeite voor jou om weg te kijken en haar lekker haar ding laten doen dan haar in een hokje stoppen met jij mag dat niet aan? Moeten mensen zich altijd maar aanpassen aan het ideaalbeeld?

Dat je iets minder mooi vindt kun je misschien niet eens zoveel aan doen, dat is je zo geleerd of een gevoel. Maar verwacht niet dat iedereen zich aan dat ideaalbeeld van jezelf voldoet.

Dit topic is er toch om je mening hierover te geven? Dus dat mensen dan maar niet moeten kijken vind ik geen argument. Het gaat er hierom wat vindt je ervan. En niet iedereen vindt het mooi. Dat is toch ook prima?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:14

Zo zeg, na aanleiding van 19 pagina topic vore gezette mensen en paaldansen toch maar eens het filmpje bekeken! Pff ik doe het haar echt niet na! Super knap.

En mijn mening over dikke/ gezette mensen en paaldansen, oké het ziet er naar mijn mening niet charmant uit, maar als deze dame zo door gaat dan is ze binnenkort slanker en gespierder dan in ieder geval mij :+
Je moet ergens beginnen om af te vallen en misschien vindt zij zichzelf op deze manier wel mooi, dan vindt ik het alsnog super knap dat ze zo zelfverzekerd is! _/-\o_

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:19

Waarom mag je al dat vet van die man van 500 kilo niet vies vinden? Ik vind het wel vies. Ik vind mijn eigen vet al vies -O-
Ik zou het niet tegen hem zeggen maar ik mag het toch wel vinden?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:10

Ik vind die van 500 kg ook gewoon vies.

Maar ik vind niet dat die kleren moet aantrekken, om in die sfeer te blijven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:37

Nouja ik vind mijn vet ook echt niet mooi,maar vies? Ik was mezelf dagelijks :P